Informacje prasowe

Orange Polska wystawia obrazy Dudy-Gracza na aukcję charytatywną

19 października 2012
Orange Polska wystawia obrazy Dudy-Gracza na aukcję charytatywną

Niepokazywane dotąd publicznie obrazy Jerzego Dudy-Gracza „Spóźnione bachanalia" oraz „Witkacemu i Puszka Pandory” wystawiła na aukcje charytatywną Orange Polska. Zysk ze sprzedaży przekazany zostanie na prowadzony przez Fundację Orange program „Dźwięki marzeń”. Dzięki niemu małe dzieci z wadami słuchu mogą bezpłatnie korzystać z aparatów słuchowych oraz terapii.

Obrazy można zobaczyć na Warszawskich Targach Sztuki w dniach 19-21 października w Arkadach Kubickiego Zamku Królewskiego w Warszawie. Organizatorem internetowej aukcji, odbywającej się od 19 do 29 października pod adresem www.artinfo.pl/Orange/Duda-Gracz  jest firma Artinfo.pl.Jerzy Duda Gracz jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych malarzy polskich drugiej połowy XX wieku. Wypracował swój indywidualny styl, charakteryzujący się niezwykłą starannością w oddaniu szczegółu, genialnym wyczuciem koloru i zazwyczaj surrealistyczno-fantastyczną atmosferą swoich przedstawień malarskich.

Praca "Spóźnione bachanalia" nawiązuje tematyką do klasycznych przedstawień włoskiego renesansu. Doszukać się możemy w niej analogii do mistrzów takich jak Tycjan czy Rubens. W sposób charakterystyczny dla twórczości Dudy-Gracza postacie zostały zdeformowane, ukazane karykaturalnie, groteskowo. Bohaterowie obrazu o klasycznym charakterze, są niedoskonali, starzy, zmęczeni życiem, w przeciwieństwie do pierwotnej atmosfery obrzędu.

W przypadku pracy „Witkacemu i Puszka Pandory”, autor bezpośrednio odnosi się do portretów malowanych przez Stanisława Witkiewicza, wykorzystując jego pseudonim artystyczny w tytule pracy. Podobnie jak w obrazach legendy międzywojennej bohemy, tak i w tym przypadku twarz przedstawionej postaci ukazana jest w sposób precyzyjny i drobiazgowy, a tło przedstawienia ma charakter szkicowy.

Fundacja Orange  wspiera małe dzieci z wadą słuchu. Od 6 lat prowadzi banki aparatów słuchowych i bezpłatnie wypożycza dzieciom odpowiednie urządzenia. Dzięki aparatom słuchowym możliwa jest stymulacja słuchu oraz udział w specjalistycznej terapii słuchu i mowy. Rocznie korzysta z tego prawie 300 dzieci. Z myślą o niesłyszących maluchach Fundacja prowadzi zbiórkę środków na zakup nowych aparatów słuchowych oraz wsparcie terapii. Całkowity dochód ze sprzedaży obrazów zostanie przekazany na konto tej zbiórki.

Więcej o akcji: http://fundacja.orange.pl/index.php?LANG=pl&page_ID=9&art_ID=503


Informacje prasowe

Orange, mBank i MasterCard Europe udostępnią płatności zbliżeniowe 
w komórkach

15 października 2012
Orange, mBank i MasterCard Europe udostępnią płatności zbliżeniowe 
w komórkach

Płatności zbliżeniowe w telefonach stają się faktem. Jako pierwsi w Polsce skorzystają 
z nich klienci Orange. Dzięki usłudze Orange Cash przygotowanej wspólnie z mBankiem 
i MasterCard Europe, już w listopadzie br., będą mogli wygodnie kupować produkty oraz  usługi płacąc zbliżeniowo za pomocą karty płatniczej w telefonie.

Orange Polska, jako pierwszy operator w Polsce i jeden z pierwszych na świecie już w marcu 2011 r., uruchomił pilotażowo płatności zbliżeniowe w technologii NFC sim-centric, dostępne 
w ramach oferty rynkowej - dla wszystkich zainteresowanych. Skorzystało z niej blisko 2000 klientów. Uzyskane w ten sposób doświadczenia potwierdziły, że klienci oczekują by usługa zapewniała bezpieczeństwo oraz łatwość korzystania z płatności w telefonie.

- „Jestem przekonany, że dzięki prostocie i wygodzie usługi Orange Cash, nasi klienci chętnie będą poznawać zalety technologii mobilnego NFC. To kolejny krok, który sprawia, że smartfon staje się zdecydowanie czymś więcej niż tylko urządzeniem do rozmawiania, pisania 
i surfowania po Internecie. Cieszę się, że jako pierwsi wprowadzamy mobilną usługę NFC na masową skalę. Liczymy, że w przyszłym roku może z niej skorzystać nawet kilkaset tysięcy klientów” - mówi Maciej Witucki, Prezes Orange Polska.

Orange jest światowym liderem w oferowaniu klientom mobilnych usług NFC i tworzeniu wspólnych standardów na tym rynku. Polska będzie trzecim krajem po Francji (2010) i Wielkiej Brytanii (2011), w którym oferta Orange wystartuje komercyjnie. Trwaja też testy na innych europejskich rynkach.

Sprawna realizacja tak pionierskiego wyzwania wymagała współpracy solidnych 
i innowacyjnych partnerów – pierwszego internetowego banku w Polsce oraz organizacji płatniczej, która jest liderem na rynku transakcji mobilnych.

Znaczenie wdrożenia usługi oraz jego skali podkreśla również Prezes BRE Banku, Cezary Stypułkowski: - „mBank jest naturalnym partnerem dla takiej inicjatywy. Potwierdza to nie tylko przyznany nam tytuł najlepszego banku mobilnego wg Newsweeka, ale przede wszystkim 400 tys. klientów, którzy już korzystają z naszych rozwiązań mobilnych. Wierzymy, że rynek płatności mobilnych będzie się bardzo dynamicznie rozwijał, a mBank zamierza być na nim wiodącym graczem. Potwierdzamy to naszą obecnością w projekcie z Orange i MasterCard. Jesteśmy przekonani, że przygotowane rozwiązanie zainteresuje naszych obecnych 
i potencjalnych klientów.”

Paweł Rychliński – Cluster Head of MasterCard Polska, Ukraina, Rumunia, Bułgaria i Bałkany podkreśla, że rozwój płatności zbliżeniowych w Polsce jest warunkiem koniecznym wprowadzenia płatności mobilnych w naszym kraju.  – „W ciągu ostatnich 4 lat Polska stała się niekwestionowanym liderem rozwoju płatności zbliżeniowych. Ponad jedna trzecia terminali płatniczych wspiera już technologię Mastercard PayPassTM, a ponad 10% wszystkich transakcji kartami MasterCard w Polsce jest dokonywanych za pomocą PayPass. Pod względem miesięcznej liczby takich transakcji jesteśmy w pierwszej trójce państw na świecie. Dla klientów płatności mobilne to przede wszystkim wygoda i bezpieczeństwo w codziennym życiu, dlatego są one strategicznym obszarem rozwoju MasterCard. Naszą misją jest wprowadzanie przełomowych rozwiązań, które odmieniają oblicze usług płatniczych – z takim przełomem mamy do czynienia dzięki Orange Cash."

Karta mBank MasterCard Orange Cash, to połączenie karty SIM Orange i karty przedpłaconej mBanku, dzięki której można płacić zbliżeniowo telefonem komórkowym wyposażonym w moduł NFC (Near Field Communication). Płatności tego typu można dokonywać we wszystkich sklepach i punktach usługowych oznaczonych logo Master Card PayPass. Karta SIM Orange Cash umieszczona w telefonie pozwala na wygodne płacenie przez jego zbliżenie do terminala płatniczego PayPass, a także może być wykorzystywana do transakcji internetowych oraz płatności zdalnych MasterCard Mobile.

Z nowej usługi może skorzystać każdy klient Orange, który podpisując lub przedłużając swoją umowę na telefon komórkowy wybierze aparat telefoniczny z technologią NFC. Wraz z nim otrzyma bezpłatnie kartę SIM mBank MasterCard Orange Cash wraz z numerem rachunku, na który może przelać środki służące później do transakcji zbliżeniowych. Transakcje są wykonywane tylko w oparciu o środki dostępne na rachunku karty.

Karta bankowa umieszczona na SIM jest anonimowa. Klient może jednak zdecydować się na bezpłatną rejestrację karty w mBanku. 20 tysięcy klientów, którzy zarejestrują swoje karty jako pierwsi, otrzymają dodatkowe 15 zł wprost na rachunek swojej karty. Ponadto, każda osoba posiadająca kartę mBank MasterCard Orange Cash, może otrzymywać przez trzy miesiące zwrot 50 proc. kwoty zasileń swojej karty (maksymalnie 50 zł/mies.), jeśli otworzy bezpłatny rachunek eKonto i z niego będzie dokonywać przelewów zasilających rachunek karty. Dzięki temu, może zyskać nawet 150 zł zwrotu.

Usługa będzie dostępna na zasadach komercyjnych od 1 listopada br., jednak klienci Orange korzystający ze sklepu internetowego oraz telesprzedaży, będą mogli zamówić ją jeszcze 
w październiku.

Lista telefonów z technologią NFC w ofercie Orange:

  • HTC One X
  • Nokia Lumia 610
  • Nokia 808 Pure View
  • Sony  Xperia S
  • Sony Xperia P
  • Sony Xperia T
  • Samsung Galaxy SIII
  • BlackBerry Bold 9900 smartphone
  • BlackBerry Bold 9790 smartphone

Szczegóły dotyczące usługi już wkrótce na www.orange.pl/OrangeCash oraz www.mBank.pl/orangecash.

 

 

 

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

22 527 19 39

biuro.prasowe@orange.com

Krzysztof Olszewski, rzecznik Grupy BRE Banku

607 354 543

krzysztof.olszewski@brebank.pl

Luiza Derek

22 526 10 90

Luiza_derek@mastercard.com


Informacje prasowe

„Obława” – osiemnasta koprodukcja Orange Polska wchodzi na ekrany kinowe

12 października 2012
„Obława” – osiemnasta koprodukcja Orange Polska wchodzi na ekrany kinowe

Już 19 października premiera „Obławy” Marcina Krzyształowicza - najnowszej koprodukcji Orange Polska, uhonorowanej na festiwalach filmowych w Gdyni i Montrealu.

- „Obława” jest wyjątkowym filmem. Należy do tej kategorii obrazów, które mierzą się z trudną historią Polaków, dotykają ludzkich emocji i ich dramatycznych wyborów. To film, w którym główne role kreują wspaniali aktorzy, często odchodząc od swoich typowych kreacji. To kolejny po „Katyniu” czy „Dzieciach Ireny Sandlerowej” obraz, który wzbudza tak silne emocje. Jestem dumny, że Orange Polska może wspierać tak wspaniałe projekty – powiedział Domnique Lesage, dyrektor Kontentu Orange Polska.

„Obława” ilustruje bardzo trudny czas wojny, kiedy zdarzało się, że koledzy ze szkolnej ławy stawali po przeciwnych stronach jednej sprawy, kierując się różnymi motywacjami. W mrocznych beskidzkich lasach, targani niewyobrażalnymi dla nas emocjami, główni bohaterowie, muszą dokonywać trudnych wyborów w ekstremalnych warunkach. W role bohaterów genialnie wcielili się Marcin Dorociński, filmowy kapral Wydra oraz Maciej Stuhr, który po raz pierwszy zmierzył się z rolą czarnego charakteru – konfidenta, na którego AK wydała wyrok śmierci. Weronika Rosati wykreowała, odmienny od znanego szerokiej publiczności, wizerunek skromnej sanitariuszki, również  Sonia Bohosiewicz stworzyła wyjątkowo interesującą kreację kobiety rozdartej wewnętrznie.

Orange Polska jest jednym z największych koproducentów filmowych w Polsce. „Obława” to już osiemnasty filmowy projekt, w którym firma uczestniczy. Do najważniejszych z nich należy „Katyń”, „Ile waży koń trojański?” czy wyjątkowa „Różyczka”. Wszystkie filmy współfinansowane przez Orange Polska zgromadziły dotychczas blisko 8,5 mln widzów. Aż 11 filmów jest aktualnie w produkcji lub czeka na premierę, między innymi „Drogówka” Wojciecha Smarzowskiego (premiera styczeń 2013), „Baby Blues” Kasi Rosłaniec (premiera styczeń 2013) czy „AmbaSSady” Juliusza Machulskiego oraz „Lech Wałęsa” Andrzeja Wajdy, które zobaczymy w przyszłym roku.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

22 527 19 39

biuro.prasowe@orange.com

Scroll to Top