Informacje prasowe

Nauczyciel Jutr@ – ostatni moment do zgłaszania się do konkursu

17 sierpnia 2023

Nauczyciel Jutr@ – ostatni moment do zgłaszania się do konkursu

Jeszcze tylko do 10 września nauczycielki i nauczyciele mogą zgłaszać się do konkursu Nauczyciel Jutr@. Fundacja Orange i Głos Nauczycielski uhonorują pedagoga, który w pracy z młodymi ludźmi uwzględnia ich potrzeby, stara się słuchać i podążać za tym, co dla nich ważne. Rozwija też swoje kompetencje cyfrowe po to, aby lepiej rozumieć ich świat. Konkurs towarzyszy prestiżowej inicjatywie Nauczyciel Roku.

Do Konkursu Nauczyciel Jutr@ zgłosić mogą się czynne zawodowo nauczycielki i nauczyciele ze szkół podstawowych, ponadpodstawowych, przedszkoli oraz placówek oświatowych. Tak jak w Konkursie Nauczyciel Roku, kandydatów mogą zgłaszać także inni nauczyciele i nauczycielki, dyrekcja szkół lub placówek oświatowych, rodzice czy sami uczniowie i uczennice. Formularz zgłoszeniowy i regulamin konkursu dostępny jest na https://glos.pl/nauczycieljutra

Nauczyciel Jutr@ to osoba empatyczna, otwarta na dialog, która stawia potrzeby swoich uczniów i uczennic w centrum uwagi. Podąża za ich zainteresowaniami, a współpracę z nimi opiera na partnerskiej relacji. Nierzadko uczy się od młodych ludzi. Nie musi być obeznana z nowinkami technologicznymi, ale ma odwagę poznawać cyfrowy świat, by być bliżej uczniów i lepiej rozumieć ich rzeczywistość – mówi Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange.

Wśród nadesłanych do 10 września zgłoszeń, jury pod przewodnictwem prof. Stefana M. Kwiatkowskiego, wiceprzewodniczącego Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN będzie szukać nauczycielek i nauczycieli, którzy:

  • stawiają dobrostan i szacunek dla uczniów i uczennic na pierwszym miejscu;
  • wyróżniają się otwartą postawą na prowadzenie angażujących zajęć opartych na dialogu,
  • pracują w zgodzie z najnowszą wiedzą pedagogiczną oraz psychologią rozwojową;
  • dążą do podnoszenia swoich kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych;
  • korzystają przy tym technologii lub e-zasobów edukacyjnych, aby prowadzić ciekawsze
    i inspirujące lekcje dla młodych ludzi.

Finalnie zostanie wybranych 5 nominowanych, a spośród nich laureatka lub laureat. Nagrodą główną jest wizyta studyjna w szkołach poza granicami Polski. Finał konkursu Nauczyciel Jutr@ i Nauczyciel Roku zaplanowany jest na 10 października 2023 roku w Warszawie.

Cieszę się, że możemy kontynuować konkurs Nauczyciel Jutr@, bo to ważne, żeby nauczycielki i nauczyciele otwierali się na to, co nowe, a jednocześnie nie tracili z oczu tego, co najważniejsze – czyli relacji z młodymi – dodaje Jakub Rzekanowski, redaktor naczelny Głosu Nauczycielskiego.

Fundacja Orange jest organizacją pożytku publicznego. Już od 17 lat dba o rozwój dzieci i młodzieży w cyfrowym świecie. Z fundacją rozwijają kompetencje niezbędne do świadomego życia pośród technologii – uczą się zasad bezpiecznego internetu, higieny cyfrowej, a także podstaw programowania, robotyki i druku 3D. Fundacja Orange wspiera także nauczycielki i nauczycieli (jest m.in. liderem projektu szkoleniowego Lekcja: Enter, realizowanego ze środków europejskich) i opracowuje materiały poradnikowe dla rodziców. Jej inicjatywy są oparte na wynikach badań i konsultacjach z ekspertkami i ekspertami. W 2022 roku otrzymała wyróżnienie w konkursie im. Janusza Korczaka dla instytucji wcielających w życie korczakowskie idee oraz tytuł Dobroczyńcy Roku 2022 w kategorii „Kultura i edukacja”.

Laureaci konkursu z 2022 roku


Kontakt dla mediów

Magda Mierzwińska, Fundacja Orange

e-mail: magda.mierzwinska@orange.com

tel. +48 512 356 297

 

 

Mediateka

Udostępnij: Nauczyciel Jutr@ – ostatni moment do zgłaszania się do konkursu

Informacje prasowe

Bardzo dobre wyniki finansowe Orange Polska za 2 kwartał. Firma podwyższa całoroczną prognozę

25 lipca 2023

Bardzo dobre wyniki finansowe Orange Polska za 2 kwartał. Firma podwyższa całoroczną prognozę

W drugim kwartale Orange Polska osiągnął bardzo dobre wyniki finansowe: przychody wzrosły o 5,5%, a rentowność operacyjna EBITDAaL o ponad 3% rok do roku. Przybywa użytkowników wszystkich kluczowych usług. Dzięki podejściu „więcej za więcej” rośnie wartość dla firmy, a klienci zyskują więcej korzyści w ramach abonamentu. Popyt na cyfryzację ze strony instytucji publicznych i  biznesu oraz kompetencje Grupy w tej dziedzinie przełożyły się na 28% wzrost przychodów z usług ICT.

 

Jestem dumny z osiągnięć Orange Polska w czasie mojej kadencji. Z sukcesem  realizujemy strategię .Grow, która okazała się skuteczna także w wymagających warunkach zewnętrznych. Mamy mocne fundamenty biznesowe, potrafimy dostosować się do zmieniającego się otoczenia. Cieszę się, że mogliśmy wrócić do regularnej wypłaty dywidendy. Rozwijając nasz biznes pamiętamy o odpowiedzialności – wobec środowiska i społeczeństwa, czego odzwierciedleniem jest m.in. wyjątkowy i wspólny wysiłek na rzecz wsparcia osób dotkniętych wojną w Ukrainie. Zostawiając firmę w dobrej kondycji, jestem przekonany, że od września moja następczyni, Liudmila Climoc, z sukcesem będzie prowadzić ją w kierunku dalszego rozwoju – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

Nasze wyniki pozwalają patrzeć z optymizmem na drugą połowę roku, dlatego  zdecydowaliśmy się podwyższyć całoroczne prognozy. Wyniki komercyjne pokazują, że nasze oferty są atrakcyjne dla klientów, a jednocześnie pozwalają budować wartość dla firmy. Przed nami jest aukcja 5G. Liczymy, że pozyskamy częstotliwości, które pozwolą na dalszy rozwój firmy i oferowanie klientom najnowocześniejszych rozwiązań. Realizujemy nasze cele środowiskowe: w pierwszym półroczu zmniejszyliśmy własne emisje CO2 aż o 65% rok do roku.  Kolejne działania, w tym z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego, czy zmniejszające zużycie energii wykorzystywanej do zasilania urządzeń klienckich, pomogą ograniczyć emisje w całym łańcuchu wartości – dodaje Julien Ducarroz.

Przybywa klientów kluczowych usług, rośnie wartość

Kluczowe usługi rozwijają się w dobrym tempie. W drugim kwartale przybyło 39 tys. klientów Orange Światłowodu. Korzysta z niego już 1,26 mln klientów – to 45% wszystkich użytkowników stacjonarnego internetu od Orange. W zasięgu Orange Światłowodu jest 7,5 mln gospodarstw domowych w kraju.

W 2 kwartale przybyło 14 tys. użytkowników Orange Love, a łączna liczba klientów konwergentnych pakietów dla domu zwiększyła się o 5% rok do roku. Dobry wynik odnotowały także abonamentowe mobilne usługi głosowe – w drugim kwartale przybyło 57 tys. użytkowników.

Rośnie także wartość ARPO z tych usług. To efekt konsekwentnie realizowanej strategii „więcej za więcej”, a także m.in. rosnącego udziału klientów światłowodu oraz usług telewizyjnych.

Bardzo dobre wyniki finansowe – firma podwyższa całoroczne prognozy przychodów i EBITDAaL 

Na wzrost przychodów w drugim kwartale pozytywnie wpłynęło kilka czynników. Przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych wzrosły o 5% rok do roku. Kolejny dobry kwartał ma za sobą segment usług ICT dla biznesu  – przychody wzrosły o 28% rok do roku, m.in. dzięki realizacji projektów e-zdrowia dla sektora publicznego. O 15% rok do roku wzrosły z kolei przychody ze sprzedaży urządzeń. Wynika to głównie z popytu klientów na smartfony z wyższej półki cenowej, który wspierają atrakcyjne warunki zakupu na raty.

Wzrost EBITDAaL ma zdrowe fundamenty, bo jest w całości wynikiem rosnących przychodów z głównych linii biznesowych, co przełożyło się na bardzo dobry wzrost marży bezpośredniej. Koszty pośrednie firmy wzrosły głównie z powodu inflacji i opłat związanych z dzierżawą czy innymi usługami zewnętrznymi.

Bardzo dobre wyniki finansowe w całym pierwszym półroczu pozwalają podnieść całoroczne prognozy przychodów oraz EBITDAaL. Nowe przewidywania to: niski/średni jednocyfrowy wzrost przychodów oraz niski, jednocyfrowy wzrost EBITDAaL. Wcześniej prognozowano niski, jednocyfrowy wzrost przychodów oraz EBITDAaL na tym samym poziomie jak rok wcześniej lub niewielki, jednocyfrowy wzrost.

 

Pełny raport z wynikami Orange Polska za 2 kwartał i całe pierwsze półrocze 2023 znajduje się na www.orange-ir.pl

Udostępnij: Bardzo dobre wyniki finansowe Orange Polska za 2 kwartał. Firma podwyższa całoroczną prognozę

Informacje prasowe

Dwudziesta edycja Open’er Festival powered by Orange za nami. Dziękujemy!

3 lipca 2023

Dwudziesta edycja Open’er Festival powered by Orange za nami. Dziękujemy!

Open’er Festival powered by Orange 2023 za nami. Ponad 110 tysięcy uczestników bawiło się podczas 20 edycji festiwalu, która przechodzi do historii jako wydarzenie szczególne zarówno w skali polskiej, jak i europejskiej.

„Czuję się, jakbym odwiedził starego przyjaciela”, mówił Labrinth, nie kryjąc wzruszenia podczas swojego sobotniego koncertu na Orange Main Stage. Jego słowa świetnie oddają to co czują dziesiątki tysięcy festiwalowiczek i festiwalowiczów, którzy co roku wracają na Open’era głodni spotkań i koncertowych emocji. Część z nich odwiedza festiwal od kilku, a nawet kilkunastu lat. Dla innych tegoroczna edycja była pierwszą w życiu. Natomiast dla blisko 20 artystek i artystów, wśród których znaleźli się między innymi Lizzo, Lil Nas X, SZA Labrinth, Caroline Polachek, David Kushner, czy Metro Boomin, tegoroczny Open’er stał się pierwszą okazją do wizyty w Polsce.

Show Labrintha zostanie zapamiętany jako wydarzenie niezwykłe – i to na kilku poziomach. Jedyny europejski występ artysty był pełen emocji, nie tylko muzycznych, ale też tych wywołanych przez wyjątkowe okoliczności. „Dziś świętuję nowe życie”, powiedział artysta, któremu dosłownie kilka godzin przed wejściem na scenę urodziła się córka. Niedługo później Kendrick Lamar przypomniał nam, że jest zupełnie oddzielnym zjawiskiem w światowym hip-hopie, dając mistrzowski koncert na Orange Main Stage. Zarówno koncert Lizzo, jak i Lil Nas X-a, dwójki środowych headlinerów, były esencją pozytywnej energii. SZA zagrała w Gdyni jedyny festiwalowy koncert w Europie. A dzień wcześniej, w tym samym miejscu publiczność bawiła się na koncercie rockowych gigantów z Arctic Monkeys, którzy zabrali ją w podróż przez 2 dekady swojej twórczości. Queens Of The Stone Age, niczym szamani przegonili deszczowe chmury, grając przy jednym z najbardziej epickich zachodów słońca w historii festiwalu. Open’er Festival powered by Orange 2023 był również unikalną okazją do zobaczenia występu club2020 – specjalnego projektu skupiającego reprezentantów polskiego hip-hopu.

Do zobaczenia na 21 edycji Open’era, która odbędzie się w dniach 3 – 6.07.2024

Mediateka

Udostępnij: Dwudziesta edycja Open’er Festival powered by Orange za nami. Dziękujemy!

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej