Informacje prasowe

Orange Polska przygotował się na wakacje. Będzie lepszy zasięg 4G LTE w turystycznych miejscowościach.

4 czerwca 2019

Orange Polska przygotował się na wakacje. Będzie lepszy zasięg 4G LTE w turystycznych miejscowościach.

Klienci Orange jadący w tym roku na urlop w Polsce będą mogli skorzystać z 315 dodatkowo wzmocnionych stacji bazowych oraz 3 nowych i 14 mobilnych. Wszystkie będą pracować w popularnych regionach turystycznych. To oznacza lepszy zasięg i szybszy internet.

Z każdym rokiem rośnie ilość danych przesyłanych przez sieć komórkową Orange Polska. W 2018 roku było to ok. 50% więcej. Szczególnie chętnie przesyłamy pliki wideo – to już ponad połowa z przesyłanych danych. Przykładowo w ubiegłym roku, w drugiej połowie lipca klienci przesłali w niektórych nadbałtyckich regionach nawet cztery razy więcej danych niż w tym samym miejscu poza sezonem.

Przeczytaj więcej o tym jak sinice nakręciły ruch w sieci nad Bałtykiem w 2018 roku

W tym roku potrzeby klientów mogą być jeszcze większe, dlatego Orange Polska rozbudował pojemność sieci 4G LTE w popularnych miejscowościach wypoczynkowych o średnio 78%. Oznacza to, że korzystający z niej odczują poprawę jakości, tym większą z im lepszego urządzenia korzystają. Łącznie Orange Polska w rozwój sieci mobilnej zainwestował w 2018 roku 339 mln zł.

Mapa przedstawia rozmieszczenie stacji bazowych Orange Polska wzmocnionych lub ustawionych w przygotowaniu na wakacje 2019 r.

Kliknij by powiększyć

Pobierz mapę z zaznaczonymi stacjami bazowymi, znajdującymi się w popularnych regionach turystycznych, wzmocnionymi w ramach przygotowań do lata 2019 r.  

Nad Bałtykiem plażowicze skorzystają ze wzmocnionej sieci mobilnej m.in. w Krynicy Morskiej, Stegnie, Sztutowie, Darłowie, Kołobrzegu, Dziwnowie, Międzyzdrojach i Świnoujściu. Inwestycje na półwyspie helskim i w powiecie węgorzewskim przeprowadziliśmy w ubiegłym roku. Natomiast na Kaszubach sieć została wzmocniona w Kartuzach, Brodnicy Górnej, Kościerzynie i Skorzewie. Prace na Mazurach toczyły się w miejscowościach Gołdap, Giżycko, Mikołajki, Piecki, Ruciane-Nida i Kruklanki. Z kolei miłośnicy górskich wędrówek zauważą zmiany w największym stopniu w okolicach Nowego Targu, Szklarskiej Poręby, Piechowic, Zakopanego, Starego Sącza, Bukowiny Tatrzańskiej, Poronina i w dużej części Kotliny Kłodzkiej.

Więcej na temat sieci Orange Polska dowiesz się z bloga Orange

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Orange Polska przygotował się na wakacje. Będzie lepszy zasięg 4G LTE w turystycznych miejscowościach.

Informacje prasowe

Ponad 60 tys. fanów na Orange Warsaw Festival 2019

3 czerwca 2019

Ponad 60 tys. fanów na Orange Warsaw Festival 2019

„Każdy z nas jest inny. Ale dziś cieszmy się muzyką – jedyną rzeczą, która łączy ludzi ze wszystkimi ich różnicami”, brzmiało przesłanie Miley Cyrus podczas koncertu zamykającego Orange Stage na Orange Warsaw Festival 2019, który zgromadził ponad 60 tysięcy uczestników. Trudno się z nią nie zgodzić. Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę różnorodność tegorocznej edycji festiwalu.

Od piekielnie utalentowanych artystów młodego pokolenia, przez ikony popu, po gigantów rocka – tak w skrócie można opisać przekrój przez line-upu Orange Warsaw Festival 2019, na którym wystąpili między innymi Rita Ora, Troye Sivan, The Raconteurs, Marshmello, Solange, Miles Kane oraz wspomniana już Miley Cyrus. „Uważam, że sukcesem dla całego rynku festiwalowego jest to, że poprzez takie wydarzenia udaje nam się otworzyć i przyciągnąć nowych fanów muzyki”, mówił w wywiadzie dla Onetu Mikołaj Ziółkowski, szef Alter Art, tuż przed rozpoczęciem Orange Warsaw Festival 2019. Rzeczywiście, dla części uczestników tej edycji było to pierwsze w życiu doświadczenie festiwalowe.

