Informacje prasowe

Orange Warsaw Festival 2022 ogłasza polski skład

20 kwietnia 2022
Orange Warsaw Festival 2022 ogłasza polski skład

Od rozpoczęcia Orange Warsaw Festival 2022 dzielą nas już tylko tygodnie. Do line-upu dołączył właśnie skład świetnych polskich artystów: Kukon - jedna z najbardziej wybijających się postaci nowego polskiego hip-hopu, Julia Wieniawa - z koncertową premierą debiutanckiego albumu, Rosalie. - mistrzyni R&B, Kasia Lins - perełka rodzimej alternatywy, Kinny Zimmer – hip-hopowe objawienie ostatniego roku oraz Zalia - wyrazista, wschodząca gwiazda rodzimej sceny muzycznej. Wśród dotychczas ogłoszonych artystów znaleźli się Tyler, The Creator, Florence +The Machine, Charli XCX, Stormzy, Foals, NAS, Earl Sweatshirt, Sigrid, Żabson x Young Igi, Szczyl i Kacperczyk. Do zobaczenia 3-4 czerwca, Tor Wyścigów Konnych Służewiec.

KUKON

Kukon to na rodzimej scenie hiphopowej postać nietuzinkowa. Raper wyróżnia się niezwykłą charyzmą, sprawną techniką wokalną oraz sugestywnymi i zapadającymi w pamięć tekstami, które słuchacze znają z wyśmienicie przyjętych mixtape’ów "Ogrody" czy płyt "Kraków, Marzec 2020" i "Dramat". Najnowszy album reprezentanta Biłgoraju - "Rough N’ Gentle" to wydawnictwo, które ukazuje zupełnie nowe oblicze artysty: alternatywne, eksperymentalne i jeszcze bardziej bezkompromisowe. Muzyka i obrazy towarzyszące płycie to podróż od analogowych kadrów Islandii po hi-techowe rendery 3D. Na "Rough N’ Gentle" pojawia się plejada znakomitych gości takich jak PRO8L3M, Daria Zawiałow czy Louis Villain.

JULIA WIENIAWA

Julia Wieniawa – artystka, aktorka, wokalistka, którą wyróżnia niezwykła barwa głosu i wrażliwość muzyczna. Debiut muzyczny Julii to utwór "Na zawsze" z 2016 roku, który trafił na album „Flirtini: Heartbreaks & Promises Vol. 3”. Kolejne single – „Oddycham”, „Nie muszę”, „SMRC” ugruntowały pozycję wokalistki w muzycznym świecie. W 2021 roku artystka zdecydowała się na współpracę z Maciejem Musiałowskim w utworze "Zabierz tę miłość", gościnny udział u duetu KARAŚ/ROGUCKI w piosence "Bezpieczny Lot", a także nagrała wraz z duetem Kacperczyk utwór "Sebiksy". Obecnie Julia kończy pracę nad swoją debiutancką płytą. Do współpracy zaprosiła doświadczonych producentów muzycznych m in. Kubę Karasia. W streamingach można już usłyszeć kilka singli zapowiadających płytę - m.in. utwory "Na darmo", "Rozkosz" czy "Nie mów". Już 3 czerwca na Orange Warsaw Festival zaprezentuje oficjalną koncertową premierę albumu.

ROSALIE.

Rosalie. to piosenkarka i autorka tekstów, której styl - balansujący między mainstreamem a undergroundem - bywa najczęściej określany jako alternatywne R&B, z wpływami soulu, elektroniki oraz hip-hopu. Na swoim koncie ma m.in. "Enuff EP" i album "Flashback" oraz wspólne nagrania z Taco Hemingwayem, Mesem, Otsochodzi czy elektronicznym duetem Catz 'N Dogz. W marcu 2020, nakładem DEF JAM Recordings Poland ukazał się jej kolejny album "IDeal". Rok później krążek został wyróżniony nagrodą Fryderyka w kategorii Album Roku Soul, R&B, Gospel.

KASIA LINS

Kasia Lins to wokalistka, pianistka, kompozytorka i autorka tekstów. W 2018 roku wydała album "Wiersz Ostatni", który spotkał się ze świetnym odbiorem słuchaczy oraz dziennikarzy. Jej ostatni album "Moja wina" (2020) to zbiór opowiadań o piekle i raju, niemocy i pragnieniu, upadkach i uniesieniach. W 2019 Kasia Lins była dwukrotnie nominowana do Fryderyków w kategorii Album Roku Pop Alternatywny oraz Autor Roku. W 2020 została laureatką Nagrody im. Grzegorza Ciechowskiego. Jej muzykę, koncerty i klipy charakteryzuje duszna atmosfera i kinematograficzny nastrój.

