Orange wprowadza usługę i aplikację NFC Pass, która umożliwia korzystanie za pomocą smartfona z kart zbliżeniowych różnych banków. Rozwiązanie pozwala bezpiecznie płacić smartfonem NFC w sklepach oraz punktach handlowo-usługowych, tak jak zwykłą kartą zbliżeniową. Dzięki temu Klienci nie będą musieli sięgać po portfel lub w ogóle zabierać go ze sobą, by zapłacić za zakupy, zyskując dużą wygodę.
Nowa usługa NFC Pass, to innowacja w skali międzynarodowej, która poszerza dotychczasowe możliwości wygodnego płacenia telefonem. Umożliwia instalowanie w jednym telefonie kart zbliżeniowych różnych banków, a w przyszłości innych dostawców usług – kart miejskich, kart dostępu itp.
Pierwszym bankiem dostępnym w aplikacji NFC Pass jest mBank, z kartą debetową mBank PaySIM Orange w technologii MasterCard® PayPass™. Tym samym, Klienci mBanku jako pierwsi będą mogli wybrać operatora komórkowego, za pośrednictwem którego skorzystają z usługi płatności zbliżeniowych.
Banki współpracujące dotychczas z MasterCard i wydające karty NFC będą również mogły adresować je do abonentów sieci Orange. Dzięki temu, zarówno Klienci indywidualni oraz firmowi, korzystający z usług abonamentowych i na kartę, będą mieli dostęp do mobilnych płatności zbliżeniowych. Wystarczy, że wybiorą telefon NFC w Orange z kartą SIM NFC. Aplikacja NFC Pass jest już dostępna na kilkunastu modelach smartfonów z systemem Android w wersji Orange. Do końca bieżącego roku planowane jest uruchomienie usługi NFC Pass również dla urządzeń korzystających z platformy Windows Phone.
„Orange konsekwentnie inwestuje w rozwój innowacyjnych produktów, do których niewątpliwie należą mobilne płatności oparte o technologię NFC w modelu SIM-centric. Polska jest rynkiem, na którym płatności bezstykowe przyjęły się bardzo dobrze i już teraz ponad połowa wszystkich terminali płatniczych umożliwia płacenie tą metodą” – mówi Dariusz Boduch, Dyrektor Marketingu Ofert Multimedialnych w Orange Polska – „Rozszerzenie funkcjonalności o mobilne rozwiązania w zakresie płatności bezstykowych jest więc oczywistym elementem zaspokajania potrzeb naszych Klientów, którzy oczekują od Orange innowacyjnych rozwiązań ułatwiających im codzienne czynności.”
„Dotychczas klienci mBanku korzystający z usług firmy Orange mogli płacić zbliżeniowo telefonem połączonym z rachunkiem karty prepaid, co wymagało jednak systematycznego doładowania konta karty. Teraz transakcja realizowana będzie z rachunku karty debetowej, czyli ze środków dostępnych na rachunku klienta. Oznacza to, że nie będzie musiał on już pamiętać o doładowaniu karty przed płatnością, a kwotę transakcji będzie ograniczać jedynie saldo na rachunku klienta” – mówi Joanna Erdman, Dyrektor ds. Rozwoju Kart Płatniczych mBanku.
„Polscy konsumenci są bardzo otwarci na innowacyjne rozwiązania technologiczne, które ułatwiają im codzienne czynności” – mówi Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe. – „Z entuzjazmem przyjęli płatności zbliżeniowe w technologii PayPass™, a teraz coraz chętniej korzystają z nich również przy pomocy telefonów komórkowych. Cieszymy się, że we współpracy z Orange możemy odpowiedzieć na ich potrzeby, oferując bezpieczne i wygodne rozwiązania w zakresie płatności mobilnych.”
Przy płatnościach NFC, transakcja wykonywana jest przy użyciu technologii zbliżeniowej MasterCard PayPass, co gwarantuje taki sam poziom bezpieczeństwa, jak dla transakcji wykonywanych standardową kartą chipową. Dodatkowe środki bezpieczeństwa mogą być stosowane również przez bank wydający kartę.
Transakcje zbliżeniowe telefonem komórkowym w technologii MasterCard PayPass, można realizować w ok. 145 tys. terminali płatniczych w całej Polsce.
Więcej o płatnościach zbliżeniowych NFC na smartfonach Orange na stronie: www.orange.pl/nfcpass
O MasterCard Worldwide:
MasterCard (NYSE:MA), www.mastercard.com jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Obsługujemy najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach. Produkty i rozwiązania MasterCard ułatwiają codzienne funkcjonowanie działalności handlowej, takiej jak zakupy, podróże, prowadzenie firmy i zarządzanie finansami. Sprawiają, że są one bezpieczniejsze i sprawniejsze dla każdego użytkownika. Śledź nas na Twitterze @MasterCardNews, przyłącz się do dyskusji na CashlessPioneersBlog oraz zapisz się, aby otrzymywać najnowszy biuletyn od Engagement Bureau.
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com