Informacje prasowe

Orange Polska sprzedaje Wirtualną Polskę

23 października 2013

Orange Polska sprzedaje Wirtualną Polskę

Orange Polska podpisał umowę sprzedaży Wirtualnej Polski na rzecz spółki O2, jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się grup internetowych w Polsce. Przejęcie finansuje fundusz private equity Innova Capital. Wartość transakcji wynosi 375 mln złotych.

Decyzja o sprzedaży Wirtualnej Polski wynika z planu strategicznego Orange Polska, który zakłada koncentrację na podstawowej działalności i zbycie niezwiązanych z nią aktywów.

– Zależało nam na tym, by wybrać partnera oferującego nie tylko najlepsze warunki transakcji, ale też gwarantującego rozwój Wirtualnej Polski.  Wybraliśmy fundusz private equity Innova Capital, który finansuje przejęcie WP i połączenie jej z Grupą O2. Powstanie firma, która zostanie liderem w segmencie portali horyzontalnych w Polsce. Jestem więc spokojny o przyszłość Wirtualnej Polski – powiedział Bruno Duthoit, prezes Orange Polska.

– Wierzymy, że dzięki połączeniu o2 i Wirtualnej Polski stworzymy gracza numer jeden w Polsce. Obserwujemy rynek internetowy nie tylko w naszym kraju, ale i na świecie. Będziemy szukać kolejnych możliwości akwizycyjnych, również w obszarach wykraczających poza to, co oba portale robiły do tej pory- mówi Krzysztof Krawczyk z funduszu Innova Capital.

Umowa ma charakter warunkowy i wymaga zgody UOKiK. Orange Polska spodziewa się sfinalizowania transakcji w 1 kwartale 2014r .

Wirtualna Polska to najstarszy portal internetowy w Polsce. Z ponad 13-ma milionami realnych użytkowników plasuje się na drugimi miejscu wśród polskich portali internetowych. Jest serwisem numer 1 w kategorii informacje i praca, numerem 2 w kategorii rozrywka, lifestyle i sport oraz numerem 3 w kategorii biznes i podróże.

O2 jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się grup internetowych w Polsce. Należą do niej między innymi takie serwisy, jak „Pudelek”, „Wrzuta” czy „Kafeteria”, które miesięcznie odwiedza ponad 10 milionów Internautów.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange Polska sprzedaje Wirtualną Polskę

Informacje prasowe

Orange Polska koproducentem „AmbaSSady” Machulskiego

18 października 2013

Orange Polska koproducentem „AmbaSSady” Machulskiego

Dziś na ekrany kin wchodzi najnowszy film Juliusza Machulskiego „AmbaSSada”. Koproducentem wybuchowej mieszanki różnych gatunków filmowych – historii miłosnej, filmu wojennego, science fiction i komedii pomyłek – jest Orange Polska.
Akcja filmu dzieje się na przełomie sierpnia i września 2012 roku. Młode małżeństwo Melania i Przemek przyjeżdża do Warszawy, aby zająć się luksusowym apartamentem stryja. Mieszkanie położone jest w centrum miasta, w miejscu gdzie przed wojną znajdowała się ambasada III Rzeszy. Młodzi bohaterowie nie podejrzewają, że przysługa oddana stryjowi zmieni się w największą przygodę ich życia i zmieni losy Warszawy, Polski a nawet… całego świata!
Juliusz Machulski od dawna chciał stworzyć film o Warszawie poruszający ważne wydarzenia historyczne zagadnienia z przymrużeniem oka. Temat znalazł oglądając kamienicę przy ul. Pięknej 15. Właśnie w tym miejscu przed II wojną światową mieściła się ambasada III Rzeszy, przypadkowo zbombardowana przez Luftwaffe w czasie nalotów na Warszawę we wrześniu 1939 r. Historia tego miejsca natchnęła go do zastanowienia się, co by było gdyby? W takim ujęciu wszystko jest możliwe i może się zdarzyć. Ograniczeniem może być jedynie wyobraźnia scenarzysty, której nie zabrakło.

Film ma wyjątkową obsadę. W roli Hitlera możemy podziwiać rewelacyjnego Roberta Więckiewicza, w młode małżeństwo Melanię i Przemka wcielili się Magda Grąziowska i Bartosz Porczyk. Joachima von Ribbentropa gra Adam „Nergal” Darski. Wokalista grupy „Behemoth” z debiutem filmowym poradził sobie bardzo dobrze.

Warto wspomnieć o świetnych rolach drugoplanowych Jana Englerta (stryj Oskar), Aleksandry Domańskiej (Ingeborg) i Anny Romantowskiej (właścicielka wydawnictwa).

Orange Polska konsekwentnie angażuje się w koprodukcję filmową. W ostatnich 5 latach firma zainwestowała w 33 produkcje. Do tej pory obejrzało je w kinach ponad 10 mln widzów. Na premierę czeka kolejne 9 filmów. Dodatkowo klienci Orange Polska przez kilka miesięcy po premierach kinowych mogą oglądać koprodukcje w usłudze „Wideo na życzenie”.

***
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange Polska koproducentem „AmbaSSady” Machulskiego

Informacje prasowe

Nagroda Effie dla Serca i Rozumu

14 października 2013

Nagroda Effie dla Serca i Rozumu

Kampania Serce i Rozum została doceniona w polskiej edycji prestiżowego konkursu Effie Awards, zdobywając nagrodę w kategorii „Long term marketing excellence”. To wyróżnienie za niekwestionowany sukces reklamowych bohaterów oraz spójność i skuteczność marketingową. Nagrodę odebrały wspólnie Orange Polska, agencje Publicis i Lemon Sky oraz dom mediowy MEC.

Serce i Rozum to niezwykli bohaterowie kampanii promujących usługi Orange Polska. W ciągu ostatnich trzech lat „zagrali” w ponad 50 spotach telewizyjnych i 60 radiowych. Na swoim profilu na Facebooku zgromadzili 2,1 mln fanów. Spoty reklamowe z Sercem i Rozumem wyświetlono ponad 42 mln razy na YouTube. Działania z ich udziałem zdobyły nagrody w wielu konkursach: Webstar Creative, KTR, Golden Arrow, Złote Orły oraz Grand Prix Effie Awards i Złote Effie w kategorii telekomunikacja.

– Cieszę się, że jury konkursu doceniło efekt naszych wieloletnich działań. Nagroda, którą otrzymaliśmy dowodzi, że dobry pomysł i konsekwencja w budowaniu przekazu marketingowego procentuje. Serce i Rozum są popularni i lubiani. W prosty sposób tłumaczą nasze usługi. Uważam, że taki właśnie przekaz do klientów jest w obecnych czasach najefektywniejszy – powiedział Paweł Patkowski, Dyrektor Marki, Mediów i Komunikacji Orange Polska.

Effie Awards to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych, zainicjowany w 1968 roku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. W Polsce prowadzi go Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a nasz kraj jest jednym z 40 na świecie, gdzie jest organizowany konkurs. Polska edycja konkursu Effie Awards odbyła się po raz czternasty.
Więcej informacji o konkursie na stronie: www.effie.pl

***
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Nagroda Effie dla Serca i Rozumu

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej