Już półtora miliona internautów lubi profil Orange na Facebooku. Fanpage Orange należy do pierwszej trójki profili marek, które na Facebooku zgromadziły wokół siebie największą społeczność. Badania pokazują także, że strona Orange jest jedną z najbardziej angażujących na polskim Facebooku i realizowana na niej obsługa klientów jest najlepsza w Polsce.
Fanpage Orange powstał w lipcu 2010 roku. Po 27 miesiącach zgromadził milion fanów, a obecnie, siedem miesięcy później, jest ich już półtora miliona. Profil Orange znajduje się w pierwszej trójce największych profili marek i w pierwszej czwórce wszystkich stron na polskim Facebooku. Numerem jeden jest strona popularnych postaci promujących usługi Orange – Serca i Rozumu.
Fanpage Orange Polska w raporcie „Socially devoted brands” opracowanym przez Socialbakers, niezależną organizację zajmującą się monitoringiem mediów społecznościowych, znalazł się w pierwszej dziesiątce „najbardziej zaangażowanych społecznościowo” marek na świecie – jako jedyny fanpage z Polski. W zestawieniu brano pod uwagę liczbę fanów, ilość odpowiedzi na pytania użytkowników i prędkość reakcji na zapytania internautów.
Ponadto strona Orange Polska jest też jedną z najbardziej angażujących stron na polskim Facebooku. W ostatnim rankingu SoTrender za marzec 2013 fanpage marki zajął pierwsze miejsce w branży telekomunikacyjnej i szóste miejsce ogółem pod względem liczby zaangażowanych fanów oraz liczby osób, które mówią o stronie.
Co sprawia, że fanpage utrzymuje zainteresowanie tak licznej rzeszy fanów? Największe zaangażowanie wzbudzają zagadki oraz pytania związane z korzystaniem z telefonu. Użytkownicy chętnie dzielą się wiedzą na temat najnowszych modeli smartfonów. Często komentowane, lubiane i udostępniane są wpisy o nowych usługach w Orange na kartę i promocjach w sklepie internetowym. Popularnością cieszą się też gry zręcznościowe, w których można wygrać pakiety minut, SMS-y lub MB oraz najnowsze urządzenia - smartfony i tablety z mobilnym internetem.
Internauci lubiący stronę Orange korzystają też często z pomocy Orange Ekspertów, którzy udzielają odpowiedzi na pytania publikowane bezpośrednio na tablicy oraz rozwiązują problemy zgłaszane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Do dyspozycji fanów są także aplikacje pomocowe - doradca oferty, wideotutoriale, a także unikalne rozwiązanie na polskim Facebooku - doradca społecznościowy, w którym na pytania internautów odpowiadają inni internauci. Jakość ich odpowiedzi jest oceniana przez autorów pytań, tym samym zbierają oni punkty, które mogą wymienić na pakiety minut, SMS-ów lub MB.
Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska
22 527 19 39
http://blog.orange.pl/wojciechjabczynski/