Informacje prasowe

Orange Telefon pomaga chronić smartfony

05 listopada 2019
Orange Telefon pomaga chronić smartfony

Orange Telefon to bezpłatna aplikacja, która pomaga zabezpieczać użytkowników usług mobilnych. Informuje m.in. o tym, czy dzwoniący do niego numer to telemarketer lub numer firmowy. Pozwala także zablokować numery przychodzące z wybranych krajów, zabezpieczając w ten sposób przed częstymi próbami wyłudzeń.

Orange telefon poprawia bezpieczeństwo użytkownika

Orange Telefon to rozwiązanie oferujące wiele ciekawych funkcji związanych z bezpieczeństwem. Dzięki rekomendacjom zbieranym od użytkowników oraz bazie numerów aplikacja informuje, czy dzwoniący numer może pochodzić od telemarketera lub jest spamem. Orange Telefon identyfikuje także dzwoniące numery firmowe. Informuje użytkownika, czy wybrany numer to numer premium i czy połączenie z nim wiąże się z dodatkowymi kosztami. Dzięki Orange Telefon można także zablokować połączenia przychodzące  z konkretnych krajów. Dodatkowo, w roamingu aplikacja pokazuje listę numerów alarmowych w danym kraju, a w trakcie połączenia alarmowego wyświetla koordynaty GPS, które możemy łatwo podyktować służbom w razie wypadku.

Orange Telefon zastępuje domyślnie zainstalowaną aplikację telefoniczną w urządzeniach z systemem Android. Ma wszystkie standardowe funkcjonalności, takie jak lista kontaktów, ulubione kontakty, rejestr połączeń itp. Została wyposażona w  proste menu i dobrze radzi sobie z obsługą urządzeń dual SIM. Wszystkie funkcje są zebrane w jednym miejscu, co pozwala na łatwe skonfigurowanie książki telefonicznej według własnych preferencji.

Jedna z najlepiej ocenianych aplikacji Orange

To obecnie druga najwyżej oceniana, po Orange Flex, aplikacja Orange w sklepie Google Play - średnia ocena to 4,3 gwiazdki. Została pobrana już ponad 70 tys. razy. Wersja aplikacji na iOS jest dostępna z innym zakresem funkcjonalności.

Link do aplikacji w sklepie Google Play

Link do aplikacji w App Store

To kolejne, po CyberTarczy oraz zapewniającym kontrolę rodzicielską Chroń Dzieci w Sieci, narzędzie zabezpieczające smartfony klientów Orange Polska. Praktyczne wskazówki na temat cyfrowego bezpieczeństwa można znaleźć na specjalnie przygotowanym portalu – Razem w sieci.

Mediateka


Informacje prasowe

Wyniki Orange Polska za 3 kwartał: wyższe przychody i EBITDAaL. Rośnie liczba klientów najszybszego internetu i usług mobilnych. W zasięgu światłowodu już 4 miliony mieszkań i domów

28 października 2019
Wyniki Orange Polska za 3 kwartał: wyższe przychody i EBITDAaL. Rośnie liczba klientów najszybszego internetu i usług mobilnych. W zasięgu światłowodu już 4 miliony mieszkań i domów

Z Orange Światłowodu korzysta 473 tys. klientów, tylko w trzecim kwartale przybyło ich prawie 40 tys. Sieć światłowodowa dociera do 141 miast. Nadal rośnie liczba klientów konwergentnych pakietów Orange Love oraz abonamentowych usług mobilnych. Przychody firmy wzrosły o 4,3% w porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku m.in.  dzięki rosnącym przychodom z usług konwergentnych oraz usług IT i integratorskich dla biznesu. Po raz pierwszy uwzględniono wyniki BlueSoft, który w czerwcu dołączył  do grupy. Firma podtrzymuje całoroczne przewidywania dotyczące wzrostu przychodów i EBITDAaL.

Orange Światłowód dotarł już do 4 mln domów i mieszkań w całej Polsce. Widzimy, że klienci doceniają zalety superszybkiego internetu i chętnie się na niego decydują. W minionym kwartale usługę wybrało 39 tys. nowych klientów. Cieszy nas to tym bardziej, że konkurencja na rynku jest znacząca. W tym kontekście trzeba docenić nową decyzję UKE o deregulacji kolejnych gmin w Polsce, która daje nam możliwość efektywniejszej rywalizacji jakością i atrakcyjnością usług. To dobra wiadomość dla klientów i rynku - powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. - Coraz więcej klientów wybiera abonamentowe usługi mobilne, a nasi dotychczasowi klienci chętniej zostają w Orange. To przełożyło się na najlepszy wynik w tym segmencie od 2 lat.  Wkrótce zaprezentujemy nasze propozycje, jakie przygotowaliśmy na okres przedświąteczny. Jestem przekonany, że będą atrakcyjne dla klientów, a jednocześnie przyczynią się do realizacji celów firmy na koniec tego roku - dodał.

Najważniejsze wyniki komercyjne: klienci chętnie wybierają światłowód, usługi mobilne i Orange Love

Konwergentne pakiety usług dla całej rodziny Orange Love nadal cieszą się dużym  zainteresowaniem klientów. W trzecim kwartale ich liczba zwiększyła się o 24 tys. (13% rok do roku). Na koniec września użytkownicy Orange Love stanowili już 61% indywidualnych klientów korzystających z domowego internetu Orange, a rok temu było to 55%. Wśród klientów mobilnych usług głosowych użytkownicy pakietów stanowią 49% (w porównaniu do 44% rok wcześniej). Na pakiety usług klienci miesięcznie wydają  103,4 zł - wskaźnik ARPO (czyli przychód na klienta) lekko rośnie.

Rośnie liczba klientów korzystających z najszybszych opcji domowego internetu. Na koniec września 2019 stanowili już 38% wszystkich (rok temu było to 32%). Stało się tak głównie za sprawą dużego zainteresowania internetem światłowodowym. Liczba klientów tej usługi wzrosła o 46% rok do roku. Tylko w trzecim kwartale przybyło ich 39 tys.

W trzecim kwartale do Orange dołączyło 88 tys. klientów abonamentowych usług mobilnych. Klienci tych usług coraz chętniej zostają w Orange -  wskaźnik odejść był w trzecim kwartale rekordowo niski i wyniósł zaledwie 2,4%. Dużą popularnością cieszyły się również oferty na kartę - wybrało je 88 tys. nowych klientów.

Kluczowe wyniki finansowe: rosną przychody i EBITDAaL

Przychody Orange Polska były w trzecim kwartale 2019 roku o 4,3 % wyższe niż rok wcześniej. Na wynik wpłynęły głównie rosnące przychody z usług konwergentnych (wyższe o 19% rok do roku) oraz z usług IT i integratorskich. Na te ostatnie złożył się zarówno dynamiczny wzrost organiczny (o 27% rok do roku) jak również wyniki BlueSoft za 4 miesiące. Na przychody Orange Polska pozytywnie wpłynęła także sprzedaż smartfonów oraz polepszający się trend w usługach mobilnych kupowanych poza pakietami: większa lojalność klientów oraz poprawiający się trend w przychodach na jednego klienta - ARPO.

Wskaźnik EBITDAaL wzrósł o 22,4%. Ten spektakularny wynik to efekt wzrostu przychodów firmy, przyspieszenia spadku kosztów pośrednich działalności (o 5 % rok do roku), a także zysku na sprzedaży nieruchomości  przy ul. Nowogrodzkiej / św. Barbary w Warszawie. Odliczając ten ostatni czynnik, EBITDAaL wzrosła aż o 7,1 % rok do roku w ujęciu kwartalnym oraz o 1,2 % rok do roku licząc łączny wynik za 9 miesięcy.

Przedstawione wyniki pozwalają podtrzymać całoroczne przewidywania dotyczące wzrostu przychodów i EBITDAaL.

Mediateka


Informacje prasowe

Rozpoczęliśmy testy 5G w Lublinie. Orange Polska i Nokia uruchomiły w mieście sieć 10 stacji bazowych

24 października 2019
Rozpoczęliśmy testy 5G w Lublinie. Orange Polska i Nokia uruchomiły w mieście sieć 10 stacji bazowych

Orange Polska – w partnerstwie z Nokią – rozpoczął testy sieci 5G w Lublinie. To kolejny etap największych w Polsce testów najnowszej technologii mobilnej. Dziesięć stacji bazowych działa w dzielnicach Ponikwoda, Tatary, Wieniawa i Śródmieście.

Miesiąc temu Orange Polska, rozpoczął testy 5G w Warszawie. Teraz podobne próby rozpoczęły się w Lublinie.

- Od ponad roku pracujemy nad budową polskiego 5G, aby wybrać optymalne rozwiązanie dla naszych klientów i rozwoju sieci mobilnej. Testy z różnymi dostawcami dają nam bezcenne doświadczenia. Potwierdzają też, że technologicznie jesteśmy gotowi na uruchomienie tej sieci kolejnej generacji i pokazują, jakie możliwości da w przyszłości Polakom i polskiej gospodarce. Cieszę się, że testy odbywają się w Lublinie, mieście stawiającym na rozwój z wykorzystaniem nowoczesnych technologii - powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

- Lublin jest przyjaznym miejscem dla najnowszych technologii. W mieście działa prężny sektor IT skupiony w ramach ekosystemu Lubelskiej Wyżyny IT. Jesteśmy też ważnym ośrodkiem akademickim. Od lat wdrażamy rozwiązania, czyniące z Lublina miasto inteligentne (Smart City), a przez to również bardziej atrakcyjne dla inwestorów. Zależy nam, żeby miasto odpowiadało potrzebom i ambicjom mieszkańców. W ten sposób krok po kroku budujemy nowoczesny Lublin, a testy sieci mobilnej 5G realizowane przez Orange i Nokię potwierdzają pozycję Lublina w zakresie wdrażania idei Smart City - powiedział Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

W Lublinie partnerzy uruchomili 10 stacji bazowych. Pozwalają osiągnąć prędkość mobilnego transferu danych nawet do 800 Mb/s. Sieć pracuje w oparciu na częstotliwości 3,4-3,6 GHz w paśmie o szerokości 80 MHz, czyli węższym niż optymalne pasmo o szerokości 100 MHz. W czasie testów, podobnie jak w Warszawie, zostaną wykorzystane smartfony Orange Neva Jet, obsługujące 5G, a także Nokia FastMile 5G Geatways – urządzenia służące do zapewnienia internetu mobilnego do użytku domowego.

- Przełomowe technologie, takie jak 5G, dają nowe możliwości nie tylko firmom telekomunikacyjnym oraz klientom indywidualnym. To także szansa dla przedsiębiorstw, od produkcyjnych zaczynając na zajmujących się bezpieczeństwem kończąc, a także szerzej, dla całej gospodarki. Polscy inżynierowie pracujący w centrach badawczych Nokii we Wrocławiu, Krakowie i w Bydgoszczy stworzyli liczne innowacje, przyczyniając się do rozwoju sieci 5G. Jako jeden z największych inwestorów w sektorze ICT, z ponad 6000 pracownikami w Polsce, Nokia posiada wszystkie zasoby by wesprzeć Orange w rozwoju 5G, dostarczając sprawdzone, bezpieczne i innowacyjne rozwiązania – powiedział Piotr Kaczmarek, prezes zarządu Nokia w Polsce.

Podobnie jak w Warszawie, lubelska sieć 5G została stworzona w taki sposób, by móc przemieszczać się pomiędzy stacjami bazowymi bez zrywania połączenia. Każda z dziesięciu stacji zapewnia zasięg w promieniu 360 stopni. Wszystkie testowe instalacje zostały podłączone do sieci operatora łączem optycznym o przepustowości 10 Gb/s, czyli dziesięciokrotnie szybszym niż standardowo stosowane w sieci 4G Orange Polska. W Lublinie wsparciem dla rozwoju 5G stała się rozbudowana sieć światłowodowa Orange Polska, która w mieście dociera już do 3/4 wszystkich gospodarstw domowych.

Mediateka

Scroll to Top