Dla części największych artystów festiwalu, w tym Rity Ory, Troye’a Sivana, Marshmello czy Miley Cyrus, niekwestionowanej królowej tegorocznej edycji, były to także pierwsze koncerty w Polsce. Większość z nich nie kryła emocji związanych z fenomenalnym przyjęciem przez publiczność Orange Warsaw Festival. „Best FUC**N Crowd Ever!” pisała Rita Ora tuż po swoim występie, podkreślając swoją radość w kilku postach w social mediach. Z kolei Troye Sivan już na początku koncertu musiał wziąć głęboki oddech, aby uwierzyć, jak wielu ludzi przyszło go zobaczyć.

Orange Warsaw Festival stał również silnymi kobietami. Solange i Miley Cyrus są świetnym przykładem na to, że warto iść pod prąd i powszechnym oczekiwaniom, a wybór własnej drogi i postawienie na rozwój zostaną docenione przez fanów. „Zajęło mi lata, aby dotrzeć do punktu, w którym obecnie się znajduję”, mówiła pierwsza z nich podczas koncertu na OWF, podkreślając, że zawodowo i duchowo jest w końcu szczęśliwa. Natomiast droga, którą przebyła przez ostatnie kilkanaście lat Miley Cyrus wybrzmiała podczas jej przekrojowego koncertu. Od przebojowego „Party in the USA”, przez przełomowe, skandalizujące „Wrecking Ball”, aż po materiał z fenomenalnej, eklektycznej nowej EP-ki „She Is Coming”. Mówiąc o kobietach OWF 2019, nie można nie wspomnieć także o Ricie Orze. Artystka pokazała, że jeśli da się fanom 100 procent siebie, są w stanie czekać na nowy album nawet 6 lat i zgotować niepowtarzalne przyjęcie.

Materiały graficzne do pobrania z Mediateki.

Więcej o gwiazdach, które wystąpiły na Orange Warsaw Festival przeczytasz na blogu i biurze prasowym Orange Polska.

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Ponad 60 tys. fanów na Orange Warsaw Festival 2019

Informacje prasowe

Co trzeci nastolatek ogląda patotreści w sieci

30 maja 2019

Co trzeci nastolatek ogląda patotreści w sieci

Patotreści – nieakceptowane społecznie, nieraz niedopuszczalne prawnie treści w internecie, których najbardziej jaskrawym przykładem jest patostreaming, mogą mieć negatywny wpływ na młodych internautów. Temu zjawisku poświęcony jest raport Patotreści w internecie opracowany przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę we współpracy z Rzecznikiem Praw Obywatelskich, przy wsparciu Orange Polska.  Wynika z niego m.in., że co trzeci nastolatek w wieku 13-15 lat oglądał patotreści, najczęściej z ciekawości. Zdecydowana większość młodych ludzi uważa, że tego typu treści są szkodliwe, zachęcają do powielania patologicznych zachowań, natomiast aż ponad jedna trzecia badanych sądzi, że pokazują prawdziwe życie.  

– Patotreści stały się zjawiskiem na tyle rozpowszechnionym i popularnym, że walka z nimi musi mieć charakter kompleksowy. Tu nie wystarczy aktywność pojedynczych osób czy instytucji – musimy organizować prawdziwie pospolite ruszenie. Jednocześnie zmieniać prawo, prowadzić edukację, aktywizować rodziców, współdziałać ze środowiskiem nadawców internetu. I przede wszystkim mieć dobrą komunikację z młodzieżą. Wierzę, że nam się uda – powiedział dr Adam Bodnar, Rzecznik Praw Obywatelskich.

Badania i raport Patotreści w internecie to pierwsza w Polsce próba naukowego zdiagnozowania tego zjawiska, opisania jego specyfiki, skali, potencjalnego wpływu na młodych odbiorców oraz jego ram prawnych.

Z raportu wynika m.in., że:

  • zdecydowana większość (84%) badanych nastolatków w wieku 13-15 lat słyszała o patotreściach, a więcej niż co trzeci (37%) je oglądał;
  • ciekawość to najczęstszy powód oglądania tego typu materiałów (75%); kolejne to nuda (29%), chęć rozrywki (24%) oraz chęć „bycia na czasie” (10%);
  • większość oglądających patotreści robi to regularnie – średnio 5 razy w miesiącu. Aż 43% respondentów ma kontakt z tego typu materiałami co najmniej raz w tygodniu. Młodsze nastolatki oglądają patotreści z większą częstotliwością niż starsze;
  • respondenci deklarują, że najczęściej oglądają shoty, czyli wybrane fragmenty patostreamów na YouTube (73%);
  • każda z młodych osób, która widziała patotreści, potrafiła podać przynajmniej jednego ich twórcę. Wskazuje to na stosunkowo dużą rozpoznawalność nadawców. Jednak tylko 18% zgadza się ze stwierdzeniem, że niektórzy twórcy tego typu nagrań im imponują;
  • większość osób (88%), które oglądały patotreści, twierdzi, że było to dla nich niepokojące doświadczenie;
  • patotreści postrzegane są przez młodzież przede wszystkim jako szkodliwe, zachęcające innych do naśladowania patologicznych zachowań (87%), a co za tym idzie, powinny być zakazane w internecie (82%).

