Orange rozpoczyna świadczenie usług płatności zbliżeniowych NFC (Near Field Communition). Partnerami są Bank Zachodni WBK i organizacja płatnicza MasterCard wraz z partnerem technologicznym Gemalto (TSM). W pierwszym etapie z płatności zbliżeniowych w systemie PayPass będzie mogło skorzystać około dwóch tysięcy klientów Orange.
Uruchomienie płatności zbliżeniowych NFC w Orange, to największe wdrożenie tego typu usługi w skali kraju. W czasie pilotażu zostanie wykorzystana pełna infrastruktura systemu płatności zbliżeniowych, dzięki czemu klienci skorzystają z funkcjonalności odpowiadających rozwiązaniu docelowemu. W odróżnieniu od większości usług testowanych na rynku, zastosowane zostanie rozwiązanie Trusted Service Manager, które umożliwi zdalne wgrywanie aplikacji płatniczej na kartę SIM NFC, dla tak dużej grupy klientów. Oprócz zwiększenia bezpieczeństwa, ułatwi to aktywowanie usługi eliminując konieczność osobistej wizyty w banku czy placówce operatora. Pilotaż potrwa do końca sierpnia 2011 roku, jednak przystąpienie do niego będzie możliwe jedynie przez pierwsze trzy miesiące. Korzystanie z usługi będzie bezpłatne.
By poczuć jak wygodnie płaci się „komórką”, wystarczy mieć rachunek w Bank Zachodni WBK, a podpisując nową lub przedłużając dotychczasową umowę z Orange, wybrać telefon Samsung Avila z funkcją płatności zbliżeniowych. Osoby, które skorzystają z oferty, będą mogły płacić telefonem we wszystkich punktach akceptujących płatności zbliżeniowe. Dodatkowo transakcje będą nagradzane punktami w Programie Bonusowym PAYBACK, którego Orange i Bank Zachodni WBK są partnerami. Podczas każdej płatności telefon będzie się zachowywał jak wszystkie inne urządzenia z technologią MasterCard PayPass, pozwalając na transakcje zbliżeniowe bez względu na kwotę z zastrzeżeniem, że przy zakupach o wartości powyżej 50 złotych konieczne będzie ich potwierdzenie numerem PIN.
Dzięki usłudze płatności zbliżeniowych można szybko płacić m.in. w placówkach handlowo – usługowych takich jak: Empik, Smyk, coffeeheaven, Douglas, Żabka, McDonald's, Venezia, Kakadu, w sklepach komputerowych Sferis, w księgarniach Matras, na stacjach paliw Shell, w biletomatach na terenie Warszawy, czy na wybranych stadionach Ekstraklasy oraz wielu innych miejscach, akceptujących płatności MasterCard PayPass i Maestro PayPass.
„Ten projekt to kolejny dowód na to, że możliwości telefonu komórkowego są właściwie nieograniczone Udostępniając naszym klientom telefony z aplikacją płatniczą, otwieramy kolejny, po komunikacji czy rozrywce obszar, w którym rozwiązania Orange i partnerów mogą ułatwiać życie. Usługa płatności za pomocą telefonu PayPass doskonale wpisuje się w naszą strategię oferowania innowacyjnych i przyjaznych rozwiązań dla każdego. Wierzę, że spodoba się ona naszym klientom i przyczyni się do upowszechnienia tej formy płacenia” – komentuje Mariusz Gaca, Prezes PTK Centertel, operatora sieci Orange.
„Od wprowadzenia płatności zbliżeniowych w Polsce BZ WBK pozostaje w awangardzie, oferując swoim klientom pierwszą kartę w technologii PayPass, pierwszy zegarek, pierwszy brelok. Dlatego projekt płatności mobilnych to dla nas następny, naturalny krok w rozwoju oferty. Nasi klienci to ludzie otwarci na innowacje, dynamiczni, dlatego wierzymy, że płatności mobilne w technologii MasterCard PayPass zostaną bardzo dobrze odebrane i staną się ważnym elementem budowania naszej przewagi konkurencyjnej” – mówi Tadeusz Kościński z Banku Zachodniego WBK.
Więcej informacji o usłudze płatności zbliżeniowych można znaleźć na stronach:
http://www.orange.pl/NFC http://bzwbk.pl/orange http://www.paypass.pl/
Osoby kontaktowe:
Grupa TP: Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Grupy TP
Tel.: 22 527 19 39
Fax: 22 527 19 79
E-mail: biuro.prasowe@telekomunikacja.pl
BZ WBK: Artur Sikora, dyrektor Departamentu PR
Tel.: 22 586 80 05
E-mail: artur.sikora@bzwbk.pl