Informacje prasowe

Nauczyciel Jutr@ – Fundacja Orange zaprasza nauczycielki i nauczycieli do zgłaszania się do konkursu

16 sierpnia 2022
Nauczyciel Jutr@ – Fundacja Orange zaprasza nauczycielki i nauczycieli do zgłaszania się do konkursu

Do 9 września można zgłaszać kandydatury do konkursu Nauczyciel Jutr@, który zainicjowała Fundacja Orange we współpracy z Głosem Nauczycielskim. Tytuł ten otrzyma osoba, która podąża za swoimi uczniami i dla nich otwiera się na nowe technologie, a jednocześnie nie traci z oczu tego co najważniejsze, czyli relacji z młodymi ludźmi. Nagrodą jest wizyta studyjna w Finlandii i poznanie jednego z najwyżej ocenianych systemów edukacyjnych na świecie. Konkurs towarzyszy corocznym wyborom Nauczyciela Roku organizowanym przez Głos Nauczycielski już po raz 20.

Tytuł Nauczycielki Jutr@ w 2021 roku otrzymała Joanna Mikusek–Przystajko, nauczycielka etyki w Społecznym Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Kudowie-Zdroju. Pedagożka zyskała uznanie jury konkursu, bo jako etyczka i humanistka odpowiadając na potrzeby swoich uczniów zaczęła odważnie rozwijać swoje kompetencje cyfrowe. Dzięki temu wspólnie z młodzieżą realizowała ciekawsze zajęcia na przykład programując roboty na lekcjach etyki tak, żeby poruszały się między konkretnymi wartościami.

- Wspólnie z Głosem Nauczycielskim szukamy nauczycielek i nauczycieli, których historia nas zaciekawi. Nie jest dla nas najważniejsze, jakich aplikacji i programów używają. Bardziej interesuje nas to, czy korzystając z nich wsłuchują się w potrzeby młodych ludzi, czy czerpią z ich wiedzy i doświadczeń oraz jak budują z nimi relacje - tłumaczy Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange.

Do konkursu zgłaszać się mogą czynne zawodowo nauczycielki i nauczyciele ze szkół podstawowych, ponadpodstawowych i innych placówek oświatowych. Kandydatów mogą zgłaszać także inni nauczyciele, dyrekcja, rodzice, czy sami uczniowie. Formularz zgłoszeniowy i regulamin konkursu dostępny jest na stronie www.nauczycieljutra.pl.

Jury konkursu pod przewodnictwem prof. Stefana M. Kwiatkowskiego, wiceprzewodniczącego Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk wybierze 10 nominowanych, a spośród nich laureatkę lub laureata.

Nauczyciel Jutr@ nie musi być obeznany z nowinkami technologicznymi. Ważne, żeby miał odwagę stawiać pierwsze kroki w innym, mniej tradycyjnym podejściu do edukacji.

W swojej pracy powinien też wyróżniać się m.in.:

  • postawą otwartą na prowadzenie zajęć w wykorzystaniem nowoczesnych, angażujących metod, zgodnych z potrzebami młodych ludzi wychowywanych w świecie cyfrowym;
  • dążeniem do podnoszenia swoich kompetencji, w tym kompetencji cyfrowych;
  • wykorzystaniem technologii lub e-zasobów edukacyjnych, aby prowadzić ciekawsze lekcje.

Finał Konkursów Nauczyciel Jutr@ i Nauczyciel Roku zaplanowany jest na 11 października 2022 roku w Warszawie.

- - -

Fundacja Orange zajmuje się cyfrową edukacją dzieci i młodzieży, wspiera także nauczycielki i nauczycieli w zdobywaniu nowoczesnych kompetencji. Jest m.in. liderem projektu Lekcja:Enter, w ramach którego już ponad  51 tysięcy osób skorzystało z darmowych szkoleń, ucząc się prowadzić angażujące lekcje przy wykorzystaniu cyfrowych narzędzi. Wspiera szkoły w prowadzeniu edukacji medialnej i dbaniu o bezpieczeństwo dzieci w internecie. Wydała także raport „Między pasją a zawodem. Raport o statusie nauczycielek i nauczycieli w Polsce 2021”. W maju 2022 Fundacja otrzymała wyróżnienie w konkursie im. Janusza Korczaka dla instytucji wcielających w życie korczakowskie idee.

Kontakt dla mediów

Magda Mierzwińska, Fundacja Orange

e-mail: magda.mierzwinska@orange.com

tel. +48 512 356 297


Informacje prasowe

Bardzo dobre pierwsze półrocze dla Orange Polska pomimo trudnych warunków makroekonomicznych. Firma podwyższa całoroczną prognozę przychodów.

27 lipca 2022
Bardzo dobre pierwsze półrocze dla Orange Polska pomimo trudnych warunków makroekonomicznych. Firma podwyższa całoroczną prognozę przychodów.

 Wyniki Orange Polska za drugi kwartał potwierdzają, że firma potrafi szybko dostosować się do wymagającego otoczenia. Przychody wzrosły o 3,4%, a rentowność operacyjna EBITDAaL o 5,6% rok do roku. Bardzo dobre wyniki finansowe i komercyjne wraz z konsekwentnym ograniczaniem kosztów zrównoważyły wpływ niekorzystnych czynników, m.in. rosnących cen energii. Orange Światłowód zyskał 66 tysięcy użytkowników, stabilnie rośnie liczba klientów pakietów Orange Love, przybyło ponad 100 tysięcy klientów abonamentowych głosowych usług mobilnych. Zapotrzebowanie firm na cyfrowe rozwiązania przełożyło się na niemal 30% wzrost przychodów z ICT.

- Atrakcyjna oferta, świetna jakość usług i zaangażowanie zespołu przełożyły się na bardzo dobre wyniki Orange Polska w drugim kwartale i całym pierwszym półroczu. Pomimo wyzwań związanych z inflacją i rosnącymi cenami energii, dobry rezultat pierwszego półrocza pozwala nam podtrzymać nasze ambicje dotyczące wzrostu rentowności, i podnieść prognozę dla przychodów. Przed nami kolejne miesiące wytężonej pracy w warunkach presji inflacyjnej i wzrostu kosztów energii, jednak jestem przekonany, że podążając ścieżką zakreśloną w strategii .Grow, zrealizujemy te ambitne plany -  powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

Jednym z kluczowych filarów strategii biznesowej Orange Polska jest odpowiedzialność wobec otoczenia, w którym działa – środowiska naturalnego i społeczności. W pierwszym półroczu tego roku Orange Polska wykonał  kolejny istotny krok, zbliżający firmę do realizacji zobowiązań klimatycznych. Dzięki długoterminowym kontraktom zakupu energii ze źródeł odnawialnych (tzw. PPA), a także dalszemu zmniejszaniu konsumpcji energii elektrycznej, emisje CO2 operatora zmniejszyły się w pierwszych 6 miesiącach roku aż o 15% w porównaniu do tego samego okresu 2021 roku. Względem pierwszej połowy roku bazowego 2015 zostały natomiast zredukowane już o 33%. Tym samym, Orange Polska jest za półmetkiem na drodze do realizacji swojego celu na rok 2025, który zakłada ograniczenie emisji o 65% w porównaniu do 2015.

Odpowiedzialność to także wykorzystanie kompetencji i zasobów firmy by pomóc tym, którzy uciekają do Polski przed wojną w Ukrainie. Od jej wybuchu Orange Polska udzielił schronienia około 700 osobom. Rozdano ponad 600 tysięcy starterów prepaid z darmowymi usługami operatora, ułatwiających uchodźcom kontakt z bliskimi. Dzięki współpracy Fundacji Orange z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, uruchomione zostały specjalne dyżury w ramach infolinii 116 111 w językach ukraińskim i rosyjskim, aby pomoc psychologiczna była łatwo dostępna dla ukraińskich dzieci i młodzieży.

Przybywa klientów wszystkich kluczowych usług. W zasięgu Orange Światłowodu już 6,5 mln domów  

Nowoczesne usługi telekomunikacyjne cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Sprostanie obecnemu zapotrzebowaniu jest możliwe dzięki wielomiliardowym inwestycjom w nowoczesną infrastrukturę poczynionym do tej pory, w tym ok. 4 mld złotych wydanych od 2015 roku na budowę infrastruktury światłowodowej. W kolejnych miesiącach i latach kluczowym obszarem inwestycji Orange Polska będzie rozwój sieci mobilnej. Firma będzie też zainteresowana uczestniczeniem w nowych projektach budowy sieci światłowodowych, współfinansowanych ze środków unijnych.

W drugim kwartale 2022 roku Orange Światłowód zyskał 66 tysięcy użytkowników, co przekłada się na wzrost łącznej liczby klientów tej usługi o niemal 30% rok do roku. Rośnie także jej dostępność - możliwość skorzystania z superszybkiego internetu światłowodowego ma już 6,5 mln gospodarstw domowych w kraju, o ponad 1 milion więcej niż rok wcześniej. W samym tylko 2 kwartale tego roku zasięg tej usługi zwiększył się o ponad 320 tysięcy gospodarstw domowych, głównie za sprawą współpracy z operatorami hurtowymi, w tym także spółką Światłowód-Inwestycje.

Z pakietu usług dla domu Orange Love korzysta już 1,58 mln klientów, o 4% więcej rok do roku. Liczba klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych sprzedawanych poza pakietami również zwiększyła się w ciągu roku o 4%, w samym drugim kwartale przybyło ich 103 tysiące.

Dzięki podejściu „więcej za więcej” w tworzeniu ofert, coraz większej liczbie klientów korzystających ze światłowodu rośnie przychód na jednego klienta (ARPO) w kluczowych liniach produktowych. Pozytywnie na ten wskaźnik wpłynął również powrót klientów do podróżowania po dwóch latach ograniczeń związanych z pandemią COVID-19.

Bardzo dobre wyniki finansowe pozwalają podwyższyć całoroczną prognozę przychodów

Przychody Orange Polska wzrosły w 2 kwartale o 3,4 % w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. To przede wszystkim efekt bardzo dobrych wyników z kluczowych usług telekomunikacyjnych (wzrost przychodów o 7% rok do roku) oraz z usług ICT dla biznesu (wzrost przychodów o 29% rok do roku). Wraca także popyt na urządzenia. Po nieco słabszym początku roku, przychody z tego segmentu wzrosły w drugim kwartale o 10% rok do roku. Łącznie w całym pierwszym półroczu przychody firmy wzrosły o niemal 2%.

Rentowność operacyjna EBITDAaL w 2 kwartale była wyższa o 5,6% rok do roku, a łącznie w całym pierwszym półroczu wzrost EBITDAaL sięgnął 3,8%. Dobre wyniki komercyjne, wyższa marża bezpośrednia, a z drugiej strony ograniczanie kosztów pośrednich działalności firmy, pozwoliły zrównoważyć około 70-procentowy wzrost kosztów energii w pierwszym półroczu.

Poprawiająca się rentowność operacyjna przełożyła się także na zysk netto, który w pierwszym półroczu wzrósł o niemal 140% rok do roku.

Bardzo dobre wyniki w całym pierwszym półroczu pozwalają podwyższyć prognozę całorocznych przychodów z oczekiwanego wcześniej niewielkiego spadku do niewielkiego, jednocyfrowego wzrostu.

Jednocześnie firma podtrzymuje całoroczne przewidywania dotyczące EBITDAaL, czyli wynik na poziomie roku 2021 lub niewielki wzrost. Oczekuje jednak, że wzrost jest w jej zasięgu.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za 2 kwartał i całe pierwsze półrocze 2022 znajduje się na www.orange-ir.pl


Informacje prasowe

Orange wprowadza drugi pakiet Love z Netflix

25 lipca 2022
Orange wprowadza drugi pakiet Love z Netflix

Na półmetku wakacji Orange ma dla klientów wakacyjne niespodzianki. Pakiet usług dla domu wzbogaci Netflix, który od dziś będzie dostępny również w Orange Love Standard. Operator wciąż oferuje dodatkowe 300 GB w planach z 5G. Dla klientów biznesowych Orange zwiększa pakiety gigabajtów nawet do 999 GB w ramach Planów Firmowych, rozpoczyna też kolejną odsłonę akcji „Smartfonowy szok cenowy”.

Od dziś Orange wprowadza drugi pakiet Love z Netflix – Orange Love Standard z Netflix, w ramach którego użytkownicy otrzymają w prezencie przez 6 miesięcy dostęp do serwisu Netflix w planie Standard. Dołącza on tym samym do istniejącego od początku kwietnia pakietu Orange Love Mini z Netflix . Nowa oferta dotyczy pakietu Love Standard ze światłowodem, abonamentem komórkowym i telewizją z mnóstwem kanałów TV.

Przez pierwsze 6 miesięcy Orange bierze na siebie koszty Netflix – pakiet Orange Love Standard z Netflix kosztuje tylko 109,99 zł/mies., a od 7 miesiąca – 152,99 zł/mies. (z rabatami). Ceny dotyczą pakietu ze światłowodem do 300 Mb/s, z umową na 24 miesiące (aktywacja 49,99 zł jednorazowo, dopłata do światłowodu w budynkach o typie zabudowy jednorodzinnej: 20 zł/mies.). W całym okresie umowy klient będzie również ponosił opłaty za wypożyczenie modemu i dekodera – po 3,99 zł miesięcznie. Plan Netflix można zmienić w dowolnym momencie na wyższy, dopłacając jedynie różnicę ceny między planami. Oferta jest dostępna tylko dla klientów indywidualnych.

Każdy klient kupujący Orange Love Standard z Netflix, otrzyma również 300 GB extra na 3 miesiące (w abonamencie komórkowym).

Na Netflix od początku lipca można obejrzeć wszystkie odcinki Stranger Things 4. W serwisie dostępny jest już także „Gray Man” z Ryanem Goslingiem i Chrisem Evansem w rolach głównych oraz „Królowa”, polski serial w reżyserii Łukasza Kośmickiego ze znakomitą rolą Andrzeja Seweryna. Oczywiście Netflix to również propozycje dla najmłodszych widzów, w tym np. w familijna ekranizacja - „Morska bestia”. 

300 GB w planach 5G ze smartfonem w supercenie

Klienci indywidualni, którzy wybiorą abonament komórkowy z planami 5G (Plan 60, Plan 80 lub dowolny pakiet Orange Love), mogą nadal skorzystać z pakietu 300 GB extra na 3 miesiące. Pakiet jest dostępny przy zakupie oferty ze smartfonem – do wyboru np. Samsung Galaxy A33 5G 128 GB. Promocja jest jednorazowa i dotyczy również osób, które przedłużają umowę. Na lato Orange przygotował także propozycję innych, atrakcyjnych cenowo smartfonów dla klientów indywidualnych. Polecamy m.in. Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G 6/128 GB za 64 zł miesięcznie z Planem 60.

Wszystkie smartfony oferowane przez Orange Polska obsługują połączenia głosowe realizowane za pomocą sieci 4G LTE – VoLTE. Warto zwrócić na to uwagę – dzięki temu rozwiązaniu dźwięk w trakcie rozmowy jest o wiele lepszy, czysty i pozbawiony szumów, połączenia są nawiązywane szybciej, można też jednocześnie rozmawiać i korzystać z szybkiego internetu w komórce. Dzięki urządzeniom z VoLTE, klienci będą przygotowani na wyłączenie sieci 3G. Proces ten Orange zamierza zrealizować w pełni do końca 2025 roku.

Wakacyjna oferta dla klientów biznesowych

Dla klientów biznesowych Orange także przedłuża ofertę 300 GB, obowiązującą we wszystkich Planach Firmowych i Orange Love dla Firm. Wprowadza także zmiany w abonamencie miesięcznym, w tym zwiększa pakiety GB, nawet do 999 GB. Zmiany obejmują klientów, którzy podpiszą umowę od 25 lipca.

Orange rozpoczyna też kolejną odsłonę promocji „Smartfonowy szok cenowy”, w ramach której klienci biznesowi otrzymają telefony w najniższych cenach na rynku. Oferuje następujące smartfony: Samsung Galaxy A33 5G 6/128 GB za 41 zł miesięcznie + VAT przy zakupie Planu Firmowego M, Samsung Galaxy A13 4/64 GB w kwocie 24 zł miesięcznie + VAT z Planem Firmowym S czy Samsung Galaxy S22 5G 8/128 GB za 104 zł miesięcznie + VAT przy wyborze Planu Firmowego L.

Odsprzedaj smartfon i daj mu drugie życie

Schowany w szufladzie, nieużywany smartfon nikomu nie służy. Orange zachęca do odpowiedzialnego rozstania się z „porzuconymi” urządzeniami. Wystarczy przynieść stary telefon do salonu operatora. Zostanie on wyceniony na miejscu, a klient otrzyma bon na zakup nowego urządzenia lub akcesoriów. Urządzenie, które nie zakwalifikuje się do odkupu, można zostawić do recyklingu. Oferta dotyczy wybranych modeli i zależy od stanu technicznego urządzenia.

W sklepie Orange można kupić także odnowione smartfony. Wyglądają i działają jak nowe, ale są tańsze. Urządzenia poddawane są gruntownej renowacji i doprowadzane do stanu “jak nowy”. To daje gwarancję, że wyglądają i działają jak nowy sprzęt. Zakup odnowionego smartfona to nie tylko osobisty wkład w ochronę środowiska, ale także oszczędność nawet kilkuset złotych.

 

Scroll to Top