Informacje prasowe

Policzmy razem ślad węglowy. Bezpłatne narzędzie do obliczenia emisji CO2 firmy

09 maja 2023
Policzmy razem ślad węglowy. Bezpłatne narzędzie do obliczenia emisji CO2 firmy

Małe i średnie firmy mogą już korzystać z bezpłatnego kalkulatora śladu węglowego, przygotowanego przez Fundację Climate Strategies Poland przy wsparciu Orange Polska. Dla użytkowników, którzy chcą dowiedzieć się więcej na temat emisji własnych oraz tego, jak je ograniczać i skompensować, została przygotowana baza wiedzy.

Świadomość tego, że znajdujemy się w kryzysie klimatycznym rośnie na całym świecie. Coraz więcej osób deklaruje, że jest to poważny problem i podejmuje działania mające na celu walkę ze zmianami klimatycznymi. Kalkulator śladu węglowego to wsparcie dla małych i średnich firm, które chcą rozpocząć zmianę.

Najważniejsze są dla Orange Polska redukcje emisji gazów cieplarnianych i mamy tu konkretne wyniki, o których regularnie informujemy. Ale postrzegamy naszą odpowiedzialność klimatyczną szerzej. Dla małych i średnich firm sporym wyzwaniem może być zrozumienie i oszacowanie swoich emisji, a tego coraz częściej będą oczekiwać od nich duzi partnerzy. W ramach naszego zaangażowania w szerszą „zieloną zmianę” polskiej gospodarki, wsparliśmy to świetne, bezpłatne narzędzie Fundacji Climate Strategies Poland – powiedziała Bożena Leśniewska wiceprezeska zarządu ds. rynku biznesowego.

Na podstawie wprowadzonych danych kalkulator automatycznie oblicza zakres 1 i 2 (czyli emisje własne – powodowane przez działania samej firmy), generuje bezpłatny raport emisyjności przedsiębiorstwa oraz przedstawia rekomendacje. Policzenie śladu węglowego to pierwszy krok na drodze do transformacji i ograniczania emisji firmy, kolejny to zaplanowanie sposobów redukcji. Jak to zrobić można dowiedzieć się dzięki praktycznym informacjom dostępnym w towarzyszącej rozwiązaniu bazie wiedzy.

Orange Polska sam już od lat liczy i publikuje informacje o swoim śladzie węglowym i z roku na rok zdecydowanie go ogranicza. Firma dostrzega jednak, że szczególnie małe i średnie firmy potrzebują wsparcia w postaci wiedzy i kompleksowego, a jednocześnie prostego w użyciu narzędzia, aby poradzić sobie z problemem emisyjności swojej działalności. Kalkulator będzie realną pomocą między innymi dla dostawców Orange Polska, bo firma coraz bardziej włącza ich w działania na rzecz redukcji emisji.

Kalkulator dostępny jest pod adresem: Oblicz ślad węglowy - Climate Strategies Poland

Ślad węglowy – korzyści liczenia

Redukcja śladu węglowego to przede wszystkim realne zmniejszenie negatywnego wpływu przedsiębiorstwa na klimat. Ale to także szansa na redukcję kosztów. Analiza źródeł emisji może pozwolić sprawdzić, czy w firmie nie dochodzi do marnotrawienia energii lub innych zasobów. Optymalizacja ich zużycia przynosi zarówno oszczędności finansowa, jak i poprawę wydajności. Można redukować choćby takie koszty jak energia elektryczna i cieplna (zużywana w budynkach czy procesach produkcji) czy paliwo.

Niezależnie od rosnących wymogów regulacyjnych, coraz częściej znajomość swojego śladu węglowego i konkretny plan jego redukcji stanowią o przewadze konkurencyjnej. Już dziś jest to wymóg w wielu dużych postępowaniach przetargowych, zwłaszcza międzynarodowych. Rośnie również liczba klientów indywidualnych i biznesowych, dla których ochrona klimatu i środowiska są ważnym elementem wyboru produktów czy usług oraz dla których przekładają się one na satysfakcję i lojalność. Temat ten może też być katalizatorem innowacji czy cyfrowej transformacji. Zaangażowanie w wymierne, realne działania na rzecz klimatu jest więc również istotnym elementem budowy długoterminowej przewagi konkurencyjnej i pozycji na rynku.

Więcej informacji o strategii klimatycznej Orange Polska #OrangeGoesGreen, konkretnych działaniach i aktualnych efektach można znaleźć m.in. na stronie https://razemdlaplanety.pl


Informacje prasowe

Nowi artyści dołączają do Orange Warsaw Festival 2023

27 kwietnia 2023
Nowi artyści dołączają do Orange Warsaw Festival 2023

Zara Larsson, jedna z największych gwiazd europejskiego i światowego popu na jej pierwszym koncercie w Polsce, jedna z najważniejszych polskich artystek - Daria Zawiałow z przedpremierowym wykonaniem utworów z nadchodzącej płyty, niezwykle uzdolniony, wrażliwy i charyzmatyczny artysta Jann, jeden z najciekawszych polskich raperów młodego pokolenia Otsochodzi oraz Alina Pash, ukraińska piosenkarka, autorka tekstów i aktorka - dołączają do line-upu Orange Warsaw Festival 2023.

ZARA LARSSON

Zara Larsson, jedna z największych gwiazd europejskiego i światowego popu, która po raz pierwszy wystąpi Polsce. Jej największy hit „Lush Life”, odtworzono ponad miliard razy w serwisie Spotify, a w styczniu pojawił się jej nowy utwór "Can't Tame Her" zapowiadający nowy album.  Po debiucie w 2008 roku jako dziesięcioletnia zwyciężczyni szwedzkiego talent show „Talang” kariera Zary nabrała takiego rozpędu, że ciężko podsumować jej osiągnięcia. Międzynarodowe hity, takie jak „Uncover” (debiutancki singiel z 2013 roku, który był numerem 1 w pięciu krajach europejskich), „Lush Life”, „Never Forget You”, „Ain't My Fault” i „Ruin My Life” przemawiają własnym językiem artystki. Zara wykorzystuje „supermoce” do kierowania muzyki pop w stronę równouprawnienia, nagrywając przebojowe utwory i pobijając kolejne rekordy. Jest nam niezmiernie miło ogłosić Zarę Larsson na Orange Warsaw Festival! Artystka wystąpi 2 czerwca 2023.

DARIA ZAWIAŁOW

Po kilkumiesięcznej przerwie artystycznej, Daria Zawiałow, jedna z najważniejszych kobiecych postaci we współczesnej polskiej scenie muzycznej, wraca z ekscytującymi wieściami. Już 12 maja ukaże się jej długo zapowiadany singiel zwiastujący czwarty solowy album artystki. Premiera nowego albumu zapowiedziana jest na jesień tego roku. Nad krążkiem Daria pracuje z Bartoszem Dziedzicem - producentem odpowiedzialnym za legendarne już płyty tj. "Granda" Brodki czy "Małomiasteczkowy" Dawida Podsiadło. A już 3 czerwca Daria zagra koncert na Orange Warsaw Festival, podczas którego będziecie mogli usłyszeć przedpremierowo kilka utworów z nowej płyty!

JANN

Niezwykle uzdolniony i charyzmatyczny dwudziestoczterolatek. Śpiewał w Operze Narodowej, uczęszczał do szkoły artystycznej Flynn Performing Arts w Newry oraz studiował wokal na prestiżowej londyńskiej uczelni BIMM. Dysponuje niezwykle rzadkim głosem – kontratenorem. Debiutował w FONOBO Pitcher singlem „Do you wanna come over?”, którym zachwycił ponad milion słuchaczy. 25 marca 2022 ukazał się jego debiutancki album „POWER”, na którym wszystkie utwory są autorskimi kompozycjami Janna. Artysta odpowiada za warstwę tekstową i muzyczną, a przy produkcji numerów współpracował z duetem SARAPATA oraz Jeremiaszem Hendzlem. Artysta podbił serca milionów słuchaczy najnowszym singlem “Gladiator”. Jann wystąpi na Orange Warsaw Festival 3 czerwca, Warsaw Stage.

OTSOCHODZI

Jeden z najciekawszych polskich raperów młodego pokolenia i jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów w polskim hip-hopie. Otsochodzi to raper, który dał się poznać, dzięki swojemu niewątpliwemu talentowi do tworzenia nieszablonowych utworów. Artysta może pochwalić się pięcioma solowymi albumami oraz współpracą z wieloma artystami, a jego koncerty są gratką dla fanów. Twórczość Młodego Jana to bystre spostrzeżenie na temat otaczającego nas świata i funkcjonowania młodego pokolenia. Niepowtarzalność brzmień i chwytliwe teksty, to coś, za co pokochały go miliony fanów – liczby w popularnym serwisach społecznościowych zwiększają się z miesiąca na miesiąc, a bilety na jego koncerty rozchodzą się jak świeże bułeczki. Przygotujcie się na prawdziwą dawkę energii!  Otsochodzi wystąpi drugiego dnia Orange Warsaw Festival.

ALINA PASH

Alina Pash to ukraińska piosenkarka, autorka tekstów i raperka. Wydany w 2018 roku przebój "Bitanga" przedstawił jej talent szerszemu spektrum odbiorców. Po jej sukcesie ukazały się dwa solowe albumy: „Pintea: Gory/Misto” (2018) i „Rozmova” (2021) oraz dwie EP-ki „Amerikraine Dream” (2019) i „Norov” (2021). Jej muzyka zderza elementy R'n'B i Hip-Hop, przeplatając je z aspektami karpackich grup etnicznych. Ostatnie przedsięwzięcia Aliny doprowadziły ją do świata filmu, gdzie zagrała w filmach „Bursztynowe gliny” i „Święto chryzantemy". W 2022 roku artystka została zwyciężczynią Narodowego Konkursu Piosenki Eurowizji. Od początku rosyjskiej inwazji na Ukrainę na pełną skalę aktywnie wspiera swoją ojczyznę udzielając się i uczestnicząc w koncertach charytatywnych. Alina Pash na Orange Warsaw Festival - 2.06.2023, Warsaw Stage.

 


Informacje prasowe

Wyniki Orange Polska za 1 kwartał: dobry początek roku pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego

25 kwietnia 2023
Wyniki Orange Polska za 1 kwartał: dobry początek roku pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego

Orange Polska wypracował w pierwszym kwartale bardzo dobre wyniki finansowe - przychody wzrosły o ponad 7%, a rentowność operacyjna EBITDAaL o 5,5% rok do roku. W stabilnym tempie rośnie liczba klientów oraz wartość, jaką budują kluczowe usługi: konwergentne pakiety, światłowód i abonamentowe usługi mobilne.

- Za nami bardzo udany początek roku, zwłaszcza w wymiarze finansowym. Dobrze radzimy sobie z niełatwą sytuacją makroekonomiczną, skutecznie ograniczamy wpływ inflacji na biznes. Nasze kluczowe usługi rozwijają się stabilnie, przybywa ich użytkowników pomimo dużej konkurencji na rynku. Jesteśmy gotowi by walczyć o klientów najlepszymi ofertami – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska. - Przed nami kolejne, istotne dla przyszłości działania: jeszcze w tym roku rozpoczniemy stopniowe wyłączanie technologii 3G. Dzięki temu zrobimy więcej miejsca w naszej sieci dla nowocześniejszych technologii oferujących wyższą jakość usług. Zrealizowaliśmy z wyprzedzeniem nasze cele dotyczące emisji własnych, pierwotnie zakładane na 2025 rok. Ważne są teraz wyzwania związane z emisjami w całym łańcuchu wartości: pracujemy nad parametrami energetycznymi urządzeń stacjonarnych udostępnianych klientom, zachęcamy ich też do przekazywania nam używanych telefonów czy do korzystania z odnowionych urządzeń - dodaje.

Liczba klientów kluczowych usług Orange i wartość rosną w stabilnym tempie

W pierwszych trzech miesiącach roku przybyło 47 tysięcy klientów Orange Światłowodu, a łącznie na koniec marca korzystało z niego 1,22 mln użytkowników. To o ponad 20% więcej  niż rok wcześniej. W zasięgu usług światłowodowych od Orange jest niemal 7,3 mln gospodarstw domowych w kraju.

Stabilnie rośnie liczba klientów konwergentnych pakietów usług dla domu. W 1 kwartale przybyło 14 tysięcy użytkowników Orange Love, a łączna ich liczba zwiększyła się o 5% rok do roku.

Liczba klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych wzrosła o 3% roku-do-roku, w pierwszym kwartale przybyło ich 40 tysięcy. Porównując wyniki z 1 kwartałem 2022 warto zwrócić uwagę, że duży wzrost odnotowany rok temu częściowo spowodowany był popytem na usługi ze strony obywateli Ukrainy uciekających do Polski przed wojną.

We wszystkich usługach stabilnie rośnie wartość – czyli ARPO ( średni przychód na jednego klienta), co jest efektem podejścia „więcej za więcej”, a także m.in. rosnącej liczby klientów światłowodu.

Bardzo dobre wyniki finansowe – solidna baza do osiągnięcia całorocznych celów

Pierwszy kwartał był bardzo udany pod względem finansowym. Na łączny wzrost przychodów firmy ( ponad 7% rok do roku) pozytywnie wpłynęły: przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych ( wzrost o 6% rok do roku), przychody z usług ICT dla biznesu (+12% rok do roku), przychody z usług hurtowych (odliczając tradycyjne obszary, wzrost sięgnął 15%), a także wyjątkowo duży wzrost przychodów ze sprzedaży urządzeń – aż o 40% rok do roku. Wynika to głównie z popytu klientów na  smartfony. Operator oferuje możliwość ich zakupu na raty 0%, a pod koniec 2022 udostępnił możliwość rozłożenia płatności nawet na 36 miesięcy. W marcu tego roku wprowadził kolejne, korzystne dla klientów zmiany w systemie ratalnym.

Wzrost EBITDAaL ma zdrowe fundamenty – został wypracowany w całości dzięki solidnemu wzrostowi przychodów z głównych linii biznesowych. Zgodnie z przewidywaniami, inflacja spowodowała wzrost kosztów, niemniej firma częściowo zdołała je skompensować, m.in. poprzez niższe koszty utrzymania nieruchomości. Pierwszy kwartał był bardzo udany jeśli chodzi o sprzedaż nieużywanych przez firmę nieruchomości, a przychody z ich sprzedaży, wraz z rosnącą EBITDAaL, mocno przyczyniły się do osiągniecia ponad dwukrotnie wyższego zysku netto w porównaniu z 1 kwartałem 2022.

Otoczenie makroekonomiczne w kolejnej części roku pozostanie wymagające, firma spodziewa się dalszego wpływu inflacji na biznes. Jednak bardzo dobre wyniki finansowe z pierwszych miesięcy roku stanowią solidny fundament dla osiągniecia całorocznych celów.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za 1 kwartał 2023 znajduje się na www.orange-ir.pl

Scroll to Top