Informacje prasowe

MegaMisja i #SuperKoderzy ponownie zapraszają uczniów z całej Polski do przygody z cyfrowym światem

04 kwietnia 2018
MegaMisja i #SuperKoderzy ponownie zapraszają uczniów z całej Polski do przygody z cyfrowym światem

4 kwietnia ruszyła rekrutacja do dwóch bezpłatnych programów edukacyjnych Fundacji Orange skierowanych do szkół podstawowych: MegaMisja i #SuperKoderzy. Nauczyciele i uczniowie z całej Polski mają szansę poszerzyć grono blisko 800 szkół, które od 3 lat wykorzystują nowoczesne scenariusze lekcji wprowadzające najmłodszych w tajniki technologii. Programy zostały objęte honorowym patronatem Ministerstwa Cyfryzacji i Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Pod wpływem nowych technologii otaczający nas świat ulega dynamicznym zmianom, a umiejętne posługiwanie się internetem jest niezbędne do funkcjonowania w społeczeństwie. Korzystanie z sieci już dawno przestało być domeną dorosłych. Szacuje się, że co dziesiąty internauta to dziecko w wieku od 7 do 12 lat (Megaplanet PBI/Gemius, 2015). Jednocześnie, nasze życie jest coraz bardziej zautomatyzowane i na rynku pracy zaczynają dominować zawody związane z wykorzystywaniem kompetencji IT. Stawia to przed społeczeństwem liczne wyzwania, m.in. z zakresu bezpieczeństwa cyfrowego najmłodszych oraz dostosowania edukacji do zmian na rynku pracy. Fundacja Orange od 13 lat edukuje jak mądrze i bezpiecznie korzystać z nowoczesnych technologii. Dlatego prowadzi MegaMisję i #SuperKoderów – dwa programy, które są odpowiedzią na dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość.

Program MegaMisja został stworzony z myślą o uczniach klas 1-3. Daje on solidną bazę cyfrowej edukacji. W trakcie zajęć dzieci uczą się, jakie treści można publikować w internecie, jak chronić swoją prywatność, jak unikać niebezpieczeństw w sieci, jak znaleźć wiarygodne informacje, tworzyć i edytować proste grafiki, dźwięki i filmy. Mechanizm MegaMisji zakłada zarówno zajęcia z wykorzystaniem tabletów jak i pracę grupową, np. wspólne tworzenie plakatów. Opiera się na współpracy między dziećmi i twórczej dyskusji w trakcie zajęć, która przyspiesza nabywanie cyfrowych kompetencji.

Zależy nam, by najmłodsi byli bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami multimediów, a nauczyciele mieli dostęp do sprawdzonych materiałów, dzięki którym mogą prowadzić nowoczesne zajęcia dla dzieci. MegaMisja to program, który pomoże mądrze i bezpiecznie poruszać się po świecie, w którym dzisiaj nie obędziemy się bez technologii – mówi Krzysztof Kosiński, koordynator programu MegaMisja.

Każda szkoła po wykonaniu kolejnych zadań otrzymuje gwarantowane nagrody, takie jak tablety, audiobooki czy gry planszowe. Dodatkowo, szkoły mają możliwość wygrania wizyty Grzegorza Kasdepke, ambasadora programu.

W dotychczasowych edycjach MegaMisji udział wzięło 600 szkół z całej Polski.

Program #SuperKoderzy jest przeznaczony dla uczniów z klas 4-6. Polega na nauce programowania i robotyki. Innowacją jest, że cyfrowe narzędzia są wprowadzane nie tylko na informatyce, ale również na lekcjach przyrody, historii, matematyki, techniki, języka polskiego, angielskiego, niemieckiego i muzyki, a także w trakcie zajęć dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Scenariusze zajęć są skonstruowane tak, by wpisywały się w podstawę programową każdego z przedmiotów.

Istotną korzyścią dla szkół biorących udział w programie jest nie tylko atrakcyjna oferta edukacyjna, lecz także grant w wysokości 2500 zł na zakup sprzętu koniecznego do przeprowadzenia zajęć. Co ważne, nauczyciele biorący udział w programie nie muszą mieć żadnej wiedzy z programowania. Po wejściu do #SuperKoderów biorą udział w szkoleniu, w czasie którego nabywają umiejętności niezbędne do poprowadzenia zajęć.

Jest to podwójna korzyść dla uczniów – poprzez nowoczesną i ciekawą formę zajęć z kodowania utrwalają wiedzę z innych, pozornie niezwiązanych z programowaniem, przedmiotów. #SuperKoderzy to nie tylko okazja do nauki programowania, rozwijania kreatywności, umiejętności logicznego myślenia, ale też okazja dla szkół, by zdobyć nowoczesne sprzęty multimedialne i roboty – twierdzi koordynatorka programu, Monika Wrońska.

Do grona #SuperKoderów do tej pory dołączyło 170 szkół z całej Polski.

Więcej informacji o programach oraz formularze rekrutacyjne dostępne są na stronie: www.fundacja.orange.pl.

Fundacja Orange dba o kompetencje cyfrowe młodzieży i mieszkańców małych miast i wsi. Została stworzona w 2005 roku przez Orange Polska do realizacji celów społecznie użytecznych. W swoje działania angażuje 3 tys. wolontariuszy z Orange rocznie. Więcej informacji: www.fundacja.orange.pl; www.facebook.com/FundacjaOrange.

Program MegaMisja to ogólnopolski, nieodpłatny program edukacyjny dla szkół podstawowych. Może być realizowany w ramach zajęć nauczania zintegrowanego lub na świetlicy szkolnej. Jest adresowany do nauczycieli, wychowawców oraz dzieci z klas 1-3. Celem programu jest rozwój dzieci w zakresie bezpiecznego, mądrego i kreatywnego poruszania się w świecie cyfrowych technologii. Partnerami programu są Fundacja Gerere, Fundacja Nowoczesna Polska oraz Fundacja Centrum Cyfrowe. Więcej informacji: www.megamisja.pl.

Program #SuperKoderzy to nieodpłatny program edukacyjny dla szkół podstawowych, edukujący dzieci z klas 4-6 z zakresu podstaw programowania i robotyki. W innowacyjny sposób wprowadza narzędzia związane z kodowaniem na zajęcia przedmiotowe, wpisując się w ich podstawę programową. Udział w programie to także okazja dla szkół na zdobycie nowoczesnego sprzętu multimedialnego. Partnerami programu są: Fundacja Akademia Małego Hakera oraz Fundacja Think!. Więcej informacji: www.superkoderzy.pl.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Bartłomiej Kuczyński

Fundacja Orange

e-mail: bartlomiej.kuczynski@orange.com

tel. +48 518 278 522

Martyna Majewska

Great Minds

e-mail: m.majewska@greatminds.pl

tel. +48 512 352 178

Informacje o naborze:

Katarzyna Kapciak

Biuro Programu MegaMisja

e-mail: info@megamisja.pl

tel. +48 502 091 784

Aleksandra Drozdek-Markowska

Biuro Programu #SuperKoderzy

e-mail: info@superkoderzy.pl

tel. +48 601 086 821 / +48 22 642 22 40

Mediateka


Informacje prasowe

Programy i seriale Discovery w 4K na życzenie w Orange TV

29 marca 2018
Programy i seriale Discovery w 4K na życzenie w Orange TV

Orange Polska po raz kolejny wzbogacił swoją ofertę telewizyjną w jakości 4K. Klienci Orange TV mogą oglądać wybrane materiały Discovery w 4K na życzenie w ramach  usługi sVOD. Tę możliwość oferuje tylko Orange.

Klienci Orange TV w technologii IPTV, korzystający z dekodera Samsung ICU 100 4K UHD, mogą oglądać wybrane programy i seriale w jakości 4K dostępne dzięki Discovery. Materiały można oglądać w ramach pakietu Bogatego i Maksymalnego poprzez subskrypcję wideo na życzenie.

Orange jako pierwszy ogólnopolski operator zaproponował klientom dekoder umożliwiający odbiór sygnału 4K wraz z programami w tej jakości. Stale pracujemy z partnerami, by móc zaoferować naszym klientom coraz więcej ciekawych, różnorodnych i angażujących treści. Niedawno widzowie Orange TV mogli zobaczyć pierwszą w Polsce transmisję wyścigu Formuły 1 w 4K. Dziś poszerzamy naszą bibliotekę treści w tej jakości o produkcje Discovery – filmy dokumentalne i edukacyjne. Zaczynamy od ponad dwudziestu pozycji, w ciągu roku planujemy udostępnić kilkadziesiąt kolejnych  – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Propozycje jakie można zobaczyć to: „Wheeler Dealers”  o naprawianiu klasycznych samochodów, „How it’s Made: Dream Cars” dla miłośników wyjątkowych aut, „Wrath of a Great White Serial Killer” o rekinach, „Dogs: The Untold Story”, z którego dowiemy się jak niezwykłymi zwierzętami są psy,  „Space's Deepest Secrets” o przełomowych odkryciach kosmicznych, „American Titans” opowiadający historię amerykańskich wizjonerów przemysłu, czy „True Nightmares” przedstawiający historię głośnych morderstw.

Pierwszym kanałem w najwyższej jakości udostępnionym w Orange TV był Stingray Festival 4K. Na tym kanale można obejrzeć koncerty, spektakle teatralne i operowe, czy występy DJ-ów. Kanał dostępny jest w pakiecie Optymalnym. Tylko w Orange TV można oglądać wybrane mecze piłki nożnej czołowych europejskich lig: LaLiga Santander i Bundesligi oraz wyścigi Formuły 1 na kanale Eleven Sports 1 4K. Do końca maja kanał dostępny będzie tylko dla widzów Orange TV w technologii IPTV, jako jedynej wśród polskich telewizji kablowych. Dotyczy to pakietów Bogatego i Maksymalnego. Orange jako pierwszy na rynku udostępnił też Netflix w 4K. Netflix prezentuje setki godzin kontentu wideo: seriale, filmy, dokumenty oraz stand-upy, w tym takie światowe hity jak The Crown, Narcos, Stranger Things, 13 Reasons Why i Marvel’s Punisher. Serwis Netflix w jakości 4K, jest dostępny bezpośrednio z poziomu dekodera Samsung ICU 100 4UHD w Orange TV, który jest w ofercie od lutego 2017 r.


Informacje prasowe

Orange Polska i Orange Belgium nawiązują partnerstwo z Salesforce i Vlocity by wzmocnić swoją transformację cyfrową

28 marca 2018
Orange Polska i Orange Belgium nawiązują partnerstwo z Salesforce i Vlocity by wzmocnić swoją transformację cyfrową

Orange Polska i Orange Belgium podpisali umowy z Salesforce, światowym liderem w zakresie rozwiązań CRM oraz z Vlocity, wiodącą firmą z branży rozwiązań chmurowych.  Salesforce i Vlocity pomogą Orange w szybszym osiągnięciu elastyczności biznesowej oraz w skróceniu czasu wdrażania usług poprzez zastosowanie rozwiązań chmurowych w cyfrowych kanałach kontaktu z klientami.

W otaczającym nas świecie cyfrowym, konieczne jest umocnienie pozycji Orange na rynkach mobilnym i konwergentnym poprzez skupienie się na doświadczeniach klientów. Dzięki doświadczeniu firm Salesforce i Vlocity, Orange może jeszcze bardziej wzmocnić jakość obsługi klienta poprzez wprowadzenie rozwiązań omnichannel. Ponadto, zespoły sprzedażowe Orange i kanałów partnerskich będą mogły efektywniej sprzedawać nowe innowacyjne produkty i usługi i tym samym jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów.

Orange Polska stawia istotny krok w kierunku cyfrowej transformacji

- Orange Polska czyni kolejny krok w swojej transformacji cyfrowej.  Osiągnęliśmy już istotny  poziom konsolidacji naszych kanałów cyfrowych i sprzedażowych. Obecnie  dążymy do zaoferowania wyróżniających się doświadczeń klienckich - powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. - Wybraliśmy Vlocity i Salesforce ze względu na szybkość z jaką wdrażają swoje rozwiązania, ale także z powodu ich zaawansowanych produktów oraz kompetencji w zakresie zarządzania jakością obsługi. To partnerstwo pozwoli spełnić oczekiwania naszych klientów dotyczące prostoty i przejrzystości naszych ofert, a także łatwości użytkowania i zarządzania nimi. Innowacyjność oraz doskonalenie doświadczeń naszych klientów stanowią istotne filary strategii Orange.

Orange Belgium kontynuuje cyfryzację relacji z klientami

- Orange Belgium kontynuuje swoją transformację cyfrową. Oprócz odnowienia niektórych poziomów naszego systemu zarządzania zamówieniami, rozpoczniemy teraz wzmacnianie możliwości naszego CRM oraz ujednolicanie naszych kanałów cyfrowych. Partnerstwo z firmami Vlocity i Salesforce nawiązaliśmy mając na uwadze te cele - powiedział Michaël Trabbia, prezes Orange Belgium. - Wybraliśmy Salesforce i Vlocity ze względu na ich przewagę w wielu obszarach, zwłaszcza jeśli chodzi o szybkość i sprawność wdrażania usług. Ta współpraca umożliwi nam dalszą cyfryzację relacji z naszymi klientami i pozwoli jeszcze lepiej spełnić ich oczekiwania. Klienci są w samym centrum strategii Orange Belgium.

Salesforce i Vlocity wesprą Orange w pełnej cyfrowej transformacji

- Stawiając na chmurę, Orange wykonał  istotny krok w swojej najważniejszej misji, której celem jest nawiązanie wyjątkowej więzi z klientem oraz sprawienie, że usługi staną się bardziej dostępne i łatwiejsze do kupienia - powiedział Jo Buvens, Country Manager Salesforce Belgium and Luxembourg. - Jesteśmy zachwyceni, że możemy pracować z Vlocity przy tym ważnym projekcie. Dzięki wykorzystaniu dostarczanych przez Vlocity rozwiązań chmurowych, dostosowanych do konkretnych branż oraz aplikacji wielokanałowych, Orange będzie teraz mógł w pełni zaangażować się w swoją transformację cyfrową.

- Bardzo się cieszymy z możliwości połączenia sił z firmą Salesforce, aby dostarczyć Orange dopasowane do potrzeb branży telekomunikacyjnej cyfrowe narzędzia potrzebne do transformacji ich działalności biznesowej - powiedział Dominic Dinardo, Wiceprezes i Dyrektor Zarządzający dla Rejonu EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) w firmie Vlocity. - Jesteśmy zadowoleni, że Orange wybrał naszą technologię i że będziemy mogli pomóc Orange skorzystać z dodatkowej wartości jaką niosą rozwiązania chmurowe, i tym samym dotrzeć do większej liczny klientów i sprzedawać w sposób bardziej innowacyjny i efektywny. 

Vlocity Communications wykorzystuje wielokanałowe możliwości platformy Service Cloud firmy Salesforce, obejmuje obszerny katalog produktów (Enterprise Product Catalog), rozwiązanie CPQ (Configure-Price-Quote), zarządzanie kontraktem, funkcje obsługi klienta detalicznego i zarządzania zamówieniami, obszerną bibliotekę programów wsparcia przedsprzedażowego, a także zarządzania procesami zapytań o usługi i rozliczanie. Stworzony specjalnie dla dostawców usług komunikacyjnych, Vlocity Communications działa w zgodzie ze branżowymi standardami TM Forum i integruje się z systemami firm trzecich, poprzez predefiniowane API i usługi internetowe. Więcej informacji o Vlocity Communications można uzyskać tutaj .

Mediateka

Scroll to Top