Informacje prasowe

Orange zbuduje sieć kampusową 5G w fabryce Miele

18 marca 2021
Orange zbuduje sieć kampusową 5G w fabryce Miele

W Ksawerowie pod Łodzią na 6000 m2 w fabryce sprzętu AGD firmy Miele dzięki Orange Polska powstanie druga po Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej sieć kampusowa w Polsce działająca w docelowym dla 5G paśmie 3,6 GHz.

- Cieszymy się, że taki partner jak Miele wybrał naszą ofertę tym bardziej, że konkurencja była poważna. Potwierdza to wysokie kompetencje Orange Polska w zakresie tworzenia sieci 5G dla potrzeb transformacji cyfrowej przemysłu. Działamy kompleksowo. Począwszy od projektu, poprzez dostarczenie, instalację i konfigurację, aż po utrzymanie sieci z zapewnieniem wysokich parametrów. Zapewnimy zasięg w 5G, ale również w LTE. Transmisja w sieci będzie się mogła odbywać z prędkością ponad 750 Mb/s. Bazujemy na doświadczeniach Grupy Orange zdobytych przy realizacji podobnych projektów w krajach Europy Zachodniej i własnych zdobytych podczas budowy sieci w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej – powiedział Julien Ducarroz, prezes zarządu Orange Polska.

Kontrakt podpisany został na okres dwóch lat. Powstająca sieć pozwoli zdigitalizować i zautomatyzować proces kontroli jakości dla tworzonych produktów, a także uruchomić na szeroką skalę szkolenia pracowników przy użyciu wirtualnej rzeczywistości (VR).

- W przyszłości planujemy wykorzystać budowaną przez Orange sieć 5G do obsługi pojazdów autonomicznych, dużej liczby czujników IoT oraz zdalnego wsparcia ekspertów z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej (AR). Wszystko to ma na celu dalszą transformację cyfrową naszej fabryki i zwiększenie jej wydajności operacyjnej. Zaprosiliśmy również startupy, z którymi chcemy wdrażać i testować nowe rozwiązania 5G, które mamy nadzieję z powodzeniem zastosować również w naszych zakładach w innych krajach - powiedział dr Thorsten Störmer, Dyrektor Zarządzający Miele Ksawerów.

- Wraz z naszymi partnerami, Orange, Ericsson, Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i oczywiście z wybranymi start-upami będziemy próbować w nadchodzących miesiącach zmierzyć się z nową technologią 5G, aby poznać ograniczenia i restrykcje. W Miele traktujemy ten projekt jako dobrą okazję do wniesienia istotnego wkładu w nasz rozwój technologiczny i przedłużenia naszej pozycji lidera w branży - dodał Manfred Neuhauser, kierownik projektu S5 w Miele.

Stworzyliśmy w Łódzkiej Strefie „S5- Akcelerator Technologii 5G” by kreować innowacje wzmacniające Przemysł 4.0. Zaangażowanie się w projekt inwestorów i partnerów, firm takich jak Orange czy Ericsson przyspiesza rozwój przemysłowej sieci 5G – mówi Marek Michalik, prezes Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

W Łódzkiej strefie będziemy świadkami pierwszych wdrożeń innowacji opartych na 5G w realnym środowisku produkcyjnym. To efekt, jaki osiągnęliśmy dzięki połączeniu potencjału naszych startupów oraz doświadczenia naszego i partnerów biznesowych – dodaje Agnieszka Sygitowicz, wiceprezes ŁSSE.

Urządzenia komunikujące się z siecią będą wykorzystywały karty SIM, które również dostarczy w ramach umowy Orange Polska. Do budowy sieci wykorzystanych zostanie 8 anten firmy Ericsson działających w pasmach 3,6 GHz oraz 2100 MHz.

- Współpraca firm Ericsson, Orange i Miele to idealny przykład kierunku w jakim zmierza wprowadzanie technologii 5G. Zastosowanie w produkcji aplikacji działających w oparciu o 5G jest wymownym przykładem dla innych firm, jak można z pożytkiem dla rozwoju produkcji, a także rodzimego  rynku, kreować konkurencyjną przewagę. Cieszę się, że Ericsson bierze udział w tym projekcie i dostarcza nowoczesną infrastrukturę 5G. – powiedział Martin Mellor, szef firmy Ericsson w Polsce.

Fabryka firmy Miele w Ksawerowie działa już od jesieni 2019 r. i zatrudnia 300 osób. W marcu 2020 r. powstały w niej pierwsze egzemplarze pralek najnowszej generacji. W miarę rozwoju produkcji możliwa będzie również dalsza rozbudowa sieci 5G, co uczyni ksawerowski zakład jednym z nowocześniejszych w Europie.

Mediateka


Informacje prasowe

Rusza Green Accademy, program studiów podyplomowych o ekologii i zrównoważonym rozwoju

17 marca 2021
Rusza Green Accademy, program studiów podyplomowych o ekologii i zrównoważonym rozwoju

Unikalny program studiów podyplomowych Green Accademy w całości poświęcony jest zagadnieniom zrównoważonego rozwoju. To studia dla osób, które chcą zostać liderami zielonej zmiany. Uruchamia je Ośrodek Badań nad Przyszłością Collegium Civitas. Partnerem pierwszej edycji Green Accademy jest firma Orange Polska.

Dlaczego warto brać pod uwagę zmiany klimatyczne i czym jest zrównoważony rozwój w organizacji oraz odpowiedzialny CSR? To najważniejsze tematy rocznych studiów podyplomowych Green Accademy. Uczestnicy  będą poznawać trendy przyszłości i zasady bezpieczeństwa klimatycznego. Pogłębią także wiedzę m.in na temat recyklingu i zarządzania odpadami w skali globalnej. Dowiedzą się także jak komunikować tematykę „green” w sposób odpowiedzialny.

Green Accademy będzie prowadzona w interaktywnej formule, oferując wykłady, zajęcia warsztatowe i inicjatywy o charakterze integracyjnym. Roczne zajęcia poprowadzą wybitni naukowcy oraz praktycy biznesowi m.in. prezes Fundacji Batorego – Edwin Bendyk, wybitny ekspert i publicysta zajmujący się obszarem zrównoważonego rozwoju, Kamil Wyszkowski – prezes Rady UN Global Compact Network Poland czy Roland Zarzycki – doktor nauk matematycznych i doktor nauk humanistycznych, prorektor ds. dydaktycznych Collegium Civitas, specjalizuje się w krytycznej analizie zagadnień społeczno-ekonomicznych.

Collegium Civitas  od kilku lat prowadzi programy edukacyjne związane ze zrównoważonym rozwojem. Wyjątkowo trudny okres globalnej pandemii jeszcze bardziej uwypuklił ich znaczenie.  - W Ośrodku Badań nad Przyszłością,  którym mam przyjemność zarządzać, stworzyliśmy kompleksowy program rocznych studiów podyplomowych poświęconych zrównoważonemu rozwojowi. Program Green Accademy to trzy moduły: Kontekst, Człowiek i Organizacja, które wyjaśniają wielowymiarowość obszaru "green" oraz "sustainable development - mówi Piotr Pokrzywa, dyrektor zarządzający OBnP.

Ekologia i zagadnienia zrównoważonego rozwoju są ważnym elementem strategii Orange Polska. -Najważniejsze dla osiągnięcia celów Porozumienia Paryskiego są zmiany systemowe. A system tworzą i zmieniają ludzie. Dlatego tak ważne są rzetelna informacja i edukacja. Obok redukcji emisji czy gospodarki obiegu zamkniętego, stanowią ważne uzupełnienie naszego programu #OrangeGoesGreen. Jego celem jest neutralność klimatyczna netto do 2040 roku. Jesteśmy dumni z bycia partnerem tych unikalnych studiów. Cieszę się, że część pracowników Orange Polska, gotowych działać dla naszej planety, zostanie studentami Green Accademy - twierdzi Julien Ducarroz prezes Orange Polska

-Green Accademy realizujemy pod egidą Ośrodka Badań nad Przyszłością - centrum analitycznego Collegium Civitas zajmującego się wielowymiarowymi badaniami nadchodzących zmian i trendów. Nasza satysfakcja jest tym większa, że, w tym trudnym  zarówno dla uczelni  jak i biznesu okresie, nawiązaliśmy przy pierwszej edycji Green Accademy współpracę z liderem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju firmą Orange Polska – jesteśmy przekonani, że nasza współpraca przyniesie obydwu podmiotom wiele korzyści - zarówno merytorycznych jak i stricte biznesowych - dodaje Rektor Collegium Civitas - prof. Stanisław Mocek.


Informacje prasowe

Jak prowadzić lekcje, które angażują uczniów? Trwa nabór na bezpłatne szkolenia dla nauczycieli w projekcie „Lekcja:Enter”

15 marca 2021
Jak prowadzić lekcje, które angażują uczniów? Trwa nabór na bezpłatne szkolenia dla nauczycieli w projekcie „Lekcja:Enter”

W ostatnich dwóch latach jedynie co trzeci nauczyciel wziął udział w szkoleniu, które przełożyło się na atrakcyjność prowadzonych przez niego lekcji. Połowa (51%)* ocenia swoją wiedzę z wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w szkole jako podstawową. Rozwiązaniem może być udział w projekcie „Lekcja:Enter”, który pokazuje jak w praktyce wykorzystać zdobytą wiedzę na lekcji.  Dzięki cyklowi szkoleń  i wsparciu trenera, nauczyciele uczą się nowoczesnych metod prowadzenia zajęć. Do tej pory szkolenia rozpoczęło ponad 15 tys. nauczycieli, a 80% z nich uznało, że szkolenia spełniły ich oczekiwania.

Nauczyciel to przewodnik w edukacji. To on decyduje, jak wygląda lekcja, z jakich materiałów i metod korzysta i co wynoszą z niej uczniowie. -  Coraz częściej spotykamy się z opiniami nauczycieli i nauczycielek, że dużym wyzwaniem dla nich jest zaangażowanie uczniów w proces edukacyjny, a co za tym idzie chęci zdobywania przez nich wiedzy. Dotyczy to zarówno edukacji zdalnej, jak i pracy w szkole stacjonarnej – mówi Monika Eilmes-Glegoła, kierowniczka projektu „Lekcja:Enter” z Fundacji Orange.

Żeby nauka były atrakcyjna, a przede wszystkim skuteczna, warto wprowadzać do lekcji innowacje, prowadzić zajęcia inaczej niż dotychczas, próbować nowych metod edukacyjnych. Dobrze, żeby lekcje zawierały elementy oparte na wykorzystaniu narzędzi cyfrowych, które pomagają dzieciom i młodzieży w lepszym zrozumieniu wielu tematów, sprawiają, że lekcje są ciekawsze, dostosowane do ich potrzeb i rzeczywistości, w której funkcjonują.

Na te i inne wyzwania staramy się odpowiedzieć na naszych szkoleniach, gdzie praktycy pokazują nauczycielkom i nauczycielom, jak prowadzić lekcje w oparciu o ich własne doświadczenie oraz o doświadczenie uczniów i uczennic oraz poszukania odniesień w praktyce – wyjaśnia Monika Eilmes – Glegoła.

 Badania* pokazują, że z aktywizujących metod nauczania wykorzystujących TIK nauczyciele nadal korzystają niezbyt chętnie. Z metody projektów uczniowskich korzystało 37%, a z Webquestu tylko 3% nauczycieli. Dlatego właśnie powstał projekt edukacyjny „Lekcja: Enter”, którego celem jest wsparcie nauczycieli w prowadzeniu lekcji angażujących uczniów, rozwijających umiejętność krytycznego i twórczego myślenia, uczących pracy w zespole. Lekcji, które stawiają ucznia na pierwszym miejscu, pozwalając mu na  zdobywanie wiedzy drogą własnych doświadczeń i poszukiwań, z pomocą narzędzi cyfrowych, programów i aplikacji.

Program szkoleń, które podczas pandemii odbywają się również onilne, zakłada 40 godzin pracy z trenerem. Grupy są małe, co gwarantuje indywidualne podejście do każdego uczestnika. Niewątpliwym wsparciem dla edukatorów jest baza kilkunastu już tysięcy scenariuszy opracowanych w ramach projektu – dodaje kierowniczka projektu.

Szkolenia w projekcie „Lekcja:Enter” rozpoczęły się rok temu i już ponad 15 tysięcy nauczycieli postanowiło wziąć w nich udział. Zdecydowana większość uczestników (90%) pozytywnie oceniła szkolenia, a 69% badanych bardzo dobrze ocenia jakość materiałów szkoleniowych. Co ważne, zdecydowana większość nauczycieli (86%) poleciłoby szkolenia innym.

Dla kogo szkolenia?

Szkolenia kierowane są do dyrektorów szkół oraz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, a także przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, humanistycznych, artystycznych i informatycznych w szkołach podstawowych i średnich. Szczegóły na temat zapisów znajdują się na stronie projektu: https://lekcjaenter.pl/strona/19/o-szkoleniach

Projekt „Lekcja:Enter” jest  realizowany przez konsorcjum trzech organizacji: Fundację Orange (lider), Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytut Spraw Publicznych,  ze środków UE. Dofinansowanie zostało przyznane przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa w ramach działania 3.1 „Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

  • Wyniki pretestu wśród nauczycieli dołączających do projektu „Lekcja:Enter”, N=3589
  • Wyniki ewaluacji śródokresowej projektu „Lekcja:Enter” N=3989

Mediateka

Scroll to Top