Informacje prasowe

Nagroda dla Orange Polska i Fundacji Dzieci Niczyje za działania na rzecz bezpieczeństwa w Internecie

28 marca 2013
Nagroda dla Orange Polska i Fundacji Dzieci Niczyje za działania na rzecz bezpieczeństwa w Internecie

Wspólne działania Orange Polska i Fundacji Dzieci Niczyje na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie zostały nagrodzone w polskiej edycji międzynarodowego konkursu w dziedzinie odpowiedzialnego biznesu - European CSR Award Scheme. Współpracę tę uznano za najlepsze partnerstwo firmy z organizacją społeczną.

Orange Polska i Fundacja Dzieci Niczyje od 8 lat wspólnie realizują działania zwiększające  świadomość zagrożeń w sieci i wzrost poziomu bezpieczeństwa dzieci poprzez edukację  - zarówno najmłodszych internautów jak również ich opiekunów – rodziców i  nauczycieli. Efektem tej współpracy jest m.in. serwis www.sieciaki.pl z 240 tys. zarejestrowanymi aktywnymi użytkownikami, platforma e-learningowa z interaktywnymi kursami, z której co roku korzysta ponad 30 tysięcy uczniów czy projekt Helpline.org.pl obejmujący bezpłatną linię interwencyjną 800 100100 i stronę internetową dla dzieci, za pośrednictwem których mogą one zgłaszać niepokojące dla nich sytuacje związane z przebywaniem w sieci. Dla rodziców z kolei powstał bezpłatny poradnik „Bezpieczne media”.

- Dzieci zaczynają korzystać z internetu w coraz młodszym wieku, dlatego tak ważne jest, by zarówno one, jak i ich opiekunowie wiedzieli, jak z niego korzystać świadomie i bezpiecznie oraz gdzie mogą  szukać pomocy w przypadku zagrożenia. Orange Polska aktywnie włącza się w działania edukacyjne, ponieważ tak właśnie rozumiemy ideę odpowiedzialnego biznesu. Rolą operatora jest nie tylko dostarczenie nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych, ale też dbałość o bezpieczeństwo ich użytkowników. Nasza wieloletnia współpraca z Fundacją Dzieci Niczyje przyniosła konkretne efekty i bardzo się cieszymy, że zostały one docenione - powiedziała Magdalena Rędziniak, Dyrektor CSR i Relacji Zewnętrznych Orange Polska.

- Orange jest kluczowym partnerem Fundacji w działaniach na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie – mówi Łukasz Wojtasik, Członek Zarządu Fundacji Dzieci Niczyje. - Współpraca z Orange i Fundacją Orange ma wymiar finansowy, merytoryczny i organizacyjny. Dzięki wspólnemu planowaniu działań przynoszą one zamierzone efekty: kampanie społeczne są widoczne i zmieniają postawy, oferta edukacyjna dociera do szkół wszystkich poziomów nauczania w całej Polsce, szkolimy co roku setki profesjonalistów, udostępniamy unikalną ofertę pomocy. Niezwykle doceniamy otwartość naszego partnera na niestandardowe, innowacyjne rozwiązania, dzięki którym nasza oferta jest atrakcyjna dla młodych ludzi. Nasze wspólne działania będące elementem programu Safer Internet od lat zaliczane są do  najlepszych spośród wszystkich krajów członkowskich UE – dodaje.

Celem konkursu European CSR Award Scheme for Partnerships, Innovation and Impact (Europejskie Nagrody CSR na rzecz Partnerstw, Innowacji i Wpływu) jest promowanie partnerstw w zakresie działań społecznych ustanowionych pomiędzy przedsiębiorstwem i co najmniej jednym pozabiznesowym partnerem oraz wymiana najlepszych praktyk CSR pomiędzy przedsiębiorstwami na poziomie europejskim.

Konkurs finansowany jest przez Komisję Europejską. Jego koordynacją na poziomie europejskim zajmują się organizacje CSR Europe i Business in the Community, kierując konsorcjum złożonym z 29 krajowych organizacji. Polską edycję konkursu koordynuje Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W ramach polskiej edycji European CSR Award Scheme nagroda została przyznana w 2 kategoriach: Partnerstwa z udziałem małych i średnich przedsiębiorstw oraz Partnerstwa z udziałem większych przedsiębiorstw.

 

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

22 527 19 39

biuro.prasowe@orange.com

http://blog.orange.pl/wojciechjabczynski/


Informacje prasowe

Wyjątkowa eskorta dziecięca na mecz Polska – San Marino

25 marca 2013
Wyjątkowa eskorta dziecięca na mecz Polska – San Marino

Piętnaścioro dzieci, podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce, Fundacji Mam Marzenie i Fundacji Warszawskie Hospicjum dla Dzieci będzie wyprowadzać na boisko polskich piłkarzy podczas meczu Polska – San Marino, który odbędzie się we wtorek, 26 marca.  Dzięki Orange Polska, sponsorowi reprezentacji, będą miały okazję, aby spotkać najlepszych polskich piłkarzy i poczuć fantastyczną atmosferę Stadionu Narodowego w Warszawie.

Przed meczem Polska – San Marino, rozgrywanym w ramach eliminacji do Mistrzostw Świata w Brazylii w 2014 roku, reprezentację Polski wyprowadzi dziesięcioro dzieci z SOS Wiosek Dziecięcych w Kraśniku i Siedlcach, które zwyciężyły w piłkarskim turnieju Wiosek  Dziecięcych oraz dzieci z Fundacji Mam Marzenie i Fundacji Warszawskie Hospicjum dla Dzieci.

- W SOS Wioskach Dziecięcych mieszkają dzieci po bardzo trudnych przejściach. W pracy z nimi i sport jest bardzo ważny, uczy wytrwałości, współdziałania i konsekwencji. Wyjazd na taki mecz to dla naszych podopiecznych wielkie wyróżnienie i motywacja do dalszej ciężkiej pracy i rozwijania swoich talentów – podkreśla Dariusz Krysiak, pedagog z SOS Wioski Dziecięcej w Kraśniku.

Dzieci będą mogły zobaczyć na żywo swoich piłkarskich idoli.  Poznają też tajniki przedmeczowej ceremonii i wraz ze swoimi opiekunami będą gorąco kibicować polskim piłkarzom.

Orange Polska od lat wspiera polski sport, angażując się w najważniejsze imprezy sportowe. Od 2002 r. jest głównym sponsorem Reprezentacji Piłkarskiej Polski.  Jednym z przywilejów głównego sponsora jest możliwość wyboru dzieci do eskorty dziecięcej, która wyprowadzi polskich zawodników i narodową flagę na płytę boiska.

***

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce to organizacja dobroczynna, która działa na rzecz umacniania rodzin zagrożonych rozpadem oraz opiekuje się opuszczonymi i osieroconymi dziećmi. Wykorzystując międzynarodowe doświadczenie, realizuje swoją misję w Polsce już od prawie 29 lat.

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

22 527 19 39

biuro.prasowe@orange.com

Anna Choszcz- Sendrowska, PR Manager Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce

Tel.: 22 622 16 72 wew. 27

anna.choszcz-sendrowska@sos-wd.org


Informacje prasowe

Czytelnia Tu i Tam w iPhonie, iPadzie i komputerze

22 marca 2013
Czytelnia Tu i Tam w iPhonie, iPadzie i komputerze

Od dziś posiadacze iPhonów, iPadów i komputerów mogą korzystać z serwisu Czytelnia Tu i Tam, czyli wypożyczalni legalnych ebooków oferującej ponad 12 tysięcy tytułów do wyboru. Użytkownicy serwisu przygotowanego przez Orange i Empik Digital mają stały dostęp do bestsellerów i nowości pojawiających się na półkach księgarń. Wśród nich znajdą np. najnowszą powieść autora bestsellerowych kryminałów - Henninga Mankella pt. „Mózg Kennedy’ego”.

Udostępnienie aplikacji Czytelnia Tu i Tam dla urządzeń z systemem iOS oraz uruchomienie serwisu na stronie www.czytelnia.orange.pl sprawia, że z wirtualnej wypożyczalni książek mogą korzystać praktycznie wszyscy klienci usług mobilnych Orange. Mają oni do dyspozycji takie same możliwości, jak w dostępnej już wcześniej aplikacji na urządzenia z systemem Android.

Aplikacja mobilna i dostęp przez stronę www umożliwiają łatwe przeglądanie katalogu ebooków, wyszukiwanie tytułów oraz czytanie ich opisów i fragmentów, przed wypożyczeniem. Czytelnik może też m.in. dostosować rozmiar i krój czcionki, do swoich indywidualnych potrzeb, a także  robić notatki, zaznaczać wybrane fragmenty, czy dzielić się nimi ze znajomymi na portalach społecznościowych.

Ponadto, aplikacja działająca w systemie iOS jest w pełni kompatybilna z wersją  dla urządzeń z systemem Android. Oznacza to na przykład, że czytelnik, który przerwał czytanie książki na telefonie z Androidem, może następnie kontynuować je na iPadzie czy iPhonie, a książka otworzy się w miejscu, w którym wcześniej skończył.

Aby skorzystać z Czytelni Tu i Tam, wystarczy pobrać i  zainstalować  bezpłatną aplikację w smartfonie czy tablecie lub wejść na stronę www.czytelnia.orange.pl. Po zalogowaniu się aplikacja zaproponuje wybór jednego z dwóch pakietów abonamentowych:

  • Standard (w cenie 9,84 zł z VAT za miesiąc), umożliwiającego wypożyczenie maksymalnie dwóch ebooków,
  • Premium (19,68 zł z VAT za miesiąc), który umożliwia wypożyczenie w ciągu miesiąca nieograniczonej liczby ebooków (nie więcej jednak niż 4 na raz).

Opłata jest naliczana co miesiąc, w formie Przychodzącego SMS-a Specjalnego (SMS MT). Czas ważności abonamentu – 30 dni, jest liczony od dnia, w którym nastąpiła aktywacja lub została uregulowana płatność za kolejny okres. Aplikacja mobilna na bieżąco informuje użytkownika, ile dni pozostało na przeczytanie wypożyczonych książek. Użytkownik może zmienić wybraną opcję dostępu lub w dowolnej chwili zrezygnować z usługi, wysyłając bezpłatny SMS, kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta, a także poprzez Orange online.

Serwis Czytelnia Tu i Tam jest dostępny 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu i mogą z niego korzystać  wszyscy pełnoletni klienci usług mobilnych Orange – wystarczy aktywna karta SIM. Klienci chcący poznać Czytelnię Tu i Tam, mogą skorzystać z niej bezpłatnie. Logując się po raz pierwszy dostaną dwa dowolne ebooki na 7 dni. Do zalogowania wskazane jest użycie loginu i hasła, z którego klient korzysta w serwisie Orange On-line na www.orange.pl.

Więcej szczegółów na temat Czytelni Tu i Tam można znaleźć na:

www.orange.pl/czytelnia.phtml

Materiały dodatkowe (zrzuty ekranowe aplikacji, ilustracje przykładowych ebooków) można pobrać ze strony: http://biuroprasowe.orange.pl/biuroprasowe/mediateka/

* * *
Empik Digital jest dywizją biznesową Grupy Empik Media & Fashion, liderem rynku agregacji i dystrybucji treści cyfrowych w Polsce (m.in. e-booki, muzyka cyfrowa i gry), zarówno do partnerów B2B, jak i poprzez własne kanały sprzedaży Grupy (np. empik.com). Empik Digital skupia w swoim portfolio najważniejszych graczy na tym rynku, tj.: Virtualo (największy dystrybutor książek elektronicznych), e-Muzyka (wiodąca platforma dystrybucji muzyku cyfrowej) i Gry-OnLine (lider wśród mediów gier video). Działalność Empik Digital jest częścią strategii Grupy EM&F - umacniania pozycji jako dystrybutora wielokanałowego i eksperta w dziedzinie digitalizacji treści.

NFI Empik Media & Fashion S.A. – jest spółką notowaną na GPW w Warszawie, wiodącym  dystrybutorem produktów w kanale tradycyjnym i internetowym, w kategoriach: media, rozrywka, odzież, zabawki i akcesoria dla dzieci, kosmetyki oraz kursy językowe. Grupa  zarządza siecią ok. 630 sklepów i szkół językowych (m.in. Empik, Smyk, Speak Up, Esprit, River Island, Aldo, New Look, GAP) i działa na rynku polskim, rosyjskim, ukraińskim, czeskim, słowackim, niemieckim, rumuńskim i tureckim.

Orange Polska jest częścią światowej grupy telekomunikacyjnej France Telecom i największa grupą telekomunikacyjną w Europie Środkowej. Obsługuje blisko 20 milionów klientów zapewniając im codzienny dostęp do największego portfolio nowoczesnych usług telekomunikacyjnych, w tym unikatowej oferty konwergentnej - Orange Open oraz planów taryfowych bez limitów połączeń ze wszystkimi sieciami mobilnymi i stacjonarnymi w Polsce a także numerami międzynarodowymi. Jest dostawcą bogatej oferty multimedialnej obejmującej m. in: telewizję, muzykę, ebooki, audiobooki, inteligentną nawigację i usługi lokalizacyjno informacyjne, a także ubezpieczenia i płatności zbliżeniowe NFC w telefonie.

Marka Orange angażuje się m.in. w działalność charytatywną, edukacyjną i sportową – jest głównym sponsorem polskiej reprezentacji piłkarskiej i licznych programów społecznych realizowanych przez Fundację Orange.

* * *
 

Kontakty dla mediów:

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

tel. 22 527 19 39

biuro.prasowe@orange.com

http://blog.orange.pl/wojciechjabczynski/

Empik Digital / Grupa EM&F

Magdalena Zając

kom. 605 110 152

magdalena.zajac@publiclink.com.pl

Magdalena Siwecka

kom. 692 289 782

magda.siwecka@publiclink.com.pl

Scroll to Top