Informacje prasowe

Nowa platforma komunikacyjna Orange

09 listopada 2015
Nowa platforma komunikacyjna Orange

Orange Polska 7 listopada wystartował z nową platformą komunikacyjną. Format jest wynikiem poszukiwania szerszej idei, która nie tylko sprosta aktualnym wymogom rynkowym, ale będzie też na tyle pojemna, by móc rozwijać ją w przyszłości o nowe elementy i wielokanałową, zintegrowaną komunikację. 

Elementem spajającym nowej platformy jest niewielki apartamentowiec, w którym mieszkają osoby w różnym wieku, o różnym temperamencie, stylu życia i przede wszystkim - potrzebach. Nasi bohaterowie to: małżeństwo z dwójką dzieci i psem, para trzydziestolatków oraz trzech studentów. Na parterze budynku znajdują się bistro i salon Orange. Sąsiedzi dobrze się znają i lubią, często się spotykają i służą sobie pomocą, tworząc społeczność, której losy warto śledzić.

Komunikacja marketingowa Orange będzie realizowana w oparciu o historie mieszkańców budynku i właściciela bistro. Nowy format w dowcipny i inspirujący sposób pokazywać będzie rozwiązania i usługi odpowiadające na codzienne potrzeby bohaterów. W nowym cyklu występują popularni aktorzy, znani z ról filmowych, teatralnych oraz seriali, m.in. Magdalena Popławska („Bez tajemnic”, „Wataha“, „Król Życia“), Piotr Głowacki („Bogowie”, „Król Życia“, „11 minut“, „Karbala“), Olga Bołądź („Czas honoru”, „Służbe specjalne“, „Nad życie“), Tomasz Schuchardt („Chemia”, „Karbala“, „Jesteś Bogiem“), Filip Opania („Na dobre i na złe”, „Ojciec Mateusz“) czy Marcin Stec („Karol – Człowiek, który został Papieżem”, „Listy do M.“, „Na Wspólnej“, „M jak Miłość“).  Dla wszystkich aktorów, jacy pojawią się w nowym formacie, jest to pierwszy udział w projektach reklamowych.

Podstawowym założeniem naszego nowego formatu kreatywnego jest pełne zintegrowanie we wszystkich kanałach, które budują doświadczenie z marką.  Świat online ma trwały udział  w każdym aspekcie życia, a narzędzia mobilne towarzyszą nam o każdej porze. Jako marketerzy musimy dziś zapomnieć o dawnym podziale na kampanie ATL i digital – powiedział Paweł Patkowski, dyrektor wykonawczy ds. marki i komunikacji marketingowej Orange Polska.

Za stworzenie pomysłu kierunkowego nowej platformy kreatywnej odpowiedzialna jest agencja Publicis. Równocześnie agencja VML przygotowała i zrealizowała rozwinięcie formatu w kanałach digital. Przygotowane zostały cztery spoty. Pierwszy z nich ma za zadanie przedstawić główne postaci i zarysować ich relacje, zbudować klimat i atmosferę, które sprawią, że na kolejne perypetie naszych bohaterów widzowie będą chcieli czekać. Telewizyjną kampanię uzupełnią trzy spoty ofertowe. Jeden rozgrywa się rodzinie 2+2, drugi w mieszkaniu pary trzydziestolatków, a bohaterem ostatniego (choć z punktu widzenia chronologii pierwszego materiału) jest szalony i sympatyczny pies Tenor.

Równolegle na billbordach w całym kraju zawisną plakaty z nieco tajemniczym hasłem „Co zrobią razem?“ i zaproszeniem na stronę internetową, gdzie odwiedzający będą mogli lepiej poznać naszych bohaterów i wciągnąć się w interaktywną rozrywkę w wykonaniu wszystkich mieszkańców. Materiały do internetu zrealizował we współpracy z VML reżyser i operator filmowy Bartosz Prokopowicz („Chemia“). Natomiast realizację spotów telewizyjnych agencja Publicis powierzyła islandzkiemu reżyserowi filmowemu Arniemu Olafurowi Assgeirsonowi („Więzy rodzinne“, „Brim“). Za zdjęcia do spotów reklamowych odpowiedzialny jest nominowany dwukrotnie do nagrody BAFTA Wojciech Szepel („Fortitude“, „Lekcje pana Kuki“). Muzykę do wszystkich filmów skomponował islandzki twórca Ulfur Eldjarn.

Kampania będzie obecna w telewizji, na nośnikach reklamy zewnętrznej, w internecie i w kinie. Nowy format to efekt pracy agencji Publicis, VML, Havas Worldwide Warsaw oraz zespołu Orange Polska. Za produkcję aktualnej kampanii odpowiada Film Produkcja. Postprodukcją zajęły się Platige Image i Chimney, a zakup mediów powierzono Initiative Media.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange 


Informacje prasowe

Orange Polska będzie współpracował z PGE i Tauronem

03 listopada 2015
Orange Polska będzie współpracował z PGE i Tauronem

Orange Polska podpisał z PGE Dystrybucja S.A. oraz Tauron Dystrybucja S.A. porozumienia o współpracy, w wyniku której powstaną nowoczesne rozwiązania dla sieci elektroenergetycznych oraz telekomunikacyjnych.

Firmy zamierzają podjąć współpracę w dziedzinie inwestycji infrastrukturalnych oraz rozwiązań teleinformatycznych automatyzujących procesy zarządzania dostarczaniem energii i optymalizacją jej zużycia. Zakres współpracy określą w przyszłości umowy ramowe.

Porozumienia rozpoczynają nowy etap współpracy pomiędzy branżami telekomunikacji i energetyki w zakresie inwestycji oraz obszaru Smart Grid/Smart Meters. Nasze dotychczasowe doświadczenie w realizowanych projektach pilotażowych wskazuje na olbrzymi potencjał biznesowy  jaki może dać nam energetyka.  Przyszłe wspólne przedsięwzięcia pomogą naszym firmom w rozszerzeniu działalności na nowe obszary oraz w urozmaiceniu i uatrakcyjnieniu oferty – powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes Orange Polska ds. operacyjnych.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange 


Informacje prasowe

Orange Insights: Czyli jak wygląda informatyzacja w małych i średnich firmach w Polsce

02 listopada 2015
Orange Insights: Czyli jak wygląda informatyzacja w małych i średnich firmach w Polsce

W ramach drugiej edycji cyklu raportów Orange Insights, Orange Polska prezentuje wyniki badań analizujących podejście małych i średnich firm do informatyzacji. Badane przedsiębiorstwa odpowiadały na pytania m.in. o trendy, zaplecze informatyczne oraz wykorzystywane zabezpieczenia IT. Kluczowe wnioski z badania to:

  • 71 proc. respondentów uważa, że poziom informatyzacji ich firm jest wysoki.
  • Według co czwartego badanego najważniejszy trend w informatyzacji to dynamiczny rozwój systemów informatycznych wspierających rozwój firmy.
  • Większość firm – 88 proc, z zabezpieczeń IT najczęściej stosuje antywirusy, a najrzadziej back up – 35 proc.
  • U ponad połowy badanych firm – 55 proc. osobą odpowiedzialną za IT jest zewnętrzny współpracownik.

Orange Insights, to druga edycja cyklu raportów przygotowanych na podstawie badań przeprowadzonych przez ICAN Research na zlecenie Orange Polska wśród działających w Polsce przedsiębiorców. Najnowszy raport obejmuje wyniki badania małych i średnich firm, zatrudniających poniżej 250 pracowników. Jego tematem było postrzeganie informatyzacji w przedsiębiorstwach przez ich przedstawicieli (właścicieli, pracowników - specjalistów IT oraz współpracujących z firmami freelancerami IT). Wyniki kolejnych raportów będą udostępniane przez Orange w kolejnych miesiącach.

Znaczenie informatyzacji w sektorze SME

Większość badanych firm – 71 proc. postrzega ogólny poziom informatyzacji swojej firmy jako wysoki. Jednak respondenci pytani o najważniejsze ich zdaniem trendy w informatyzacji nie udzielają już tak zgodnych odpowiedzi.

  • Dla co czwartej firmy (25 proc. wskazań) najważniejszym trendem w informatyzacji jest dynamiczny rozwój systemów informatycznych wspierających rozwój firmy.
  • Niewiele mniej, bo 23 proc. badanych firm największe znaczenie przypisuje rozwojowi internetowych narzędzi handlowych (np. sklepom internetowym, czy zamawianiu usług przez internet).
  • Na trzeciej pozycji firmy wymieniały rozwój współpracy z zewnętrznymi specjalistami, w tym zlecanie części działań firmy na zewnątrz (18 proc.).

Zaplecze informatyczne małych i średnich firm

Badane firmy powszechnie używają komputerów - laptopów i komputerów stacjonarnych (98 proc. wskazań). Średnio posiadają około 13 komputerów. Zdecydowana większość korzysta również z telefonów stacjonarnych i komórkowych/smartfonów. Tablety używane są natomiast w co trzecim przedsiębiorstwie (36 proc.). W tym przypadku średnio na firmę przypadają 4 tablety.

Praktycznie taka sama liczba przedsiębiorstw wykorzystuje oba rodzaje telefonii – komórkową i stacjonarną (87 i 86 proc. odpowiedzi). Średnio w firmach z sektora SME w użyciu jest od 4 do 11 telefonów. 62 proc., czyli 6 na 10 badanych firm,  korzysta z własnych serwerów, średnio posiadając dwa takie urządzenia.

Prawie połowa badanych firm korzysta w swojej działalności biznesowej z komunikatorów:

  • tekstowych – blisko połowa  (45 proc.),
  • co trzecia z komunikatorów głosowych (30 proc.),
  • zaledwie co szósta z komunikatorów wideo (16 proc.).

Zabezpieczenia IT w pracy

Małe i średnie firmy najczęściej nie stosują wielowarstwowych zabezpieczeń IT, wybierają tylko podstawowe programy antywirusowe (88 proc. wskazań). Co drugie przedsiębiorstwo (53 proc.) zabezpiecza swoje dane poprzez odgórną politykę haseł ustalanych i zarządzanych przez firmę. Z kolei niecała połowa badanych firm (46 proc.) szyfruje pocztę e-mail.

Jedynie co trzecia firma korzysta z backupu danych (35 proc.), w tej liczbie aż 88 proc. ma ten proces zautomatyzowany. Co ciekawe, backup jako środek zabezpieczający firmowe dane, częściej stosują podmioty, które nie uważają bezpieczeństwa IT za obszar kluczowy dla swojej działalności.

Większość badanych firm z sektora SME określa swój poziom informatyzacji jako wysoki. Na pierwszy rzut oka wynik jest bardzo zadowalający, jednak problem pojawia się przy analizowaniu ich podejścia do kwestii bezpieczeństwa IT. Trudno powiedzieć, że firma jest wysoce zinformatyzowana, gdy nie korzysta z backupu danych, czy szyfrowania poczty e-mail. To podstawowe zabezpieczenia IT, które powinny być stosowane we wszystkich firmach bez wyjątku, a nie jak pokazuje badanie Orange Insights – jedynie w niedużej grupie. Lepiej jest z korzystaniem z programów antywirusowych, jednak jak wynika z analiz, większość ze stosowanych przez firmy antywirusów to podstawowe wersje programów, dostępnych bezpłatnie w internecie. Oczywiście nie deprecjonuje to ich skuteczności, jednak firma, która przechowuje w pamięci komputerów wrażliwe dane, jak chociażby dotyczące kont bankowych, czy umów biznesowych - powinna korzystać z bardziej zaawansowanych rozwiązań. Koszt takiego rozwiązania jest o wiele mniejszy niż ewentualne straty finansowe lub wizerunkowe spowodowane cyber-atakami, które jak wskazuje doświadczenie nie są zagrożeniem wyłącznie dla dużych przedsiębiorstw, ale coraz częściej przytrafią się małym i średnim firmom. – komentuje wyniki badania – Artur Stankiewicz Dyrektor Segmentu Klientów SME i SOHO.

Wewnętrzny specjalista IT a freelancer

W większości firm (55 proc.) osobą odpowiedzialną za informatykę jest współpracownik zewnętrzny - freelancer. Pozostałe 45 proc. zatrudnia pracownika na etacie. Co ważne, wśród firm współpracujących z freelancerami jedynie 45 proc. deklaruje, że przed rozpoczęciem współpracy podpisuje umowę z klauzulą o poufności.

Najczęstszym powodem zatrudniania freelancera jest możliwość obniżenia kosztów zatrudnienia (50 proc. odpowiedzi). Co piąta firma (22 proc.) decyduje się na taką współpracę, ze względu na wieloletnie relacje z wybranym ekspertem, natomiast w co czwartym przedsiębiorstwie (25 proc.) panuje przekonanie, że firma jest zbyt mała żeby na stałe zatrudniać  specjalistę IT. Z kolei firmy zatrudniające pracowników na etacie najczęściej motywują swoje decyzje tym, że potrzebują specjalisty na miejscu (63 proc. wskazań). Co trzecia ankietowana firma (32 proc.) odczuwa w tym przypadku większe poczucie bezpieczeństwa.

Z punktu widzenia bezpieczeństwa firmy niedopuszczalne jest nawiązywanie współpracy z zewnętrznym usługodawcą bez podpisania klauzuli o poufności. Taka osoba ma kontakt z krytycznymi dla danego podmiotu informacjami i niezależnie czy firma ma do niej zaufanie czy też nie, konieczne jest dodatkowe zabezpieczenie prawne. Co ciekawe żadna z ankietowanych firm w przypadku współpracy z ekspertem zewnętrznym nie podała jako powodu nawiązania współpracy jego doświadczenia i umiejętności – liczą się małe koszty i oszczędności. To nie jest podejście firmy o wysokim poziomie informatyzacji. Ma to szczególne znaczenie w zestawieniu z rosnącym trendem rozwijania współpracy z zewnętrznymi specjalistami – oprócz kosztów trzeba zwracać uwagę na umiejętności, doświadczenie i profesjonalizm oraz stosowanie konkretnych procedur – dodaje Artur Stankiewicz Dyrektor Segmentu Klientów SME i SOHO.

Na temat badania

W drugiej edycji badania Orange Insights dotyczącej małych i średnich firm wzięło udział 500 przedstawicieli przedsiębiorstw z sektora SME – 300 właścicieli i szefów, 100 specjalistów IT zatrudnionych na etat oraz 100 freelancerów IT współpracujących z małymi lub średnimi firmami. Badanie zostało zrealizowane metodą CATI/CAWI – w jego ramach zrealizowano łącznie 500 ankiet. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD.

Inforgrafika

 

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

+48 (22) 527 19 39

biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange

Mediateka

Scroll to Top