Informacje prasowe

Nabór wniosków na nowe Pracownie Orange zakończony

24 czerwca 2015

Nabór wniosków na nowe Pracownie Orange zakończony
0

Do drugiej edycji programu społecznego Pracownie Orange napłynęło 1018 wniosków. Wszystkie pochodzą od mieszkańców małych miejscowości, którzy chcą prowadzić multimedialną świetlicę w swojej okolicy przy wsparciu Fundacji Orange. Do 20 lipca Komisja wybierze 50 propozycji, które podda pod głosowanie internautów. 

 

21 czerwca upłynął termin składania wniosków do programu Pracownie Orange. Łącznie zostało zgłoszonych 1018 projektów z miejscowości o populacji do 40 tys. mieszkańców. Najwięcej wniosków pochodzi z województw: małopolskiego, lubelskiego, łódzkiego oraz dolnośląskiego.

 

Niezależna Komisja analizuje pomysły grup inicjatywnych na wykorzystanie Pracowni Orange. Spośród zgłoszeń wybierze 50 najciekawszych, na które będą mogli głosować internauci już od 20 lipca. To oni wskażą finalne 25 miejscowości, w których Fundacja Orange założy i pomoże prowadzić multimedialne świetlice dla mieszkańców.

 

Chcemy zaangażować  teraz lokalne społeczności, aby poprzez oddawanie głosówna swoje miejscowości wspólnymi siłami pozyskali Pracownię Orange. To pierwszy krok do tego, aby zintegrować się wokół wspólnej inicjatywy. – podkreśla Konrad Ciesiołkiewicz, p.o. Prezesa Fundacji Orange oraz odpowiadający za komunikację i CSR w Orange Polska.

 

W wybranych miejscowościach, wskazane lokalezostaną wyposażone przez Fundację w komputery z bezpłatnym dostępem do internetu, drukarki ze skanerami, konsole do gier oraz telewizory LCD. Dodatkowo opiekunowie świetlic otrzymają profesjonalne szkolenia, webinaria, indywidualne tutoringi  i możliwośćudziału w grywalizacji społecznej, aby wspólnie z mieszkańcami potrafili współtworzyć miejsce spotkań, warsztatów, które odpowie na potrzeby mieszkańców w każdym wieku.

 

O tym, które miejscowości rywalizować będą o względy internautów, zdecyduje Komisja Programu Pracownie Orange, w skład której wchodzą eksperci, społecznicy, przedstawiciele doświadczonych organizacji pozarządowych: Eliza Gryszko – socjolog, koordynatorka Sieci Latających Animatorów Kultury, Socjologów i Animatorów Cyfrowych w Towarzystwie Inicjatyw Twórczych „ę”,Marzena Kacprowicz z Fundacji Dobra Sieć, współautorka „Podręcznika e-wolontariatu”,Katarzyna Ławecka z Fundacji Highlight/inaczej zajmującej się grywalizacją społeczną, Daniel Lichota trener i coach z Fundacji Szkoła Liderów, Monika Kulik – ekspert ds. społecznej odpowiedzialności w Orange oraz Bartosz Narzelski z Laboratorium EE. Wszyscy członkowie Komisji brali udział we wdrażaniu programu wsparcia dla 50 Pracowni stworzonych w pierwszej edycji. Znają potrzeby lokalnych społeczności oraz realia funkcjonowania multimedialnych świetlic w małych miastach i wsiach.

 

Jest takie powiedzenie, że dobrzy ludzie generują dobre pomysły, a dobre pomysły generują świetne rezultaty. Liderzy lokalnych Pracowni potrafią zaangażować członków swoich społeczności i realizować projekty razem z nimi i dla nich. Ci ludzie z każdym dniem zostawiają zarówno świat jak i ludzi dookoła odrobinę lepszymi. Pracownie Orange to trampolina dla osób z pomysłami.– komentuje Daniel Lichota, członek Komisji.

 

Program odbywa się pod honorowym patronatem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.

 

Dodatkowych informacji udzielą:

Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska

e-mail: wojciech.jabczynski@orange.com

tel.: (+48) 22 527 19 37

 

Antonina Bojanowska, koordynator ds.komunikacji, Fundacja Orange

e-mail: antonina.bojanowska@orange.com

tel.:(+48) 509 84 86 82

 

 

Fundacja Orange prowadzi autorskie programy i wspiera wartościowe działania innych organizacji na rzecz nowoczesnej edukacji dzieci i młodzieży. Poprzez twórcze inicjatywy zachęca młodych do zdobywania wiedzy, udziału w kulturze, budowania społeczności przy wykorzystaniu Internetu i nowych technologii. We wszystkie jej inicjatywy angażują się wolontariusze Orange. Fundacja została stworzona w 2005 roku przez Orange Polska S.A.

www.fundacja.orange.pl   www.facebook.com/FundacjaOrange

 

Partnerzy programu Pracownie Orange:

Towarzystwo Inicjatyw Twórczych Ę, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Laboratorium EE, Fundacja Highlight/Inaczej i Fundacja Dobra Sieć.

Udostępnij: Nabór wniosków na nowe Pracownie Orange zakończony

Informacje prasowe

Lato pełne kina na festiwalu Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane 2015

19 czerwca 2015

Lato pełne kina na festiwalu Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane 2015
0

Startuje 8. edycja najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane. Przez całe wakacje, codziennie od 1 lipca do 31 sierpnia, w plenerowych kinach w Sopocie i Zakopanem odbywać będą się bezpłatne projekcje filmowe. W tym roku festiwal zawita również do Giżycka. We wszystkie środy i czwartki wakacji, począwszy od 8 lipca, festiwalowe filmy obejrzą fani kina, którzy spędzają swoje urlopy na Mazurach. W tegorocznym programie pokazywane będą największe produkcje z całego świata oraz polskie klasyki.

Na dwa miesiące wakacji, miasta partnerskie, Sopot i Zakopane zmieniają się w filmowe stolice Polski. Codziennie, na olbrzymich ekranach kinowych ustawionych na sopockim Molo i przy zakopiańskich Krupówkach, widzowie będą oglądać filmy siedząc wygodnie na góralskich ławach i leżakach plażowych. Festiwalowe projekcje filmowe dotrą w tym roku nad morze, w góry i … na Mazury. W każdą środę i czwartek wakacji, komfortowe kino letnie zostanie usytuowane przy odnowionej Ekomarinie nad jeziorem Niegocin. Podczas wieczornych pokazów widzowie w Giżycku zobaczą równolegle te same filmy, co publiczność w Sopocie i Zakopanem.

W pierwszy weekend festiwalu, 4 lipca, w Sopocie odbędzie się piąta, jubileuszowa gala wręczenia Diamentowego Klapsa Filmowego. Festiwalowa nagroda przyznawana jest aktorom, którzy wnoszą do filmu pozytywne przesłanie, dostarczając widzom wielu wzruszeń, emocji i pozytywnej energii. Właśnie takie uczucia towarzyszą uczestnikom festiwalu. W ubiegłych latach wyróżnienie to otrzymali: Borys Szyc, Anna Przybylska, Piotr Adamczyk oraz Agnieszka Grochowska.

Na tegoroczny repertuar festiwalu składa się kilkadziesiąt wyselekcjonowanych filmów z całego świata, które jak co roku, zostały podzielone na interesujące dni tematyczne. Szczegółowy repertuar organizatorzy będą ujawniać codziennie, już od poniedziałku 22 czerwca na stronie internetowej festiwalu. Widzowie dowiedzą się jak nazywać się będą poszczególne filmowe dni tygodnia i jakie filmy zobaczą przez całe wakacje.

Oprócz pokazów głównych w programie Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane znalazły się liczne festiwalowe atrakcje towarzyszące. Jedną z nich będą projekcje na terenie ogrodu Hotelu Art & Spa Zakopane wybudowanego w 1912 roku, organizowane we współpracy w Filmoteką Narodową. Od 9 lipca, w każdy czwartek wakacji, w cyklu „Z miłości do kina” będzie można obejrzeć odnalezione cudem perły kinematografii dwudziestolecia międzywojennego. W kolejce czeka aż osiem tytułów, które przeszły gruntowną renowację w ramach realizowanego przez Filmotekę Narodową projektu Nitrofilm. Przed każdym pokazem w cyklu widzowie będą mogli poznać ciekawostki z planu i kulisy rekonstrukcji poszczególnych tytułów. Natomiast we wszystkie piątki lipca i sierpnia na tarasie Hotelu Mera SPA w Sopocie zagoszczą największe przeboje rodem z Hollywood.

Kolejną atrakcją, dla odwiedzających Sopot, będzie specjalna festiwalowa plaża z letnia strefą relaksu i cienia, dedykowaną m.in. wakacyjnej internetowej usłudze Orange. Na gości, którzy zdecydują się odwiedzić plażę czekają liczne konkursy z nagrodami, boisko do siatkówki plażowej, wygodne leżaki, parawany oraz bezpłatny dostęp do Internetu. Plaża usytuowana będzie przy Małym molo, pomiędzy wejściami nr 19 i 20.

Obowiązkowym punktem na mapie festiwalowych atrakcji jest kawiarnia „Koło Molo”, położona w ogródku na Molo przy słynnej fontannie, otwarta od rana do późnych godzin wieczornych. To właśnie tam będzie można spotkać odwiedzające festiwal gwiazdy filmowe, spróbować pysznych dań, deserów oraz orzeźwiających koktajli.

Szczegółowy repertuar festiwalu można znaleźć w bezpłatnej aplikacji Orange Kino Letnie na smartfony, przez którą widzowie mogą również głosować w plebiscycie publiczności na najlepszy film festiwalu. Wstęp na wszystkie projekcje jest bezpłatny. W Sopocie potrzebny jest jedynie bilet wstępu na Molo.

Więcej na www.OrangeKinoLetnie.wp.pl

Na festiwal po raz ósmy zaprasza Orange

Partnerzy strategiczni: telewizja TVN i TVN Fabuła. Sponsorzy: Villeroy & Boch, Coca Cola. Partnerzy: Le Coq Sportif, Ozoshi, Stasioo. Partnerzy lokalni: Stowarzyszenie Turystyczne Sopot, Polskie Koleje Linowe. Partnerzy Hotelowi: Nosalowy Dwór, Mera Spa Hotel. Kino partnerskie: Multikino. Patroni medialni: Portal Wirtualna Polska, RMF FM i RMF Classic, Stopklatka, Euronet, Empik, Uroda Życia, Co Jest Grane, AMS, Party. Kawiarnia festiwalowa: Koło Molo. Organizatorzy: Outdoor Cinema, Urząd Miasta Sopotu, Urząd Miasta Zakopane, Kąpielisko Morskie Sopot, Biuro Promocji Zakopanego oraz Urząd Miasta Giżycko

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Lato pełne kina na festiwalu Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane 2015

Informacje prasowe

Szybszy rozwój polskich miast dzięki Smart City

17 czerwca 2015

Szybszy rozwój polskich miast dzięki Smart City
0

Smart City to rozwiązania i technologie stworzone by pomagać w zrównoważonym rozwoju miast, polepszać jakość i bezpieczeństwo życia ich mieszkańców oraz oszczędzać pieniądze i dbać o środowisko. Jak zbudować takie miasto, skąd pozyskać na to środki? Odpowiedzi na te, a także inne pytania zawiera najnowszy Raport „Inteligentny Rozwój Miasta”, opracowany przez Orange i Integrated Solutions, przy współpracy z Fundacją CATI. To pierwsza tak obszerna publikacja na polskim rynku, która wyjaśnia, jak rozwiązania teleinformatyczne zmienią dotychczasowe sposoby zarządzania miastem. Stanowi ona kompendium wiedzy dla władz samorządowych, które już zdecydowały się skorzystać z nowych technologii oraz tych, które są na początku drogi, zastanawiając się, jak pozyskać i najlepiej spożytkować przeznaczone na taki cel fundusze unijne.  

Co tydzień miasta na całym świecie powiększają się o kolejny milion mieszkańców. Szacuje się, że choć zajmują tylko 2 proc. powierzchni ziemi, już w 2050 roku, w miastach będzie mieszkało 6 mld ludzi, czyli blisko 60 procent całej, ówczesnej populacji. Wyzwania jakie w związku z tym czekają także polskie miasta to jednak nie tylko zwiększenie się liczby ich mieszkańców, ale także rosnące zanieczyszczenie środowiska, przemiany demograficzne, wzrost natężenia ruchu samochodowego oraz znacznie większa cyfryzacja życia. Sposobem by sprostać nie tylko przyszłym, ale i obecnym problemom miast jest realizacja koncepcji Smart City umożliwiającej budowę inteligentnych rozwiązań usprawniających między innymi gospodarkę komunalną, transport, energetykę, wodociągi czy turystykę.

Przykłady tego typu rozwiązań działających już w polskich miastach oraz informacje jak ważną rolę odgrywają rozwiązania ICT w procesie ewolucji miast można znaleźć w raporcie „Inteligentny Rozwój Miasta”.

– Tworząc raport postawiliśmy przed sobą trzy pytania: dlaczego, w jakie rozwiązania i jak inwestować w Smart City. Zależało nam na potraktowaniu tematu w sposób jak najbardziej wyczerpujący, pokazując różne podejścia i pomysły na wdrożenie IT w przestrzeniach miejskich. W tym celu poprosiliśmy o opinię niezależnych ekspertów. Ludzi nauki, biznesu, dziennikarzy, przedstawicieli administracji lokalnej i samorządowej. To na bazie ich doświadczeń powstał ten materiał – wyjaśnia Mariusz Gaca, wiceprezes Orange Polska.

– Takie obszary, jak Big Data, chmura czy Internet Rzeczy są ściśle powiązane i niezbędne do realizacji koncepcji Smart Cities – wyjaśnia w raporcie „Inteligentny Rozwój Miasta” Sebastian Christow z Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Jan Maciej Czajkowski, wiceprezes Związku Miast Polskich, wylicza zaś, jakimi zasadami powinny kierować się aglomeracje, które chcą funkcjonować w sposób „Smart”. – Przede wszystkim powinny posiadać sprawną infrastrukturę komunikacyjną (w tym telekomunikacyjną), pełniącą rolę układu krwionośnego niezbędnego dla zdrowia i życia miast – dodaje Jan Maciej Czajkowski.

Oprócz informacji o polskich projektach Smart City i opinii ekspertów, w raporcie znajdują się także przykłady innowacyjnych projektów IT zrealizowanych na całym świecie, szereg inspiracji, dobrych praktyk oraz konkretnych porad, dotyczących pozyskiwania środków na projekty Smart City. Ich źródłem mogą być środki zarezerwowane na ten cel w nowym budżecie polityki spójności UE. W latach

2014-2020, Polska ma otrzymać z niego 82,5 mld euro, z czego ponad 10 mld euro przeznaczono na inteligentny rozwój i cyfryzację.

Raport można pobrać bezpłatnie ze strony www.smartcity2020.pl

Grafika do pobrania: http://blog.orange.pl/biuroprasowe/mediateka/uslugi-i-produkty/miasta-dzis

* * *

Informacje o Integrated Solutions:

Integrated Solutions jest integratorem łączącym świat informatyki i telekomunikacji w taki sposób, aby nasi klienci mogli działać jeszcze efektywniej. Firma dostarcza innowacyjne usługi i rozwiązania ICT z takich obszarów, jak Ujednolicona Komunikacja, bezpieczeństwo IT, sieci LAN, WAN usługi Data Center oraz Infrastructure as a Service. Partnerami technologicznymi firmy Integrated Solutions są wiodący światowi dostawcy rozwiązań informatycznych i komunikacyjnych. Integrated Solutions jest spółką powstałą w ramach Orange Polska.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://I-S.com.pl.

 

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

e-mail: biuro.prasowe@orange.com 

Marcin Sokołowski, dyrektor marketingu Integrated Solutions

E-mail: marcin.sokolowski@orange.com

Udostępnij: Szybszy rozwój polskich miast dzięki Smart City

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej