Zakończyła się 8. edycja najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego: Orange Kino Letnie Sopot - Zakopane. Przez 62 dni wakacji ponad 120 tysięcy widzów obejrzało filmy z całego świata w plenerowych kinach na sopockim Molo i przy zakopiańskich Krupówkach oraz w Giżycku, które w tym roku dołączyło do festiwalowych lokalizacji. Tegoroczne lato upłynęło pod znakiem gorących filmowych emocji!
Różnorodny repertuar 8. edycji festiwalu prezentował klasykę złotego okresu polskiej kinematografii jak i najlepsze rodzime produkcje ostatnich lat, przebojowe tytuły z muzyką w roli głównej, zabawne historie miłosne, hollywoodzkie blockbustery, a także filmy francuskie i azjatyckie. Najwięcej widzów zgromadziły pokazy w cyklu „Zakochane piątki” – „Magia w blasku księżyca” mistrza komedii romantycznych Woody’ego Allena oraz familijne „Wakacje Mikołajka” na podstawie kultowej noweli Sempe-Goscinnego wyświetlane w sobotnim cyklu „Po francusku”. Najlepszym filmem festiwalu, na który widzowie mogli głosować przez całe wakacje poprzez stronę www oraz mobilną aplikację na smartfony została koprodukowana przez Orange mega produkcja „Miasto 44” w reżyserii Jana Komasy. W sumie na 155 seansach wyświetlonych zostało 60 tytułów filmowych, które obejrzało ponad 120 tysięcy widzów.
W tym roku po raz pierwszy w historii festiwal zawitał do krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Plenerowe kino powstało przy nowoczesnej Ekomarinie, największym na Mazurach porcie pasażerskim nad jeziorem Niegocin. Pokazy filmowe w każdą środę i czwartek wakacji w ramach cyklów: „Z Orange i mega hitem“ i „Made in Poland“ stały się częścią turystycznych atrakcji miasta. To w Giżycku uczciliśmy 71. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego - w ponad stuletniej twierdzy Boyen odbył się specjalny pokaz filmu „Miasto 44“ połączony z wyjątkową inscenizacją historyczną.
8. edycja Orange Kino Letnie to także mnóstwo wydarzeń specjalnych w zaprzyjaźnionych miejscach festiwalowych. Dodatkowe pokazy filmowe odbywały się na tarasie Mera Spa Hotel w Sopocie. We wszystkie piątki wakacji pod rozgwieżdżonym niebem można było oglądać przeboje rodem z Hollywood. Natomiast w ogrodzie zabytkowego hotelu Art&Spa Zakopane w cyklu „Z miłości do kina“, organizowanego wspólnie z Filmoteką Narodową, miały miejsce pokazy odrestaurowanych cyfrowo pereł przedwojennej kinematografii. W niezwykłą podróż w czasie można było wybrać się z największymi gwiazdami filmowymi dwudziestolecia międzywojennego: Adolfem Dymszą, Aleksandrem Żabczyńskim, Jadwigą Smosarską czy Iną Benitą.
Tradycyjnie w Sopocie, w pierwszym tygodniu lipca, odbyła się piąta, jubileuszowa gala wręczenia Diamentowego Klapsa Filmowego. Nagroda przyznawana jest aktorce lub aktorowi za osobowość wnoszącą do kina wiele emocji i pozytywnej energii. W tym roku otrzymał ją Artur Żmijewski - wszechstronny aktor, który stworzył kilkadziesiąt niezapomnianych ról kinowych, telewizyjnych oraz teatralnych, reżyser i ambasador dobrej woli UNICEF. Aktor spotkał się z widzami w kawiarni festiwalowej „Koło Molo”, odpowiadał na pytania zarówno o swoje filmowe role jak i działalność na rzecz zniszczonego kataklizmem Nepalu.
W lipcu na sopockim Molo oraz przy zakopiańskich Krupówkach odbył się specjalny pokaz nominowanego do Oscara dokumentu „Nasza klątwa”. Przed filmem z widzami na Molo spotkali się twórcy filmu - Magdą Hueckel i Tomasz Śliwiński. Tym samym festiwal Orange Kino Letnie wsparł ogólnopolską kampanię na rzecz dzieci z rzadką i niebezpieczną chorobą, zwaną „klątwą Ondyny”.
Goście festiwalu i turyści w Sopocie mogli także aktywnie spędzić czas na festiwalowej plaży ze strefą relaksu i cienia dedykowanej wakacyjnej usłudze Orange 6gb za 6zł i marce Huawei. Przez całe wakacje można było tam zagrać w siatkówkę plażową, wypożyczyć leżaki i parawany plażowe, wziąć udział w licznych konkursach oraz skorzystać z bezpłatnego dostępu do Internetu.
Na festiwal po raz ósmy zaprosił Orange.
Partnerzy strategiczni: telewizja TVN i TVN Fabuła. Sponsorzy: Villeroy & Boch, Coca Cola, Huawei. Partnerzy: Le Coq Sportif, Ozoshi, Stasioo.com. Partnerzy lokalni: Stowarzyszenie Turystyczne Sopot, Polskie Koleje Linowe. Partnerzy Hotelowi: Nosalowy Dwór, Mera Spa Hotel. Kino partnerskie: Multikino. Patroni medialni: Portal Wirtualna Polska, RMF FM i RMF Classic, Stopklatka, Euronet, Empik, Uroda Życia, Co Jest Grane, AMS, Party. Kawiarnie festiwalowe: Koło Molo, Herbaciarnia V&B. Organizatorzy: Outdoor Cinema, Urząd Miasta Sopotu, Urząd Miasta Zakopane, Kąpielisko Morskie Sopot, Biuro Promocji Zakopanego oraz Urząd Miasta Giżycko.
Kontakt:
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska, email: biuro.prasowe@orange.com