Informacje prasowe

Orange Polska zachęca do oddawania krwi w kampanii społecznej Piotra Żyły oraz Serca i Rozumu

23 grudnia 2013

Orange Polska zachęca do oddawania krwi w kampanii społecznej Piotra Żyły oraz Serca i Rozumu

Ruszyła świąteczna akcja charytatywna na rzecz honorowego krwiodawstwa z udziałem Piotra Żyły oraz Serca i Rozumu. Celem jest zebranie 5 tys. litrów krwi. Trzeba pamiętać, że już niecałe pół litra krwi może uratować komuś życie, dlatego wszystkich, którzy chcą pomóc zapraszamy do Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa.

Orange Polska wraz z Narodowym Centrum Krwi i Regionalnymi Centrami Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa  uruchomili ogólnopolską akcję społeczną pod nazwą „Wielcy Sercem”, promującą honorowe krwiodawstwo. Jednym z ambasadorów akcji jest brązowy medalista mistrzostw świata w skokach narciarskich w 2013 Piotr Żyła. Kampanię wspierają lubiane w całej Polsce postaci Serca i Rozumu.

Skoczek zapowiedział, że jeśli uda się zebrać  5 000 litrów krwi, zmierzy się w skokach narciarskich z Sercem. Wyzwanie zostało przyjęte. Pojedynek będzie można śledzić na fanpage Serca i Rozumu, Orange Polska oraz serwisie www.wielcysercem.pl.

Z danych Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa wynika, że brakuje zwłaszcza krwi grupy 0RH-. Jednak tak naprawdę krew każdej grupy jest potrzebna, ponieważ codziennie jest wykorzystywana w leczeniu wielu chorych. Oddanie krwi zajmuje średnio mniej niż 10 minut. Cała wizyta od rozpoczęcia wypełniania formularza do wyjścia zajmuje nie więcej niż godzinę. Dawcą krwi może zostać zdrowa osoba w wieku 18-65 lat, o wadze nie mniejszej niż 50 kg. Nie można być pod wpływem alkoholu, narkotyków czy leków. Im więcej krwi, tym większe szanse dla chorych.

Film promujący akcję można zobaczyć tutaj

Za pomysł i realizację kampanii w Internecie odpowiada agencja Lemon Sky.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange Polska zachęca do oddawania krwi w kampanii społecznej Piotra Żyły oraz Serca i Rozumu

Informacje prasowe

Bilety autobusowe do kupienia telefonem Orange i nie tylko.

20 grudnia 2013

Bilety autobusowe do kupienia telefonem Orange i nie tylko.

Na początku przyszłego roku pasażerowie komunikacji miejskiej w Krakowie będą mogli zapłacić za bilet telefonem komórkowym, wykorzystując technologię NFC. Stolica Małopolski będzie pierwszym miastem w Polsce, w którym pasażerowie będą mogli skorzystać z tego nowoczesnego rozwiązania.

Projekt Bilety NFC w komunikacji miejskiej w Krakowie powstał dzięki współpracy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, firmą SkyCash Poland oraz Orange Polska. Wystarczy, że pasażer zbliży telefon komórkowy z zainstalowaną aplikacją SkyCash do naklejki przedstawiającej najpopularniejsze bilety komunikacji miejskiej zakodowane w postaci tagów NFC oraz kodów QR lub zeskanuje kod a następnie, po pojawieniu się na wyświetlaczu telefonu wybranego biletu, zatwierdzi jego zakup.  Taki sposób realizowania opłat za przejazdy nie wymaga posiadania gotówki, karty płatniczej czy biletu papierowego i pozwala na proste i wygodne korzystanie z komunikacji miejskiej przez całą dobę.

Orange Polska, za projekt Bilety NFC w komunikacji miejskiej w Krakowie, został już uhonorowany Nagrodą Innowacyjności w Transporcie i tytułem Ambasadora Innowacyjności 2013. Zostało ono przyznane za wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań umożliwiających płatności za przejazd, dzięki aplikacji zainstalowanej w telefonie oraz wykorzystaniu najnowszych  technologii w codziennym życiu pasażera i użytkownika telefonu komórkowego. Nagroda została wręczona podczas gali II Forum Innowacji Transportowych w Warszawie.

* * *
Technologia NFC to standard komunikacji bezprzewodowej pomiędzy różnego typu urzadzeniami. Jest wykorzystywany m.in. w kartach płatniczych, którymi można  płacić „zbliżeniowo” oraz telefonach komórkowych do parowania telefonu ze słuchawką Bluetooth czy do odczytywania wizytówek lub do płacenia telefonem, kiedy to na karcie SIM NFC znajduje się bankowa karta płatnicza, np. Orange Cash.

Kody QR to kody dwuwymiarowe, w których zakodowane są różne informacje. Rozpoznajemy je jako niewielkie kwadratowe mozaiki. Mogą być używane w zasadzie wszędzie: w gazetkach reklamowych, mogą zawierać w sobie kartę pokładową na samolot bądź kupon zniżkowy do sklepu.
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Bilety autobusowe do kupienia telefonem Orange i nie tylko.

Informacje prasowe

„W ukryciu” – kolejna koprodukcja Orange Polska

20 grudnia 2013

„W ukryciu” – kolejna koprodukcja Orange Polska

Najnowszy film Jana Kidawy-Błońskiego „W ukryciu” jest opowieścią o prawdziwych uczuciach, potrzebie bliskości i samotności w sytuacji ekstremalnej. Premiera koprodukcji Orange odbędzie się 26 grudnia 2013 r. To kolejny obraz tego reżysera wspierany przez Orange.

Najnowszy film Jana Kidawy-Błońskiego, zdobywcy Złotych Lwów za „Różyczkę”, to opowieść o miłości za wszelką cenę. Reżyser zainspirowany greckim mitem o Medei, w którym żona Jazona dopuszcza się najgorszych zbrodni w imię miłości, przenosi  widzów w rok 1944, w którym to ojciec głównej bohaterki Janki ukrywa w domu córkę przyjaciół – ekscentryczną i piękną Ester. Obydwie kobiety skazane są przez los na samotność, co powoduje, że wpadają w sidła nieokiełznanych emocji. W głównych rolach zobaczymy m.in. Magdalenę Boczarską, Julię Pogebińską, Tomasza Kota oraz Agatę Kuleszę.

Najnowsze dzieło Jana Kidawy-Błońskiego swoją światową premierę miało na MFF w Busan w Korei. Film zakwalifikował się również do konkursu polskich filmów na Festiwalu Camerimage, jednym z największych na świecie festiwali filmowych poświęconych sztuce operatorów filmowych. Z kolei podczas 44. MFF w Goa, najbardziej prestiżowego i jedynego państwowego festiwalu w Indiach, Magdalena Boczarska, została nagrodzona Srebrnym Pawiem.

Od kilku lat Orange angażuje się w koprodukcje filmowe. Jak dotąd zrealizowała 27 projektów, które z zainteresowaniem obejrzało ponad 10,2 mln Polaków. Niewątpliwie najbardziej znaczącym był nominowany do Oscara film Andrzeja Wajdy pt. „Katyń”, wpisujący się w nurt kina historycznego. Do podobnych projektów należy również zaliczyć produkcję pt. „Wałęsa, Człowiek z nadziei” Andrzeja Wajdy. Inna koprodukcja Orange, „Różyczka” Jana Kidawy-Błońskiego, otrzymała Złote Lwy podczas Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

 

Osoba kontaktowa:  Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.:    22 527 19 39
E-mail:    biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: „W ukryciu” – kolejna koprodukcja Orange Polska

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej