Informacje prasowe

Oświadczenie Telekomunikacji Polskiej w sprawie wszczęcia przez UKE postępowania zmierzającego do separacji funkcjonalnej TP

15 grudnia 2008
Oświadczenie Telekomunikacji Polskiej w sprawie wszczęcia przez UKE postępowania zmierzającego do separacji funkcjonalnej TP

Telekomunikacja Polska spodziewała się takiej decyzji UKE i nie jest nią zaskoczona. Regulator od wielu miesięcy w mediach zapowiadał taką decyzję i podejmował liczne działania, które miały na celu jej uzasadnienie. Obecnie nastąpiło jedynie medialne apogeum.

Zwracamy uwagę, że dziś regulator nie podjął decyzji o podziale TP, a jedynie rozpoczął postępowanie, które długo potrwa i wcale nie musi zakończyć się narzuceniem podziału.

Telekomunikacja Polska podtrzymuje wielokrotnie przedstawiane stanowisko, że ewentualne podjęcie przez UKE decyzji o podziale TP będzie niekorzystne dla rynku i zahamuje inwestycje. W jej wyniku Polacy nic nie zyskają. Nie powstanie ani jedna dodatkowa linia telekomunikacyjna, ani jedno gospodarstwo domowe nie zyska w tym czasie podłączenia do Internetu. Doświadczenia brytyjskie pokazują, że reorganizacja TP wydłuży czas na przyłączenie Internetu czy rozpatrzenie awarii na rzecz klientów operatorów alternatywnych.

Zdaniem autorów raportu o zasadności podziału, przygotowanego na zlecenie UKE, a także niezależnych analityków, na proces separacji stracimy 4-5 lat. Koszty podziału będą ogromne, osiągną ponad 750 mln zł.

Obecnie nie ma żadnych podstaw prawnych do przeprowadzenia takiej operacji. Dlatego TP proponuje zamiast wątpliwego prawnie i ekonomicznie podziału, wprowadzenie całkowicie transparentnych warunków obsługi wszystkich operatorów - plan równoważności dostępu.

Podział funkcjonalny proponowany przez UKE będzie oznaczał wydzielone księgowości, oddzielne systemy infromatyczne i zarządzania. TP natomiast proponuje mniej inwazyjne zmiany organizacyjne wewnątrz spółki. Pozwolą one jednak stwierdzic niezbicie, że Firma nie faworyzuje spółek z Grupy TP kosztem operatorów alternatywnych, w tym własnej części detalicznej oraz PTK Centertel. Już teraz co miesiąc publikowane są informacje na temat warunków obsługi innych operatorów tzw. wskaźniki KPI.

Propozycje TP można zrealizować dużo szybciej i taniej niż podział. Ich wdzrożenie potrwałoby ok. roku i kosztowałoby od 60 do 80 proc. mniej. Regulator uczestyniczyłby w każdym etapie realizacji planu równoważności dostępu.


Informacje prasowe

Operatorzy komórkowi wspólnie przystąpią do konkursu na DVB-H

12 grudnia 2008
Operatorzy komórkowi wspólnie przystąpią do konkursu na DVB-H

Czterej operatorzy  telefonii komórkowej - Polska Telefonia Cyfrowa, P4, Polkomtel S.A. oraz PTK Centertel,- powołali spółkę Mobile TV. Celem jej założenia jest wspólny udział w ogłoszonym przez UKE konkursie na wybór operatora multipleksu świadczącego hurtowy dostęp do telewizji mobilnej DVB-H.

Powołanie spółki Mobile TV jest kolejnym elementem działań polskich operatorów komórkowych, którzy na mocy zawartego rok temu porozumienia zdecydowali się na współpracę przy opracowywaniu jednolitych standardów i szybkim wprowadzaniu na rynek nowoczesnych usług telekomunikacyjnych.

Czterej udziałowcy spółki posiadają w niej równe prawa - po 30 udziałów stanowiących 25 proc. kapitału zakładowego, uprawniających do 25 proc. ogólnej liczby głosów na Zgromadzeniu Wspólników. Przedmiotem działalności będzie świadczenie usług umożliwiających dostęp do telewizji mobilnej w oparciu o technologię DVB-H lub inną.

Wszystkie podmioty zainteresowane dostarczaniem programów do powstającej telewizji mobilnej mogą zgłaszać swoje propozycje pod adresem e-mail: kontakt@tv-mobi.pl"

* * *

W lutym bieżącego roku czterej operatorzy telefonii komórkowej uruchomili pierwsze w Polsce testy Cyfrowej Telewizji Mobilnej w standardzie DVB-H. Testowa emisja programów była możliwa dzięki kooperacji z nadawcami telewizyjnymi oraz wsparciu UKE. Emisja programów była realizowana z nadajnika na Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.


Informacje prasowe

Wolny Weekend w Nowym Orange Go

11 grudnia 2008
Wolny Weekend w Nowym Orange Go

Wolny Weekend to nowa usługa dla użytkowników oferty Nowe Orange Go. Dzięki niej dostają darmowe godziny i SMS-y do wykorzystania na sobotnio - niedzielne kontakty w Orange i sieciach stacjonarnych.

Każdy klient korzystający z oferty Nowe Orange Go, który jednorazowo doładuje swoje konto kwotą nie mniejszą niż 25 zł, otrzyma bezpłatne godziny na połączenia lub SMS-y, do wykorzystania w ciągu najbliższego weekendu po doładowaniu.

Aby skorzystać z usługi należy wysyłać niewykorzystany wcześniej, 14-cyfrowy kod z karty zdrapki pod numer 919. Wykonane w ten sposób doładowanie nie tylko przedłuża ważność konta, ale dodatkowo daje nawet 12 darmowych godzin do wykorzystania w czasie weekendu.

Liczba promocyjnych godzin w usłudze Wolny Weekend jest zależna od kwoty doładowania:

Kwota doładowania

Dodatkowe minuty na rozmowy w Orange i na stacjonarne do wykorzystania w weekend po doładowaniu konta

25 zł

2 godziny

50 zł

6 godzin

100 zł i więcej

12 godzin

Promocyjne minuty są wymienialne na SMS-y, jedna minuta to cztery SMS-y. Bonusowe środki niewykorzystane w czasie najbliższego weekendu po doładowaniu przepadają.

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.