Informacje prasowe

Nauczyciel Jutr@ – rusza trzecia edycja konkursu dla nauczycielek i nauczycieli

17 maja 2023

Nauczyciel Jutr@ – rusza trzecia edycja konkursu dla nauczycielek i nauczycieli

Wystartował nabór zgłoszeń do konkursu Nauczyciel Jutr@. Fundacja Orange i Głos Nauczycielski uhonorują nauczycielkę lub nauczyciela, który w pracy z młodymi ludźmi uwzględnia ich potrzeby, stara się słuchać i podążać za tym, co dla nich ważne. Rozwija też swoje kompetencje cyfrowe po to, aby lepiej rozumieć ich świat. Konkurs towarzyszy prestiżowej inicjatywie Nauczyciel Roku. Wnioski wysyłać można do 10 września 2023 r.

Do Konkursu Nauczyciel Jutr@ zgłosić mogą się czynne zawodowo nauczycielki i nauczyciele ze szkół podstawowych, ponadpodstawowych, przedszkoli oraz placówek oświatowych. Tak jak w konkursie Nauczyciel Roku, kandydatów mogą zgłaszać także inni nauczyciele i nauczycielki, dyrekcja szkół lub placówek oświatowych, rodzice czy sami uczniowie i uczennice. Formularz zgłoszeniowy i regulamin konkursu dostępny jest na https://glos.pl/nauczycieljutra

– Nauczyciel Jutr@ to osoba empatyczna, otwarta na dialog, która stawia potrzeby swoich uczniów i uczennic w centrum uwagi. Podąża za ich zainteresowaniami, a współpracę z nimi opiera na partnerskiej relacji. Nierzadko uczy się od młodych ludzi. Nie musi być obeznana z nowinkami technologicznymi, ale ma odwagę poznawać cyfrowy świat, by być bliżej uczniów i lepiej rozumieć ich rzeczywistość – mówi Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange.

Wśród nadesłanych do 10 września zgłoszeń, jury pod przewodnictwem prof. Stefana M. Kwiatkowskiego,  wiceprzewodniczącego Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN będzie szukać nauczycielek i nauczycieli, którzy

  • stawiają dobrostan i szacunek dla uczniów i uczennic na pierwszym miejscu;
  • wyróżniają się otwartą postawą na prowadzenie angażujących zajęć opartych na dialogu,
  • pracują w zgodzie z najnowszą wiedzą pedagogiczną oraz psychologią rozwojową;
  • dążą do podnoszenia swoich kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych;
  • korzystają przy tym technologii lub e-zasobów edukacyjnych, aby prowadzić ciekawsze i inspirujące lekcje dla młodych ludzi.

Finalnie zostanie wybranych 5 nominowanych, a spośród nich laureatka lub laureat. Nagrodą główną jest wizyta studyjna w szkołach poza granicami Polski. Finał konkursu Nauczyciel Jutr@ i Nauczyciel Roku zaplanowany jest na 10 października 2023 roku w Warszawie.

Cieszę się, że możemy kontynuować konkurs Nauczyciel Jutr@, bo to ważne, żeby nauczycielki i nauczyciele otwierali się na to, co nowe, a jednocześnie nie tracili z oczu tego, co najważniejsze – czyli relacji z młodymi – dodaje Jakub Rzekanowski, redaktor naczelny Głosu Nauczycielskiego.

 

 


Fundacja Orange jest organizacją pożytku publicznego. Już od 17 lat dba o rozwój dzieci i młodzieży w cyfrowym świecie. Z fundacją rozwijają kompetencje niezbędne do świadomego życia pośród technologii – uczą się zasad bezpiecznego internetu, higieny cyfrowej, a także podstaw programowania, robotyki i druku 3D. Fundacja Orange wspiera także nauczycielki i nauczycieli (jest m.in. liderem projektu szkoleniowego Lekcja: Enter, realizowanego ze środków europejskich) i opracowuje materiały poradnikowe dla rodziców. Jej inicjatywy są oparte na wynikach badań i konsultacjach z ekspertkami i ekspertami. W 2022 roku otrzymała wyróżnienie w konkursie im. Janusza Korczaka dla instytucji wcielających w życie korczakowskie idee oraz tytuł Dobroczyńcy Roku 2022 w kategorii „Kultura i edukacja”.

 

Kontakt dla mediów

Magda Mierzwińska, Fundacja Orange

e-mail: magda.mierzwinska@orange.com

tel. +48 512 356 297

Udostępnij: Nauczyciel Jutr@ – rusza trzecia edycja konkursu dla nauczycielek i nauczycieli

Informacje prasowe

Czy polskie miasta są gotowe na bycie smart?

11 maja 2023

Czy polskie miasta są gotowe na bycie smart?

Wykorzystanie rozwiązań inteligentnych tylko do zarządzania oświetleniem miejskim może zmniejszyć wydatki miasta na ten cel o 60 proc. To tylko jedna z możliwości, jakie dają systemy smart city. Mimo to ponad połowa miast nie planuje wykorzystania tych technologii w ciągu najbliższych 3 lat – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Orange Polska.

Operator, który rozwiązania inteligentne wdrożył już w ponad 100 polskich miastach, szczegółowo przepytał o smart city 77 miast, które zgłosiły się do Akademii Lidera Smart City.

– Naszą ankietę kierowaliśmy do małych, średnich i dużych miast, których potrzeby w tym zakresie mogą się różnić. Kluczowa wydaje się świadomość wymiernych oszczędności w budżetach miejskich, jakie płyną z wykorzystania rozwiązań smart. Dla części miast nie jest to oczywiste. Stąd przed dostawcami rozwiązań tego typu, takimi jak my, staje zadanie edukacji w zakresie możliwości i korzyści ze smart city. Natomiast skomplikowane procedury zamówień publicznych w zakresie finansowania inteligentnych rozwiązań w miastach to przestrzeń do pracy dla ustawodawcy – mówi Daria Drabik, ekspertka smart city w Orange Polska – Widzimy jednak światełko w tunelu. Sami mamy na koncie wdrożenia takich rozwiązań już w ponad stu polskich miastach – dodaje.

Rozwiązania inteligentne (z ang. smart) pozwalają miastom na znaczne ograniczenie wydatków i mniejsze zużycie zasobów naturalnych. Według danych World Economic Forum, wprowadzenie inteligentnego systemu do zarządzania siecią wodociągową może pomóc ograniczyć starty wody nawet o 80 litrów na mieszkańca dziennie. Na przykład Barcelona tylko dzięki inteligentnemu zarządzaniu fontannami miejskimi oszczędza ponad 0,5 mln dolarów rocznie. Tymczasem 84 proc. włodarzy polskich miast za największą korzyść z wdrożenia rozwiązań inteligentnych uważa zadowolenie mieszkańców, mniejszy nacisk kładąc na aspekt finansowy. 40 proc. miast nie bada jednak, co o rozwiązaniach inteligentnych wiedzą ich mieszkańcy, a większość z tych, które to robią, wiedzę mieszkańców na ten temat ocenia nisko (46 proc.) lub średnio (52 proc.).

Z ankiety Orange Polska wynika, że ponad 10 proc. miast nie ma strategii rozwoju, a co piąte z tych, które ją opracowały, nie uwzględniło w niej rozwiązań inteligentnych. 4 na 10 miast,  nie ma też zespołów, które zajmowałyby się tym tematem, a tam, gdzie one są, dominują zespoły 1-2 osobowe.

Dalszych informacji dla mediów udzielą:

 

Daria Drabik, Koordynatorka projektu

daria.drabik2@orange.com

 

Anna Przybysz, Icon Strategies

a.przybysz@iconstrategies.pl

telefon: 609 373 405

Mediateka

Udostępnij: Czy polskie miasta są gotowe na bycie smart?

Informacje prasowe

Czwarte urodziny Orange Flex

10 maja 2023

Czwarte urodziny Orange Flex

Orange Flex, czyli innowacyjna oferta komórkowa w formie subskrypcji w aplikacji mobilnej, kończy dziś 4 lata. Z usługi korzysta blisko 300 tys. aktywnych użytkowników. Duża część z nich wybrała karty e-SIM.

Od ostatnich urodzin ofercie przybyło ok. 100 tysięcy klientów. Wśród nich znaleźli się także właściciele małych firm, którzy szukają alternatywy dla wielomiesięcznych abonamentów. Orange Flex cieszy się dużą popularnością głównie wśród osób do 35. roku życia, które stanowią ponad 40% aktywnych użytkowników. Blisko 50% klientów korzysta z aplikacji Orange Flex na iPhone’ach, a prawie 33% wybrało e-SIM, czyli wirtualną kartę, którą instaluje się cyfrowo na smartfonie, bez konieczności wkładania fizycznej karty do urządzenia. Popularność tego rozwiązania wzrosła w ostatnich 12 miesiącach o prawie 10%.

4 lata Flex

W ostatnim roku Orange Flex odświeżył ofertę Planów komórkowych, a w opcjach 45 GB, 80 GB oraz 150 GB udostępnił nową usługę UNLMTD, czyli dodatkowych pakietów nielimitowanego internetu. Rekordzista posiadający UNLMTD w ciągu miesiąca zużył… 3173 GB.

Ostatni rok Orange Flex to także kolejne edycje sadzenia lasów za EKO GB. Przekazywanie niewykorzystanych gigabajtów było jedną z najbardziej lubianych funkcjonalności w aplikacji. Do tej pory użytkownicy przekazali 1 445 889 EKO GB, co przełożyło się na 4,8 ha nowych, bioróżnorodnych lasów posadzonych na terenie Polski. 35 000 m2 drzewek już zapuszcza korzenie w różnych regionach kraju, a pozostałe sadzonki wkrótce do nich dołączą.

Popularnymi funkcjonalnościami są także przesyłanie GB znajomym (rekordowy wynik to 2994 GB) i akcja Polecaj i zarabiaj, w ramach której za każde polecenie Orange Flex użytkownik dostaje 70 zł, a osoba, która dołącza, 30 zł. Mistrz poleceń skutecznie zaprosił 1223 osoby. Sporym zainteresowaniem cieszyły się dodatkowe karty SIM. Z możliwości otrzymania kolejnej karty z tym samym numerem za 0 zł skorzystało już ponad 60 tys. użytkowników.

Mediateka

Udostępnij: Czwarte urodziny Orange Flex

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej