Informacje prasowe

Mundial w HD dla wszystkich klientów telewizji satelitarnej TP bez dodatkowych opłat

09 czerwca 2010
Mundial w HD dla wszystkich klientów telewizji satelitarnej TP bez dodatkowych opłat

Telekomunikacja Polska udostępni od jutra (10 czerwca) wszystkim klientom telewizji satelitarnej TP kanał TVP HD, który będzie transmitował mecze Mistrzostw Świata w piłce nożnej w jakości High Definition. Przez najbliższy miesiąc – czyli podczas całego Mundialu - będą go mogli oglądać bez dodatkowych opłat. Do zestawu programów dostępnych w telewizji satelitarnej TP dołączy także najpopularniejszy w Polsce kanał dziecięcy – Disney Channel.

Kanał TVP HD będą mogli przez najbliższy miesiąc oglądać wszyscy klienci, którzy odbierają telewizję TP w technologii satelitarnej. Później dołączy on do pakietu HD, w którym w tej chwili znajduje się 5 kanałów: FOX Life HD, Nat Geo Wild HD, MTVNHD, Eurosport HD oraz Eurosport 2 HD.

Z kolei Disney Channel, który dotychczas mogli oglądać klienci TP korzystający z telewizji w technologii kablowej (IPTV), będzie dostępny także w telewizji satelitarnej,

w pakiecie M.

* * * *

TVP HD jest nadawany od 6 sierpnia 2008 roku. Program jest emitowany w języku polskim. TVP HD to jedyny program ogólnotematyczny na rynku polskim w całości nadawany w najwyższej rozdzielczości obrazu (1080i/50) w formacie 16:9 z możliwością odbioru dźwięku przestrzennego 5.1. Wszystkie emitowane filmy i programy są od razu nagrywane w jakości HD, bez użycia technik sztucznie podnoszących jakość materiałów filmowych nagranych w tradycyjnej technice SD w celu przekształcenia ich na HD. Sport „na żywo” stanowi ważną pozycję w ramówce. Stacja oferuje najbardziej emocjonujące wydarzenia sportowe z imprez, do których TVP zakupiła prawa, jak Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata, Mistrzostwa Europy. Tylko na antenie TVP HD Mistrzostwa Świata FIFA 2010 w najwyższej jakości obrazu i dźwięku, tylko w TVP HD wszystkie transmisje meczów z RPA w jakości HD. Już 10 czerwca stacja pokaże koncert otwierający MŚ RPA na stadionie w Soweto a od 11 czerwca wszystkie 64 mecze w jakości HD.

Disney Channel  to numer 1 wśród kanałów dziecięcych w Polsce. Jest adresowany do dzieci w wieku 6-14 lat oraz ich rodzin. Disney Channel oferuje widzom najpopularniejsze seriale takie jak: „Hannah Montana”, „Czarodzieje z Waverly Place”, „Nie ma to jak hotel”. W ofercie programowej znajdują się również wielkie produkcje Disney Channel, a wśród nich: „High School Musical”, „Camp Rock”, „Program Ochrony Księżniczek”. Disney Channel to także fantastyczne kreskówki: „Fineasz i Ferb”, „Kim Kolwiek”, wielkie hity kinowe: „Toy Story”, „Księga Dżungli”, „Potwory i spółka” oraz klasyka Disneya: „Śpiąca Królewna”, „Pinokio”, „Kopciuszek”. Disney Channel jest całkowicie wolny od reklam. Więcej informacji na www.disneychannel.pl


Informacje prasowe

Grupa TP wspiera festiwal Chopin Open

09 czerwca 2010
Grupa TP wspiera festiwal Chopin Open

Już od 11 do 13 czerwca w Warszawie zabrzmi około 120 koncertów międzynarodowego festiwalu Chopin Open, La Folle Journée – Szalone Dni Muzyki. To kulminacyjny punkt obchodów Roku Chopinowskiego w Polsce. Głównymi sponsorami festiwalu są TP i Orange.

- Fryderyk Chopin jest postacią nam, tzn. Grupie TP, szczególnie bliską. Zanurzony we francuskiej kulturze, połączony z krajem nad Loarą silnymi więzami osobistymi, zawsze pozostał Polakiem, tworząc przede wszystkim z myślą o swoich rodakach. Telekomunikacja Polska, będąc narodowym operatorem telekomunikacyjnym, podobnie definiuje swoją misję. Chcemy dawać Polakom najlepsze usługi, ale także możliwość zbliżenia się do ponadczasowego piękna, takiego, które trwa w utworach Chopina – powiedział Tomasz Nowakowski, dyrektor wykonawczy Grupy TP ds. Korporacyjnych.

Festiwal jest wydarzeniem, którego charakter i skala nie mają w Polsce precedensu. Podczas trwającego trzy dni festiwalu we wszystkich salach koncertowych Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, Teatru Narodowego oraz w specjalnie zbudowanym namiocie na placu Teatralnym odbędzie się około 120 koncertów z udziałem wielu światowej sławy artystów prezentujących arcydzieła muzyki zarówno w tradycyjny jak i niekonwencjonalny sposób.

Grupa TP jest mecenasem całości obchodów Roku Chopinowskiego, a Festiwalu Chopin Open w sposób szczególny. Przykładowo, w sobotę 12 czerwca o 19.30 premierowo przez zespół Camerata Silesia zostaną wykonane utwory Zygmunta Krauzego i Regisa Campo, przygotowane specjalnie na tę okazję. Wspólnie zamówiły je polska Fundacja Orange i francuska Fondation Orange.

W 2010 roku Festiwal Chopin Open Folle Journée - Szalone Dni Muzyki odbędzie się we Francji (Nantes), w Polsce (Warszawa), w Japonii (Tokio), w Brazylii (Rio de Janeiro) i w Hiszpanii (Bilbao). W ciągu całego światowego tournée festiwalu zostanie wykonanych ponad 1200 koncertów.


Informacje prasowe

Inauguracja kampanii społecznej „Każdy ruch w Internecie zostawia ślad”

08 czerwca 2010
Inauguracja kampanii społecznej „Każdy ruch w Internecie zostawia ślad”

Dziś wchodzi w życie nowelizacja kodeksu karnego dotycząca uwodzenia dzieci w Internecie. Tego samego dnia Fundacja Dzieci Niczyje, Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa oraz Rzecznik Praw Dziecka ruszają z nową odsłoną kampanii „Dziecko w Sieci" pod hasłem „Każdy ruch w Internecie zostawia ślad". Głównym partnerem kampanii jest Fundacja Orange. Przypominając postacie Ani i Wojtka (bohaterów kampanii „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie" z 2004 roku), organizatorzy chcą zwrócić uwagę społeczeństwa zarówno na sam problem, jak i na nowe prawo.

- Zmiany w prawie dają szansę na skuteczną walkę z pedofilią w sieci. Dlatego już od pierwszego dnia ich obowiązywania ruszamy z kampanią, w której przestrzegamy potencjalnych sprawców, że nie są ani anonimowi, ani bezkarni. Ofiarom krzywdzenia pokazujemy, że prawo jest po ich stronie i w sytuacji zagrożenia mogą oczekiwać pomocy - mówi Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje, koordynator kampanii „Dziecko w Sieci".

Skala zjawiska jest niepokojąca. Do Helpline.org.pl, którego konsultanci świadczą pomoc młodym internautom, niemal co trzeci dzień trafia zgłoszenie dotyczące próby uwiedzenia dziecka w Internecie. To wierzchołek góry lodowej - statystyka ta uwzględnia jedynie osoby zdeterminowane na tyle, by szukać pomocy. Tymczasem wystarczy zajrzeć na dowolny czat, by znaleźć internautów kryjących się pod pseudonimami „Bogaty młodej" czy „Napalony na małolaty".

Zgodnie z nowymi przepisami, od 8 czerwca 2010 roku już za próbę uwiedzenia w Internecie osoby poniżej 15. roku życia w celach seksualnych lub skłaniania jej do udziału w produkcji pornografii grozi kara do dwóch lat pozbawienia wolności. Karą do trzech lat więzienia zagrożone jest nadużycie zaufania lub wykorzystanie niewiedzy dziecka w celach seksualnych.

- Penalizacja wykorzystywania seksualnego dzieci w Internecie to jeden ze środków prowadzących do ograniczenia skali problemu. Niezbędna jest również edukacja, by młodzi internauci sami potrafili uniknąć prób uwodzenia, a jeśli do nich dojdzie, wiedzieli, gdzie i w jaki sposób mogą szukać pomocy - mówi Anna Rywczyńska z Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej, współorganizatora kampanii.

Kampania będzie widoczna dzięki przekazom w Internecie, telewizji, radio, prasie, na plakatach, bankomatach i reklamie zewnętrznej, m.in. w metrze. Działaniom medialnym towarzyszą propozycje edukacyjne. Od 8 czerwca na stronie www.dzieckowsieci.pl dostępny będzie kurs e-learning poświęcony problematyce bezpieczeństwa sieciowego. Kurs, przygotowany przez FDN i Fundację Orange, jest przeznaczony dla rodziców   i profesjonalistów pracujących z dziećmi.

Organizatorzy: Fundacja Dzieci Niczyje, Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa, Rzecznik Praw Dziecka

Główny partner: Fundacja Orange

Partnerzy: Arcabit, VA Strategy Communication, WP.pl, Allegro, Ströer, Przyjaznynet.pl oraz liczne stacje telewizyjne, rozgłośnie radiowe i tytuły prasowe

Patronat nad kampanią „Dziecko w Sieci": Komenda Główna Policji, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Minister Edukacji Narodowej oraz Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania.

Scroll to Top