Informacje prasowe

Orange Insights: Znaczenie outsourcingu dla bezpieczeństwa informatycznego w dużych firmach

14 grudnia 2016

Orange Insights: Znaczenie outsourcingu dla bezpieczeństwa informatycznego w dużych firmach
0

Wiedza, doświadczenie i możliwość optymalizacji kosztów to główne zalety korzystania z outsourcingu, na które wskazywali przedstawiciele dużych firm w badaniu zrealizowanym przez ICAN Research – na zlecenie Orange Polska. Kolejna część raportu przedstawia podejście firm do outsourcingu oraz odpowiada na pytania dotyczące podstaw wyboru środków zabezpieczających ciągłość działania przedsiębiorstwa. Raport ujawnia także motywy korzystania z usług zewnętrznych dostawców i wskazywane z tego tytułu korzyści.

Kluczowe wnioski z raportu:

  • 46 proc. badanych uważa, że outsourcing ma duże znaczenie dla bezpieczeństwa informatycznego ich organizacji. Opinię tę wyrażają częściej prezesi i właściciele niż dyrektorzy finansowi i IT.
  • Co trzecia badana firma korzysta z outsourcingu, w tym co dziesiąta w całości powierza obszar bezpieczeństwa zewnętrznym podmiotom. Najczęściej firmy te współpracują z wyspecjalizowanymi dostawcami (52 proc.), rzadziej korzystają z niezależnych konsultantów/specjalistów (27 proc).
  • Główną motywacją do korzystania ze wsparcia zewnętrznego jest wiedza i doświadczenie oraz możliwość optymalizacji kosztów. Dyrektorzy finansowi zwracają również uwagę na lepszą infrastrukturę dostawcy.
  • Firmy współpracujące z zewnętrznym dostawcą najczęściej korzystają z usług takich jak: audyt bezpieczeństwa, outsourcing wybranych obszarów, monitoring cyberataków oraz doradztwo w zakresie bezpieczeństwa informatycznego.

Orange Insights, to druga edycja cyklu raportów przygotowanych na podstawie badań przeprowadzonych przez ICAN Research na zlecenie Orange Polska wśród działających w Polsce przedsiębiorców. Najnowszy raport dotyczy dużych firm, zatrudniających powyżej 250 pracowników. Jego tematem było postrzeganie przedstawicieli i pracowników zagadnień bezpieczeństwa działania systemów informatycznych i nowych technologii w przedsiębiorstwie.

Outsourcing a bezpieczeństwo IT w firmie

Blisko połowa badanych (46 proc.) uważa, że outsourcing jest ważny dla bezpieczeństwa informatycznego ich organizacji. Istotnie częściej jest to ważne dla prezesów i właścicieli niż dla pozostałych grup badanych pracowników. Częściej usługi outsourcingu są doceniane również w sektorze usług (59 proc.), natomiast rzadziej w handlu (38 proc.).

O szerokiej skali cyfryzacji mówimy teraz zdecydowanie częściej niż jeszcze kilka lat temu. Wymiana informacji w dużych firmach i instytucjach jest znacznie prostsza dzięki nieustannie udoskonalanym technologiom i systemom informatycznym. Faktem jest jednak, że im więcej cyfrowych technologii tym większa pokusa dla cyberprzestępców. W 2015 CERT Polska zanotował aż 200 mln zgłoszeń dotyczących zagrożeń w polskich sieciach komputerowych. Natomiast z raportu CERT Orange Polska, również za 2015 rok, wynika, że liczba obsługiwanych miesięcznie incydentów wynosi niemal 1700 miesięcznie. Bardzo popularne były i wciąż są również ataki DDoS, których w zeszłym roku zidentyfikowano ponad 60 tysięcy. Nasz zespół ma za zadanie identyfikować i chronić sieci informatyczne klientów przez 24 godziny na dobę – podkreśla Tomasz Matuła, Dyrektor Infrastruktury ICT i Cyberbezpieczeństwa w Orange Polska.

Badani, którzy zadeklarowali korzystanie z usług wspierających bezpieczeństwo informatyczne, najczęściej wybierają audyty bezpieczeństwa (20 proc.) oraz outsourcing wybranych obszarów, uznawanych za najbardziej podatne na ataki (18 proc.). Na kolejnym miejscu znalazł się monitoring ataków z zewnątrz organizacji (np. ataki DDoS) oraz doradztwo w zakresie korzystnych rozwiązań i analizy zdarzeń, na które wskazało 17 proc. ankietowanych. Z outsourcingu infrastruktury, czyli przeniesienia systemów informatycznych do zewnętrznego centrum przetwarzania danych, tzw. Data Center, korzysta 14 proc. badanych.

Outsourcer i Non-Outsourcer – podejście firm do outsourcingu

Badanie przeprowadzone na zlecenie Orange Polska wykazało, że co trzecia firma korzysta z usług zewnętrznego dostawcy w zakresie bezpieczeństwa informatycznego. Przedsiębiorstwa decydują się najczęściej na obsługę przez wyspecjalizowane firmy zewnętrzne wybranych obszarów IT. Taką współpracę wybiera aż 52 proc. badanych, natomiast znacznie rzadziej wybierane są usługi niezależnych specjalistów IT – 27 proc.

Na pytanie dlaczego badana firma zdecydowała się na outsourcing w obszarze bezpieczeństwa IT, najczęściej wskazywano, że daje on dostęp do wysokiej klasy specjalistów w tej dziedzinie (28 proc.) oraz pozwala optymalizować koszty (22 proc.). Kolejnym najczęściej wymienianym argumentem był dostęp do najlepszej wiedzy i doświadczenia (18 proc.).

Inne spojrzenie prezentują przedsiębiorstwa nie współpracujące z zewnętrznymi specjalistami IT. Preferują one samodzielne rozwijanie kompetencji z obszaru bezpieczeństwa informatycznego (43 proc.) i niezależne sprawowanie nad nim kontroli (26 proc.). Co istotne, dyrektorzy i kierownicy IT znacznie częściej niż prezesi i dyrektorzy finansowi byli przeciwni korzystaniu z usług outsourcingu.

Różnice między firmami korzystającymi i nie korzystającymi z outsourcingu

Przedsiębiorstwa korzystające z usług zewnętrznych dostawców IT to głównie organizacje z kapitałem zagranicznym oraz liderzy w swoich kategoriach produktowych (ponad 88 proc. deklarujących korzystanie z outsourcingu). Zdecydowana większość w tej grupie (powyżej 85 proc.) twierdzi, że radzi sobie z zabezpieczeniem danych i ochroną przed cyberatakami, a także kontrolą dostępu do systemów i przestrzeganiem przez pracowników procedur bezpieczeństwa.

Natomiast firmy preferujące samodzielną kontrolę nad bezpieczeństwem informatycznym najczęściej są małymi bądź średnimi graczami rynkowymi z polskim kapitałem (blisko 80 proc. w grupie nie korzystających z usług zewnętrznego dostawcy). Firmy te mają najczęściej problemy z zapewnieniem odpowiednich środków na inwestycje w bezpieczeństwo. Częściej też nie radzą sobie nie tylko z budowaniem odpowiedzialności wśród pracowników, ale także z zagrożeniami ze strony cyberprzestępców oraz zabezpieczeniem danych w chmurze obliczeniowej. Co ważne, pracownicy firm nie korzystających z outsourcingu mogą także częściej korzystać ze służbowych urządzeń w celach prywatnych.

Istotną różnicę stanowi również określenie krytycznego obszaru bezpieczeństwa firmy: Outsourcer wskazuje na dział IT w przeciwieństwie do Non-Outsourcera, który uważa, że to finanse są kluczowe dla zachowania bezpieczeństwa funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Współpraca z zewnętrznym dostawcą bezpieczeństwa IT

Wyniki badania Orange Insights wyraźnie wskazują, że przedsiębiorcy są świadomi nie tylko wzrastających cyberzagrożeń, ale przede wszystkim znaczenia poprawnego działania systemów informatycznych dla bezpieczeństwa ciągłości funkcjonowania ich firm. Co więcej, przedstawiciele firm doskonale wiedzą, że niezbędni są im wykwalifikowani specjaliści IT z bogatą wiedzą i doświadczeniem. A o nich jest coraz trudniej na rynku, dlatego też współpraca z zewnętrznymi dostawcami, zatrudniającymi zespół ekspertów IT specjalizujących się w obszarze bezpieczeństwa, jest dobrym rozwiązaniem. Duże firmy zapewniają sobie w ten sposób dostęp do najnowszych technologicznych udogodnień, kompetentne doradztwo oparte na cennym know-how oraz całodobowe wsparcie. – wylicza Tomasz Matuła.

Badani potwierdzają, że kompetencje, doświadczenie i specjalizacja w bezpieczeństwie to najważniejsze kryteria wyboru zewnętrznego dostawcy. Cena wśród najważniejszych czynników znajduje się dopiero na 9 miejscu.

Co trzeci badany (około 38 proc.) uważa także, że operator telekomunikacyjny może pełnić rolę dostawcy w obszarze bezpieczeństwa IT. Otwarci na taką współpracę są najczęściej prezesi firm oraz przedstawiciele sektora handlu. Warto również podkreślić, że co druga firma korzystająca z outsourcingu bezpieczeństwa rozważyłaby firmę telekomunikacyjną jako wsparcie.

Kluczowym argumentem przemawiającym za współpracą z operatorem, na który wskazało blisko 50 proc. jej zwolenników, jest jego duże doświadczenie, wiedza oraz stabilność. Na co przeciwnicy odpowiadają, że brak mu elastyczności i sprawności operacyjnej (około 30 proc. odpowiedzi).

 

Na temat badania

W drugiej edycji badania Orange Insights dotyczącej dużych firm i korporacji zrealizowano łącznie 336 ankiet. W celu zapewnienia reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD (po przeważeniu wielkość próby wyniosła 327 ankiet). Badanie zostało zrealizowane metodą CATI/CAWI. Wzięli w nim udział przedstawiciele dużych firm i korporacji podejmujący decyzje w zakresie inwestycji w sprzęt, oprogramowanie i technologie informatyczne – prezesi, właściciele, dyrektorzy finansowi, operacyjni oraz szefowie IT.

*   *   *

Orange jest jedynym w Polsce operatorem inwestującym na bardzo dużą skalę w budowę sieci światłowodowych i rozwój zasięgu bardzo szybkiego internetu mobilnego LTE. Już teraz obejmuje on ponad 98 procent Polaków. Od ponad 8 miesięcy Orange jest liderem prędkości mobilnego internetu w Polsce, według jednego z największych rankingów przygotowywanych przez Speedtest.pl. Najwyższe parametry usługi potwierdzają również wyniki osiągane w innych rankingach mobilnego internetu.

Dzięki szybkiej transmisji danych i nowoczesnej sieci Orange oferuje nowoczesne usługi stacjonarne i mobilne o największym zasięgu w Polsce. Wśród nich szereg kompleksowych rozwiązań telekomunikacyjnych przeznaczonych dla dużych firm i przedsiębiorstw, a także opracowanych z myślą o małych i średnich podmiotach gospodarczych.

 

Infografika do pobrania

 

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange

Nasz blog: www.blog.orange.pl

Mediateka

Udostępnij: Orange Insights: Znaczenie outsourcingu dla bezpieczeństwa informatycznego w dużych firmach

Informacje prasowe

Większy zasięg i możliwości sieci 4G/LTE dla klientów Orange

6 grudnia 2016

Większy zasięg i możliwości sieci 4G/LTE dla klientów Orange
0

Orange Polska i T-Mobile Polska podpisały aneks do umowy o współdzieleniu radiowych sieci dostępowych (ang. RAN sharing), rozszerzając dotychczasową współpracę o wykorzystanie pasm 800 MHz i 2600 MHz. W efekcie klienci Orange będą mogli korzystać z większego zasięgu i szybszego internetu mobilnego.

Współpraca w zakresie wykorzystania kolejnych pasm częstotliwości pozwoli na zwiększenie pojemności sieci, polepszenie zasięgu oraz jakości najszybszego mobilnego internetu 4G/LTE. Efekty będą odczuwalne głównie na obszarach wiejskich oraz wewnątrz budynków. Dodatkowo operatorzy wybudują po kilkaset stacji bazowych, co pozwoli zwiększyć pokrycie np. na nowych osiedlach, przy drogach szybkiego ruchu oraz trasach kolejowych. Operatorzy oferując usługi w ramach LTE 800 i LTE 2600 będą korzystać wyłącznie z własnych zasobów częstotliwości.

Orange współpracuje z T-Mobile w zakresie współdzielenia dostępu radiowego od roku 2011. Pierwszym, zakończonym w II kwartale 2014 roku, etapem współpracy było wzajemne udostępnienie sobie po ok. 5 tys. stacji bazowych, dzięki którym klienci Orange odczuli olbrzymią poprawę zasięgu i pojemności sieci 3G. Współpraca objęła też usługi 4G/LTE w paśmie 1800 MHz, co pozwoliło na zaoferowanie milionom klientów najnowszej technologii mobilnego dostępu do internetu. Obecnie zawarte porozumienie jest następnym elementem współpracy. Pasma 800 MHz i 2600 MHz, których dotyczy, były przedmiotem przeprowadzonej w 2015 roku aukcji na częstotliwości radiowe niezbędne do świadczenia nowoczesnych usług sieci komórkowych. Ich finalne rozdysponowanie pomiędzy operatorów nastąpiło w czerwcu br.

Aktualnie, łączny zasięg najszybszego mobilnego internetu w Orange przekracza 98,2% populacji, co przekłada się na ponad 86% terytorium Polski. Klienci Orange mogą korzystać z ponad 8000 stacji bazowych LTE, w tym ok. 1500 pracujących w oparciu o nowe pasma. Jeszcze w grudniu br., ich liczba wzrośnie o kolejnych kilkaset. W przyszłym roku, oprócz sukcesywnego zwiększania zasięgu i pojemności sieci, Orange postawi również na zwiększenie liczby stacji pracujących w oparciu o agregację pasm. Dzięki nim szybkość internetu LTE zwiększy się nawet ponad dwuipółkrotnie.

* * *

Orange od 8 miesięcy jest liderem prędkości mobilnego internetu w Polsce, według jednego z największych rankingów przygotowywanych przez Speedtest.pl. Najwyższe parametry usługi potwierdzają również wyniki osiągane w innych rankingach mobilnego internetu. Dzięki najnowszym technologiom stosowanym w Orange, klienci mogą korzystać z m. in. najszybszej w Polsce stacji bazowej, umożliwiającej połączenie z siecią z szybkością do 600 Mb/s.

 

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Większy zasięg i możliwości sieci 4G/LTE dla klientów Orange

Informacje prasowe

Orange TV Go: telewizja zawsze pod ręką, na komputerze, smartfonie lub tablecie

5 grudnia 2016

Orange TV Go: telewizja zawsze pod ręką, na komputerze, smartfonie lub tablecie
0

Orange TV Go to nowa propozycja dla klientów telewizji Orange TV, pozwalająca cieszyć się dostępem do ulubionych kanałów telewizyjnych i wypożyczalni filmów w dowolnym miejscu, w domu lub w podróży, na kilku urządzeniach jednocześnie. Wystarczy pobrać na swój smartfon lub tablet aplikację mobilną lub oglądać na komputerze poprzez specjalny serwis internetowy.

W Orange TV Go klienci znajdą obecnie 89 kanałów telewizyjnych (ich liczba będzie się sukcesywnie zwiększać), a także ponad 600 filmów i programów w wypożyczalni Orange. Mają też dostęp do Telewizji na życzenie (catch-up TV), która umożliwia obejrzenie wybranego programu nawet do 7 dni po jego premierze w telewizji.

Jak działa Orange TV Go?

Dzięki Orange TV Go klienci zyskują dostęp do swojej usługi Orange TV także na komputerze, smartfonie lub tablecie. Aby skorzystać z tej możliwości, wystarczy mieć pakiet Optymalny w telewizji Orange TV. Z Orange TV Go cała rodzina może oglądać swoje ulubione programy jednocześnie, każdy z domowników na innym urządzeniu. Ten sam kanał telewizyjny można oglądać w tym samym czasie na ekranie telewizora i na jednym urządzeniu mobilnym, a różne kanały – na trzech urządzeniach. Dla klientów korzystających z wypożyczalni filmów Orange przewidziana jest specjalna funkcjonalność, umożliwiająca rozpoczęcie oglądania filmu na jednym urządzeniu (np. na telewizorze) i po wstrzymaniu, kontynuowanie na innym, (np. na smartfonie) od momentu, kiedy skończyliśmy oglądać. W ramach promocji na start dodatkową korzyścią dla osób posiadających abonament komórkowy w Orange i oglądających telewizję na urządzeniu mobilnym, jest brak opłat za transfer danych w zasięgu sieci Orange.

Przed skorzystaniem z usługi Orange Tv Go należy ją aktywować poprzez menu dekodera Orange TV lub dzwoniąc na numer 801234567 (koszt połączenia zgodny z planem taryfowym klienta). Miesięczna opłata za korzystanie z Orange TV Go wynosi 4,99 zł z VAT.

Jak zacząć oglądać telewizję na smartfonie lub tablecie?

Wystarczy pobrać aplikację Orange TV Go z Google Play lub App Store. Następnie trzeba wybrać na pulpicie swojego urządzenia ikonkę Orange TV Go i zalogować się korzystając z ID usługi TV i poufnego kodu swojej usługi Orange TV, które są dostępne na wyciągu z umowy. Klienci, którzy chcą oglądać telewizję na komputerze, powinni wejść na stronę www.tvgo.orange.pl i zalogować się korzystając z ID usługi TV i kodu poufnego swojej usługi Orange TV.

Szczegóły na www.orange.pl

 

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange

Mediateka

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Orange TV Go: telewizja zawsze pod ręką, na komputerze, smartfonie lub tablecie

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej