Informacje prasowe

Nie wyrzucaj starego telefonu – razem chrońmy środowisko

11 marca 2009

Nie wyrzucaj starego telefonu – razem chrońmy środowisko

Czterech największych operatorów telefonii komórkowej – Era, Orange, Play, Plus – rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną, której celem jest zwiększenie świadomości w zakresie odpowiedzialnego pozbywania się zużytych aparatów, baterii i akcesoriów komórkowych oraz znaczenia ich utylizacji dla środowiska naturalnego.

Plus, Play, Orange, Era chcą zachęcić klientów do proekologicznego stylu życia, którego elementem jest między innymi utylizacja zużytego sprzętu komórkowego. W ramach kampanii, w wyznaczonych punktach sprzedaży możliwe będzie nieodpłatne oddawanie do utylizacji niepotrzebnych telefonów komórkowych oraz ich akcesoriów. Zebrany sprzęt będzie gromadzony w specjalnych pojemnikach, a następnie regularnie przekazywany firmie, która zajmuje się jego profesjonalnym recyklingiem i utylizacją. Operatorzy będą promować swoja inicjatywę poprzez ogólnopolską kampanię informacyjną wykorzystującą prasę, billboardy, radio i internet.

Dla wzmocnienia edukacji ekologicznej klientów organizatorzy przygotowali również stronę internetową www.oddajtelefon.pl, na której można znaleźć dodatkowe informacje o kampanii a przede wszystkim adresy wszystkich punktów, w których można pozbyć się zużytych telefonów i akcesoriów. Na stronie znajdą się również informacje wyjaśniające wagę problemu utylizacji i jej znaczenie dla środowiska.

Kampania „Oddaj telefon” jest własną inicjatywą Era, Orange, Play i Plus, która wykracza poza zobowiązania wynikające z Ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (z dnia 21 października 2005 r.). Ma służyć zwiększeniu świadomości ekologicznej i zebraniu jak największej ilości zużytego sprzętu komórkowego, bez limitów przewidzianych w Ustawie (możliwość oddania jednego zużytego aparatu za jeden kupiony aparat).

Akcja może być dla innych branż przykładem możliwości zaangażowania się w problematykę ochrony środowiska nawet pomiędzy konkurującymi ze sobą przedsiębiorstwami.

Udostępnij: Nie wyrzucaj starego telefonu – razem chrońmy środowisko

Informacje prasowe

ITAKA i TP uruchomiły bezpłatny numer 116 000 – telefon w sprawie zaginionego dziecka

5 marca 2009

ITAKA i TP uruchomiły bezpłatny numer 116 000 – telefon w sprawie zaginionego dziecka

ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych i Telekomunikacja Polska uruchomiły  bezpłatny, całodobowy numer 116 000 – telefon w sprawie zaginionego dziecka. Polska jest szóstym krajem członkowskim Unii Europejskiej, który zgodnie z dyrektywami UE wprowadza numer 116 000 na swoim terenie.

116 000 – telefon w sprawie zaginionego dziecka skierowany jest do rodziców i opiekunów, którym zaginęło dziecko, do zaginionych dzieci oraz do wszystkich osób, które mogą pomóc w poszukiwaniach i odnalezieniu zaginionych dzieci.

Pod numerem 116 000 pracują specjaliści fundacji ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Poszukujemy zaginionych, zbieramy i analizujemy sygnały od informatorów, weryfikujemy je i – w razie uzasadnionej konieczności – przekazujemy policji. Włączamy w poszukiwania media, organizacje pozarządowe oraz inne służby na terenie całego kraju i – w razie potrzeby – na całym świecie. Robimy wszystko – korzystając z naszej wiedzy i dziesięcioletniego doświadczenia poszukiwaniu zaginionych – by jak najszybciej wyjaśnić sprawę i zakończyć poszukiwania każdego zaginionego dziecka. Psychologowie ITAKI pracujący przy telefonie 116 000 udzielają rodzinom wsparcia o każdej porze dnia i nocy.

116 000 – telefon w sprawie zaginionego dziecka działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Można się do nas dodzwonić z całego kraju, z każdej komórki i z każdego telefonu stacjonarnego.

Telekomunikacja Polska udostępniła bezpłatnie platformę technologiczną, zapewnia obsługę techniczną numeru oraz partycypuje w kosztach prowadzenia linii. Bezpłatny numer 116 000 – telefon w sprawie zaginionego dziecka będzie dostępny dla wszystkich potrzebujących niezależnie od obsługującej ich sieci. Firma pomaga też fundacji ITAKA w pozyskaniu środków na dalsze prowadzenie poszukiwań zaginionych dzieci m.in. zachęcając swoich pracowników do przekazywania 1% podatku za 2008 rok na ten właśnie cel.

  • ITAKA-Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych obchodzi w tym roku 10 urodziny. W ciągu tych lat kilka tysięcy zaginionych – dzięki naszej pracy – wróciło do domu. Wśród naszych zaginionych były setki dzieci i nastolatków. Jesteśmy profesjonalistami, pracujemy 24 godziny na dobę, potrafimy szukać zaginionych dzieci. Wykorzystując naszą wiedzę i doświadczenie otwieramy – dzięki wsparciu Telekomunikacji Polskiej – telefon w sprawie dziecka zaginionego 116 000 – mówi Wojciech Tochman, szef Fundacji ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych.
  • Zaginięcie dziecka to dramatyczna sytuacja dla każdego rodzica, a linia 116 000 może pomóc skrócić mu drogę powrotną do domu i przetrwać całej rodzinie te trudne dla nich chwile. – mówi Prezes Zarządu TP Maciej Witucki. – Uważam za naturalne, że firmy prowadzące odpowiedzialny biznes, angażują się w projekty tak ważne dla społeczeństwa. Mając – jako operator telekomunikacyjny – wszelkie narzędzia, które zapewnią niezawodne funkcjonowanie tej linii, bez wahania podjęliśmy decyzję owsparciu tego projektu – wyjaśnia.

Grupa numerów 116 (czyli 116 000 – numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci, 116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, 116 123 – telefon wsparcia emocjonalnego dla dorosłych), to grupa ogólnoeuropejskich bezpłatnych linii telefonicznych o charakterze społecznym stworzonych z inicjatywy Komisji Europejskiej. Decyzja Komisji zobowiązuje państwa członkowskie do udostępnienia numerów 116, chociaż nie nakazuje przydzielania tych numerów usługodawcom i zapewnienia świadczenia usług. ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych i TP dobrowolnie porozumiały się w tej sprawie i uzyskały zgodę Prezesa UKE na obsługę techniczną oraz świadczenie usług zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej. Numer został przydzielony w 9 krajach UE. Polska jest szóstym krajem członkowskim, w którym uruchomiono usługę 116 000 telefon w sprawie zaginionego dziecka.

Linia 116 000 to nie pierwszy przykład współpracy TP i fundacji ITAKA. Od kilku lat działa numer 0 801 24 70 70, pod którym specjaliści ITAKI przyjmują zgłoszenia zaginięcia, pomagają rodzinom zaginionych w poszukiwaniach, udzielają porad prawnych, socjalnych i wsparcia psychologicznego zaginionym i ich rodzinom. TP nie pobiera od Fundacji żadnych opłat za korzystanie z tego numeru.

 

* * * * *

Każdego roku Policja notuje około 15 tys. zaginięć obywateli polskich w kraju i za granicą. Ludzie giną bez względu na wiek, płeć i status społeczny. Z powodu chorób (fizycznych, psychicznych), wypadków, codziennych problemów i kiedy padają ofiarą przestępstw. Zaginięcia dzieci i młodzieży stanowią około 30% wszystkich spraw. Spośród zgłoszeń notowanych w ciągu roku przez Policję, około 120 zaginięć dotyczy dzieci do 7 roku życia, około 800 zaginięć dzieci w wieku 7-13 lat i około 3600 zaginięć dzieci w wieku 13-17 lat (dane ze strony: www.policja.pl). Większość spraw, dzięki szybkiemu nagłośnieniu oraz współpracy wielu służb i instytucji (Policji, ITAKI, Straży Pożarnej, mediów, społeczności lokalnej), udaje się wyjaśnić w ciągu kilku godzin od zaginięcia dziecka. Niestety, zdarzają się również zaginięcia, w których nie udaje się szybko odnaleźć zaginionego dziecka. Niestety, nie wszystkie zakończenia są szczęśliwe.

 

  • Kontakt dla prasy:

ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
Zuzanna Ziajko
tel. 0512 15 81 46, 022 654 70 70
zuzanna.ziajko@zaginieni.pl

Telekomunikacja Polska
Wojciech Jabczyński
rzecznik Grupy TP
tel. 022 527 19 39
biuro.prasowe@telekomunikacja.pl

Udostępnij: ITAKA i TP uruchomiły bezpłatny numer 116 000 – telefon w sprawie zaginionego dziecka

Informacje prasowe

Orange sport info – nowy kanał telewizyjny Telekomunikacji Polskiej

4 marca 2009

Orange sport info – nowy kanał telewizyjny Telekomunikacji Polskiej

Telekomunikacja Polska uruchamia kolejny kanał telewizyjny – Orange sport info. To pierwszy polski sportowy kanał informacyjny na rynku. W odróżnieniu od Orange sport, będzie kanałem „free-to-air”, przeznaczonym do bezpłatnej dystrybucji.

– Utworzenie kanału Orange sport info to kolejny krok rozszerzający obecność Grupy TP w świecie mediów. Zaledwie osiem miesięcy temu uruchomiliśmy Orange sport, do którego dziś ma dostęp blisko 300 tysięcy abonentów Cyfry + i TP. – mówi Dominique Lesage, dyrektor Grupy TP ds. Kontentu. – Orange sport info jest naszą odpowiedzią na realny popyt ze strony widzów na atrakcyjne kanały niekodowane. Uważamy, że właśnie takiego programu do tej pory brakowało i wierzymy, że zgromadzi szeroką rzeszę widzów, których pasją jest sport  – dodaje.

– Orange sport info będzie mieć wszystkie cechy prawdziwego kanału informacyjnego – to będzie dynamiczne medium z najbardziej aktualnymi informacjami z całego świata. W najbardziej atrakcyjnych dla widzów porach nadajemy wiadomości ze świata sportu 2 razy na godzinę – to aż 24 minut informacji na godzinę –  mówi redaktor naczelny Janusz Basałaj.

Prócz serwisów informacyjnych, które będą głównym elementem ramówki Orange sport info, w programie znajdą się też magazyny, wywiady i komentarze – będą to zarówno własne, autorskie programy jak i materiały producentów zewnętrznych. Ponadto, codziennie od poniedziałku do piątku, zaplanowana jest wieczorna rozmowa ze specjalnym  gościem. We wszystkich telewizjach informacyjnych w Polsce gośćmi są przede wszystkim politycy, natomiast w Orange sport info będą to osoby związane ze sportem – zawodnicy, trenerzy i działacze, którzy będą komentować bieżące wydarzenia ze świata sportu.

Kanał telewizyjny Orange sport info będzie w części programowo powiązany z Orange sport, którego głównym atutem są transmisje na żywo piłkarskiej ekstraklasy. Podczas gdy transmisję meczów będzie można oglądać tylko w Orange sport, materiały towarzyszące spotkaniom – czyli wywiady, opinie, analizy, podsumowania – będą nadawane również przez Orange sport info. W Orange sport info będzie też można oglądać znany z Orange sport program „Dwa Fotele” a w nim wywiady z ciekawymi postaciami ze świata sportu. Odwiedzili nas już m.in.: Szymon Kołecki, Leo Beenhakker, Piotr Nurowski, Czesław Lang, Dorota Idzi, Robert Śmigielski.

Z kolei tylko w Orange sport info będzie można w weekendy obejrzeć transmisje wyścigów konnych – na żywo z warszawskiego Służewca. To właśnie ramówka charakterystyczna dla kanału informacyjnego pozwala pokazać taką transmisję – studio łączy się co 30 minut ze Służewcem i stacja pokazuje trwającą kilka minut gonitwę.

Orange sport info oraz Orange sport będą dzieliły wspólny zespół redakcyjny, który liczy w tej chwili już 25 osób. Głównym wydawcą newsów w Orange sport info będzie Artur Kulikowski. Do zespołu dołączyła ostatnio m. in. Dorota Staszewska, wielokrotna mistrzyni świata i Europy w windsurfingu. Poprowadzi nowy magazyn oparty na spotkaniach z ikonami polskiego sportu, wspominającymi najlepsze momenty swojej kariery sprzed lat.

Podobnie jak w przypadku Orange sport, wybrane pozycje programowe Orange sport info będzie można śledzić w Internecie oraz za pośrednictwem telefonu komórkowego Orange.

****

Orange sport, pierwszy kanał telewizyjny uruchomiony przez Telekomunikację Polską, rozpoczął nadawanie w sierpniu 2008 roku. Jako jedyny na rynku pokazuje wszystkie mecze piłkarskiej ekstraklasy – w tym aż 6 spotkań każdej kolejki na żywo. Ponadto, Orange sport pozyskał prawa do pokazywania m.in. najlepszej ligi koszykarskiej świata – NBA, francuskiej i portugalskiej ligi piłkarskiej, szwedzkiej ligi żużlowej. W ramówce znajduje się też wiele autorskich programów, takie jak „2 Fotele” – wywiady ze znanymi ludźmi świata sportu, które prowadzi Janusz Basałaj, „Dzień z mistrzem”, podczas którego towarzyszymy z kamerą przez cały dzień jednemu ze znanych sportowców, „Mój pierwszy raz” – program prezentujący wybraną dyscyplinę sportu, „Zebi goool!!!” – program dla najmłodszych widzów prowadzony przez zebrę Zebi, czy „Weekend z …”, które spędzamy z klubami ekstraklasy pokazując kulisy, ciekawostki i historię klubów.

Orange sport jest płatnym kanałem „premium” dostępnym dla klientów Cyfry+ oraz Telekomunikacji Polskiej (na platformie IPTV i satelitarnej).

Udostępnij: Orange sport info – nowy kanał telewizyjny Telekomunikacji Polskiej

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej