Informacje prasowe

Orange Insights: bliska współpraca biznesu z IT zwiększa efektywność

07 lipca 2015
Orange Insights: bliska współpraca biznesu z IT zwiększa efektywność

W zdecydowanej większości dużych firm i korporacji działających w Polsce panuje przekonanie, że działy IT powinny blisko współpracować z biznesem, bo  taka współpraca pozwala na zwiększenie jego efektywności; -  połowa szefów IT w badanych firmach raportuje bezpośrednio do prezesa, a pozostali do dyrektora finansowego; co czwarty z nich pełni również funkcję w zarządzie firmy – oto najważniejsze wnioski raportu dotyczącego outsourcingu IT przygotowanego w ramach cyklu Orange Insights.

W piątym raporcie z cyklu Orange Insights, zrealizowanym przez ICAN Research na zlecenie Orange Polska, zbadano postawy i zależności między osobami decyzyjnymi w podejściu do tematu informatyzacji i jej roli w biznesie w dużych firmach, zatrudniających ponad 250 pracowników, działających w Polsce.

Najważniejsze wnioski

Wyniki raportu Orange Insights pokazują, że zdecydowana większość (86 proc.) dużych firm i korporacji twierdzi, że dział IT powinien blisko współpracować z biznesem, co w efekcie pozwala na zwiększenie jego efektywności (84 proc.).

W raporcie zbadano również podejście prezesów oraz dyrektorów IT do informatyzacji. Zarówno prezesi, jak i szefowie IT są zgodni co do faktu, że informatyzacja pozwala poprawić efektywność ich  biznesu (81 proc., 87 proc.). Obie grupy podobnie wysoko (odpowiednio 85 proc. i 81 proc.) oceniają wpływ informatyzacji na budowanie przewagi konkurencyjnej.

Decyzyjność

Połowa szefów IT w badanych firmach raportuje bezpośrednio do prezesa, natomiast co piąty (21 proc.) do dyrektora finansowego. Co czwarty z nich (26 proc.) pełni również funkcję w zarządzie. Tymczasem, za inicjowanie pomysłów związanych z wdrażaniem systemów informatycznych najczęściej odpowiedzialny jest zarząd (54 proc.), dopiero za nim dział IT (50 proc.).

- Często głównymi osobami decyzyjnymi w temacie informatyzacji są prezesi firm lub kolektywnie cały zarząd. Jednak osoby posiadające w tej dziedzinie teoretycznie największą wiedzę, czyli dyrektorzy IT wciąż nie mają tutaj decydującego zdania. Oczywiście, dyrektorzy IT w niektórych firmach należą do zarządu, jednak często nie mają oni dostępu do konkretnych wiadomości oraz wiedzy co do możliwości finansowych firmy i jej budżetu. Dlatego coraz częściej zauważamy rosnącą aktywność i rolę dyrektorów finansowych w procesie decyzyjnym odnośnie informatyzacji biznesu. Posiadają oni precyzyjną wiedzę o potrzebach i możliwościach firmy, korzystają często z rozwiązań IT, a co najważniejsze, mają bezpośredni kontakt zarówno z prezesami jak i dyrektorami IT. Potrafią zatem zrozumieć argumenty każdej ze stron i odpowiednio je wyważyć dla dobra firmy – powiedział Dariusz Jędrzejczyk dyrektor Segmentu Klientów Kluczowych i Korporacyjnych Orange Polska.

Różne podejścia do roli IT w biznesie

Raport Orange Insights skupia się głównie na analizowaniu postaw prezesów oraz dyrektorów IT. W efekcie pozwoliło to wskazać najważniejsze różnice, ale i też punkty wspólne w postrzeganiu roli informatyzacji w biznesie. Wyniki raportu pokazują, że prezesi skupiają się przede wszystkim na kosztach i idącymi za tym wymiernymi korzyściami dla konkretnych obszarów w firmach jak finanse, czy marketing. Natomiast dyrektorom IT bardziej zależy na wdrażaniu stabilnych, integrujących rozwiązań, które przełożą się na określone działanie całego systemu. Jednak większa część obu badanych grup zgodnie twierdzi, że IT nie jest drogim rozwiązaniem.

Konkurencyjność

Zdaniem prezesów, którzy wzięli udział w badaniu, jakość produktów, doświadczona kadra i model biznesowy to trzy najważniejsze obszary budowania przewagi konkurencyjnej (odpowiednio 52, 51 i 45 proc.). Szefowie IT również są przekonani, że najważniejsza jest jakość (42 proc.), ale na drugim miejscu wymieniają efektywność operacyjną (35 proc.).

Obszary biznesu

Obydwie grupy różnie oceniają efektywność informatyzacji poszczególnych obszarów biznesu. Prezesi częściej niż szefowie IT twierdzą, że ich organizacje dobrze radzą sobie z informatyzacją w finansach (79 proc.) i marketingu (63 proc.). Natomiast szefowie IT wyżej niż prezesi oceniają efektywność informatyzacji w zarządzaniu operacyjnym (77 proc.), produkcji (60 proc.), HR (63 proc.) oraz w zakresie rozwoju oferty produktowej (64 proc.).

Trendy

Jako główny trend w informatyzacji przedsiębiorstw, prezesi najczęściej wskazują wdrażanie systemów ERP (31 proc.). Natomiast szefowie IT częściej wymieniają rozwój systemów integrujących sprzedaż, produkcję i logistykę (27 proc.).

Z kolei szefowie IT częściej niż prezesi twierdzą, że dział informatyki powinien ściśle współpracować z biznesem (odpowiednio 91 i 78 proc.).

Finansowanie

Jako najważniejszy sposób finansowania, szefowie IT wskazują własne środki (91 proc.), prezesi mniej zgadzają się z tym stwierdzeniem (76 proc.), częściej podkreślając, że ważne są również środki unijne (24 proc.).

Outsourcing usług

Prezesi, częściej niż dyrektorzy IT  twierdzą, że outsourcing wpływa na poprawę efektywności biznesu (adekwatnie 58 proc. i 45 proc.). Dodatkowo częściej uważają, że wzrosła rola outsourcingu w informatyzacji przedsiębiorstw (68 proc. do 56 proc.).

Główna zaleta outsourcingu dla prezesów to optymalizacja kosztów (57 proc.). Dla szefów IT ważniejsze zalety to dostęp do specjalistów (68 proc.), wiedzy (63 proc.) i możliwości szybszego przeprowadzenia wdrożeń (63 proc.).

- Najważniejszym problemem w informatyzacji polskich firm jest konflikt interesów. Prezesi firm ze względu na funkcję zarządzania przedsiębiorstwem muszą przede wszystkim zwracać uwagę na cele, które biznes musi osiągnąć oraz na środki finansowe jakie może na to przeznaczyć. Podobnie jest z dyrektorami finansowymi. Z kolei dyrektorzy IT ze względu na swoją specjalizację i merytoryczną wiedzę w temacie informatyzacji skupiają się na konkretnych, jednostkowych problemach, które nie są koniecznie priorytetowe dla firmy, ale które na pewno poprawiłyby jej funkcjonowanie. Dlatego warto usprawniać wewnętrzny dialog informatyczny między wszystkimi grupami decyzyjnymi w firmie. Przełoży się to na lepsze wykorzystanie IT w biznesie, a w efekcie na lepszą sytuację przedsiębiorstwa – podsumował Dariusz Jędrzejczyk.

Na temat badania

Orange Insights to cykl raportów przygotowanych na podstawie badań jakościowych oraz ilościowych przeprowadzonych przez ICAN Research na zlecenie Orange Polska wśród działających w Polsce przedsiębiorców. Badanie zrealizowane zostało metodą CATI / CAWI – składało się łącznie z 310 ankiet. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż uwzględniającej podział działalności gospodarczych realizowanych przez podmioty gospodarcze – tj. Polskiej Klasyfikacji Działalności. Wywiady były przeprowadzone z osobami decyzyjnymi w korporacjach, zatrudniających ponad 250 pracowników, w zakresie inwestycji w sprzęt, oprogramowanie i technologie teleinformatyczne  (prezesi, właściciele) oraz dyrektorami IT. W badaniu wzięło udział 68 prezesów i 142 dyrektorów i kierowników IT.

Grafika do pobrania tutaj

 

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

email: biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

Artur Żmijewski laureatem nagrody festiwalu Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane 2015

07 lipca 2015
Artur Żmijewski laureatem nagrody festiwalu Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane 2015

4 lipca podczas sopockiej gali 8. edycji festiwalu Orange Kino Letnie nagrodę Diamentowego Klapsa Filmowego odebrał Artur Żmijewski. Aktor od lat kreuje postacie w ulubionych filmach, serialach oraz spektaklach teatralnych, wnosząc na ekran i scenę wyjątkowe emocje oraz dostarczając publiczności niepowtarzalnych przeżyć filmowych.

Ponad 700 tysięcy widzów, prawie 1 700 projekcji filmowych, dwa największe wakacyjne kurorty w Polsce - to liczby, które mówią same za siebie. Jestem dumny, że już po raz ósmy Orange jest partnerem najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego w Europie. Tym bardziej, że ta edycja to nie tylko Sopot i Zakopane - po raz pierwszy jesteśmy na Mazurach, w giżyckiej Ekomarinie. Po raz kolejny też mam przyjemność ogłosić laureata nagrody festiwalu - powiedział Paweł Patkowski, Dyrektor Wykonawczy ds. Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska.

To właśnie w pierwszy weekend festiwalu w Sopocie odbyła się piąta, jubileuszowa gala wręczenia Diamentowego Klapsa Filmowego. Nagroda przyznawana jest aktorce lub aktorowi za osobowość wnoszącą do kina wiele emocji i pozytywnej energii. Taką osobą jest właśnie Artur Żmijewski. Wszechstronny aktor, który stworzył kilkadziesiąt niezapomnianych ról kinowych, telewizyjnych oraz teatralnych, reżyser oraz przede wszystkim wspaniały człowiek, ambasador dobrej woli UNICEF - powiedział Paweł Adamski, Prezes Outdoor Cinema, organizator festiwalu.

Artur Żmijewski nie krył wzruszenia odbierając nagrodę z rąk Katarzyny Figury i Borysa Szyca - Festiwal, na którym się znajdujemy jest dla mnie szczególny. Zawsze marzyłem, będąc bardzo młodym, żeby na wielkim ekranie, pod gołym niebem oglądać projekcje filmowe. Dzisiaj mam poczucie, że marzenia mogą się spełnić. Dzięki takim sponsorom i takim ludziom, którzy pomagają nam propagować kino, jesteśmy w stanie docierać do Was w sposób osobisty, a kino w końcu jest takim bardzo osobistym medium. Każdy z nas w półmroku, w ciemności przeżywa te emocje, które my aktorzy możemy dla Państwa generować. Jesteśmy potrzebni wtedy, kiedy możemy odbijać się w Waszych oczach. Dziękuję, że tak tłumnie przybyliście i gratuluję Wam tego wyboru na fantastyczne spotkania z wielkim kinem.

Tym samym Diamentowy Klaps Filmowy dołączył do kilkudziesięciu nagród, którymi dotychczas wyróżniona została twórczość aktora.

Gospodarzami uroczystości otwarcia 8. edycji festiwalu Orange Kino Letnie byli podróżnik i dziennikarz Marcin Meller oraz gwiazda filmowa Katarzyna Figura, mieszkanka Trójmiasta, związana z festiwalem od początku jego istnienia. Wśród gości, którzy uświetnili galę, pojawił się także Roman Paszke, żeglarz mający w swoim dorobku wiele niezwykłych morskich wypraw. Zebranych licznie widzów przywitał, jak co roku Prezydent Sopotu Jacek Karnowski. Nie zabrakło również Wojciecha Karola Iwaszkiewicza Burmistrza Giżycka, które dołączyło w tym roku do festiwalu. Organizatorzy gali przygotowali krótki film upamiętniający Annę Przybylską, laureatkę Diamentowego Klapsa Filmowego 2012. Po gali w festiwalowym kinie plenerowym na sopockim Molo pokazany został film Luca Bessona "Wielki Błękit".

Już po raz ósmy Orange zaprasza do kin plenerowych na sopockim Molo i przy zakopiańskich Krupówkach, a w każdą środę i czwartek także do Giżycka. Codziennie, przez całe wakacje, na publiczność czekają letnie sale kinowe, w których można bezpłatnie oglądać wybrane hity filmowe z całego świata, siedząc wygodnie na plażowych leżakach lub góralskich ławach.

Pełen repertuar oraz szczegółowy program festiwalu ze wszystkimi atrakcjami znajduje się na stroniewww.orangekinoletnie.wp.pl oraz w specjalnej aplikacji mobilnej dostępnej w App Store i Google Play.

Na festiwal po raz ósmy zaprasza Orange

Partnerzy strategiczni: telewizja TVN i TVN Fabuła. Sponsorzy: Villeroy & Boch, Coca Cola, Huawei. Partnerzy: Le Coq Sportif, Ozoshi, Stasioo.com.

Partnerzy lokalni: Stowarzyszenie Turystyczne Sopot, Polskie Koleje Linowe.

Partnerzy Hotelowi: Nosalowy Dwór, Mera Spa Hotel. Kino partnerskie:

Multikino. Patroni medialni: Portal Wirtualna Polska, RMF FM i RMF Classic, Stopklatka, Euronet, Empik, Uroda Życia, Co Jest Grane, AMS, Party.

Kawiarnie festiwalowe: Koło Molo, Herbaciarnia V&B. Organizatorzy: Outdoor Cinema, Urząd Miasta Sopotu, Urząd Miasta Zakopane, Kąpielisko Morskie Sopot, Biuro Promocji Zakopanego oraz Urząd Miasta Giżycko.


Informacje prasowe

Orange sprzedaje spółkę Contact Center

06 lipca 2015
Orange sprzedaje spółkę Contact Center

Orange Polska i Arteria SA podpisały warunkową umowę zobowiązującą dotyczącą sprzedaży 100 proc. akcji spółki  „Contact Center”, specjalizującej się w dostarczaniu usług call & contact center oraz obsługi sprzedaży. Przewidywana wartość transakcji wynosi ok. 8,5 mln zł. Przejęcie Contact Center ma charakter warunkowy i jest uzależnione od zgody UOKIK.

Inwestor zakłada kontynuację i dalszy rozwój działalności biznesowej Contact Center oraz integrację w ramach Grupy Arteria SA.

„Sprzedaż Contact Center to kolejny przykład konsekwentnie realizowanej strategii firmy, zakładającej koncentrację na działalności telekomunikacyjnej i oferowaniu klientom najwyższej jakości usług oraz obsługi. Jest to już jedenasta transakcja Fuzji i Przejęć zrealizowana w ostatnich latach” – powiedział Maciej Nowohoński, członek zarządu Orange Polska ds. finansów. W jego opinii Arteria jest bardzo dobrym inwestorem, dzięki któremu Contact Center ma szanse rozwinąć swój potencjał.

Contact Center działa na rynku od 15 lat, od 2002 roku dostarcza usługi także klientom spoza Grupy Orange Polska. Spółka dysponuje 4 centrami call center z ponad 700 stanowiskami pracy, wśród klientów znajdują się firmy z branży ubezpieczeń, bankowości i IT.

Grupa Kapitałowa Arteria SA jest jednym z liderów rynku outsourcingowych rozwiązań dla sprzedaży i obsługi klienta oraz innych usług BPO (Business Process Outsourcing). Wartość przychodów w 2014 roku wyniosła 150 mln PLN.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

email: biuro.prasowe@orange.com

Scroll to Top