Informacje prasowe

Pierwszy w Polsce test agregacji 3 pasm częstotliwości w technologii LTE

27 listopada 2014

Pierwszy w Polsce test agregacji 3 pasm częstotliwości w technologii LTE

Orange Polska oraz Huawei pomyślnie zakończyli pierwsze w Polsce testy agregacji 3 pasm częstotliwości w standardzie LTE. Technologia ta pozwala użytkownikom na jednoczesny dostęp do więcej niż jednego bloku częstotliwości, co w konsekwencji znacząco poprawia prędkość przesyłania danych – w trakcie testów wyniosła ona aż 296 Mb/s. Ponadto, technologia agregacji pasm częstotliwości poprawia elastyczność wykorzystania widma, zapewniając lepszą jakość usług i zarządzanie zasobami radiowymi.

– Z technologicznego punktu widzenia już dzisiaj jesteśmy gotowi wdrożyć testowane rozwiązania. Czekamy jednak na decyzje UKE w sprawie aukcji na pasma 800 & 2600 MHz, która jest głównym czynnikiem, niezbędnym do dalszych działań. Rozwój agregacji częstotliwości LTE stanowi część naszej średnio i długoterminowej strategii, dlatego też postanowiliśmy przeprowadzić testy w naszym Orange Labs wraz z Huawei – naszym partnerem technologicznym. Wyniki testów są bardzo obiecujące i jesteśmy przekonani, że technologia agregacji pasm częstotliwości będzie ciepło przyjęta przez naszych klientów w najbliższym czasie – powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu Orange Polska ds. Operacyjnych.

Testy przeprowadzono według następujących scenariuszy:

  • 10 MHz w paśmie 800 MHz + 10 MHz w paśmie 1800 MHz + 20 MHz w paśmie 2600 MHz
  • 10 MHz w paśmie 1800 MHz + 10 MHz w paśmie 2600 MHz  + 20 MHz w paśmie 2600 MHz

W obu przypadkach osiągnięto imponującą prędkość pobierania danych wynoszącą 296 Mb/s.

– Jako zespół odpowiedzialny za badania i rozwój w obszarze Wireless Access Development jesteśmy niezwykle zadowoleni z udziału w przeprowadzonych testach multipasmowej agregacji częstotliwości. Mimo, że nie jest możliwe uruchomienie tej funkcjonalności już dziś, chcemy być przygotowani na jej wdrożenie jak tylko będzie to zgodne z regulacjami. Funkcjonalność agregacji pasm jest kolejnym, oczywistym krokiem rozwoju komercyjnej sieci Orange. Dzięki niej, nasi klienci będą mogli otrzymać więcej korzyści, szczególnie w kontekście uzyskiwania maksymalnych przepustowości – powiedział Aleksander Jakubczak, dyrektor Rozwoju Dostępu Radiowego Orange Polska.

Możliwość agregacji 2 pasm częstotliwości to niezwykle ważna technologia, która jest testowana i komercyjnie wdrażana jedynie przez najbardziej zaawansowanych technologicznie operatorów na świecie.  Testy agregacji 3 pasm częstotliwości świadczą o zaangażowaniu Orange i Huawei w rozwój rozwiązań mających na celu zagwarantowanie jak najwyższej jakości usług dla swoich klientów.

 

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Pierwszy w Polsce test agregacji 3 pasm częstotliwości w technologii LTE

Informacje prasowe

„Polska Cyfrowa 2020+” – KIG i Orange Polska wspierają młodych naukowców

25 listopada 2014

„Polska Cyfrowa 2020+” – KIG i Orange Polska wspierają młodych naukowców

Jerzy Toborowicz, Monika Swaczyna i Piotr Osiadły zostali laureatami konkursu „Polska Cyfrowa 2020+” organizowanego przez Krajową Izbę Gospodarczą. Młodzi doktoranci, zajmujący się badaniem przyszłości Internetu, stosowaniem nowych technologii i szeroko pojętą cyfryzacją, otrzymali stypendia naukowe ufundowane przez Orange Polska.  Wyniki konkursu zostały ogłoszone 25 listopada podczas debaty „Impet cyfrowy. Polak e-gotowy?” odbywającej się w siedzibie Orange Polska w ramach cyklu spotkań Miasteczko Myśli.

Stypendia naukowe w wysokości 10 000 zł, ufundowane przez OPL, przyznane zostały autorom najciekawszych opracowań w kategoriach ekonomii, prawa i socjologii:

  • ekonomia – Jerzy Toborowicz (Akademia Leona Koźmińskiego), za pracę: Jak polityka cyfrowa może pomóc uchronić Polskę przed Pułapką Średniego Dochodu;
  • prawo – Monika Swaczyna (PAN), za pracę: Usprawnienie innowacyjności;
  • socjologia – Piotr Osiadły (Dolnośląska Szkoła Wyższa), za pracę: Dzień z życia Jasia Wykluczonego – osoba z niepełnosprawnością intelektualną w cyfrowym świecie roku 2020+.

„Cieszymy się, że mogliśmy poznać bardzo interesujących młodych ludzi z ciekawym spojrzeniem na przyszłość cyfrowej Polski, która również dla Orange stanowi nie tylko wyzwanie, ale i priorytet w codziennej działalności” – powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes Orange Polska ds. operacyjnych.

Nagrodzeni naukowcy wzięli udział w debacie „Impet cyfrowy. Polak e-gotowy?”, w trakcie której mogli skonfrontować swoje poglądy jak optymalnie zarządzać rozwojem cyfrowym Polski z opiniami ekspertów m.in ministerstwa cyfryzacji, GIODO i Fundacji demosEUROPA.
Miasteczko Myśli to cykl debat na tematy ważne dla Orange Polska i rynku, nie tylko telekomunikacyjnego. Trzecia edycja została poświęcona właśnie cyfryzacji.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: „Polska Cyfrowa 2020+” – KIG i Orange Polska wspierają młodych naukowców

Informacje prasowe

Rusza druga edycja Orange Fab – programu dla start-up’ów

21 listopada 2014

Rusza druga edycja Orange Fab – programu dla start-up’ów

Startuje druga edycja Orange Fab –  programu wspierającego rozwój małych, innowacyjnych firm, tzw. start-up’ów. Jego uczestnicy otrzymają szansę na rozwój swojego produktu i współpracę z Orange, na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych, zdobycie inwestora i wsparcie finansowe.  Do nowej edycji można się zgłaszać do 15 stycznia 2015. Projekty finalistów pierwszej edycji są już wdrażane do oferty Orange.

– Pierwsza edycja Orange Fab przyniosła wymierne efekty – na początku przyszłego roku dwa rozwiązania: PublishSoSimply i wizyta.pl będzie można kupić w naszej „chmurze dla firm”. Trzecim z wybranych rozwiązań, Sesame+, interesuje się firma Integrated Solutions – powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu Orange Polska ds. operacyjnych podczas spotkania inaugurującego nową edycję programu.

W ramach Orange Fab, start-upy zyskują dostęp do zasobów technicznych i marketingowych Orange Polska, kanałów komunikacji  (w tym mediów społecznościowych) i kanałów dystrybucji Orange. Mogą liczyć także na wsparcie mentorów z lokalnych ekosystemów technologicznych oraz dofinansowanie na rozwój produktu. Dla Orange współpraca ze start-up’ami to szansa na pozyskanie innowacyjnych produktów do swojej oferty.

– Warto spojrzeć na te korzyści w szerszym wymiarze: nawiązując współpracę ze start-upa’ami nie oczekujemy szybkiego zysku; raczej uczymy się od siebie nawzajem. Duże firmy, aby skutecznie konkurować na rynku muszą być innowacyjne, a nowatorskie, niekonwencjonalne pomysły powstają właśnie w małych firmach. Dla nas współpraca z nimi to jest zastrzyk nowej energii, świeże spojrzenie i pomysły na wykorzystanie technologii. Natomiast dla start-up’ów to dobra lekcja dojrzałego biznesu. Wspieranie młodych, początkujących przedsiębiorstw jest także elementem odpowiedzialnego społecznie biznesu. Dzisiaj to są start-up’y, ale za parę lat mają szansę stać się aktywnymi graczami na rynku i pozytywnie wpłynąć na naszą gospodarkę. – dodał Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu OPL ds. operacyjnych.

W spotkaniu inaugurującym II edycję Orange Fab uczestniczyli laureaci pierwszej edycji programu: Michał Majewski (kreator magazynów on-line PublishSoSimply) i Bartłomiej Danek (elektroniczny system rezerwacji wizyta.pl), Wśród korzyści ze współpracy z Orange wskazywali przede wszystkim na dostęp do infrastruktury i nawiązywanie międzynarodowych kontaktów.

– Dzięki udziałowi w Orange Fab w czerwcu uczestniczyłem w międzynarodowym pokazie start-up’ów Orange Demo Days w Paryżu. Nasz produkt wzbudził tam niemałe zainteresowanie, co utwierdziło mnie, że idziemy w dobrym kierunku. Przy okazji nawiązałem kilka cennych kontaktów i poznałem start-up’y z innych krajów. A już za kilka dni, 25 listopada lecę na kolejny Demo Days  do Tokio. Bez wsparcia Orange nie byłoby to możliwe – podkreślił Michał Majewski z PublishSoSimply.

– Orange udostępniło nam swoją infrastrukturę, m.in. bramkę USSD – którą wykorzystujemy w naszym systemie silnego uwierzytelniania. Jest to ważna część naszej usługi, dlatego cieszę się, że mogliśmy skorzystać z platformy sprawdzonego operatora – powiedział Marcin Szary z Sesame+.

Orange Fab jest programem międzynarodowym. Do tej pory odbył się 8. państwach: we Francji, Stanach Zjednoczonych, Izraelu, Japonii, Korei Płd., Tajwanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej i w Polsce. Do 1. edycji polskiego Orange Fab zgłoszonych zostało 107. usług i rozwiązań. Dominowały usługi cloud computingowe, e-commerce oraz cyfrowego kontentu.

Aby wziąć udział w nowej edycji programu, należy zgłosić swój start-up na stronie http://orangefab.pl/apply/ Termin zgłoszeń upływa 15 stycznia 2015 r. Wybrane firmy przystąpią do pracy już 21 lutego 2015 r.

Więcej informacji: http://orangefab.pl/

 

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Rusza druga edycja Orange Fab – programu dla start-up’ów

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej