Informacje prasowe

Orange Insights: Integracja głównym kierunkiem informatyzacji dużych przedsiębiorstw

26 stycznia 2015
Orange Insights: Integracja głównym kierunkiem informatyzacji dużych przedsiębiorstw

82 procent dużych firm uważa, że informatyzacja biznesu pozwala im na budowanie przewagi konkurencyjnej. Według 20 proc. przedstawicieli tego sektora przedsiębiorstw, głównymi kierunkami rozwoju informatyzacji jest integracja własnych systemów informatycznych, z systemami klientów. Kolejnym, najczęściej wskazywanym kierunkiem jest rozwój systemów integrujących pracę sprzedaży, produkcji i logistyki. Za najważniejszy uważa go 19 proc., wynika z kolejnego raportu Orange Insights, przygotowanego na podstawie badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy ICAN Research, na zlecenie Orange Polska.

Orange Insights to cykl raportów opracowanych na podstawie badań jakościowych oraz ilościowych realizowanych przez ICAN Research na zlecenie Orange Polska - wśród działających w Polsce przedsiębiorców.

Pierwszy z raportów Orange Insights został poświęcony określeniu stanu informatyzacji w działających w Polsce małych i średnich firmach. Tematem kolejnego jest postrzeganie informatyzacji przez przedstawicieli dużych firm zatrudniających więcej niż 250 pracowników.

Raport bazuje na badaniu zrealizowanym w połowie 2014 roku, w oparciu o metodę CATI / CAWI. Składało się na nie 310 ankiet adresowanych do osób zarządzających, podejmujących decyzje o zakupach sprzętu, oprogramowania i technologii teleinformatycznych. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż uwzględniającej podział działalności gospodarczych realizowanych przez podmioty gospodarcze – tj. Polskiej Klasyfikacji Działalności.

Najważniejsze wnioski

W ciągu ostatnich lat duże firmy działające w Polsce przeszły transformację od prostych rozwiązań informatycznych, wspierających funkcjonowanie kadr i finansów do rozbudowanych systemów ERP zbierających dane oraz przetwarzających je w informacje o charakterze zarządczym. Myśląc o przyszłości, duże przedsiębiorstwa planują rozwijanie systemów informatycznych zintegrowanych w różnym stopniu z systemami IT klientów oraz wspieranie rozwiązaniami informatycznymi procesów produkcyjnych i logistycznych.

Przedstawiciele wszystkich badanych firm zgodnie twierdzą, że informatyka w ich przedsiębiorstwach wchodzi w nowy etap polegający na wykorzystaniu potencjału informatyzacji w możliwie jak największej liczbie obszarów biznesowych. Przedsiębiorstwa są świadome korzyści wynikających z takiej zmiany, dlatego u coraz większej liczby z nich rozwój IT jest stałym elementem strategii biznesowej.

Wykorzystanie informatyki w budowaniu przewagi konkurencyjnej badanych przedsiębiorstw rozwija się w dwóch kierunkach:

  • Zwiększania orientacji na klienta - gromadzenia, przetwarzania i wykorzystania wiedzy o jego potrzebach oraz budowaniu dostosowanej do nich oferty,
  • Zwiększania elastyczności o sprawności organizacyjnej, które umożliwiają firmom skuteczne dostosowywanie się do ciągle zmieniającej się rzeczywistości, w jakiej prowadzą swój biznes.

Według przedsiębiorców z sektora dużych firm, informatyzacja pełni najważniejszą rolę w takich obszarach jak:

  • produkcja – 24 proc. wskazań,
  • finanse – 18 proc. wskazań,
  • sprzedaż – 15 proc. wskazań.

Co ciekawe, odpowiadając na pytanie w jakich obszarach działalności ich firmy najlepiej radzą sobie z informatyzacją, respondenci na pierwszym miejscu wymienili finanse (77 proc. wskazań) oraz w sprzedaż (68 proc. wskazań). Produkcja uznawana jako najważniejszy obszar IT, została wskazana jedynie przez 55 proc. badanych, co oznacza, że znaczna część przedsiębiorstw napotyka problemy przy jej informatyzacji. Podobny wynik uzyskała informatyzacja marketingu.