KINNY ZIMMER

 Kinny Zimmer to jedno z najświeższych objawień polskiego hip-hopu. Po sukcesie kawałka "Rozmazana kreska" oraz pobycie w "Hotelu Maffija 2", prezentuje swój debiutancki album pt. "LETNISKO", którego premiera już 13 maja. Młody harcerz znany m.in. ze swojego kapelusza oraz fioletowej chusty powraca w nowej odsłonie, która idealnie wpisuje się w klimat nadchodzącego lata. Spędźcie je razem z nami w "LETNISKU". Sprawdźcie go 3 czerwca na Warsaw Stage!

ZALIA

Zalia, czyli Julia Zarzecka, 21-letnia wokalistka i kompozytorka, to kolorowa i wyrazista postać z mocnym soulowym głosem. W jej piosenkach słychać wyraźne wpływy indie popu oraz jazzu, a w jej głośnikach często rozbrzmiewa Jorja Smith, beene czy beabadoobee. Julia najwięcej inspiracji czerpie z dużych miast, ich społeczności i różnorodności. Wchodząc do jej świata znalazłbyś się w londyńskim klubie jazzowym w stylu Wesa Andersona na wieczornym jam session pełnym artystów.

 

REGULAR TICKETS w sprzedaży (do 19.05.2022 lub do wyczerpania puli)

Karnet 2 dni - 469 zł

Karnet 2 dni N (dla osób z niepełnosprawnością) - 469 zł

Karnet 2 dni z 15% rabatem dla Klientów Orange - 399 zł

Karnet 2 dni N (dla osób z niepełnosprawnością) z 15% rabatem dla klientów Orange - 399 zł

Karnet 2 dni ze zniżką dla dzieci - 235 zł

 

Bilet jednodniowy - 309 zł

Bilet jednodniowy N (dla osób z niepełnosprawnością) - 309 zł

Bilet jednodniowy z 15% rabatem dla Klientów Orange - 263 zł

Bilet jednodniowy N (dla osób z niepełnosprawnością) z 15% rabatem dla klientów Orange - 263 zł

Bilet jednodniowy ze zniżką dla dzieci - 155 zł

 

Pakiet  łączony: karnet Orange Warsaw Festival + karnet Open’er Festival - 1085 zł

Wszystkie bilety zakupione na Orange Warsaw Festival 2020 i 2021 zachowują ważność na nową datę festiwalu. Więcej informacji tutaj.

 

Mediateka


Informacje prasowe

Rok 2021 według CERT Orange Polska: więcej złożonych, powtarzających się kampanii z phishingiem i złośliwym oprogramowaniem. Rośnie skuteczność CyberTarczy

12 kwietnia 2022
Rok 2021 według CERT Orange Polska: więcej złożonych, powtarzających się kampanii z phishingiem i złośliwym oprogramowaniem. Rośnie skuteczność CyberTarczy

Oszustwo „na kupującego”, złośliwe oprogramowanie rozsyłane w  SMS-ach czy koparki kryptowalut ukryte w dodatkach do gier komputerowych. To tylko niektóre z zagrożeń, z jakimi w minionym roku wg CERT Orange Polska mieli do czynienia internauci. CyberTarcza powstrzymała w sieci Orange ponad 335 milionów incydentów phishingowych powiązanych m.in. z wyłudzaniem danych logowania do kont bankowych lub profili społecznościowych. Uchroniła w ten sposób 4,5 miliona osób. Jakie zjawiska dominowały w ubiegłym roku, które będą zdaniem ekspertów nasilać się w przyszłości i jak skutecznie chronić swoją cyfrową tożsamość? To wszystko w nowym Raporcie CERT Orange Polska.

- Setki milionów zablokowanych zdarzeń phishingowych w ciągu roku pokazują nie tylko rosnącą skalę zagrożeń, ale także to, że wykrywamy je coraz skuteczniej. To zasługa unikalnych kompetencji naszego zespołu CERT oraz budowanych przezeń pionierskich rozwiązań, opartych na uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji – mówi Piotr Jaworski, członek zarządu Orange Polska ds. Sieci i Technologii. - Minęło 25 lat odkąd jako pierwszy telekom utworzyliśmy specjalistyczny zespół dbający o bezpieczeństwo w sieci. Dzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem,  zarówno w Grupie Orange, jak i z zespołami w innych firmach i instytucjach. Cieszy nas, że współpracy i wymiany informacji jest coraz więcej, ponieważ jest ona kluczowa dla skutecznej walki z cyberprzestępczością – podkreśla Piotr Jaworski.

Phishing wciąż króluje

Podobnie jak w poprzednich latach, najpowszechniejszym typem złośliwych prób był phishing, który stanowił niemal 40% wszystkich wykrytych w sieci Orange Polska zagrożeń. Przestępcy wyłudzali dane logowania i pieniądze na wiele sposobów. Celowali w użytkowników portali z ogłoszeniami i platform sprzedażowych podając się za kupujących i podsuwając im linki fałszywych stron do rzekomego odbioru pieniędzy. Linki do stron phishingowych wysyłali także w SMS-ach pod pretekstem dopłaty do przesyłki, czy rachunku za energię. Tworzyli fałszywe sklepy, loterie, zachęcali do inwestycji na nieistniejących giełdach kryptowalut. Wykorzystywali pełne emocji fake newsy, nawiązujące do bieżących wydarzeń.

Złośliwe oprogramowanie – w SMS-ie, mailu lub darmowej grze

Złośliwe oprogramowanie było drugim najczęstszym zagrożeniem w sieci w ubiegłym roku, stanowiło niemal 18% wszystkich prób zarejestrowanych przez CERT Orange Polska.

Pojawił się nowy rodzaj malware-u – Flubot - wykradający kontakty z książek adresowych zainfekowanych smartfonów. Wykradzione numery wykorzystywane były do masowego rozsyłania SMS-ów podszywających się np. pod pocztę głosową i nakłaniających ofiary do zainstalowania złośliwych aplikacji. Zainfekowane w ten sposób telefony później służyły do dalszego rozpowszechniania malware-u. Kampanie Flubota pojawiały się w ubiegłym roku kilkakrotnie - podczas jednej z nich, na jesieni, CERT Orange Polska notował dziennie nawet ponad milion tego typu podejrzanych wiadomości. Jak ostrzegają eksperci CERT Orange Polska, złośliwe oprogramowanie wysyłane jest nie tylko w mailach i SMS-ach, znajduje się także m.in. w pirackich wersjach gier komputerowych, czy „darmowych” podręcznikach w sieci.

- W walce z cyberzagrożeniami kluczowa jest świadomość internautów, czujność i krytyczne myślenie. Dziś, w czasach nasilonego szumu informacyjnego i dezinformacji nawet bardziej niż kiedykolwiek. Cyberprzestępcy przeprowadzają coraz bardziej złożone kampanie, wykorzystując konkretny typ zagrożeń - jak w przypadku oszustwa „na kupującego” czy złośliwego oprogramowania typu Flubot. Korzystamy z coraz to nowszych narzędzi, by jak najwięcej zagrożeń zablokować zanim wyrządzą szkodę. Doskonale sprawdza się platforma MISP - Malware Information Sharing Platform. Tworzymy tu wspólnotę zaufanych podmiotów wymieniających się informacjami, zyskujemy cenny materiał do analiz. Blokujemy nie tylko zagrożenia wykrywane przez nasze systemy, ale coraz częściej także te zgłaszane przez inne podmioty. Korzystamy też z systemów typu „honeypot”, czyli pułapek na atakujących, które pozwalają nam monitorować ich poczynania i zdobywać wiedzę -  wyjaśnia Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.

Jak podkreślają eksperci CERT Orange Polska, ogromne znaczenie ma również czas reakcji – około 40% domen phishingowych kończy swoją aktywność w ciągu kilku minut od wizyty pierwszej ofiary. Dlatego przyszłością są właśnie zautomatyzowane narzędzia i sztuczna inteligencja, które coraz mocniej wspierają zespół.

Ataki DDoS – krótsze, ale bardziej złożone

Podobny odsetek jak złośliwe oprogramowanie – nieco ponad 17% - stanowiły ataki DDoS. Ubiegłoroczny rekordowy atak o sile ponad 470 Gb/s, skierowany na indywidualnego użytkownika, został odparty na poziomie sieci. Dane CERT Orange Polska wskazują, że rośnie udział ataków o mniejszej sile i krótszych (średnio 11 minut). Trudniejsze w wykryciu ataki złożone, wykorzystujące różne techniki i skierowane na wiele celów, tzw. carpet bombing. Według CERT Orange Polska wcześniej były one rzadkością, a obecnie pojawiają się coraz częściej.

Przewidywania CERT Orange Polska na 2022 rok

Jak zauważają eksperci CERT Orange Polska, wiele zapowiadanych w poprzednim raporcie trendów sprawdziło się w 2021 roku, m.in. wzrost udziału złośliwych aplikacji dla urządzeń mobilnych, ataków z wykorzystaniem spoofingu czy smishingu, rekordowe ataki DDoS, wzrost kradzieży kryptowalut czy skrócenie czasu ataków phishingowych.

W roku 2022 wg CERT Orange Polska należy się spodziewać kontynuacji ataków na giełdy kryptowalut oraz kradzieży portfeli z kryptowalutami. Utrzyma się poziom ataków na użytkowników platform sprzedażowych – czyli niezwykle powszechnych w ubiegłym roku oszustw „na kupującego”. Przewidywane są kolejne ataki DDoS o dużym wolumenie m.in. na sektor bankowy. Coraz częściej będą się pojawiać kampanie dezinformacyjne.

CyberTarcza – jak to działa?

Przed zagrożeniami w internecie użytkowników sieci mobilnej i stacjonarnej Orange chroni CyberTarcza. To mechanizm sieciowy polegający na sinkholingu, czyli przekierowywaniu niebezpiecznego ruchu (np. połączeń z domenami phishingowymi, komunikacji botnetów) na specjalny serwer. W ten sposób próba ataku jest izolowana, analizowana, a jednocześnie nie rozprzestrzenia się w sieci i nie zagraża użytkownikom. Taką ochroną objęci są automatycznie i bezpłatnie wszyscy internauci korzystający z sieci Orange Polska.

Operator oferuje także płatne usługi pod nazwą CyberTarcza Stacjonarna i CyberTarcza Mobilna, które mają dodatkowe funkcjonalności – np. spersonalizowany portal, na którym można samodzielnie ustawić blokadę wybranych kategorii stron internetowych, czy konkretnych adresów dla różnych urządzeń lub w określonych godzinach. Oferują one też system powiadomień i comiesięcznych raportów.

Firmy odporne na zagrożenia w sieci

Pracownik, infrastruktura i dane to według ekspertów najważniejsze cele cyberataków przeprowadzanych na biznes. Jednymi z najbardziej popularnych zagrożeń dla firm wciąż pozostają ataki DDoS, phishing oraz te wykorzystujące złośliwe oprogramowanie typu ransomware. Pojawiają się też nowe, związane z przemysłem czy internetem rzeczy. Cyberprzestępcy obok podatności i luk w infrastrukturze, wykorzystują też braki w przeszkoleniu pracowników.

- Oprócz usług chroniących przed podstawowymi zagrożeniami jak CyberWatch, wprowadzamy usługi bardziej zaawansowane typu audyty środowiska przemysłowego, czy ochronę sieciowych systemów rejestracji obrazu. Zwracamy też uwagę klientów na edukację pracowników. W naszej ofercie jest Cyber Pakiet, który zapewnia m.in. testy socjotechniczne, polegające na uzgodnionych, symulowanych atakach phishingowych na pracowników firmy. Pomagają one budować odporność organizacji na zagrożenia – mówi Krzysztof Białek, Dyrektor Marketingu i Rozwoju Produktów Cyberbezpieczeństwa w Orange Polska.

Coraz ważniejszy jest stały monitoring zagrożeń i szybka reakcja na nie. Z centrum operacji bezpieczeństwa Security Operations Center Orange Polska korzysta już 1300 klientów. Dla mniejszych firm operator ma usługę SOC Lite, która wykorzystuje zaawansowane techniki wykrywania zagrożeń, a jej miesięczny koszt pozostaje przystępny. Z kolei rozwiązanie Morphisec zapewnia skuteczną obronę przed atakami ransomware (złośliwe oprogramowanie szyfrujące dyski twarde komputerów, serwerów i macierzy) oraz przed atakami typu exploit.

ABC bezpieczeństwa dla każdego

Przed wieloma zagrożeniami w sieci chroni stosowanie podstawowych zasad, takich jak wpisywanie danych logowania tylko po dokładnym sprawdzeniu adresu strony (bądź przechowywanie ich w menagerach haseł), używanie mocnych haseł i uwierzytelniania dwuskładnikowego, regularna aktualizacja oprogramowania w smartfonie i komputerze.

A także wspomniana już czujność, nie poddawanie się emocjom, nieklikanie bez zastanowienia w linki w SMS-ach.

Warto śledzić aktualności na cert.orange.pl, na Twitterze @CERT_OPL, a także na blogu Orange. Podejrzane SMS-y, maile czy inne zdarzenia w sieci wzbudzające wątpliwości można zgłaszać na cert.orange.pl klikając „Zgłoś incydent”

Zapraszamy do lektury Raportu CERT Orange Polska 2021

CyberTarcza_Raport CERT Orange Polska za rok 2021

 

Mediateka


Informacje prasowe

„Dzień dobry” zamiast pytań weryfikacyjnych. Orange wprowadza biometrię głosową na infolinii

07 kwietnia 2022
„Dzień dobry” zamiast pytań weryfikacyjnych. Orange wprowadza biometrię głosową na infolinii

Uwierzytelnianie za pomocą głosu jest już dostępne dla klientów Orange korzystających z infolinii. Zamiast podawać kod klienta lub odpowiadać na pytania weryfikacyjne, wystarczy przez parę sekund porozmawiać z Maxem lub z doradcą. W ten sposób klient zostanie rozpoznany. Do tej pory już 40 tysięcy klientów Orange skorzystało z nowego sposobu uwierzytelniania.

Więcej informacji: Mój głos    Zobacz video: Orange Ekspert

Biometria głosowa jest nie tylko szybsza i łatwiejsza niż inne sposoby weryfikacji, ale także bardziej bezpieczna.

– Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie tego rozwiązania w Orange nie tylko dla większego komfortu naszych klientów, ale przede wszystkim ze względu na ich bezpieczeństwo. Głos każdego z nas jest unikatowy. Składają się na to takie cechy jak ton, barwa, tembr, szybkość mówienia, akcent czy sposób wymawiania poszczególnych głosek. To właśnie ogromne zróżnicowanie tych cech sprawia, że głosu nie da się podrobić  – podkreśla Anna Lewandowska, dyrektor Doświadczeń Klientów i Obsługi B2C w Orange Polska.

Skorzystanie z nowej metody weryfikacji wymaga jednorazowej zgody klienta. Można wyrazić ją podczas rozmowy z Maxem, czyli sztuczną inteligencją pracującą na infolinii operatora, ale też podczas połączenia z doradcą, w aplikacji Mój Orange lub w salonie. Klienci mogą zrobić to także podczas podpisywania nowej umowy lub aneksu do istniejących usług.

Po uzyskaniu zgody w systemie powstaje tzw. voice print, czyli indywidualna, unikalna dla każdego klienta głosowa wizytówka, stworzona na podstawie wcześniejszych, zweryfikowanych nagrań rozmów z infolinią. W procesie weryfikacji system porównuje głos dzwoniącego klienta z voice printem. Dzięki temu przy kolejnych połączeniach wystarczy opisać, w jakiej sprawie się dzwoni, aby przejść proces uwierzytelnienia biometrycznego. System nie wymaga wypowiadania sztucznych fraz, wystarczy naturalna rozmowa. Dopasowanie opiera się na charakterystyce głosu – nawet w przypadku choroby, czy upływu czasu, będzie on rozpoznany. Podczas rozmowy z infolinią warto zwrócić uwagę, aby w tle nie było słychać głosów innych osób.

Uwierzytelnianie głosem jest dodatkową możliwością. Klienci nadal mogą korzystać z dotychczasowych sposobów weryfikacji. Mogą także wycofać udzieloną zgodę. Wówczas voice print zostanie usunięty.

Orange jest pierwszym w Europie operatorem telekomunikacyjnym, który umożliwił swoim klientom wykorzystanie weryfikacji głosem w obsłudze i sprzedaży. Nad rozwiązaniem pracuje od 2019 roku, a od minionego roku stopniowo wprowadza je w Orange.

Mediateka

Scroll to Top