Informacje prasowe

Orange najchętniej wybieranym operatorem mobilnym

04 marca 2010
Orange najchętniej wybieranym operatorem mobilnym

42% wszystkich firm i instytucji w Polsce korzysta z telefonów komórkowych działających w sieci Orange - wynika z najnowszego badania Pentor Research International. Orange jest również liderem na rynku mobilnego internetu, jego udziały mierzone liczbą kart SIM w ofertach Business Everywhere i Orange Free wynoszą 34,2%.

Z najnowszego badania, zrealizowanego przez Pentor w styczniu br. wynika, że ponad 95% działających w Polsce firm i instytucji deklaruje aktywne wykorzystanie usług telefonii komórkowej, w tym usług głosowych, mobilnego dostępu do internetu, bramek GSM i rozwiązań telemetrycznych.

W przypadku usług głosowych respondenci najczęściej deklarowali korzystanie z telefonów w sieci Orange. Aż 42% wszystkich firm i instytucji w Polsce posiada przynajmniej jedną aktywną, „głosową" kartę SIM w tej sieci. Orange jest również liderem pod względem udziałów rynkowych trzech głównych operatorów. Obsługuje 34,5% wszystkich głosowych kart SIM użytkowanych w firmach i instytucjach. Podobny odsetek kart SIM należących do sieci Orange dotyczy mobilnego dostępu do internetu. W ofertach Business Everywhere i Orange Free działa ich 34,2%.

Pentor Research International, co trzy miesiące bada liczbę aktywnych kart SIM na rynku klientów biznesowych oraz udziały rynkowe poszczególnych operatorów. Badanie jest realizowane w ramach panelu firm i instytucji, wylosowanych z REGON. Próba obejmuje 1500 firm i instytucji reprezentujących cały rynek klientów instytucjonalnych.

Więcej informacji na ten temat na: www.pentor.pl


Informacje prasowe

Gdyby Polacy wręczali Oscary

04 marca 2010
Gdyby Polacy wręczali Oscary

Jak wyglądałaby ceremonia rozdania Oscarów, gdyby to Polacy decydowali o zwycięzcach w poszczególnych kategoriach? Czy polskie preferencje zgadzają się z typami Amerykańskiej Akademii Filmowej? Ranking najlepszych filmów 2009 roku oraz ulubionych aktorek i aktorów polskiej publiczności przedstawia najnowszy raport Orange i New Age Media - „Preferencje kinowe Polaków".

W niedzielę 7 marca odbędzie się 82. edycja rozdania Oscarów. Amerykańska Akademia Filmowa przyzna nagrody w 25 kategoriach, w tym, m.in. dla najlepszego filmu, aktorki i aktora. W gronie produkcji filmowych faworytem jest „Avatar" Jamesa Camerona, bijący rekordy popularności w kinach na całym świecie. Polski widz wydaje się podzielać zachwyt nad tą produkcją w technologii 3D. W kategorii nominowanych aktorek i aktorów (zarówno pierwszo, jak i drugoplanowych), typy kapituły różnią się znacznie od polskich rankingów popularności. Jakie są więc preferencje polskiej publiczności kinowej?

Według najnowszego raportu Orange i New Age Media, 17% Polaków uznało „2012" za najlepszy film 2009 roku. Oscarowy faworyt „Avatar" znalazł uznanie u 14% badanych, zajmując drugie miejsce w zestawieniu. Co ciekawe, na pozostałych miejscach na próżno szukać innych nominowanych do Oscarów filmów. Brakuje zarówno „Bękartów Wojny", jak i „Dystryktu 9", jest za to polska produkcja „Kochaj i Tańcz" (12% wskazań) i amerykański „Kac Vegas" (9%).

- Wpływ na takie wyniki mogą mieć czynniki wskazywane przez respondentów jako kluczowe przy wyborze konkretnego filmu. Najważniejszy wpływ na wybór filmu ma ocena znajomych i jakość trailera. Tylko niewielka liczba badanych polega na recenzjach krytyków filmowych. Coraz istotniejsze stają się za to opinie innych widzów znalezione w Internecie i wszelkie akcje marketingowe, zwiększające popularność danej produkcji. W szerszym kontekście można uznać, że powodzenie filmu coraz bardziej zależy nie tylko od jego „wartości", lecz od tego jak duży szum tworzy w mediach - mówi Łukasz Borys, szef zespołu badań ilościowych w Ipsos.

Dla respondentów mniejsze znaczenie ma to, kto wyreżyserował daną produkcję oraz jaka jest jej obsada. Polacy nie przywiązują też dużej wagi do nagród zdobytych na różnego rodzaju festiwalach.

W badaniu przeprowadzonym na zlecenie Orange i New Age Media pytano też o ulubione aktorki i aktorów. Najwięcej głosów, jeżeli chodzi o kobiety, zdobyła w badaniu Sandra Bullock, którą wskazało 28% respondentów. I to do niej powędrowałby Oscar, gdyby zależało to od polskich kinomanów. Na kolejnych miejscach w kobiecym zestawieniu w większości znalazły się aktorki, które w tym roku nie otrzymały nominacji do Oscarów. Polacy prawdopodobnie nominowaliby do Oscara Angelinę Jolie (26%), Julię Roberts (23%), Penelope Cruz (15%) i Annę Przybylską (15%).

Sytuacja wygląda podobnie, jeżeli chodzi o aktorów. Uznanie Amerykańskiej Akademii Filmowej zyskało w tym roku pięciu aktorów pierwszo i pięciu drugoplanowych, jednak tylko jeden z nich - George Clooney znalazł się na liście ulubionych aktorów według Polaków. Zajął jednak dopiero 9 miejsce. Na największe uznanie zasłużył według badanych Robert de Niro (20%), a na kolejnych miejscach znaleźli się odpowiednio: Tom Cruise (18%), Nicolas Cage (17%), Brad Pitt (17%) i Piotr Adamczyk (14%).

A kogo nagrodzi Amerykańska Akademia Filmowa podczas 82. gali oscarowej? Dowiemy się już w niedzielę.

 

*****

Jakie są zwyczaje Polaków związane z wyborem filmów? Które produkcje były najbardziej przereklamowane? Czy w kinie siadamy zawsze na swoim miejscu? Kto jest najseksowniejszym aktorem zdaniem damskiej części publiczności? Czy chcemy spożywać alkohol w kinie? Na te i wiele innych pytań znajdą Państwo odpowiedź w pełnym raporcie Orange i New Age Media „Preferencje kinowe Polaków". Premiera w kwietniu 2010 roku.

Badanie „Preferencje kinowe Polaków" zostało przeprowadzone w styczniu 2010 roku na zlecenie Orange i New Age Media przez instytut Ipsos. Metodologia: badanie ilościowe przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1010 Polaków wieku 15+. W przypadku wykorzystywania materiałów konieczne jest podanie źródła: Raport Orange i New Age Media: Preferencje kinowe Polaków.


Informacje prasowe

Stacjonarny i komórka w jednym telefonie Orange

03 marca 2010
Stacjonarny i komórka w jednym telefonie Orange

Orange dla Firm wprowadza od dziś nową usługę - Ekstra Strefa Firmowa, która daje możliwość korzystania z numeru stacjonarnego i komórkowego na jednej karcie SIM. Dzięki temu klienci mogą obniżyć koszty połączeń i korzystać z obu numerów w jednym aparacie telefonicznym. Zyskują przy tym dodatkowy pakiet minut na połączenia stacjonarne.  

Ekstra Strefa Firmowa to usługa polegająca na dodaniu do karty SIM (z numerem komórkowym), dodatkowego numeru stacjonarnego. Użytkownik może korzystać z niego w ramach strefy, którą aktywuje samodzielnie w dowolnej wybranej przez siebie lokalizacji. Zasięg strefy to ok. 500 metrów od punktu aktywacji.

W strefie użytkownik może korzystać z obu numerów do odbierania i inicjowania połączeń. Dzwoniąc pod numery w sieciach komórkowych automatycznie łączy się za pomocą numeru komórkowego a z sieciami stacjonarnymi za pomocą numeru stacjonarnego. Dzięki temu korzysta z tańszych połączeń a wybierając jedną z opcji minutowych, co miesiąc dostaje dodatkowo 150 minut na połączenia w ramach sieci stacjonarnej.

Usługa Ekstra Strefa Firmowa dostępna jest dla posiadaczy telefonów komórkowych działających w ramach oferty Orange dla Firm. Mogą oni przenieść do Orange swój dotychczasowy numer stacjonarny lub zamówić nowy. Usługa jest dostępna na całym obszarze działania sieci Orange w oparciu o dostęp GSM.

Szczegóły cenowe oferty prezentuje poniższa tabela:

Opcja podstawowa

Opcja minutowa

Umowa terminowa

bez umowy

bez umowy

6 miesięcy

12 miesięcy

24 miesiące

aktywacja

bez opłat

abonament

5 zł (+VAT)

15 zł (+VAT)

1 x 1 zł (+VAT), potem

15 zł (+VAT)

2 x 1 zł (+VAT), potem

15 zł (+VAT)

4 x 1 zł (+VAT), potem

15 zł (+VAT)

pakiet minut na krajowe poł.  stacjonarne

0

150 min.

minuta poł. z num. stacjonarnymi

(po wyk. pakietu)

0,12 zł (+VAT)

0,10 zł (+VAT)

stawka na pozostałe kierunki

zgodnie z planem taryfowym usług mobilnych

opłata za zmianę lokalizacji strefy stacjonarnej

5 zł (+VAT)

opłata za zmianę numeru stacjonarnego

5 zł (+VAT)

 

Więcej informacji na ten temat na: www.orange.pl

Scroll to Top