Informacje prasowe

Pierwsze kroki do kultury – wystawa Akademii Orange

28 września 2012
Pierwsze kroki do kultury – wystawa Akademii Orange

Ruszyła wystawa fotografii ukazująca młodych uczestników programu nowoczesnej edukacji kulturalnej - Akademii Orange i ich pierwsze kroki w świadomym tworzeniu kultury. Fotografie w niekonwencjonalny sposób opowiadają o tym, jak młodzi rozwijali swoje pasje, odkrywali talenty, a także zmieniali życie swoich lokalnych społeczności.

Dokumentując działania młodych twórców kultury, fotografowie przejechali blisko 20 000 kilometrów, by za pomocą obrazów opowiedzieć, jak dzieci i młodzież z różnych zakątków Polski odnajdują się w kreatywnej przestrzeni spotkania z kulturą. Fotografie są także obrazem prywatnych historii młodych – o tym, jak zyskują możliwość wyrażania siebie i świadomość, że posiadają wszelkie niezbędne narzędzia, by samodzielnie tworzyć i zarażać swoją pasją innych. Poprzez uczestnictwo w III edycji programu Akademia Orange nabywają też konkretnych kompetencji i powoli stają się reżyserami, grafikami, aktorami, muzykami, malarzami, fotografami.

Wystawa przy Krakowskim Przedmieściu to nie tylko fotografie: sposób ich prezentacji umożliwia interaktywne odkrywanie Akademii Orange – każdy widz może znaleźć swoją ścieżkę poznawania historii młodych twórców kultury i obracać zdjęcia na specjalnych „liczydłach”.

Program Akademia Orange, realizowany przez Fundację Orange, wspiera oryginalne inicjatywy edukacyjno-kulturalne, by rozbudzić potencjał młodych ludzi z różnorodnych środowisk. Przełamuje stereotypy postrzegania kultury przez młodych – jako nieatrakcyjnej i niezrozumiałej - bo angażuje ich w projekty w niekonwencjonalny sposób: przy wykorzystaniu nowych technologii i mediów. Dzięki temu każdego roku w Akademii Orange bierze udział ponad 5 tysięcy młodych ludzi, przyszłych twórców i świadomych odbiorców kultury.

W trzech edycjach Akademii przyznano granty na łączną kwotę 4,5 miliona złotych, zrealizowano 126 projektów edukacyjnych, w których uczestniczyło ponad 15 000 dzieci i młodzieży z całej Polski.  W projektach powstały nowatorskie, inspirujące narzędzia edukacyjne w formie publikacji, scenariuszy zajęć, materiałów multimedialnych itp. Wszystkie te treści są dostępne na licencji Creative Commons jako otwarte zasoby edukacyjne na portalu www.akademiaorange.pl. Oznacza to, że każdy może korzystać z nich do przeprowadzenia własnych inicjatyw, ulepszać i dzielić się nimi przy zachowaniu pewnych praw autorskich.

Wystawę można oglądać do 8 października w Warszawie, przy Krakowskim Przedmieściu 32

Do 3 października trwa nabór wniosków do IV edycji programu Akademia Orange, Wsparcie na realizację projektów adresowanych do dzieci i młodzieży mogą otrzymać organizacje pozarządowe, państwowe i samorządowe, instytucje kultury, w tym biblioteki, szkoły, uczelnie, które przedstawią innowacyjny projekt kulturalny dla młodzieży w swoim otoczeniu lub skorzystają z projektów już przeprowadzonych w trzech edycjach Akademii Orange. Zwycięskie inicjatywy będą realizowane od stycznia do czerwca 2012 r.

Więcej informacji udziela:

Daria Drabik

Koordynator ds. komunikacji i wydarzeń specjalnych

Tel. +48 22 844 60 65 , e-mail: Daria.Drabik@orange.com

Maria Adamiec

Koordynator programów edukacyjnych

Tel. +48 22 844 52 81, e-mail: Maria.Adamiec@orange.com


Informacje prasowe

Reklama dla Firm – znamy wyniki konkursu

27 września 2012
Reklama dla Firm – znamy wyniki konkursu

15 tysięcy osób zainteresowało się  ogólnopolskim konkursem „Reklama dla Firm”. Spośród 1180 małych firm,  które spełniły jego warunki, komisja konkursowa wyłoniła 340 zwycięzców. Otrzymają oni od Orange bezpłatne pakiety reklamowe obejmujące kampanie na tablicach zewnętrznych w wybranym przez siebie mieście. Reklamy pojawią się w październiku na ponad 1800 nośnikach w 49 miastach Polski. Akcja prowadzona jest pod patronatem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Duże zainteresowanie konkursem „Reklama dla Firm” ze strony mikro firm to dowód na to, że lokalni przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z konieczności prowadzenia działań reklamowych i ich wpływu na rozwój biznesu. Jednak nie zawsze decydują się na nie, przede wszystkim ze względu na wysokie koszty. Realizując projekt „Reklama dla Firm”, chcemy kompleksowo wspierać ich rozwój – w dużo szerszym zakresie niż tylko poprzez oferowanie i dostarczanie rozwiązań telekomunikacyjnych czy teleinformatycznych – mówi Tomasz Izydorczyk, Dyrektor Marketingu Rynku Biznesowego, Orange Polska.

Zadaniem uczestników konkursu było opisanie, w jaki sposób ułatwiają sobie prowadzenie firmy. Przedsiębiorcy cenią sobie dobrą organizację pracy, zaufany zespół pracowników oraz możliwość ciągłego poszerzania wiedzy. W codziennej pracy wykorzystują nowoczesne technologie. Ważnym czynnikiem ułatwiającym prowadzenie firmy jest optymalizacja kosztów, zwłaszcza w obliczu kryzysu. Co ciekawe, z nadesłanych na konkurs „Reklama dla Firm” zgłoszeń wyłania się współczesny obraz polskiego przedsiębiorcy – osoby młodej, przedsiębiorczej, pomysłowej i otwartej na niestandardowe rozwiązania.

Wszystkie odpowiedzi, nadesłane na konkurs za pośrednictwem strony internetowej www.reklamadlafirm.pl, oceniało jury złożone m.in. z przedstawicieli Orange oraz eksperta Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Rejestracja do konkursu trwała od 9 sierpnia do 9 września br.

Akcja „Reklama dla Firm” była skierowana do wszystkich osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w Polsce. Stanowiła drugą odsłonę projektu realizowanego w ramach rebrandingu Telekomunikacji Polskiej na Orange w maju br. O uruchomieniu drugiej edycji zadecydowały wyniki: wysoki wskaźnik zadowolenia uczestników z udziału w majowym projekcie oraz jego realne przełożenie na wyniki biznesowe. Ponad 1/3 wszystkich przedsiębiorców biorących udział w pierwszej odsłonie akcji zaobserwowała wzrost liczby zapytań o ofertę firmy, a 27% wzrost liczby klientów. Co piąty uczestnik majowego projektu odnotował wzrost obrotów firmy i ilości zawieranych transakcji.

Więcej informacji:

www.reklamadlafirm.pl

www.ulatwsobiebiznes.pl

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

22 527 19 39

biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

Każdy może pomóc dzieciom z wadą słuchu

27 września 2012
Każdy może pomóc dzieciom z wadą słuchu

Fundacja Orange z okazji zbliżającego się Międzynarodowego Dnia Niesłyszących rozpoczyna charytatywną akcję na rzecz dzieci z wadą słuchu. Zebrane środki będą przeznaczone na zakup aparatów słuchowych, dzięki którym niesłyszące dzieci mają możliwość lepszego kontaktu z otaczających je światem.

Międzynarodowy Dzień Niesłyszących przypomina społeczeństwu o potrzebach osób żyjących w ciszy. Małe dzieci mają szansę na to, aby prawidłowo się rozwijać i cieszyć światem dźwięków. Dlatego Fundacja Orange zapewnia im wczesną rehabilitację prowadzoną pod okiem specjalistów oraz bezpłatnie wypożycza aparaty słuchowe umożliwiające odbiór dźwięków. Rocznie z tych wypożyczeń korzysta prawie 300 dzieci, a urządzenia dostępne są w 18 placówkach audiologicznych w Polsce. Po 6 latach prowadzenia banków aparatów słuchowych przyszedł czas, aby doposażyć placówki w nowe urządzenia.

Z myślą o tej potrzebie Fundacja Orange rozpoczęła zbiórkę środków na zakup aparatów słuchowych oraz wsparcie terapii domowej dzieci w ramach programu Dźwięki Marzeń. Każdy może włączyć się w akcję i dokonać wpłaty w dowolnej kwocie na konto 55 1030 1508 0000 0005 0430 1109 (Fundacja Orange, ul.Krasickiego 55/59, 02-608 Warszawa, z dopiskiem POMAGAM). Dla klientów Orange uruchomiony został także charytatywny SMS – wystarczy wysłać POMAGAM na numer 7202 (koszt SMS – 2,46 zł z VAT).  Zbiórka potrwa do 31.03.2013.

W Polsce wykrycie wady słuchu możliwe jest już w drugiej dobie życia dziecka w ramach Programu Powszechnych Przesiewowych Badań Słuchu u Noworodków prowadzonego przez Fundację Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Daje to szansę na szybkie potwierdzenie diagnozy i zapewnienie stymulacji słuchu. Dzięki wypożyczeniom aparatów słuchowych od Fundacji Orange rodzice dzieci z wadą słuchu mają czas na przeprowadzenie formalności związanych z zakupem własnych aparatów, a specjalista może obserwować dziecko przez kilka miesięcy w różnych  urządzeniach, zanim ostatecznie zdecyduje, który model będzie dla dziecka najlepszy. Ponadto, dla dzieci z bardzo głębokim ubytkiem słuchu, stymulacja w aparatach jest konieczna, zanim przeprowadzone zostanie wszczepienie implantu ślimakowego.

Aparat słuchowy to pierwszy ważny krok, ale nie jedyny - istotna jest także systematyczna rehabilitacja słuchu i mowy prowadzona pod okiem specjalistów i wdrożona jak najwcześniej. Z małymi dziećmi warto pracować w ich naturalnym środowisku, w którym czują się najpewniej. Dlatego terapeuci współpracujący z Fundacją dojeżdżają do domów dzieci, aby tam prowadzić ćwiczenia i włączać w proces terapii rodziców i opiekunów dzieci.

Patronat honorowy nad programem Dźwięki Marzeń sprawuje Ministerstwo Zdrowia. Jego Ambasadorem jest aktorka, piosenkarka Olga Bończyk, która wychowała się w rodzinie osób niesłyszących.

Szczegółowe informacje o programie Dźwięki Marzeń oraz lista banków aparatów słuchowych znajdują się na stronie www.dzwiekimarzen.pl lub pod nr infolinii  800 48 00 44 (pon.- pt. w godz. 10.00 -16.00).

Pomóż dzieciom z wadą słuchu cieszyć się światem dźwięków.

Przyłącz się do zbiórki na zakup nowych aparatów słuchowych i prowadzenie terapii.

Dokonaj wpłaty o dowolnej kwocie na konto 55103015080000000504301109

Fundacja Orange, ul.Krasickiego 55/59, 02-608 Warszawa z dopiskiem POMAGAM.

Lub wyślij POMAGAM na nr 7202 (SMS dla klientów Orange) – 2,46 zł z VAT.

Dodatkowych informacji udziela:

Antonina Bojanowska

Koordynator ds. Komunikacji Programów

Fundacja Orange

tel. +48 22 844 58 98

kom. +48 509 84 86 82

e-mail: antonina.bojanowska@orange.com

Fundacja Orange prowadzi autorskie programy i wspiera wartościowe działania innych organizacji pozarządowych na rzecz dzieci i młodzieży w obszarach nowoczesnej edukacji, kultury i zdrowia. We wszystkie działania Fundacji angażują się wolontariusze Orange. Główne realizowane programy to: Akademia Orange, Edukacja z Internetem, Orange dla bibliotek, Dźwięki Marzeń i Telefon do mamy.

Fundacja została stworzona w 2005 roku przez Telekomunikację Polską i PTK Centertel (spółki należące do Orange Polska).  www.fundacja.orange.pl

Scroll to Top