Finansowanie informatyzacji

Informatyzacja w przedsiębiorstwach to bardzo skomplikowana inwestycja wymagająca sporych nakładów finansowych. Duże firmy i korporacje najczęściej finansują ją ze środków własnych. Robi tak aż 98 proc. firm. Tylko co piąta korzysta z funduszy unijnych, a jedynie co dziesiąta z kredytów (11 proc. wskazań).

Prawie połowa badanych (47 proc.) w informatyzacji swoich firm stosuje model outsourcingu informatycznego. Najczęściej korporacje jako firmy z dużymi zasobami korzystają z pomocy wyspecjalizowanych firm zewnętrznych. Czyni tak aż 89% z nich.

Wartość wydatków na IT w dużych firmach w 2013:

  • mniej niż 50 000 zł, to kwota jaką na informatyzację przeznaczyło jedynie 9 proc.,
  • od 100 000 zł do 499 000 zł wydano w 11 proc.,
  • więcej niż 5 000 000 zł, zainwestowało 12 proc. przedsiębiorstw.

W najbliższych latach rola IT w biznesie będzie rosła w coraz szybszym tempie, ponieważ inwestowanie w informatyzację jest warunkiem koniecznym do utrzymania konkurencyjności na błyskawicznie zmieniającym się rynku. Samodzielne inwestycje w IT wymagają odpowiedniego budżetu oraz wsparcia zarówno jeżeli chodzi o dostęp do narzędzi jak i do know-how, bez którego łatwo o błędne i niestety kosztowne decyzje – mówi Damian Biedulski, dyrektor Segmentu Klientów Kluczowych i Korporacyjnych w Orange Polska. Rozwiązaniem tego problemu jest nawiązanie współpracy z doświadczonymi partnerami działającymi w sektorze nowoczesnych usług telekomunikacyjnych i informatycznych. Dysponują oni odpowiednimi zasobami oraz doświadczeniem, pozwalającym im przygotować rozwiązania i usługi dobrze dopasowane do potrzeb IT różnych przedsiębiorstw. Dzięki przejrzystym i wygodnym metodom rozliczeń przedsiębiorcy mogą czerpać korzyści z informatyzacji poszczególnych obszarów działalności bez konieczności inwestowania znacznych środków finansowych i wprowadzania zmian w strukturze firmy.

Charakterystyka przedsiębiorstw inwestujących w informatyzację

Aż 93 proc. firm, dla których informatyzacja jest istotna, zgodnie twierdzi, że właśnie ten model rozwoju pozwolił im zwiększyć efektywność prowadzonego biznesu. W większości są to przedsiębiorstwa działające w sektorze produkcji i usług (45 i 43 proc).

Zdecydowanie intensywniej, w porównaniu do polskich firm, informatyzują się przedsiębiorstwa z udziałem kapitału zagranicznego. W większości (53 proc.) zajmują one wiodące pozycje w swoich sektorach, a co piąta (22 proc.) jest liderem w swojej branży. Ponadto, w firmach tych, dyrektorzy IT coraz częściej pełnią funkcję członków zarządu, dzięki czemu mają większy wpływ na decyzje w zakresie informatyzacji. Dodatkowo, już teraz firmy te posiadają więcej stanowisk informatycznych, pracowników IT i oddziałów, a także większe budżety na IT, niż grupa firm przywiązujących mniejszą uwagę do informatyzacji, wśród których większość stanowią firmy produkcyjne.

* * *

Główne wnioski z raportu i najważniejsze wyniki badania można pobrać także w postaci infografiki będącej załącznikiem do komunikatu prasowego na stronie www.biuroprasowe.orange.pl

Informacje o pierwszym raporcie z cyklu Orange Insights: Informatyzacja małych i średnich firm kluczem do przewagi konkurencyjnej, można znaleźć pod adresem:

http://biuroprasowe.orange.pl/biuroprasowe/pr/2667/orange-insights-informatyzacja-malych-i-srednich-firm-kluczem-do-przewagi-konkurencyjnej/

Wyniki kolejnych raportów będą udostępniane kolejno w pierwszej połowie 2015 roku.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

email: biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

BIHAPI – Orange Polska nagradza najlepsze aplikacje społecznie użyteczne

22 stycznia 2015
BIHAPI – Orange Polska nagradza najlepsze aplikacje społecznie użyteczne

Aplikacje dla rodziców chcących czytać dzieciom bajki na odległość, dla osób angażujących się w życie lokalnych społeczności, do obsługi pasażerów, szybkiego znajdowania potrzebnych miejsc w dużych aglomeracjach a także elektroniczny stacz kolejkowy – to laureaci zorganizowanego przez Orange Polska konkursu Business Intelligence Hackathon API (BIHAPI).

Lista nagrodzonych ogłoszona została 22 stycznia podczas debaty Miasteczko Myśli  poświęconej wpływowi społecznemu dużych firm.  Ogłoszenie Zwycięzcy Konkursu BIHAPI i wręczenie nagród nastąpi podczas gali finałowej BIHAPI w dniu 29 stycznia w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku. Organizatorzy zapraszają wszystkich zainteresowanych tematyką otwartych danych.

„Orange  w  swojej misji kładzie duży nacisk na młodych kreatywnych polskich programistów, tak aby mogli rozwijać się w Polsce zakładając swoje firmy. BIHAPI to otwarty konkurs, podczas którego razem budujemy innowacyjne rozwiązania łączące narzędzia komunikacyjne i internet.  Rozwiązują one problemy społeczne a jednocześnie stwarzają  nowe możliwości biznesowe.  Siłą napędową jest zaangażowanie ludzi w budowę nowego, bardziej przyjaznego środowiska w którym żyją” – powiedział Sebastian Grabowski, Dyrektor Centrum Badawczo-Rozwojowego Orange Polska.

W obecnej, drugiej już edycji konkursu, wzięły udział małe i średnie przedsiębiorstwa tworzące rozwiązania biznesowe a także indywidualni programiści i zespoły tworzące innowacyjne aplikacje, systemy lub usługi.

Aplikacja „Poczytaj mi” autorstwa Łukasza Krajewskiego to pomysł na dystrybucję ilustrowanych bajek dla dzieci w powiązaniu z nową, innowacyjną technologią komunikacji. Przeznaczona jest dla  rodziców i dzieci, którzy często muszą rozstawać się ze sobą. Rodzic czyta za pośrednictwem telefonu lub komputera bajkę dziecku jednocześnie widząc na ekranie jego reakcję dzięki wideo połączeniu. W momencie, kiedy rodzic lub dziecko zmieni stronę bajki, po drugiej stronie zostanie to automatycznie zsynchronizowane.

Mobilna aplikacja „CoSieStao”, stworzona przez Pawła Koniecznego i Piotra Martyniaka, przeznaczona jest dla świadomych mieszkańców miasta, w przejrzysty i prosty sposób poinformuje o nadzwyczajnych wydarzeniach  w okolicy. Wybierając interesujące obszary miasta i zagadnienia  można zapewnić sobie otrzymywanie potrzebnych informacji.

Aplikacja “Via CRM the first passenger relationship management in the world” autorstwa  Michała Sędzielewskiego‚ Pawła Rychlika i Tomasza Pindela, to system do zarządzania relacjami z pasażerem. Dzięki tej platformie pasażerowie mogą łatwo kontaktować się z przewoźnikiem,  wyrażać swoje opinie - poprzez stronę internetową, aplikację mobilną, SMS, telefon, czy media społecznościowe. Ponadto na bieżąco są informowani o postępie obsługi zgłoszenia.

„IfCity” Pawła Borowca to aplikacja pozwalająca lepiej poznać miasto, szybko zlokalizować interesujące użytkownika obiekty. Doradzi jak znaleźć najkrótszą drogę, hotel lub inne dowolne miejsce, uwzględniając osobiste preferencje. Umożliwia też zrozumienie skomplikowanej struktury aglomeracji.

„Stacza kolejkowego” stworzyli Paweł Bielski, Mateusz Klimek, Andrzej Jędrzejewski i Rafał Czapiewski. Mobilna aplikacja pozwala nie ruszając się z domu sprawdzać stan kolejki w wybranych punktach. Zamiast stać w kolejce można lepiej spożytkować swój czas.

Partnerami konkursu BIHAPI są: Oracle Communication (partner technologiczny),  Miasto Stołeczne Warszawa, Miasto Gdańsk, Miasto Poznań, Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe, IQ Partners, Black Pearls, SpeedUp Group, Investin, Fundacja TechSoup, Fundacja Orange, Fundacja Pracownia badań i innowacji społecznych Stocznia, Centrum Cyfrowe Fundacja Projekt: Polska, geecon.org, Gdański Park Naukowo-Techniczny, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Politechnika Warszawska, Międzynarodowe Targi Poznańskie.

Więcej na stronie www.bihapi.pl

Miasteczko Myśli to cykl debat na tematy ważne dla Orange Polska i rynku, nie tylko telekomunikacyjnego. Biorą w nich udział eksperci z OPL, firm, instytucji publicznych, organizacji społecznych i dziennikarze. Obecna edycja Miasteczka - „Zaangażowani w świata zmienianie” - jest już czwartą z kolei.

Prezentacja na temat wpływu społecznego Orange Polska

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

email: biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

Incubus, Bastille, Paloma Faith i Kamp! Na Orange Warsaw Festival 2015

14 stycznia 2015
Incubus, Bastille, Paloma Faith i Kamp! Na Orange Warsaw Festival 2015

Do line-upu tegorocznej edycji Orange Warsaw Festival dołączają Incubus, Bastille, Paloma Faith i Kamp!. Incubus  wystąpią w Polsce po raz pierwszy – 14 czerwca. Tego samego dnia zagrają Bastille.  Dzień wcześniej, w sobotę, 13 czerwca wystąpią Paloma Faith i Kamp!.

INCUBUS to założony w 1991 roku amerykański zespół rockowy. Pierwsze wydawnictwo grupy, album Fungus Amongus, został wydany samodzielnie przez zespół w 1995 roku i skutkował podpisaniem kontraktu płytowego z Immortal Records. Największy komercyjny sukces grupa odniosła za sprawą wydanego w 1999 roku albumu Make Yourself. W ciągu roku od premiery, wydawnictwo otrzymało status platynowej płyty a promujący je singiel, Drive, znalazł się na pierwszym miejscu Modern Rock Charts oraz w Top 10 zestawienia Billboard Hot 100. Najnowsze wydawnictwo grupy, to wydany w 2011 roku album If Not Now, When?, który zwieńczony został 18 miesięczną trasą koncertową. Muzycy wzięli również udział w interaktywnym projekcie Incubus HQ Live, który umożliwiał bezprecedensowy kontakt z fanami a następnie został wydany w formie filmu dokumentalnego w 2012 roku.Obecnie artyści kończą pracę nad nowym materiałem a ich koncert na Orange Warsaw Festival 2015 będzie pierwszą wizytą muzyków w Polsce.

BASTILLE to angielski zespół rockowy założony w 2010 roku w Londynie. Grupa powstała z inicjatywy wokalisty Dana Smitha, który nazwę zespołu zaczerpnął z wydarzenia obchodzonego w dniu jego urodzin – Bastille Day. Debiutancki album studyjny grupy, Bad Blood, został wydany w marcu 2013 roku i od razu znalazł się na szczycie brytyjskiej listy sprzedaży. Promujący go singiel, Pompeii, przedstawił zespół szerokiej publiczności osiągając ponad 166 milionów wyświetleń na YouTube oraz na stałe wpisując się w radiowe playlisty.W 2014 roku muzycy zostali nominowani do BRIT Awards w czterech kategoriach: British Breakthrough Act, British Group, British Single of the Year oraz British Album of the Year, ostatecznie zdobywając statuetkę za British Breakthrough Act.Zespół obecnie pracuje nad wydaniem kolejnego albumu, którego premiera zaplanowana jest na 2015 rok. Bastille znajduje się również wśród nominowanych do nagrody Grammy w kategorii Best New Artist.

PALOMA FAITH to brytyjska wokalistka i autorka tekstów, znana ze swojego własnego unikalnego stylu. Swój debiutancki album, DoYou Want the Truth or Something Beautiful? wydała w 2009 roku. Wydawnictwo odniosło duży sukces na Wyspach Brytyjskich, podwójnie pokrywając się platyną. W 2012 roku ukazał się drugi studyjny album artyski, zatytułoway Fall to Grace. Wydawnictwo promował singiel Picking Up the Pieces, który znalazł się w pierwszej dziesiątce listy sprzedażowej w Wielkiej Brytanii. Ostatnie wydawnictwo wokalistki to wydany w 2014 roku album A Perfect Contradiction, który jak dotąd jest największym komercyjnym sukcesem w dotychczasowej karierze artystki.

KAMP! zadebiutowali w 2009 roku EP Thales One, pierwszą w Polsce odważna próbą konfrontacji z popularnymi w tamtym czasie dokonaniami gwiazd sceny electro. Nie przywiązujący się do gatunków, muzycy Kamp! w 2010 wypuścili podwójny singel Heats/Distance of the Modern Hearts, trochę przez przypadek, stawiając się w roli "nadziei polskiej elektroniki" oraz zwracając na siebie uwagę zagranicznych labeli. Pierwsze zagraniczne wydawnictwo Kamp! ukazało się w 2011 nakładem portugalskiego Discotexas. Premiera Cairo stała się dla Kamp! nowym otwarciem i pozwoliła eksplorować nowe kierunki, czego efektem była debiutancka płyta zatytułowana Kamp!, a wydana w ich własnym labelu Brennnessel. Dreampopowe kompozycje, funkcjonujące na albumie obok housowych produkcji zapewniły Kamp! ponad 10k sprzedanych egzemplarzy i stałą obecność w klubach i na festiwalach - od Szanghaju, przez Londyn po Los Angeles.  Późnym latem ubiegłego roku, Kamp! zamknęli się w madryckim studio Red Bull, gdzie powstał zupełnie nowy materiał. Brudna, trochę anachroniczna i bardzo taneczna Baltimore EP została wydana w sierpniu 2014. Koncert KAMP! na Orange Warsaw Festival będzie pierwszym koncertem zespołu w 2015 roku.

ORANGE WARSAW FESTIVAL 2015Orange Warsaw Festival 2015 odbędzie się w dniach od 12 do 14 czerwca na Torze Wyścigów Konnych Służewiec. Festiwal potrwa 3 dni, a na dwóch scenach wystąpi ponad 30 wykonawców. Dotychczas ogłoszeni wykonawcy to Muse, The Chemical Brothers, Incubus, Bastille, Paloma Faith, Parkway Drive, Asking Alexandria, Mela Koteluk, Sheppard, Kamp! oraz Kadebostany.

Obecnie w sprzedaży są wyłącznie karnety, natomiast bilety jednodniowe będą dostępne od 2 lutego 2015. Każdy klient Orange może kupić maksymalnie 2 karnety lub 2 bilety jednodniowe w kategoriach GA, GA (D) i GA (KIDS) ze zniżką 15%.

Bilety można kupić na www.orangewarsawfestival.pl/bilety i www.eventim.pl oraz w sieci stacjonarnych punktów sprzedaży Eventim. Bilety w sprzedaży ratalnej dostępne są w systemie rezerwacyjnym Eventim.

Aby zakupić bilet na raty, należy wysłać wiadomość e-mail na adres: info@eventim.pl tytuując ją „OWF15 – RATY”.

Bieżące informacje na temat Orange Warsaw Festival 2015 znajdują się na stronach festiwalu.

www.orangewarsawfestival.pl

www.facebook.com/OrangeWarsawFestival

Dodatkowych informacji udzielą:

• z ramienia Organizatora Festiwalu – firmy Rochstar Events:

Monika Nowaczewska

Head Of Communication

monika.nowaczewska@rochstar-events.com

• z ramienia Sponsora Tytularnego Festiwalu – firmy Orange Polska:

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

+48 (22) 527 19 39

biuro.prasowe@orange.com

Scroll to Top