- Dzięki współpracy z nowym partnerem, Orange Advertising Network (OAN), może jako jedyny na rynku, zaoferować precyzyjnie adresowane, tworzone na zamówienie reklamy cyfrowe umieszczane w internetowych serwisach prezentacji filmów wideo online.
- Reklamy będą publikowane na jednej z największych platform filmów wideo online – Dailymotion, która należy do 30 najczęściej odwiedzanych serwisów internetowych na świecie.
- Umowa o wyłącznej współpracy partnerskiej obejmuje Wielką Brytanię, Hiszpanię, Polskę i Amerykę Łacińską.*
- Dailymotion dzieli swoje materiały wideo na oficjalne (premium) i generowane przez użytkowników. Orange wykorzysta ten podział podczas tworzenia reklam na zamówienie. W rezultacie materiały reklamowe zostaną powiązane z odpowiednimi treściami wideo, a reklamodawca dotrze ze swoją kampanią do odpowiednich odbiorców w wybranej lokalizacji geograficznej.
- W portalu Dailymotion działa społeczność twórców wideoklipów o nazwie „Motionmakers”. Reklamodawcy będą mogli wykorzystać jej potencjał podczas projektowania i realizacji kampanii reklamowych.
- Dailymotion rejestruje 1,2 miliarda odsłon w miesiącu, a zbiór 20 milionów filmów powiększa się codziennie o 20 000 nowych. Stronę odwiedza 114 mln użytkowników miesięcznie.
14 lipca, Orange poinformował o podpisaniu umowy o wyłącznej współpracy partnerskiej z firmą Dailymotion. Umożliwi ona zaoferowanie jedynego na rynku, zintegrowanego rozwiązania reklamowego, umożliwiającego dotarcie za pośrednictwem platformy Dailymotion, do precyzyjnie określanych grup odbiorców. Orange Advertising Network* będzie mieć wyłączne prawo do sprzedaży i reprezentowania zasobów reklam wideo Dailymotion w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Polsce i Ameryce Łacińskiej*.
Z Dailymotion korzysta miesięcznie 114 milionów użytkowników na całym świecie, a jej katalog filmów każdego dnia powiększa się o 20 000 nowych pozycji. Co miesiąc w portalu Dailymotion oglądanych jest 1,2 miliarda filmów. Materiały dostępne w serwisie są podzielone na trzy grupy: oficjalne (premium), profesjonalne (amatorskie wysokiej klasy) oraz generowane przez użytkowników, a dodatkowo dzieli się je na kanały. Dzięki temu reklamodawcy mają do dyspozycji bardzo obszerny, uporządkowany zbiór materiałów. Podział na treści premium i generowane przez użytkowników oraz zagregowany katalog oparty na lokalizacji znacznie ułatwia ukierunkowanie reklam. Ponadto, dzięki partnerskim umowom z ITN w Wielkiej Brytanii, TV Azteca w Ameryce Łacińskiej lub TV3 w Hiszpanii, Dailymotion zapewnił sobie szerokie prawa do treści premium na tych rynkach. Wykorzystanie wysokiej jakości materiałów, dostosowanych do wymagań lokalnych odbiorców, gwarantuje, że reklamodawca dotrze do właściwych klientów, w każdym kraju, ze znacznie większą precyzją niż dotychczas.
Właściciele marek będą mogli również wykorzystać kreatywność „Motionmakers” - społeczności twórców wideoklipów umieszczanych w serwisie Dailymotion, która stanowi 20% wszystkich użytkowników. Mogą im zaproponować tworzenie materiałów na zamówienie. W rezultacie otrzymają filmy wideo inspirowane opisem marki, które stanowią unikatowe materiały marketingowe doskonale dostosowane do konkretnej kampanii.
W serwisie Dailymotion dostępne są również reklamy towarzyszące. Reklamodawca może łączyć materiały wideo z tradycyjnymi formatami reklam internetowych, korzystać z najbardziej kreatywnych i skutecznych formatów dostępnych na rynku, a także zostać sponsorem katalogu materiałów premium, aby zapewnić sobie jeszcze lepszą widoczność marki.
„Reklamodawcy coraz częściej wykorzystują reklamy wideo w swoich kampaniach internetowych, ale jeśli nie są w stanie skierować odpowiednich treści do właściwej grupy odbiorców na konkretnym rynku, to ich działania można porównać do wrzucenia igły w stóg siana” – powiedział Luc Tran Thang, wiceprezes firmy Orange Advertising. „Możemy zagwarantować reklamodawcom i właścicielom marek, że dotrą do właściwych adresatów, ponieważ nasze materiały wideo są zlokalizowane i odpowiednio ukierunkowane. Taką gwarancję oferuje tylko Dailymotion”.
„Orange Advertising Network jest naturalnym partnerem dla Dailymotion w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Polsce i Ameryce Łacińskiej. Zatrudnia specjalistów na całym świecie, którzy pomogą w odpowiednim wykorzystaniu naszych materiałów” – powiedział Luc Daumont, wiceprezes ds. rozwoju międzynarodowego firmy Dailymotion. „Materiały wideo umieszczone w Internecie stanowią dla reklamodawców atrakcyjną platformę, pod warunkiem, że komunikaty reklamowe są połączone z filmami w sposób uwzględniający zainteresowania widzów. Dailymotion umożliwia bardziej precyzyjne ukierunkowanie reklam niż tradycyjne kanały przekazu. Tworzymy uporządkowany katalog treści i wykorzystujemy potencjał twórczy społeczności naszych użytkowników. Dzięki temu Orange Advertising Network może zapewnić reklamodawcom nie tylko skuteczność kampanii, ale również swobodę kreatywnego korzystania z innowacyjnej, interaktywnej platformy. Dodatkową korzyścią są narzędzia do pomiaru zwrotu z inwestycji”.
Informacje o Orange
France Telecom-Orange jest jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych na świecie. Zatrudnia łącznie 170 000 pracowników, w tym 102 000 we Francji. W pierwszym kwartale 2011 osiągnął sprzedaż o wartości 11,2 mld EUR. Działa w 35 krajach. Ma 215,9 mln klientów (dane z 31 marca 2011 r.), z czego 141,6 mln to użytkownicy marki Orange oferującej usługi internetowe, telewizję i usługi mobilne, dostępne w większości krajów, w których działa Grupa. 31 marca 2011 r. z urządzeń mobilnych korzystało 156,7 mln klientów na całym świecie, a z szerokopasmowego Internetu (łącza ADSL i łącza optyczne) – 13,9 mln. Orange jest jednym z największych europejskich operatorów Internetu mobilnego i szerokopasmowego, a pod marką Orange Business Services – jednym ze światowych liderów w dziedzinie usług telekomunikacyjnych dla firm.
Spółka France Telecom jest notowana na paryskiej giełdzie Euronext (przedział A) i na nowojorskiej giełdzie NYSE.
Więcej informacji (przez Internet i w urządzeniach mobilnych): www.orange.com, www.orange-business.com, www.orange-innovation.tv
Orange oraz nazwy wszystkich innych produktów i usług Orange wymienionych w niniejszym materiale są znakami towarowymi firmy Orange Brand Services Limited, Orange France lub France Telecom.
Informacje o Dailymotion
Dailymotion to serwis internetowy umożliwiający publikowanie i przeglądanie materiałów wideo w nowatorski sposób. Łączy on kreatywność Internetu z jakością tradycyjnych środków przekazu. Jest jednym z największym na świecie tego typu portali, odwiedzanym miesięcznie przez 114 milionów użytkowników (źródło: comScore, maj 2011 r.), którzy oglądają miliard filmów. Dailymotion publikuje materiały zaprojektowane przez użytkowników, dostarczone przez partnerów oraz stworzone w ramach programu Motionmaker. Użytkownicy mają do dyspozycji najnowocześniejsze technologie, takie jak kreatory treści, dzięki czemu filmy reprezentują najwyższą jakość, w tym – High Definition. Serwis działa szybko i jest łatwy w obsłudze. Automatycznie filtruje nieautoryzowane treści zgłoszone przez właścicieli praw autorskich. Zapewnia użytkownikom materiały najwyższej jakości, a równocześnie chroni prawa twórców. Dailymotion, dostępny praktycznie we wszystkich krajach świata, oferuje 33 wersje swojej strony głównej ze specjalnymi treściami lokalnymi.
Więcej informacji: http://www.dailymotion.com
Informację dodatkowe znajdują się w załącznikach.
Kontakty dla mediów:
Vanessa Clarke +44 7891 056 593, vanessa.clarke@orange-ftgroup.com
(Unanimis) Lainie Morison +44 207 016 2338, Lainie.Morison@unanimis.co.uk
(Dailymotion) Joe Meaney, +44 845 680 1864, joe@proofcommunication.com
* W Wielkiej Brytanii Orange będzie wspierać Dailymotion na portalach internetowych i mobilnych, w Hiszpanii, Polsce i Ameryce Łacińskiej – tylko na internetowych, we Francji – tylko na mobilnych. Ameryka Łacińska nie obejmuje Brazylii. Portal Dailymotion jest dostępny we wszystkich krajach świata z wyjątkiem Chin i Korei Południowej.
* Orange Advertising Network działa w Wielkiej Brytanii pod firmą Unanimis, która jest jednostką zależną
w całości należącą do France Telecom-Orange Group.