– Patotreści to poważne zagrożenie dla dzieci i młodzieży. Z jednej strony kontakt z wulgarnymi, pełnymi przemocy treściami może przestraszać, odczulać na krzywdę ludzką i promować szkodliwe wzorce zachowania. Z drugiej, w dobie kiedy dla młodych ludzi popularność w sieci jest ważną wartością, często marzeniem i celem, funkcjo­nowanie patologicznych nadawców, wraz z ich popularnością i doniesieniami o wysokich zarobkach może zachęcać do takiej formy aktywności online – powiedział Łukasz Wojtasik z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Raport i najważniejsze płynące z niego wnioski zaprezentowano podczas konferencji „Patotreści w internecie – niebezpieczna codzienność naszych dzieci” w Biurze RPO. Celem spotkania była również dyskusja nt. możliwych rozwiązań, wypracowywanych przez Okrągły Stół do walki z patotreściami w Internecie powołany przy Rzeczniku Praw Obywatelskich. Ma on służyć ograniczeniu zjawiska patotreści m.in.  poprzez działania edukacyjne kierowane do różnych grup społecznych (dzieci, rodzice) i zawodowych (nauczyciele, organy ścigania, platformy internetowe), a także zwrócenie uwagi na konieczność egzekwowania odpowiedzialności prawnej osób tworzących i publikujących patotreści.

Duża część życia toczy się dziś w sieci, wielu z nas ma kontakt także z ciemną stroną Internetu: hejtem, wulgarnymi treściami, przemocą, patologicznymi zachowaniami. Pozytywna jest jednak coraz większa determinacja, by z takimi szkodliwymi zjawiskami walczyć. Od kilku miesięcy trwa kampania Fundacji Orange #jestnaswiecej przeciwko hejtowi w sieci, zwracająca uwagę na problem, pokazująca młodym ludziom jak sobie radzić, jak reagować. Doceniamy, że instytucje publiczne, organizacje pozarządowe, media i biznes łączą siły by zwalczać szkodliwe zjawiska w sieci. Dzisiejszy raport jest efektem takiej współpracy. Wierzę, że tylko wspólna troska o jakość otaczającego nas świata, uczenie właściwego reagowania na zło i brak zobojętnienia na coraz większą brutalizację, przyniesie efekty – powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor w Orange Polska zajmujący się społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw i relacjami publicznymi. Orange Polska uczestniczy w pracach Okrągłego Stołu RPO do walki z patotreściami w sieci, wsparła też realizacje badań i opracowanie raportu Patotreści w Internecie.

W dyskusjach eksperckich na temat zjawiska patotreści, jego skutków i sposobów przeciwdziałania  wzięli udział przedstawiciele środowisk naukowych, organizacji społecznych, instytucji wymiaru sprawiedliwości, mediów i świata biznesu, m.in. prof. Anna Giza-Poleszczuk, prorektor ds. rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, Zuzanna Rudzińska–Bluszcz, prawniczka, koordynatorka Okrągłego Stołu w Biurze RPO, Ewa Dziemidowicz, terapeutka z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Maciej Budzich, autor bloga Media FUN, Jakub Turowski, kierownik  ds. polityki publicznej w Polsce i państwach bałtyckich w Facebook oraz Marcin Olender, menadżer ds. polityk publicznych i relacji rządowych dla regionu centralnej i wschodniej Europy w Google.

– Odpowiedzialność za to, czy internet będzie miejscem bardziej przyjaznym dla naszych dzieci spada nie tylko na platformy internetowe czy na organy ścigania,
w przypadku gdy treści wypełniają znamiona przestępstwa, ale na nas – dorosłych użytkowników internetu. W internecie niezwykle ważna jest nasza aktywność. Dlatego jednym z celów Okrągłego Stołu jest edukacja rodziców i nauczycieli: pokazanie, że kontrwywiad obywatelski rozumiany jako działanie pojedynczych osób zgłaszających niedozwolone treści znalezione w sieci, może zmienić życie niejednego dziecka. Nie możemy pozostać obojętni –
powiedziała mec. Zuzanna Rudzińska–Bluszcz, koordynatorka Okrągłego Stołu w Biurze RPO.

Raport Patotreści w internecie jest dostępny na stronie: https://fdds.pl/

Badanie przeprowadzono wśród polskich nastolatków w marcu i kwietniu 2019 r. przez Focus Group Interviews na zlecenie Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, przy wsparciu Orange Polska. Składało się ono z dwóch części: jakościowej oraz ilościowej. W ramach badania jakościowego przeprowadzono 4 wywiady grupowe z nastolatkami w wieku 13–15 lat w podziale na grupy wiekowe oraz płeć respondentów w dwóch miastach o różnej wielkości. Badanie ilościowe zostało przeprowadzone w skali ogólnopolskiej za pomocą ankiety online na próbie (N=400) 13–15 latków, reprezentatywnej ze względu na płeć i wielkość miejscowości.

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Co trzeci nastolatek ogląda patotreści w sieci

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej