Informacje prasowe

Open’er Park powered by Orange za nami!

23 sierpnia 2021
Open’er Park powered by Orange za nami!

Kilka miesięcy temu, ze względu na sytuację pandemiczną zapowiadaliśmy inną formułę Open’era w roku 2021 i teraz możemy powiedzieć z radością: udało się! Open’er Park to najdłużej trwający festiwal w tym roku, który przyciągnął największą liczbę uczestników. Piękna przestrzeń Parku Kolibki to 6 niepowtarzalnych tygodni w Gdyni, 23 dni koncertowe i ponad 75 tysięcy festiwalowiczek i festiwalowiczów.

Open’er Park był przede wszystkim sceną dla tego, co najlepsze w polskiej muzyce. Ten wybór miał swoje źródło zarówno w istniejących ograniczeniach, jak i poczuciu, że polska branża muzyczna bardzo potrzebuje możliwości grania i odbudowania się po czasie pandemii. Na Open’er Park spotkali się bardzo różni gatunkowo wykonawcy, tworząc niepowtarzalny klimat tego miejsca. Podczas kilkudziesięciu koncertów wystąpili między innymi Brodka, The Dumplings, Quebonafide, Daria Zawiałow, Dawid Podsiadło, OIO, schafter, Artur Rojek, Organek, Kwiat Jabłoni, Beata i Bajm z koncertem specjalnym, Natalia Przybysz, Sokół, Pezet, Zalewski, PRO8L3M oraz Amelie Lens i Pan-Pot, którzy zamknęli Orange Stage w stylu największych światowych klubów. To także na Open’er Park spełniło się marzenie tysięcy fanów Måneskin o pierwszym regularnym koncercie włoskiego zespołu w Polsce. Wielu artystów podkreślało jak wielkim wydarzeniem i radością jest dla nich zagranie przed openerową publicznością, zwłaszcza po tak długiej rozłące z występami.

Dla tych, którzy na występach ulubionych artystów dopiero się rozkręcali, dzień kończył się w Silent Disco powered by Orange, które na Open'er Park przeżywało prawdziwe oblężenie. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyła się również joga (aż 70 spotkań), a występy Stand-up Polska i Klubu Komediowego co tydzień zapewniały dawkę dobrego humoru. Z kolei Kids Zone gromadziło dzieci podczas warsztatów edukacyjnych, organizowanych wspólnie z Centrum Nauki Experyment.

Open'er BeachHouse został zaprojektowany i przygotowany ogromnymi nakładami sił i środków, aby wpisać się w piękną, gdyńską plażę, a jednocześnie wprowadzić nową jakość nad Bałtykiem.  Od momentu otwarcia w lipcu udało się zbudować unikalny klimat BeachHouse i szybko stało się ono ważnym elementem nadmorskiego życia. Przez niemal całe lato oferowało relaks na łóżkach plażowych i cabanach zaprojektowanych specjalnie dla tego miejsca, a także świetną kuchnię oraz kameralne występy muzyków i DJ-ów. Wielu bywalców Open’er BeachHouse jednogłośnie stwierdzało, że takiego miejsca nad polskim morzem zdecydowanie brakowało.

„Po blisko 2 miesiącach spędzonych w Gdyni, to co nas naprawdę bardzo cieszy to wiele pozytywnych opinii i głosów, które słyszymy od uczestników Open’er Park. Mamy poczucie, że tegoroczna, specjalna formuła festiwalu sprawdziła się doskonale i że udało się stworzyć unikalną przestrzeń dla powrotu klimatu i ducha letnich festiwali. Wróciliśmy! Wróciła publiczność i wrócili artyści. Następnym razem widzimy się na regularnej edycji Open’er Festival w roku 2022!", powiedział Mikołaj Ziółkowski, twórca Open’era i Alter Art.

Do zobaczenia za rok!


Informacje prasowe

Orange przetestował siedmiordzeniowy światłowód uzyskując 11,2 Tb/s

11 sierpnia 2021
Orange przetestował siedmiordzeniowy światłowód uzyskując 11,2 Tb/s

Orange Polska wraz z Infinera oraz grupą InPhoTech przeprowadził w swoim Laboratorium Innowacji testy innowacyjnych światłowodów wielordzeniowych i technologii Infinera ICE6 800G. Uzyskana podczas testów  przepustowość jest siedmiokrotnie większa niż maksymalna, jaką można dziś osiągnąć korzystając ze standardowego światłowodu.

- W Orange Polska wiemy, jak ważne są innowacje technologiczne i nieustannie testujemy nowe, zaawansowane rozwiązania telekomunikacyjne. Wiemy też, ze zapotrzebowanie na szybki transfer rośnie bardzo dynamicznie, a spowodowane pandemią rozpowszechnienie zdalnej pracy, nauki i handlu w sieci jeszcze ten wzrost przyspieszyło. W najbliższym czasie kolejnym wyzwaniem w tym zakresie będzie wdrożenie technologii 5G. Dlatego stale inwestujemy w rozwój naszej infrastruktury jednocześnie z uwagą śledząc działania R&D branżowych producentów mogące w przyszłości pomóc nam efektywnie dostarczać niezawodne usługi naszym Klientom– powiedział Piotr Jaworski, Członek Zarządu Orange Polska ds. Sieci i Technologii.

Opracowany w ramach grupy InPhoTech we współpracy z lubelskim Uniwersytetem Marii Curie-Skłodowskiej i przy wsparciu Klastra Fotoniki i Światłowodów światłowód wielordzeniowy pozwala na transmisję w siedmiu równoległych rdzeniach jednocześnie. Oznacza to, że jego przepustowość jest 7 razy większa niż standardowego światłowodu telekomunikacyjnego. Światłowody takie będą produkowane w Lubartowie przez spółkę IPT Fiber z grupy InPhoTech.

Testy wykazały, że wykorzystywane urządzenia Infinery pozwalają na rekordową transmisję danych 800 Gb/s w jednym kanale transmisyjnym. W przeprowadzonym we współpracy z Orange eksperymencie wykorzystano dwa kanały przesyłając dane z prędkością 1,6 Tb/s  (1 Tb/s  = 1000 Gb/s) w każdym z 7 rdzeni jednocześnie. W sumie dało to transmisję na poziomie 11,2 Tb/s. Jakość sygnału mierzona takimi parametrami jak Q-factor oraz bitowa stopa błędów (BER) była w pełni zgodna z obowiązującymi normami.

- Cieszymy się, że mogliśmy współpracować z Orange i Infinera, aby osiągnąć rekordową transmisję. Jesteśmy pionierem w rozwoju wielordzeniowych światłowodów nowej generacji. Łącząc nasz produkt z innowacyjną technologią Infinery i testując je w laboratorium innowacji Orange byliśmy w stanie zademonstrować rekordowe możliwości w transmisji danych. – powiedział dr hab. inż. Tomasz Nasiłowski, prezes zarządu InPhoTech.

Celem testów było także sprawdzenie czy światłowód wielordzeniowy IPT Fiber można wykorzystać z najnowocześniejszą infrastrukturą przystosowaną do pracy ze standardowymi i obecnie wykorzystywanymi na rynku światłowodami jednordzeniowymi, oraz czy takie połączenie spełni transmisyjne wymogi operatora. Udało się to potwierdzić.

- Dzięki testom wiemy już, że możliwość transmisji w światłowodzie siedmiordzeniowym w paśmie C to nawet  296 Tb/s. To rekordowe liczby, ale nie kres naszych możliwości. Wykorzystując bowiem całe spektrum transmisyjne, czyli wszystkie dostępne pasma, nasz światłowód będzie w stanie osiągać przepustowości na poziomie petabitów na sekundę (Pb/s) czyli tysięcy terabitów. Cieszy mnie fakt, że nasz polski światłowód staje się realną odpowiedzią na globalne bariery telekomunikacyjne. – powiedział Krzysztof Witoń, prezes zarządu spółki IPT Fiber. odpowiedzialnej za wdrożenie światłowodów wielordzeniowych.

- Sukces testów ICE6 we współpracy z Orange oraz grupą InPhoTech potwierdził ogromną wartość innowacyjnego urządzenia 800G Infinery, które może bezproblemowo i skutecznie działać w standardowych i nowych światłowodach, takich jak innowacyjny światłowód wielordzeniowy InPhoTech – powiedział Jan Peters, wiceprezes ds. rozwoju biznesu w firmie Infinera.

Światłowód siedmiordzeniowy grupy InPhoTech otrzymał m.in. II Fazę SME Instrument w ramach programu Horyzont 2020 (nr 880054) – prestiżowy grant przyznawany przez Komisję Europejską najlepszym europejskim projektom innowacyjnym.

Osiągnięcie maksymalnej przepustowości na poziomie 296,8 Tb/s to wynik mnożenia 800Gb/s x 53 kanały x7 rdzeni, ponieważ urządzenie Infinery umożliwia umieszczenie w jednym światłowodzie siedmiordzeniowym IPT Fiber, w samym paśmie C, 53 kanałów po 800 Gb/s każdy.

Informacje o:

Orange Polska - wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych nad Wisłą. Posiada największą w Polsce infrastrukturę, dzięki której oferuje usługi w najnowocześniejszych technologiach m.in. gigabitowy internet światłowodowy, 4G LTE oraz #hello5G. Dostarcza usługi telefonii komórkowej dla 16 mln klientów oraz szerokopasmowy internet do ponad 2,7 mln klientów. W zasięgu sieci światłowodowej firmy znajduje się już 5,4 mln gospodarstw domowych w kraju. Orange Polska prowadzi własną działalność B+R i jest dostawcą kompleksowych rozwiązań IoT, ICT i cyberbezpieczeństwa.

InPhoTech – polska firma (a obecnie grupa firm) założona w 2010 roku przez naukowca i przedsiębiorcę Tomasza Nasiłowskiego zajmująca się rozwojem i komercjalizacją polskich technologii światłowodowych. Grupa InPhoTech liczy obecnie ponad 100 pracowników pracujących w Centrum Badawczo-Rozwojowym w podwarszawskim Ołtarzewie oraz w oddziale w Lublinie. W ramach grupy InPhoTech opracowano między innymi innowacyjny światłowodów wielordzeniowy dla telekomunikacji nowej generacji oraz nowoczesne systemy czujników światłowodowych do zastosowań przemysłowych.

IPT Fiber – spółka należąca do grupy InPhoTech powołana w celu wdrożenia do produkcji masowej światłowodów specjalnych, w tym wielordzeniowych. Spółka realizuje obecnie inwestycję w postaci budowy zakładu w Lubartowie na Lubelszczyźnie, w którym wytwarzane będą innowacyjne rozwiązania i produkty, ze światłowodami wielordzeniowymi na czele.

Infinera - globalny producent urządzeń do optycznej transmisji danych przeznaczonych przede wszystkim dla realizacji połączeń dalekiego zasięgu. Infinera oferuje znakomitą wydajność produktów dzięki samodzielnie projektowanym i wytwarzanym rozwiązaniom - od fotonicznych i specjalizowanych układów scalonych po kompletne systemy sprzętu i oprogramowania. Firma gwarantuje wysoką wydajność optyczną swojego rozwiązania Infinite Capacity Engine do zapewnienia klientom takich korzyści, takich jak: innowacyjna technologia pozwalająca szybko dostarczać przepustowość na żądanie od brzegów po rdzeń sieci, szybkie i łatwe wdrażanie nowych połączeń dzięki wielowarstwowej automatyzacji uwzględniającej typ usługi sieciowej, skalowalność umożliwiająca zaspokojenie nieustannie rosnących potrzeb w zakresie przepustowości.

 

Mediateka


Informacje prasowe

Dobre wyniki Orange Polska za drugi kwartał 2021

28 lipca 2021
Dobre wyniki Orange Polska za drugi kwartał 2021

W drugim kwartale Orange Polska osiągnął bardzo dobre wyniki finansowe: przychody wzrosły o 4,5 % w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, a EBITDAaL o niemal 4%. Zwiększyła się liczba użytkowników wszystkich kluczowych usług Orange – przybyło m.in. 48 tysięcy klientów światłowodu oraz 83 tysiące klientów abonamentowych głosowych usług mobilnych.

- Drugi kwartał to przede wszystkim bardzo dobre wyniki finansowe, które są efektem zarówno rosnącej liczby klientów naszych usług, jak i konsekwentnej realizacji naszej filozofii „więcej za więcej” w relacji z klientami. Był to też czas luzowania ograniczeń związanych z pandemią i otwierania się kolejnych branż, które przez wiele miesięcy były niedostępne. Widzimy, że klienci w naturalny sposób koncentrowali swoją uwagę właśnie na takich usługach, co przełożyło się na mniejszy ruch na rynku telekomunikacyjnym. Po zakończeniu sezonu wakacyjnego, na jesieni, spodziewamy się powrotu ożywienia na naszym rynku – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska. – Jesteśmy na dobrej drodze do realizacji całorocznych celów. Skupiamy się teraz na realizacji ogłoszonej niedawno strategii .Grow, by rosnąć szybciej, ale też w sposób zrównoważony i odpowiedzialny. Wykonaliśmy już na tej drodze pierwsze kroki, uruchamiając pierwsze farmy wiatrowe, które pozwoliły Orange Flex stać się pierwszą w Polsce neutralną klimatycznie usługą telekomunikacyjną. Wierzymy, że tak będzie wyglądać przyszłość rynku  – dodał.

Dobre wyniki komercyjne – więcej klientów korzysta z  konwergencji, światłowodu i usług mobilnych

W drugim kwartale przybyło 14 tys. klientów konwergentnych pakietów Orange Love, łącznie z konwergencji korzysta ponad 1,5 mln klientów indywidualnych,  o 8% więcej rok do roku. Spośród klientów stacjonarnego internetu, już 66% ma cały pakiet usług dla domu od Orange. Rok wcześniej ten wskaźnik wynosił 63%. Coraz więcej użytkowników Orange Love ma światłowód, wybiera wyższe prędkości i dokupuje usługi telewizyjne, co przekłada się m.in. na wzrost przychodów na jednego klienta z konwergencji: na koniec czerwca ARPO wynosiło już ponad 111 zł.

Ze światłowodu korzysta już 827 tys. klientów -  36% więcej niż przed rokiem. W samym drugim kwartale przybyło 48 tys. użytkowników tego superszybkiego internetu. To właśnie za sprawą zainteresowania światłowodem wzrosła też łączna liczba klientów szerokopasmowego stacjonarnego internetu od Orange. Klienci światłowodu stanowią już 30% użytkowników takich usług. Zwiększył się tez zasięg sieci światłowodowej – obejmuje już 5,4 mln gospodarstw domowych, czyli o ponad 200 tys. więcej niż na koniec pierwszego kwartału tego roku.

 O 83 tys. wzrosła liczba klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych (dla porównania w 2 kwartale ub. roku przybyło ich 65 tys.).  Po raz pierwszy wzrosło także ARPO z tych usług. To efekt strategii „więcej za więcej”, ale też częściowego powrotu do korzystania przez klientów z roamingu, który nastąpił wraz ze znoszeniem ograniczeń w podróżowaniu.

Zmniejszenie ograniczeń związanych z pandemią wpłynęło też pozytywnie na wyniki w usługach prepaid – liczba użytkowników wzrosła po raz pierwszy od kilku kwartałów. Łączna liczba użytkowników kart przedpłaconych zwiększyła się od kwietnia do czerwca o 72 tys. i wyniosła na koniec kwartału 4,86 mln.

Kluczowe wskaźniki finansowe: przychody i EBITDAaL w górę, całoroczne cele podtrzymane

Przychody Orange Polska wzrosły w drugim kwartale 2021 r. o 4,5% rok do roku. Na ten wynik wpłynęło kilka czynników: o niemal 7% wzrosły przychody z kluczowych usług, czyli konwergencji, usług mobilnych oraz stacjonarnego internetu.  Na rynku usług dla biznesu był to kolejny kwartał wzrostu w usługach IT i integratorskich: przychody były wyższe o 13% rok do roku, głównie za sprawą wyniku spółki Craftware, włączonej do Grupy Orange  pod koniec 2020r. W porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku, kiedy za sprawą pandemii popyt na urządzenia mocno wyhamował, o 7% wzrosły także przychody ze sprzedaży sprzętu. Pozostałe przychody wzrosły aż o 42% rok do roku, głównie za sprawą przychodów z odsprzedaży energii.

Firma osiągnęła też bardzo dobry wynik EBITDAaL. Rentowność operacyjna była o niemal 4% wyższa rok do roku, pomimo tego, że wynik za drugi kwartał 2020 był wyjątkowo wysoki za sprawą jednorazowych działań podjętych przez firmę by ograniczyć wpływ pandemii COVID-19 i lockdownu na biznes.

Pełny raport z wynikami Orange Polska znajduje się na  www.orange-ir.pl

Scroll to Top