Informacje prasowe

Orange Cup – rusza XIV edycja piłkarskiego turnieju im. Marka Wielgusa

11 marca 2009
Orange Cup – rusza XIV edycja piłkarskiego turnieju im. Marka Wielgusa

Po raz 14 startuje jeden z największych dziecięcych, turniejów piłkarskich w Polsce - Orange Cup. W Mistrzostwach Polski 11-latków każda drużyna ma szansę na udział w piłkarskim zgrupowaniu, podczas którego wyłoniona zostanie reprezentacja Polski U-11. Właśnie ruszyły zapisy.

Turniej od lat rozgrywany był jako Puchar TP, ale w związku ze zmianą brandu głównego sponsora polskiej reprezentacji piłkarskiej, on również zmienił swoją nazwę. Głównym sponsorem dalej pozostaje Grupa TP.

Dzięki zaangażowaniu marki Orange, Głównego Sponsora turnieju, możliwy jest sportowy rozwój imprezy, a doświadczenia głównego sponsora Reprezentacji Polski pozwalają z nadzieją myśleć o dodatkowych atrakcjach dla najmłodszych piłkarzy - powiedział Piotr Gołos, Dyrektor Sponsoringu Grupy TP.

Wszystkie zgłoszone zespoły walczyć będą o tytuł Mistrza Polski 11-latków w kategorii dziewcząt i chłopców. Zwycięzcy pojadą na mecz eliminacyjny piłkarskiej reprezentacji Polski do Mistrzostw Świata. Patronat nad turniejem młodych piłkarzy sprawuje PZPN.

Powołanie oficjalnej reprezentacji U-11 w piłce nożnej w kategorii dziewcząt i chłopców ma na celu profesjonalne budowanie, promowanie i szkolenie największych talentów w polskiej piłce już od najmłodszych lat. Młodzi reprezentanci pojadą na najmłodsze w historii piłkarskie zgrupowanie.Dzięki Orange Cup dziecięce talenty zostaną docenione, a ich rozwojem pokierują profesjonalni trenerzy. Stworzenie Reprezentacji Polski 11-latków jest niezwykle trudne, gdyż rozsiane po całej Polsce dzieci nie zawsze grają w profesjonalnych klubach czy uczęszczają do szkół mistrzostwa sportowego - powiedział Tomasz Zabielski, koordynator Orange Cup XIV turnieju im. Marka Wielgusa w PZPN.

Orange Cup im. Marka Wielgusa to również promowanie zasad sportowej rywalizacji wśród dzieci i młodzieży w ramach programu GRAM FAIR. Po raz pierwszy wszyscy uczestnicy turnieju staną się ambasadorami akcji. Dzięki unikatowym białym opaskom będą rozpoznawalnym symbolem postępowania zgodnie z hasłem GRAM FAIR.

Turniej przeznaczony jest dla szkolnych drużyn piłkarskich dziewczyn i chłopców oraz Uczniowskich Klubów Sportowych. Aby wziąć udział w rozgrywkach Orange Cup należy wypełnić i odesłać formularz zgłoszeniowy, który dostępny jest na stronie www.orangecup.pl. Zapisy już ruszyły. Organizatorem turnieju jest Polski Związek Piłki Nożnej, a sponsorem już od siedmiu lat Grupa TP. Oficjalnym partnerem technicznym turnieju jest Puma.


Informacje prasowe

Nie wyrzucaj starego telefonu – razem chrońmy środowisko

11 marca 2009
Nie wyrzucaj starego telefonu – razem chrońmy środowisko

Czterech największych operatorów telefonii komórkowej - Era, Orange, Play, Plus - rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną, której celem jest zwiększenie świadomości w zakresie odpowiedzialnego pozbywania się zużytych aparatów, baterii i akcesoriów komórkowych oraz znaczenia ich utylizacji dla środowiska naturalnego.

Plus, Play, Orange, Era chcą zachęcić klientów do proekologicznego stylu życia, którego elementem jest między innymi utylizacja zużytego sprzętu komórkowego. W ramach kampanii, w wyznaczonych punktach sprzedaży możliwe będzie nieodpłatne oddawanie do utylizacji niepotrzebnych telefonów komórkowych oraz ich akcesoriów. Zebrany sprzęt będzie gromadzony w specjalnych pojemnikach, a następnie regularnie przekazywany firmie, która zajmuje się jego profesjonalnym recyklingiem i utylizacją. Operatorzy będą promować swoja inicjatywę poprzez ogólnopolską kampanię informacyjną wykorzystującą prasę, billboardy, radio i internet.

Dla wzmocnienia edukacji ekologicznej klientów organizatorzy przygotowali również stronę internetową www.oddajtelefon.pl, na której można znaleźć dodatkowe informacje o kampanii a przede wszystkim adresy wszystkich punktów, w których można pozbyć się zużytych telefonów i akcesoriów. Na stronie znajdą się również informacje wyjaśniające wagę problemu utylizacji i jej znaczenie dla środowiska.

Kampania „Oddaj telefon" jest własną inicjatywą Era, Orange, Play i Plus, która wykracza poza zobowiązania wynikające z Ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (z dnia 21 października 2005 r.). Ma służyć zwiększeniu świadomości ekologicznej i zebraniu jak największej ilości zużytego sprzętu komórkowego, bez limitów przewidzianych w Ustawie (możliwość oddania jednego zużytego aparatu za jeden kupiony aparat).

Akcja może być dla innych branż przykładem możliwości zaangażowania się w problematykę ochrony środowiska nawet pomiędzy konkurującymi ze sobą przedsiębiorstwami.


Informacje prasowe

ITAKA i TP uruchomiły bezpłatny numer 116 000 – telefon w sprawie zaginionego dziecka

05 marca 2009
ITAKA i TP uruchomiły bezpłatny numer 116 000 – telefon w sprawie zaginionego dziecka

ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych i Telekomunikacja Polska uruchomiły  bezpłatny, całodobowy numer 116 000 - telefon w sprawie zaginionego dziecka. Polska jest szóstym krajem członkowskim Unii Europejskiej, który zgodnie z dyrektywami UE wprowadza numer 116 000 na swoim terenie.

116 000 - telefon w sprawie zaginionego dziecka skierowany jest do rodziców i opiekunów, którym zaginęło dziecko, do zaginionych dzieci oraz do wszystkich osób, które mogą pomóc w poszukiwaniach i odnalezieniu zaginionych dzieci.

Pod numerem 116 000 pracują specjaliści fundacji ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Poszukujemy zaginionych, zbieramy i analizujemy sygnały od informatorów, weryfikujemy je i - w razie uzasadnionej konieczności - przekazujemy policji. Włączamy w poszukiwania media, organizacje pozarządowe oraz inne służby na terenie całego kraju i - w razie potrzeby - na całym świecie. Robimy wszystko - korzystając z naszej wiedzy i dziesięcioletniego doświadczenia poszukiwaniu zaginionych - by jak najszybciej wyjaśnić sprawę i zakończyć poszukiwania każdego zaginionego dziecka. Psychologowie ITAKI pracujący przy telefonie 116 000 udzielają rodzinom wsparcia o każdej porze dnia i nocy.

116 000 - telefon w sprawie zaginionego dziecka działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Można się do nas dodzwonić z całego kraju, z każdej komórki i z każdego telefonu stacjonarnego.

Telekomunikacja Polska udostępniła bezpłatnie platformę technologiczną, zapewnia obsługę techniczną numeru oraz partycypuje w kosztach prowadzenia linii. Bezpłatny numer 116 000 - telefon w sprawie zaginionego dziecka będzie dostępny dla wszystkich potrzebujących niezależnie od obsługującej ich sieci. Firma pomaga też fundacji ITAKA w pozyskaniu środków na dalsze prowadzenie poszukiwań zaginionych dzieci m.in. zachęcając swoich pracowników do przekazywania 1% podatku za 2008 rok na ten właśnie cel.

  • ITAKA-Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych obchodzi w tym roku 10 urodziny. W ciągu tych lat kilka tysięcy zaginionych - dzięki naszej pracy - wróciło do domu. Wśród naszych zaginionych były setki dzieci i nastolatków. Jesteśmy profesjonalistami, pracujemy 24 godziny na dobę, potrafimy szukać zaginionych dzieci. Wykorzystując naszą wiedzę i doświadczenie otwieramy - dzięki wsparciu Telekomunikacji Polskiej - telefon w sprawie dziecka zaginionego 116 000 - mówi Wojciech Tochman, szef Fundacji ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych.

  • Zaginięcie dziecka to dramatyczna sytuacja dla każdego rodzica, a linia 116 000 może pomóc skrócić mu drogę powrotną do domu i przetrwać całej rodzinie te trudne dla nich chwile. - mówi Prezes Zarządu TP Maciej Witucki. - Uważam za naturalne, że firmy prowadzące odpowiedzialny biznes, angażują się w projekty tak ważne dla społeczeństwa. Mając - jako operator telekomunikacyjny - wszelkie narzędzia, które zapewnią niezawodne funkcjonowanie tej linii, bez wahania podjęliśmy decyzję owsparciu tego projektu - wyjaśnia.

Grupa numerów 116 (czyli 116 000 - numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci, 116 111 - telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, 116 123 - telefon wsparcia emocjonalnego dla dorosłych), to grupa ogólnoeuropejskich bezpłatnych linii telefonicznych o charakterze społecznym stworzonych z inicjatywy Komisji Europejskiej. Decyzja Komisji zobowiązuje państwa członkowskie do udostępnienia numerów 116, chociaż nie nakazuje przydzielania tych numerów usługodawcom i zapewnienia świadczenia usług. ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych i TP dobrowolnie porozumiały się w tej sprawie i uzyskały zgodę Prezesa UKE na obsługę techniczną oraz świadczenie usług zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej. Numer został przydzielony w 9 krajach UE. Polska jest szóstym krajem członkowskim, w którym uruchomiono usługę 116 000 telefon w sprawie zaginionego dziecka.

Linia 116 000 to nie pierwszy przykład współpracy TP i fundacji ITAKA. Od kilku lat działa numer 0 801 24 70 70, pod którym specjaliści ITAKI przyjmują zgłoszenia zaginięcia, pomagają rodzinom zaginionych w poszukiwaniach, udzielają porad prawnych, socjalnych i wsparcia psychologicznego zaginionym i ich rodzinom. TP nie pobiera od Fundacji żadnych opłat za korzystanie z tego numeru.

 

* * * * *

Każdego roku Policja notuje około 15 tys. zaginięć obywateli polskich w kraju i za granicą. Ludzie giną bez względu na wiek, płeć i status społeczny. Z powodu chorób (fizycznych, psychicznych), wypadków, codziennych problemów i kiedy padają ofiarą przestępstw. Zaginięcia dzieci i młodzieży stanowią około 30% wszystkich spraw. Spośród zgłoszeń notowanych w ciągu roku przez Policję, około 120 zaginięć dotyczy dzieci do 7 roku życia, około 800 zaginięć dzieci w wieku 7-13 lat i około 3600 zaginięć dzieci w wieku 13-17 lat (dane ze strony: www.policja.pl). Większość spraw, dzięki szybkiemu nagłośnieniu oraz współpracy wielu służb i instytucji (Policji, ITAKI, Straży Pożarnej, mediów, społeczności lokalnej), udaje się wyjaśnić w ciągu kilku godzin od zaginięcia dziecka. Niestety, zdarzają się również zaginięcia, w których nie udaje się szybko odnaleźć zaginionego dziecka. Niestety, nie wszystkie zakończenia są szczęśliwe.

 

  • Kontakt dla prasy:

ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych

Zuzanna Ziajko

tel. 0512 15 81 46, 022 654 70 70

zuzanna.ziajko@zaginieni.pl

Telekomunikacja Polska

Wojciech Jabczyński

rzecznik Grupy TP

tel. 022 527 19 39

biuro.prasowe@telekomunikacja.pl

Scroll to Top