Informacje prasowe

Orange Insights: Nowoczesne technologie mobilne w dużych firmach

1 czerwca 2016

Orange Insights: Nowoczesne technologie mobilne w dużych firmach

Zaledwie połowa badanych radzi sobie z zabezpieczeniem urządzeń mobilnych swoich pracowników. Bardziej optymistyczni w tym obszarze są prezesi firm w przeciwieństwie do kierowników IT, którzy jednocześnie częściej twierdzą, że mobilność jest zagrożeniem. To tylko niektóre z głównych wniosków kolejnej części raportu Orange Insights, przygotowanego przez Orange Polska. Jego przedmiotem jest podejście dużych przedsiębiorstw do wdrażania rozwiązań bezpieczeństwa i nowoczesnych technologii. Ankietowani odpowiedzieli na pytania dotyczące korzystania z urządzeń i aplikacji mobilnych w firmie, w tym także z poczty e-mail oraz cloud computingu.

Kluczowe wnioski z raportu to:
  • Ponad 60 proc. badanych uważa, że rozwiązania mobilne, takie jak aplikacje czy chmura obliczeniowa, pozwalają budować przewagę konkurencyjną, jednakże ponad 50% z nich twierdzi, że niosą za sobą także zagrożenia bezpieczeństwa informatycznego.
  • W 61 proc. badanych firm, za bezpieczeństwo informatyczne odpowiedzialne są wyspecjalizowane struktury lub zewnętrzni dostawcy, natomiast metodą budowania świadomości dbania o bezpieczeństwo wśród pracowników jest bieżące informowanie o zdarzeniach oraz szkolenia i spisane procedury wewnętrzne.
  • Brak polityki korzystania z urządzeń mobilnych to jedna z najczęstszych przyczyn zagrożeń w obszarze IT. Tylko 50 proc. firm radzi sobie z zabezpieczeniem urządzeń swoich pracowników.

 

Orange Insights, to już druga edycja cyklu raportów przygotowanych na podstawie badań przeprowadzonych przez ICAN Research na zlecenie Orange Polska wśród działających w Polsce przedsiębiorców. Najnowszy raport dotyczy dużych firm, zatrudniających powyżej 250 pracowników. Jego tematem było postrzeganie bezpieczeństwa nowych technologii w przedsiębiorstwach przez ich przedstawicieli i pracowników.

Wykorzystanie nowych technologii mobilnych w dużej firmie

Według wyników raportu aż 81 proc. badanych uważa, że systemy informatyczne są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. We współczesnych przedsiębiorstwach pracownicy, klienci i partnerzy biznesowi oczekują stałego i bezproblemowego dostępu do informacji oraz aplikacji, z każdego miejsca i o każdej porze. Wyniki badania Orange Insights pokazują, że przedsiębiorstwa, mimo świadomości dużej roli rozwiązań mobilnych i nowoczesnych technologii, wciąż w niewystarczającym stopniu dbają o zapewnienie bezpieczeństwa informacji, które przepływają przez urządzenia i aplikacje mobilne.

Nie ma wątpliwości co do tego, że technologie mobilne zdominowały nasze codzienne życie i stają się nieodłącznym elementem funkcjonowania nowoczesnego przedsiębiorstwa. Z doświadczenia wiem, że firmy, które wdrożyły już rozwiązania mobilne, jak np. usługi w chmurze czy aplikacje mobilne, znacznie efektywniej korzystają ze swojego potencjału zarówno wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz. Rozwój mobilności to szansa na zbudowanie przewagi rynkowej, pomaga ona zwiększyć wydajność pracy i usprawnić codzienne aktywności, czy to w sprawach administracyjnych czy też w komunikacji pomiędzy pracownikami i klientami. Jednak wszystkie rozwiązania i urządzenia mobilne należy skutecznie zabezpieczyć, aby uchronić firmę przed niebezpieczeństwami w postaci utraty lub kradzieży danych. Patrząc na wyniki badań Orange Insights, cieszę się, że duże firmy mają świadomość zalet technologii mobilnych i  zdają sobie sprawę z zagrożeń, przed którymi należy się bronić. – powiedział Tomasz Matuła, Dyrektor Infrastruktury ICT i Cyberbezpieczeństwa w Orange Polska.

Poczta e-mail

Elektroniczna poczta to bez wątpienia jedno z najważniejszych narzędzi pracy w każdej firmie. Poczta jest wykorzystywana do komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, i coraz częściej pełni rolę głównego kanału pozyskiwania i przekazywania informacji. Co równie ważne, można ją obsługiwać przez różne urządzenia z dostępem do internetu – jest ona instalowana na urządzeniach służbowych, czyli laptopach i smartfonach. Właśnie dlatego poczta e-mail stała się jednym z głównych celów ataków cyberprzestępców.

Z danych raportu Orange Insights wynika, że zaledwie połowa badanych radzi sobie z zabezpieczeniem urządzeń mobilnych swoich pracowników. Bardziej optymistyczni w tym obszarze są prezesi firm w przeciwieństwie do kierowników IT, którzy jednocześnie częściej twierdzą, że mobilność to zagrożenie. Niestety 24 proc. przedsiębiorstw ma w tym zakresie duże problemy, które najczęściej są związane z brakiem polityki korzystania z urządzeń mobilnych. Większość, bo aż 63 proc. uczestniczących w badaniu, przedstawia, że ich pracownicy korzystają ze służbowych telefonów do obsługi prywatnej poczty. Co równie istotne, prawie połowa z nich (42%) korzysta z prywatnych telefonów do obsługi tej firmowej. Wśród badanych branż, firmy usługowe najczęściej pozwalają na korzystanie zarówno ze służbowej poczty na prywatnym urządzeniu, jak i z prywatnej poczty na urządzeniu firmowym.

Cyberprzestępcy szukają różnych sposobów na zdobycie cennych dla przedsiębiorstw danych. Coraz częściej możemy spotkać się z atakami w formie maili phishingowych udających faktury czy też atakami wykorzystującymi luki systemu Android w smartfonach. Jak wiadomo, na smartfonach i tabletach pracownicy często przechowują dużą ilość prywatnych i służbowych danych, a urządzenia te łączą się z firmową siecią. W Orange przykładamy dużą wagę do bezpieczeństwa teleinformatycznego, dlatego stworzyliśmy zespół specjalistów wchodzących w skład Security Operations Center pracujących w trybie 24/7/365. Monitorują oni poziom bezpieczeństwa użytkowników naszej sieci, błyskawicznie reagując na zidentyfikowane problemy i podejmując działania minimalizujące zagrożenia. Kładziemy też duży nacisk na budowanie świadomości bezpiecznych zachowań w sieci. – dodaje Tomasz Matuła.

Cloud Computing, czyli rozwiązania w chmurze

Korzystanie z chmury obliczeniowej przez polskie przedsiębiorstwa staje się coraz popularniejszą praktyką. To elastyczne narzędzie, które umożliwia użytkownikowi zapis danych na zdalnym serwerze, jest metodą na obniżenie kosztów związanych z infrastrukturą IT w firmie. Dane ulokowane na zewnętrznych serwerach, pozwalają ograniczyć wydatki na dział informatyczny, a także zmniejszyć koszty związane z zakupem energii elektrycznej pobieranej przez tradycyjne serwery znajdujące się w budynku firmy. Według wyników badania Orange Insights, aż 46 proc. badanych korzysta z rozwiązań w chmurze i większość potwierdza, że ta usługa jest sposobem na optymalizację kosztów. Ponadto co trzecie przedsiębiorstwo, głównie z obszaru handlu i usług, zamierza zwiększyć korzystanie z wirtualnego narzędzia. Niemniej jednak prawie połowa (44%), uważa, że usługa cloud computing stanowi także zagrożenie dla bezpieczeństwa IT, lecz w znacznej części są to odpowiedzi firm, które z niej nie korzystają.

Zarządzanie bezpieczeństwem IT

W kontekście zarządzania bezpieczeństwem IT przedstawiciele dużych firm wskazywali, że podstawową i najistotniejszą metodą budowania świadomości w zakresie ochrony informacji jest bieżące komunikowanie o zagrożeniach i zdarzeniach (aż 73%). Kolejnymi najczęściej stosowanymi sposobami (po 61% odpowiedzi) są szkolenia dla pracowników oraz spisane procedury zachowań w sytuacji zagrożenia.

Badani, pytani o odpowiedzialność swoich pracowników w zakresie dbania o bezpieczeństwo informatyczne, w większości wypowiadali się pozytywnie. 64 proc. z nich twierdzi, że pracownicy ich firm zachowują się odpowiedzialnie korzystając z systemów IT i dostępu do informacji (70%). Kierownicy IT w przeciwieństwie do prezesów zachowują w tym temacie większą ostrożność.

W 61 proc. badanych firm za bezpieczeństwo informatyczne odpowiadają wyspecjalizowane struktury bądź zewnętrzni dostawcy. W branży usług dominują specjalne zespoły, natomiast w handlu najczęściej za bezpieczeństwo IT odpowiada dedykowany pracownik.

Finansowanie bezpieczeństwa IT i rozwiązań mobilnych*

Duże przedsiębiorstwa, mimo świadomości zagrożeń jakie niesie za sobą brak zabezpieczenia urządzeń mobilnych i systemów IT, często nie mogą przeznaczyć na ten cel odpowiedniego budżetu. Tylko co trzecia firma deklaruje, że ma możliwość sfinansowania wszystkich potrzeb związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa informatycznego. Niemniej jednak ponad połowa badanych, w tym większość dyrektorów finansowych (56%) i kierowników IT (52%), uważa, że ich budżet jest elastyczny, co oznacza, że w razie potrzeby, będą w stanie go zwiększyć na sfinansowanie potrzebnych działań. Prezesi rzadziej jednak zgadzają się z tą opinią (zaledwie 35%) i jednocześnie aż 44 proc. z nich twierdzi, że nie ma w planach zwiększenia budżetu.

Firmy działające w obszarze usług, w porównaniu do innych branż, znacznie częściej planują pomnożenie swoich wydatków na bezpieczeństwo IT, ale też twierdzą, że ich budżet jest bardziej elastyczny dla takich działań. Jednak, w konfrontacji z sektorem produkcji i handlu, firmy usługowe rzadziej potwierdzają (32%), że są w stanie sfinansować wszystkie swoje potrzeby.

*Wyniki dla 75 firm, które zgodziły się udostępnić swoje wewnętrze informacje odnośnie budżetów.

Na temat badania

W drugiej edycji badania Orange Insights dotyczącej dużych firm i korporacji zrealizowano łącznie 336 ankiet. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD (po przeważeniu wielkość próby wyniosła 327 ankiet). Badanie zostało zrealizowane metodą CATI/CAWI. Wzięły w nim udział osoby decyzyjne w dużych firmach i korporacjach w zakresie inwestycji w sprzęt, oprogramowanie i technologie informatyczne – prezesi, właściciele, dyrektorzy finansowi, operacyjni oraz szefowie IT.

*   *   *

Orange jest jedynym w Polsce operatorem inwestującym na bardzo dużą skalę w budowę sieci światłowodowych i rozwój zasięgu bardzo szybkiego internetu mobilnego LTE. Już teraz obejmuje on ponad 90 procent Polaków, a na koniec roku odsetek ten może wzrosnąć do 98 proc. W oparciu o nowoczesne usługi stacjonarne i mobilne o największym zasięgu w Polsce, oferuje szereg kompleksowych rozwiązań telekomunikacyjnych przeznaczonych dla dużych firm i przedsiębiorstw, a także opracowanych z myślą o małych i średnich podmiotach gospodarczych.
Orange jest też rekordzistą prędkości transmisji mobilnego internetu. Dzięki agregacji pasm LTE, we współpracy z Huawei – dostawcą sprzętu dla sieci komórkowej – zrealizował testową transmisję danych o prędkości 1 Gb/s. To pierwszy krok w kierunku sieci 5G w Polsce.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange
Nasz blog: www.blog.orange.pl

Mediateka

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Orange Insights: Nowoczesne technologie mobilne w dużych firmach

Informacje prasowe

Poradnik o tworzeniu aplikacji już dostępny

31 maja 2016

Poradnik o tworzeniu aplikacji już dostępny

Nowe media i technologie nie są już zarezerwowane dla nielicznych. Ponad połowa dorosłych Polaków korzysta ze smartfonów. Fundacja Orange przygotowała przewodnik, z którym można nauczyć się budowania własnych aplikacji mobilnych. Poradnik Appetyt na Applikacje w przyjazny, prosty i zrozumiały sposób prowadzi przez wszystkie etapy ich tworzenia.

Ponad 50 proc. ludzi na świecie ma telefon komórkowy, a 27 proc. globalnej populacji korzysta z mobilnych mediów społecznościowych. Liczba urządzeń mobilnych przekroczyła liczbę ludzi na świecie już w 2014. W Polsce 59 proc. dorosłych korzysta ze smartfonów, a ¼ populacji naszego kraju ma dostęp do tabletu. Mogą oni wybierać spośród przeszło trzech milionów dostępnych aplikacji (1,5 mln w AppStore, 1,6 mln w Google Play)[i].

Smartfon z  aplikacjami zastępuje kolejne urządzenia i przedmioty np. kompas, nawigację samochodową, słownik języka obcego, poziomicę, pilot do telewizora, a nawet elektroniczną nianię. Ludzie wykorzystują urządzenia mobilne w różnych nowych sferach życia.

Aplikacje mobilne to przydatne narzędzie także dla sektora kultury, edukacji, działań społecznych i akcji charytatywnych. Dlatego Fundacja Orange wydała poradnik budowania własnych aplikacji, które pomogą w wypełnianiu misji tych instytucji. Autorką tekstu jest Sylwia Żółkiewska, a koordynatorem merytorycznym Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę”.

Poradnik Appetyt na Applikacje w przyjazny, prosty i zrozumiały sposób prowadzi przez wszystkie etapy tworzenia aplikacji: od koncepcji i prototypu, określenia grupy odbiorców, przez wybór technologii i narzędzi, aż po publikację i utrzymanie. Przewodnik jest adresowany do każdego, kto zajmuje się edukacją, kulturą czy działalnością społeczną. Jego celem jest także zachęcić szkoły, instytucje kultury i organizacje pozarządowe do wykorzystania nowoczesnych narzędzi mobilnych w realizacji swojej misji.

-To kolejna publikacja, która postanowiliśmy wydać, aby pomóc Polakom wykorzystywać nowe technologie w sposób pożyteczny i twórczy. Mamy nadzieję, że dzięki tej książce powstanie wiele mądrych aplikacji, które uczynią edukację bardziej atrakcyjną i pomogą ludziom w rozwoju swojego potencjału  – mówi Ewa Krupa, Prezeska Fundacji Orange.

Jak stworzyć aplikację bez linijki kodu? Czy wybrać responsywną stronę czy aplikację? Którą platforma będzie odpowiednia? Jakie funkcjonalności są niezbędne do dobrego działania aplikacji? Czy to coś kosztuje? Lektura przewodnika daje odpowiedzi na te pytania.

Książka zrywa z wciąż popularnym stwierdzeniem, że tworzenie aplikacji to zajęcie zarezerwowane dla inżynierów i specjalistów z branży IT. Przywołuje przykład z Pracowni Orange w Huszlewie, gdzie Fundacja Orange zorganizowała warsztaty tworzenia aplikacji. Uczestnicy w wieku 12-16 lat w ciągu dwóch dni wykonali i przetestowali trzy działające narzędzia, co dowodzi, że twórcami aplikacji mogą być wszyscy, którzy widzą taką potrzebę i mają pomysł.

Przewodnik można pobrać bezpłatnie na stronie Fundacji Orange w zakładce „Strefa wiedzy”.

Appetyt na Applikacje. Praktyczny przewodnik
Wydawca: Fundacja Orange
Koordynator merytoryczny: Towarzystwo Inicjatyw Twórczych ę
Autor: Sylwia Żółkiewska.
Pobierz publikację: https://fundacja.orange.pl/publikacje.html
na licencji CC-BY-NC-ND 3.0

Fundacja Orange to jedyna fundacja wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce. Działa od 10 lat, realizując projekty edukacyjne dla dzieci i młodzieży. Na specjalnych warsztatach nauczyła 40 tys. dzieci zasad bezpiecznego internetu, zaangażowała 25 tys. dzieci i młodzieży w projekty z  wykorzystaniem nowych mediów. Utworzyła i pomaga prowadzić multimedialne Pracownie Orange dla mieszkańców 75 małych miast i wsi (w których mogą skorzystać z sieci, komputerów oraz kursów). Wyposażyła w internet 3,5 tys. bibliotek i 10 tys. szkół, wspomogła 1 tys. oddziałów szpitalnych i ponad 900 organizacji w Polsce.

Dodatkowych informacji udzielą:

Antonina Bojanowska,
Fundacja Orange
e-mail:  antonina.bojanowska@orange.com
tel.: (+48) 22 527 40 24   kom: (+48) 509 84 86 82

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange
Nasz blog:  www.blog.orange.pl

Fundacja Orange dba o bezpieczeństwo dzieci w internecie, rozwija kompetencje cyfrowe młodzieży i mieszkańców małych miast i wsi. Zapewnia internet i technologie w rejonach zagrożonych cyfrowym wykluczeniem. Została stworzona w 2005 roku przez Orange Polska S.A. do realizacji celów społecznie użytecznych. W swoje działania angażuje 3 tys. wolontariuszy z Orange rocznie.

[i] Raport Digital 2016, https://mobirank.pl/2016/01/27/mobile-digital-w-polsce-na-swiecie-2016/, dostęp 25.05.2016

Udostępnij: Poradnik o tworzeniu aplikacji już dostępny

Informacje prasowe

Podświetl Wieżę Eiffla w czasie każdego meczowego wieczoru UEFA EURO 2016 razem z Orange i Paryżem

30 maja 2016

Podświetl Wieżę Eiffla w czasie każdego meczowego wieczoru UEFA EURO 2016 razem z Orange i Paryżem

Orange, oficjalny sponsor i partner telekomunikacyjny UEFA EURO 2016, 14 kwietnia rozpoczął kampanię związaną z EURO 2016 i uruchomił platformę sponsoringową – Orange Sponsors You,  stawiając kibiców na pierwszym planie. Orange dzieli się ponad trzema tysiącami biletów na mecze i dwustoma pakietami VIP, umożliwiającymi oglądanie rozgrywek. Orange rozpoczał także swoją globalną kampanię telewizyjną i reklamową z udziałem gwiazdy Zinédine Zidane, który będzie pomagał Orange wybrać najbardziej zaangażowanych fanów na świecie. Reklama będzie połączona z  wyjątkowym filmem 360°, który zostanie udostępniony na OrangeSponsorsYou.com już 6 czerwca.  

Pokaż swoje wsparcie dla piłki nożnej, oświetlając Wieżę Eiffla
Razem z Paryżem, Orange da fanom piłki nożnej szansę wzięcia udziału w tworzeniu spektakularnego pokazu światła w stolicy Francji. Każdego dnia podczas UEFA EURO 2016 będą odbywały się mecze na stadionach, ale także wirtualne mecze pomiędzy fanami. Będą oni mieli wpływ na to, jakimi kolorami podświetlona będzie Wieża Eiffla. Każdego wieczoru turnieju, 10 minut po końcowym gwizdku ostatniego meczu, wieża zostanie podświetlona kolorami kraju, który otrzymał największe wsparcie fanów w mediach społecznościowych. Wybór najlepszych postów fanów, opublikowanych w mediach społecznościowych, będzie również wyświetlany na Wieży Eiffla. Iluminację będzie można oglądać na żywo na OrangeSponsorYou.com.

Kliknij na ikonę Więży Eiffla, aby przejść do filmu.

Beatrice Mandine, wiceprezes ds. marki i komunikacji w Orange skomentowała: „Nie tylko kierujemy światła reflektorów na fanów, ale także pomagamy im w  decydowaniu, jak Paryż i Wieża Eiffla będą uczestniczyć w świętowaniu UEFA EURO 2016. To unikalna możliwość, jaką Orange daje fanom, którzy mogą sprawić, by UEFA EURO 2016 stał się czasem świętowania dla wszystkich.” 

„Unikalne partnerstwo pomiędzy Miastem Paryż a Orange daje możliwość  iluminacji tego wyjątkowego zabytku mieszkańcom Paryża i jego gościom, których połączy wspólna pasja do piłki nożnej . Chcemy, by  UEFA EURO 2016 stał się  radosnym wydarzeniem, w którym każdy może uczestniczyć” – powiedział Jean-François Martins, zastępca burmistrza  Paryża odpowiedzialny za sport i turystkę.

Wszyscy fani z całego świata, bez względu na to czy są klientami Orange czy nie, mogą włączyć się do gry i pokazać swoje wsparcie poprzez media społecznościowe (Facebook, Twitter czy Instagram) używając hasztagu kraju wspieranej przez nich reprezentacji grającej w danym dniu (#POL dla Polski). Te wiadomości i filmiki będą podawane pomiarowi każdego meczowego dnia w godzinach pomiędzy 00:01 a 21:30.

Zostań Oficjalnym Fanem Meczu – tylko dzięki Orange
W czasie każdego meczu turnieju, Orange będzie szukał najbardziej zaangażowanych  fanów na stadionach. Orange skieruje na nich światła reflektorów i oznaczy ich jako „Fan of the Match”. Poznamy ich w czasie przerwy, a ich wizerunki będą pokazywane na wielkich ekranach na stadionie, na Wieży Eiffla i na platformach społecznościowych Orange.  Zwycięzcy będą również zapraszani po zakończeniu meczu na płytę stadionu w celu odebrania oficjalnego trofeum „Fan of the Match”.

W celu wyłonienia Fana Meczu, Orange zaangażował zespół fotografów, którzy będą poszukiwali tych fanów najbardziej kibicują swoim drużynom.

  • Więcej informacji na temat Orange Sponsors You dostępnych jest pod adresem: www.OrangeSponsorsYou.com
  • Globalny spot reklamowy z udziałem Zinedine Zidane dostepny jest pod linkiem: www.orangesponsorsyou.com/row/360-video/
  • Dostawcą platformy Orange Sponsors You i cyfrowej strategii Orange jest Poke
  • Reżyserem światowej kampanii reklamowej Orange Sponsors You z udziałem Zinedine Zidane jest Ivan Grbovic. Producentem jest agencja Publicis

Orange jest jednym z wiodących na świecie operatorów telekomunikacyjnych z sprzedażą na poziomie 40 miliardów euro w 2015 roku i 155 tysiącami pracowników na dzień 31 marca 2016, w tym 96 tysiącami pracowników w Francji. Grupa jest obecna w 28 krajach i posiada 252 milionów klientów na całym świecie (stan 31 marca 2016), w tym 191 milionów klientów usług mobilnych i 18 milionów klientów usług stacjonarnego Internetu szerokopasmowego. Orange jest również wiodącym dostawcą globalnych usług informatycznych i telekomunikacyjnych dla międzynarodowych przedsiębiorstw w ramach marki Orange Business Services. W marcu 2015, Grupa przedstawiła swój plan strategiczny „Essentials2020”, która stawia klientów na pierwszym planie w celu umożliwienia im pełnego korzystania z cyfrowego wszechświata i mocy jego sieci nowej generacji.

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange 

Nasz blog: www.blog.orange.pl

Udostępnij: Podświetl Wieżę Eiffla w czasie każdego meczowego wieczoru UEFA EURO 2016 razem z Orange i Paryżem

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej