Informacje prasowe

Nowość. Smartfony bez abonamentu, na raty 0% dla klientów Orange

24 lipca 2018
Nowość. Smartfony bez abonamentu, na raty 0% dla klientów Orange

Orange jako pierwszy operator zaoferował swoim klientom telefony bez abonamentu, w ratach 0% (RRSO 0%). Z oferty mogą skorzystać klienci Orange, którzy mają podpisaną umowę na usługi mobilne. Smartfon można kupić w dowolnym momencie trwania umowy. Do wyboru jest ponad 70 urządzeń w bardzo konkurencyjnych cenach.

Od dzisiaj klienci Orange mogą kupić nowe urządzenia bez abonamentu w ratach 0%. W sprzedaży są dostępne nowoczesne smartfony w 20 ratach, bez opłaty na start, m.in. Samsung Galaxy A6 (49 zł/mc), Huawei P20 Lite (64 zł/mc), czy LG K11 (39,95 zł/mc); w sumie ponad 70 modeli.To rozwiązanie powinno zadowolić klientów, którzy stracili swój telefon, nie chcą czekać z zakupem nowego modelu do podpisania kolejnej umowy, potrzebują dodatkowego urządzenia lub zdecydują się dokupić telefon do posiadanej już karty SIM. Spłata rat odbywa się na to samo konto, gdzie klient posiada już inne usługi Orange. To oznacza brak dodatkowych formalności związanych z zakupem telefonu. Harmonogram spłaty rat zostanie dołączony do kolejnej faktury.

Smartfony i inne urządzenia są dostępne na stronie internetowej i w salonach Orange. Potwierdzeniem zakupu jest umowa sprzedaży, którą klient otrzyma przy odbiorze urządzenia. Przy zakupie online operator oferuje darmową dostawę.


Informacje prasowe

Orange Polska podpisał umowę z T-Mobile Polska dotyczącą dostępu do sieci światłowodowej

23 lipca 2018
Orange Polska podpisał umowę z T-Mobile Polska dotyczącą dostępu do sieci światłowodowej

Zgodnie z umową Orange Polska zapewni hurtowy dostęp do swojej sieci światłowodowej. Porozumienie dotyczy budynków wielorodzinnych na obszarach nieregulowanych. Współpraca obejmie 1,7 mln gospodarstw domowych, które znajdą się w zasięgu usług światłowodowych do końca 2018 roku. To przełomowa umowa na rynku telekomunikacyjnym w Polsce.

- Porozumienie z T-Mobile jest najlepszym potwierdzeniem naszej strategii, że światłowody będą kluczową technologią dostępu do internetu w Polsce. Pozwoli ono na szybszą monetyzację naszej sieci światłowodowej dzięki zwiększeniu jej wykorzystania. Przyspieszy również przyjmowanie się tej technologii wśród klientów i pomoże popularyzować konwergencję, co będzie korzyścią dla całego polskiego rynku telekomunikacyjnego. To pierwsza taka umowa w Polsce. Obecnie w zasięgu światłowodów od Orange jest już ponad 2,7 mln gospodarstw domowych. Jesteśmy otwarci na podobną współpracę w zakresie wykorzystania naszej sieci z innymi operatorami - powiedział Jean-Francois Fallacher, prezes Orange Polska.

Zgodnie z umową T-Mobile zapłaci na rzecz Orange Polska opłatę wstępną za dostęp do sieci w wysokości 275 mln zł. Ponadto będzie ponosił opłatę miesięczną za każdego klienta uzależnioną od szybkości usługi oraz roku, w którym dane gospodarstwo domowe zostało objęte zasięgiem sieci światłowodowej. Porozumienie zostało zawarte na dziesięć lat, przy czym zostanie automatycznie przedłużone na dalsze pięć lat, o ile T-Mobile osiągnie ustaloną liczbę klientów przyłączonych do sieci Orange Polska.

Umowa z T-Mobile pozwala Orange Polska na szybszą monetyzację inwestycji w sieć światłowodową. Maksymalizuje także wykorzystanie infrastruktury, co pozwali uniknąć nadmiernej rozbudowy sieci światłowodowej przez innych operatorów. Transakcja nie została zawarta na zasadach wyłączności i Orange Polska jest otwarty na negocjacje z innymi operatorami co do możliwości dostępu hurtowego do swojej sieci światłowodowej.

Orange Polska do końca 2020 roku planuje mieć w zasięgu światłowodów 5 mln gospodarstw domowych w całym kraju.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com 

Mediateka


Informacje prasowe

innogy Stoen Operator i Orange Polska stworzyły laboratorium opracowujące rozwiązania Internetu Rzeczy

18 lipca 2018
innogy Stoen Operator i Orange Polska stworzyły laboratorium opracowujące rozwiązania Internetu Rzeczy

Rozwiązania łączące nowoczesne liczniki energii elektrycznej i nowe technologie mobilne m.in. bazujące na standardzie 4G, testowane w nowopowstałym innogy Laboratory of Things, mają szansę w przyszłości poprawić komfort codziennego życia klientów. Wspólne prace prowadzone przez innogy Stoen Operator, Orange Polska i Integrated Solutions umożliwią zdobycie doświadczeń w zakresie zaawansowanych technologii Internetu Rzeczy (IoT). W projekcie biorą także udział dostawcy urządzeń - PySENSE i Telit.

Pierwsza faza działalności laboratorium skupia się na poszukiwaniu rozwiązań usprawniających komunikację z licznikami energetycznymi. Przetestowane zostaną technologie, które w przyszłości umożliwią wdrożenie w licznikach rozwiązań smart home. Przyczyni się to tym samym do poprawy efektywności energetycznej gospodarstw domowych i oszczędności.

Zbudowanie bezpiecznej platformy opartej na zaawansowanej infrastrukturze IoT jest kierunkiem który pozwoli nam spełnić oczekiwania naszych klientów, umożliwi efektywniejsze korzystanie z energii oraz podniesie jakość świadczonych usług. Jest to też furtka do integracji z usługami, które będą pojawiać się na rynku energii.

podkreśla Leszek Bitner, Senior Manager Pomiarów, innogy Stoen Operator.

Duży nacisk zostanie położony na bezpieczeństwo danych klientów. Wszystkie rozwiązania będą więc zabezpieczone przed niepowołanym dostępem, dzięki metodom ochrony danych osobowych, którymi systemy innogy Stoen Operatora będą dysponować. Ułatwi to wysoki poziom bezpieczeństwa, jaki daje sieć 4G.

Testowane technologie oraz tworzone oprogramowanie dostarczą niezbędnych informacji, by rozwijać już obecne na rynku rozwiązania smart home. Licznik to niezbędne ogniwo w procesie zarządzania naszym zużyciem energii, a nowe technologie dostarczą narzędzi by móc robić to sprawnie i skutecznie w każdym domu.

mówi Dominik Pieńkowski, Kierownik Projektu, innogy Stoen Operator.

Rozwiązania, które testuje innogy Stoen Operator, są możliwe dzięki zupełnie nowym technologiom transferu danych, dostarczonym przez Orange Polska i Integrated Solutions. Nasze rozwiązania pozwalają obsłużyć sieć nawet miliona urządzeń IoT na każdy kilometr kwadratowy. Umożliwiają również ich pracę przy niskim zużyciu prądu, a także zapewniają wystarczający zasięg nawet w trudno dostępnych miejscach. To gigantyczny skok jakościowy, w porównaniu do obecnie stosowanych technologii komunikacji między maszynami. Co więcej, Orange zapewnia nie tylko samą łączność, ale również pełną usługę, w skład której wchodzi m.in. aplikacja pozwalającą na zbieranie, przetwarzanie i prezentowanie danych – Orange - IoT - Live Object.

mówi Sebastian Grabowski Dyrektor IoT i Zaawansowanych Technologii w Orange Polska

W laboratorium testowane będą przede wszystkim trzy rozwiązania, udostępniane przez operatora usług mobilnych: LTE kategorii 1, M1 oraz NB1. Wraz z rozwojem laboratorium, badane będą również technologie takie jak: LoRa, SigFox, czy przemysłowe WiFi. Wykorzystywany jest m.in. tester jakości sygnału, który pozwoli potwierdzić realny zasięg komunikacji analizowanych technologii. Umożliwi to wybór rozwiązania gwarantującego najskuteczniejszą komunikację z licznikami, spełniającego oczekiwania wszystkich zaangażowanych stron.

Internet Rzeczy obok zapewniania komunikacji między urządzeniami wymaga także prezentacji danych w prosty i przejrzysty sposób, w czasie rzeczywistym – bez żadnych opóźnień. Tylko w ten sposób duże ilości danych, które  spływają z czujników czy liczników mogą być analizowane, a zarządzający systemem zyskuje dzięki temu możliwość reagowania na nieprawidłowości. Narzędzie - intuicyjny interfejs dostarcza Integrated Solutions, wyspecjalizowany integrator technologii, należący do grupy Orange Polska.

Orange Polska testuje obecnie sześć stacji bazowych obsługujących rozwiązania wspierające rozwiązania IoT. Kluczowa z nich – LTE-M (CAT-M1) może jednak działać na przeważającej większości spośród ponad 10 500 stacji bazowych, dzięki którym zasięg sieci 4G Orange Polska obejmuje ponad 99% Polaków. Pozwoli to w przyszłości dotrzeć z usługami IoT do klientów i zaoferować im nowe rozwiązania.

Kontakt dla mediów:

Biuro prasowe innogy

+48 (22) 821 41 51

biuro.prasowe@innogy.com

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com 

Scroll to Top