Informacje prasowe

Nowa odsłona Orange Warsaw Festival

26 maja 2010

Nowa odsłona Orange Warsaw Festival

Wielkie światowe gwiazdy i różne style muzyki to atrakcje, które czekają na uczestników trzeciej edycji Orange Warsaw Festiwal. Spotkamy się w weekend 28-29 sierpnia, na terenie Wyścigów Konnych na Służewcu w Warszawie.

Orange Warsaw Festival zagra w nowym miejscu i formule. Za jego realizację odpowiadają marki – TVN (organizator) i Orange (sponsor tytularny), które gwarantują wykonawców z najwyższej półki i świetną zabawę. – Zdecydowaliśmy się utrzymać alternatywny charakter imprezy oraz dodać mocne gwiazdy muzyki popularnej z kraju i ze świata – mówi Piotr Metz, dyrektor festiwalu. – Od początku współtworzymy festiwal i chcemy, by ciągle się rozwijał, dając naszym klientom możliwość przeżycia unikalnych emocji i słuchania muzyki na światowym poziomie – dodaje Anna Kowalik, kierownik Działu Sponsoringu Muzyki
i Filmu Grupy TP.

Pierwszy dzień 28 sierpnia – sobota – rozrywka alternatywna

W sobotnie popołudnie (28.08) Orange Warsaw Festival otworzą artyści nurtu alternatywnego. Niezaprzeczalną gwiazdą będzie grupa rockowa „Hole”, która pierwszy raz zagra w Polsce. Zespół wraca po 8 latach nieobecności, z nowym albumem „Nobody’s Daughter”. Jego wokalistka Courtney Love, to wielka artystka i osobowość, którą magazyn „Rolling Stone” okrzyknął „najbardziej kontrowersyjną kobietą w historii rocka”. Na festiwalu pojawi się też popularne trio „White Lies” z Wielkiej Brytanii, które w 2009 roku w ekspresowym tempie wskoczyło na pierwsze miejsce brytyjskich list przebojów. Z Polski zaprezentuje się „Kim Nowak”, zespół braci Waglewskich, który wydał w tym miesiącu debiutancki album. Druga rodzima grupa to „Kumka Oli”, jeden z najciekawszych młodych zespołów, przez krytyków i publiczność uznany za najważniejszy polski debiut 2009 roku. Wkrótce ukaże się jego druga płyta – „Podobno nie ma już Francji”.

Drugi dzień 29 sierpnia – niedziela – rozrywka mniej alternatywna

Niedzielę (29.08) dedykujemy szerszej publiczności. Scena będzie należała do takich gwiazd jak: Mika, Aura Dion i Nelly Furtado. Mika zawojował świat hitem „Relax – take it easy”. Jest zdobywcą licznych nagród, m.in.: Grammy, Brit Awards, MTV, World Music Awards, Virgin Media. Aura Dion to wschodząca gwiazda z Danii, w swojej twórczości z powodzeniem łączy elektronikę i folk z dubem oraz popem. Na deser wystąpi Nelly Furtado, wspaniała kanadyjska artystka pop, R&B i folk. Artystka na całym świecie sprzedała 20 milionów płyt. Jest laureatką m.in. nagrody GRAMMY i MTV Europe Music Awards. W Warszawie, gdzie zagra po raz pierwszy usłyszymy jej największe przeboje.

O tym kto jeszcze zagrana na Orange Warsaw Festival poinformujemy w kolejnych komunikatach.

Tegoroczna edycja odbędzie się na terenach Wyścigów Konnych na Służewcu. To znane i lubiane przez warszawiaków miejsce koncertowe, które gwarantuje komfort dobrego nagłośnienia dziesiątkom tysięcy uczestników. Impreza będzie biletowana, cena biletu (na płytę) wyniesie 59 złotych w sobotę i 99 złotych w niedzielę. Sprzedaż rusza 27 maja na stronach: ticketpro.pl, online.pl, ebilet.pl. – Decyzja ta podyktowana jest kilkoma sprawami. Po pierwsze w tym roku festiwal został rozbudowany, wystąpi więcej gwiazd – mówi Marek Szafarz, dyrektor Marketingu TVN. – Nie bez znaczenie jest też fakt, iż współpraca z władzami Warszawy zmieniła charakter na promocyjny. I co najważniejsze, w ten sposób zapewnimy uczestnikom i wykonawcom większy komfort oraz bezpieczeństwo.

Orange Warsaw Festival to także międzynarodowy konkurs muzyczny. Jego zwycięzca zostanie ogłoszony podczas festiwalu i otrzyma nagrodę telewizji TVN i Radia ZET. – Chcemy, by ta statuetka była znakiem jakości w muzyce, marką samą w sobie. To słuchacze oraz widzowie zadecydują, do kogo trafi. – mówi Piotr Metz. Już od dziś (26 maja) wytwórnie mogą zgłaszać swoich kandydatów, zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Jury festiwaluw składzie: Piotr Metz, dyrektor artystyczny, Marek Szafarz, dyrektor Marketingu Grupy TVN, Mateusz Kirstein, redaktor naczelny Radia ZET i Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Grupy TP, wytypuje finałową dziesiątkę. Finalistów będzie można usłyszeć w lipcu i sierpniu na antenie Radia ZET oraz zobaczyć w TVN. Słuchacze i widzowie poprzez głosowanie sms wybiorą swojego faworyta. Na festiwalu zaprezentuje się najlepsza trójka.

Jutro rusza strona internetowa poświęcona festiwalowi www.orangewarsawfestival.tvn.pl. Znajdą się na niej wszelkie istotne informacje o gwiazdach, występach, biletach, lokalizacji miejsc, konkursie oraz zdjęcia i materiały video. Najświeższe informacje znajdują się również na profilu Orange Warsaw Festival na Facebooku oraz na stronie www.orangemusic.pl.

Telewizja TVN będzie na bieżąco śledziła przygotowania do festiwalu w specjalnym cyklu programów. Nie zabraknie w nim wywiadów z wykonawcami, informacji o imprezie i zaglądania za kulisy. TVN wyemituje także fragmenty festiwalu oraz zda relacje w takich programach jak „Dzień Dobry TVN”, „Co za tydzień”, kanałach TVN24 i TVN Warszawa. Informacje pojawią się też na portalach Onet i Plejada. Festiwalowe programy, wejścia, utwory artystów i wywiady będzie można również usłyszeć na antenie Radia ZET.

Orange i TVN poprzez Orange Warsaw Festival wspierają Warszawę w uzyskaniu tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku.

Patronami Orange Warsaw Festival 2010 są: Radio ZET, Onet, Plejada, oraz Clearchannel.

 

Biuro Prasowe Orange Warsaw Festival 2010:

Lidia Zagórska, z-ca Szefa Zespołu PR Grupy TVN
l.zagorska@tvn.pl

Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP
Rzecznik Grupy TP
Tel: /22/ 527 19 39
biuro.prasowe@telekomunikacja.pl

Udostępnij: Nowa odsłona Orange Warsaw Festival

Informacje prasowe

TP testuje internet o prędkości 80 Mb/s

26 maja 2010

TP testuje internet o prędkości 80 Mb/s

Telekomunikacja Polska testuje internet o prędkości 80 Mb/s w technologii VDSL2. Będą z niego do końca czerwca korzystać studenci Politechniki Warszawskiej w domu studenckim „Riviera” oraz „Mikrus”. To pierwszy test tego rozwiązania w globalnej Grupie France Telecom.

Usługi, które TP testuje, są realizowane w najnowszej wersji technologii VDSL2. W porównaniu z dotychczas stosowanymi odmianami, które pozwalają zaoferować internet o prędkości 20 – 50 Mb/s, nowa wersja umożliwia osiągniecie jeszcze większej przepływności, nawet przekraczającej 100Mb/s.

W testach TP uczestniczy ponad 100 studentów – prócz internetu o prędkości 80 Mb/s, część z nich korzysta także z telewizji IPTV. To bardzo świadomi, wymagający i zaawansowani internauci – większość studiuje na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych. Ponadto fakt, że bardzo intensywnie korzystają z internetu pozwala zweryfikować działanie technologii w trudnych warunkach, przy znacznym obciążeniu sieci. TP będzie też mogła ocenić możliwości komercyjnych wdrożeń w przyszłości.

Testy z udziałem studentów Politechniki Warszawskiej to kontynuacja dotychczasowej współpracy z TP tą uczelnią. Centrum Badawczo Rozwojowe Grupy TP (Orange Labs) od 2001 roku prowadzi projekty badawcze z Instytutem Telekomunikacji PW nad technikami dostępowymi xDSL (pierwotnie ADSL, obecnie VDSL2).

Co na temat internetu 80 Mb/s mówią studenci uczestniczący w testach? Zapraszamy na www.blog.tp.pl

Udostępnij: TP testuje internet o prędkości 80 Mb/s

Informacje prasowe

TP przyjęta do Stałej Platformy Atomium Culture

24 maja 2010

TP przyjęta do Stałej Platformy Atomium Culture

Telekomunikacja Polska została przyjęta do grona członków Stałej Platformy Atomium Culture (A.C.). – inicjatywy, do której należą najważniejsze europejskie uniwersytety, prestiżowe tytuły prasowe i wiodące przedsiębiorstwa.

Najważniejsze cele Atomium Culture  to:

  • budowa w Europie społeczeństwa opartego na wiedzy,
  • umożliwienie i stymulowanie efektywnej współpracy pomiędzy podmiotami budującymi trzy filary Atomium Culture (nauka, media, biznes),
  • ciągła, kreatywna i konstruktywna konfrontacja zaangażowanych podmiotów z nowymi możliwościami i alternatywnymi spojrzeniami na różne zagadnienia,
  • popularyzacja osiągnięć naukowych, a zwłaszcza ich praktycznego wymiaru, dzięki przystępnej komunikacji skierowanej do szerokiej publiczności przez opiniotwórcze tytuły prasowe,
  • wkład w budowę Europejskiego Obszaru Badawczego (European Research Area).

Atomium Culture dociera już do stu tysięcy badaczy, miliona studentów i dziesięciu milionów czytelników w Europie.

TP będzie aktywnie brać udział w działaniach Atomium Culture, w szczególności poprzez Orange Labs Polska, które mają bogate doświadczenia i osiągnięcia oraz szeroką sieć kontaktów w dziedzinie badań i rozwoju.

Grono przedsiębiorstw skupionych w Atomium Culture jest elitarne – do Stałej Platformy należą giganci: Bayer, Microsoft, Shell, Siemens oraz Vattenfall. W Polsce, obok Telekomunikacji Polskiej, do A.C. należą Uniwersytet Jagielloński oraz „Rzeczpospolita”,  reprezentujące pozostałe dwa filary Platformy:

Więcej informacji o Atomium Culture na stronie: http://atomiumculture.eu/

Udostępnij: TP przyjęta do Stałej Platformy Atomium Culture

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej