Informacje prasowe

Ponad 3 mln prób ataków phishingowych wykrytych przez CyberTarczę. Nowe sposoby działania oszustów.

30 września 2021

Ponad 3 mln prób ataków phishingowych wykrytych przez CyberTarczę. Nowe sposoby działania oszustów.

Każdego tygodnia w wakacje CERT Orange Polska blokował średnio ponad 3700 fałszywych domen używanych do wyłudzeń danych czy pieniędzy. Najczęściej były to domeny wykorzystywane do tzw. oszustwa na kupującego – stanowiły aż 40% wszystkich. W czołówce znalazły się także te wykorzystujące fake newsy oraz giełdy kryptowalut. CyberTarcza zareagowała podczas wakacyjnych miesięcy niemal 3,4 mln razy, chroniąc ponad 700 tys. użytkowników przed skutkami oszustw, głównie utratą pieniędzy.

Zachęceni szybkim zyskiem lub zaciekawieni nagłówkiem fałszywej wiadomości internauci klikają w znajdujące się w niej linki. W ten sposób mogą przekazać atakującemu swoje dane lub zainstalować na swoim komputerze czy smartfonie złośliwe oprogramowanie je wykradające.

Cyberprzestępcy coraz częściej posługują się chwytami socjotechnicznymi, aby oszukać swoje ofiary. Phishing pozostaje dominującym zagrożeniem w sieci – CERT Orange Polska blokuje miesięcznie tysiące fałszywych domen internetowych wykorzystywanych do wyłudzania pieniędzy czy danych logowania do kont bankowych.

Uwaga na nowe metody oszustów

Jak wynika z danych CERT Orange Polska, w wakacje oraz we wrześniu dominowały oszustwa i wyłudzenia „na kupującego” z wykorzystaniem m.in. portalu OLX  i komunikatora WhatsApp. Przestępcy, podający się za kupujących, nakłaniają sprzedających do wejścia na stronę phishingową, na której mają oni odebrać pieniądze rzekomo przez nich wpłacone. Podając dane karty kredytowej na takiej fałszywej stronie, przekazujemy je atakującym.

Oszustwo na odbiór pieniędzy na kartę dotyka użytkowników firm kurierskich, popularnych portali usługowych, aplikacji do sprzedaży ubrań czy rezerwacji noclegów – tłumaczy Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska. Jak zauważa, oszuści zmieniają sposoby działania, by być jeszcze bardziej skutecznymi. – Nie ma już ataków z wykorzystaniem jednej domeny wysyłanej do setki tysięcy osób. Pojawia się coraz więcej spersonalizowanych domen, kierowanych do pojedynczych ofiar. Ale nie tylko oszuści zmieniają taktykę. W CERT Orange Polska dysponujemy coraz bardziej precyzyjną analityką, opartą m.in. na inteligentnych rozwiązaniach, machine learning. Dlatego więcej widzimy, więcej rejestrujemy, potrafimy więcej wykrywać – podkreśla Robert Grabowski.

Cyberzagrożenia dotykają także firm. Jak się przed nimi chronić?

Tego typu zagrożenia dotykają nie tylko użytkowników indywidualnych, ale też firmy. Najczęstsze sposoby ataków na przedsiębiorstwa to wykorzystanie podatności w oprogramowaniu, błędy konfiguracyjne oraz właśnie ataki socjotechniczne.

Dlatego tak ważne jest właściwe przygotowanie przedsiębiorstw na jak najszybsze wykrycie i odpowiednią reakcję na incydent bezpieczeństwa oraz budowa świadomości o zagrożeniach wśród pracowników. Cały czas rozwijamy nasze usługi i wprowadzamy nowe, by odpowiadać na potrzeby firm w zakresie cyberbezpieczeństwa – mówi Krzysztof Białek, dyrektor Marketingu i Rozwoju Produktów Cyberbezpieczeństwa – Przed atakami phishingowymi chronią m.in. CyberTarcza i CyberWatch. Dzięki naszej nowej ofercie od października decydując się na usługę CyberWatch na rok, firmy będą z tej usługi korzystać przez pierwsze 3 miesiące  bez opłat. Z kolei usługa SOC Lite będzie dostępna w zdecydowanie niższej cenie. Zapraszamy też wszystkich zainteresowanych na  bezpłatny webinar online, który odbędzie się w październiku. Nasi specjaliści od cyberbezpieczeństwa podzielą się praktyczną wiedzą, przydatną na co dzień. Z kolei dla większych firm przygotowaliśmy usługę ZORDO, wspierającą ich w zarządzaniu przetwarzanymi przez nich danymi. Pomaga m.in. zapobiegać ich wyciekom. To kluczowa zaleta w czasach, gdy informacja staje się głównym kapitałem przedsiębiorstw – przekonuje Krzysztof Białek.

Nowa usługa dla firm ZORDO, czyli Centralny System Zarządzania RODO, to rozwiązanie dla firm i organizacji przetwarzających dane osobowe klientów i pracowników. Umożliwia dostosowanie organizacji do wymogów RODO, pozwala na automatyzację zarządzania danymi, udokumentowanie ich przepływu w firmie tym samym zarządzanie odpowiedzialnością. Pomaga zapobiegać nadużyciom czy wyciekom danych oraz karom nakładanym za uchybienia w zarządzaniu danymi. Sprawdzi się m.in. w firmach ubezpieczeniowych, prowadzących handel w internecie czy świadczących masowe usługi.

Więcej o usługach cyberbezpieczeństwa tutaj.

infografika-phising-Orange

Mediateka

Udostępnij: Ponad 3 mln prób ataków phishingowych wykrytych przez CyberTarczę. Nowe sposoby działania oszustów.

Informacje prasowe

Dua Lipa headlinerką Open’er Festival 2022! Dołączają też Martin Garrix, Jessie Ware i inni!

29 września 2021

Dua Lipa headlinerką Open’er Festival 2022! Dołączają też Martin Garrix, Jessie Ware i inni!

Dua Lipa, globalna supergwiazda, zdobywczyni najważniejszych muzycznych nagród i aktualnie najczęściej słuchana wokalistka na świecie, headlinerką Open’er Festival powered by Orange 2022! Jest to jej pierwszy potwierdzony festiwalowy koncert na świecie w przyszłym roku. Do line-upu dołączają także Martin Garrix, absolutny top najlepszych DJ-ów na świecie, Jessie Ware, artystka o wielu muzycznych twarzach, a także niezwykle mocna reprezentacja Alter Stage – Jehnny Beth, Sons Of Kemet, Cigarettes After Sex, Moses Sumney i Pillow Queens. Do zobaczenia w Gdyni!

DUA LIPA

Dua Lipa jest dziś bezsprzecznie jedną z najważniejszych artystek na świecie. Jej debiutancki, imienny album (2017), sprzedał się w ponad 6 milionach kopii, a towarzyszące mu single (w tym „IDGAF”, „Blow Your Mind [Mwah]” czy „New Rules”) w ponad 80 milionach. Natomiast za sprawą “New Rules” stała się najmłodszą artystką z ponad miliardem odsłon na YouTube. W 2018 roku, jako pierwsza artystka w historii BRIT Awards, otrzymała aż 5 nominacji, zabierając do domu dwie statuetki. Rok później zgarnęła dwie nagrody Grammy w kategoriach Best New Artist oraz Best Dance Recording za nagrany z Silk City kawałek „Electricity”. Jej druga płyta “Future Nostalgia” (2020) dotarła na szczyt w UK, a w pierwszym tygodniu po premierze przekroczyła 290 milionów streamów. Do dziś odsłuchano ją ponad 6 miliardów razy, a kawałki „Don’t Start Now”, „Physical” czy „Levitating” stały się jednymi z największych hitów 2020 roku. Dua Lipa ma dziś na koncie 3 nagrody Grammy i jest najczęściej słuchaną artystką w Spotify na świecie. Do zobaczenia 1 lipca w Gdyni na Orange Main Stage. To będzie fantastyczny piątek!

MARTIN GARRIX

Martin Garrix jest jednym z największych nazwisk zarówno muzyki elektronicznej, jak i popu. Debiutował w 2013 roku i już wtedy nastąpiła eksplozja jego popularności, za sprawą kawałka „Animals”. Zaledwie 17-letni Martin tchnął wtedy powiew świeżości w scenę EDM, a już rok później doczekaliśmy się całej serii hitów spod jego ręki, jak „Proxy”’, „Wizard” czy „Gold Skies”. W 2015 roku, oprócz nagranego z Usherem „Don’t Look Down”, Garrix doczekał się współpracy z Tiësto, tworząc ze swoim idolem „The Only Way Is Up”. W kolejnych latach stał się jednym z najgłośniejszych producentów światowego mainstreamu, nagrywając „In The Name Of Love” (2016) z Bebe Rexhą, „Scared To Be Lonely” (2017) z Dua Lipą, „There For You” (2017) z Troyem Sivanem, „Ocean” (2018) z Khalidem czy „Summer Days” (2019) z Macklemorem i Patrickiem Stumpem z Fall Out Boy. W 2016, 2017 i 2018 DJ Mag umieścił Martina Garrixa na szczycie zestawienia Top 100 DJs. W ostatnich latach Garrix notował ponad 20 milionów streamów na Spotify miesięcznie, grał na największych festiwalach na świecie, oraz uświetnił swoją twórczością największe imprezy sportowe – Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2018 oraz Euro 2020. Jednocześnie zarządza swoim labelem STMPD RCRDS, będąc wsparciem i mentorem dla nowych artystów. Martin Garrix wystąpi na Orange Main Stage 1 lipca.

JESSIE WARE

Jessie Ware od lat słynie z mistrzowskiego łączenia R&B, elektroniki i muzyki tanecznej. Jej debiut „Devotion” ukazał się w 2012 roku, a kawałki „Wildest Moments” oraz „Running” zyskały bardzo dużą popularność w Europie, dając artystce pierwszą nominację do prestiżowej Mercury Prize. Zarówno ta, jak i kolejne dwie płyty „Tough Love” (2014) i „Glasshouse” (2017) dotarły do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych albumów w UK. W ubiegłym roku Jessie Ware zaprezentowała „What’s Your Pleasure?”. Wydawnictwo promowały single „Ooh La La”, „Mirage (Don’t Stop)”, „Soul Control”, „Spotlight”, „Save A Kiss” i „Remember Where You Are”. Album zadebiutował na 3 miejscu w UK i dał artystce szóstą nominację do BRIT Awards, trafiając także do zestawienia najlepszych płyt  roku m.in. w Pitchforku, Rolling Stone,  The Guardian czy Stereogum. Natomiast Billboard umieścił „What’s Your Pleasure?” na pierwszym miejscu listy Best Dance Albums of 2020. Jessie Ware zagra na Orange Main Stage 2 lipca.

SONS OF KEMET

Shabaka Hutchings, lider Sons Of Kemet, to jedna z najbardziej wyróżniających się postaci w nowej fali jazzu – nie tylko jako multiinstrumentalista, ale także jako kompozytor i frontman. Już w dzieciństwie, które spędził w Londynie, Birmingham i na Barbadosie, towarzyszyła mu muzyka wielu kultur. W kolejnych latach przekuł tę mieszankę w twórczość swoich artystycznych projektów, do których zaliczyć należy również The Comet Is Coming czy Shabaka and the Ancestors. Tegoroczny, czwarty album Sons Of Kemet „Black To The Future” niesie ze sobą ważny przekaz, o którym Hutchings opowiada przez pryzmat historii swojej babci. „Kiedy przyjechała do Anglii (…) musiała pracować niezwykle ciężko, aby jej dzieci mogły się rozwijać. Dla mnie to jest esencją ‘Black To The Future’ – nie zapominać, dlaczego tu jesteśmy”. Sons Of Kemet zagrają na Alter Stage 2 lipca.

JEHNNY BETH

Jehnny Beth zasłynęła jako charyzmatyczna liderka i wokalistka zespołu Savages, który otrzymał nominacje do Mercury Prize za albumy „Silence Yourself” (2013) i „Adore Life” (2016). Od 2017 roku, kiedy grupa postanowiła zrobić przerwę w działalności, artystka z powodzeniem rozwija swoją karierę solową. Po współpracy z tak różnorodnymi artystami jak PJ Harvey, Trentemøller, The XX, Gorillaz, Julian Casablancas, IDLES czy Anna Calvi, w 2020 roku fani doczekali się jej debiutanckiego solowego albumu „To Love Is To Live”, który promowały single „I’m The Man” oraz „Flower”. W tym roku otrzymaliśmy album „Utopian Ashes”, nagrany wspólnie z Bobbym Gillepsie z Primal Scream. Jehnny Beth zagra na Alter Stage 29 czerwca.

CIGARETTES AFTER SEX

Muzyka Cigarettes After Sex jest jak emocje znane z najbardziej romantycznych filmów – nostalgiczna, pochłaniająca, przepełniona bólem oraz intensywnie obrazowa. Te unikalne cechy pozwoliły piosenkom amerykańskiego zespołu rozbrzmiewać w wielu krajach i budować rzeszę oddanych fanów. Ich kariera zaczęła się od EP-ki „I.”, na której znalazł się utwór “Nothing’s Gonna Hurt You Baby”, który z czasem stał się dużym przebojem Cigarettes After Sex. Chociaż mogli wybrać standardową, wielotygodniową drogę studyjną, debiutancki, imienny album (2017) nagrali w zaledwie trzy dni w sali prób na Brooklynie, a drugi „Cry” (2019) powstał w ciągu jednego tygodnia na słonecznej Majorce. To właśnie ta intensywność, połączona z perfekcyjną spójnością pomiędzy muzyką i tekstami utrzymuje słuchaczy w ciągłym zachwycie, sprawiając, że nieustannie wracają do twórczości grupy. Cigarettes After Sex wystąpią na Alter Stage 2 lipca.

MOSES SUMNEY

Moses Sumney z założenia wymyka się artystycznym definicjom. Muzyk dzielił swoją młodość między USA a Ghanę, czerpiąc inspiracje z rzeczywistości obu krajów i stając się mistrzem swojej własnej sztuki. Czasem tworzy art-rock, innym razem sięga po soul i czerpie z muzyki jazzowej czy elektroniki. A wszystko to spojone jest jednym elementem – jego oszałamiającym głosem. W ubiegłym roku ukazał się jego drugi, dwupłytowy album “græ”, który trafił na 3 miejsce podusmowania najlepszych albumów 2020 roku według Pitchforka. “Zdumiewający album wokalisty i autora o krystalicznym głosie jest zderzeniem wielu nastrojów”, czytamy w recenzji magazynu, który nadał wydawnictwu tytuł “Best New Music”. Rozdzielając “græ” na dwie różnorodne części, Sumney tworzy przestrzeń dla słuchaczy, w której można swobodnie chłonąć jego sztukę. Artystę zobaczycie na Alter Stage 30 czerwca.

PILLOW QUEENS

Od 2016 roku, kiedy ukazała się EP-ka „Calm Girls” pochodzący z Dublina zespół Pillow Queens po cichu budował wokół siebie coraz większy krąg fanów gitarowej alternatywy, supportując m.in. IDLES, Pussy Riot czy Future Islands oraz wyprzedając coraz większe kluby w rodzimej Irlandii. Przełomem stała się dla nich premiera debiutanckiego albumu „In Waiting” (2020), który wychwalały między innymi NME, DIY, NPR i The Line of Best Fit, a Stereogum umieściło je w sekcji Band To Watch. Natomiast The Guardian nazwał Pillow Queens „najbardziej ekscytującym zespołem indie rocka w 2020”. Ich najnowszy singiel to „Rats”. A koncert na Alter Stage 2 lipca.

REGULAR TICKETS w sprzedaży (do 6.06.2022 lub do wyczerpania puli)
Karnet 4 DNI – 649 ​​​PLN
Karnet 4 DNI + pole namiotowe – 749 PLN
Karnet weekendowy (pt + sob) – 459 PLN
Karnet weekendowy (pt + sob) + pole namiotowe – 529 PLN
Bilet jednodniowy – 315 PLN

Wszystkie bilety zakupione na Open’er Festival Powered by Orange 2020 i 2021 zachowują ważność na nową datę festiwalu. Więcej informacji tutaj.

Mediateka

Udostępnij: Dua Lipa headlinerką Open’er Festival 2022! Dołączają też Martin Garrix, Jessie Ware i inni!

Informacje prasowe

Nowoczesna infrastruktura od Orange dla Muzeum Auschwitz

15 września 2021

Nowoczesna infrastruktura od Orange dla Muzeum Auschwitz

Dzięki wsparciu technologicznemu Orange Polska, Muzeum Auschwitz zyska nowoczesną infrastrukturę zapewniającą szybki i wydajny dostęp do Internetu: 5G/4G, światłowodowy, a także łączność bezprzewodową na terenie całego Miejsca Pamięci. Stanie się ono w ten sposób jeszcze bardziej dostępne, także dla tych, którzy nie mogą odwiedzić go osobiście. List intencyjny w tej sprawie podpisali 14 września przedstawiciele Orange oraz Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau i Fundacji Auschwitz-Birkenau. 

Dzięki temu edukacja zdalna na temat historii niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady prowadzona z autentycznego terenu Miejsca Pamięci dla całego świata możliwa będzie na jeszcze większą skalę.

– Samą istotą pamięci, jest wielkie zapytanie o przyszłość. Auschwitz-Birkenau, jako Miejsce Pamięci, stało się dla Europy i świata punktem odniesienia, kluczem dla zrozumienia naszego doświadczenia, dla mądrego budowania wizji XXI wieku wolnego od antysemityzmu, rasizmu, ksenofobii i innych ideologii osadzonych w nienawiści – powiedział dyrektor Muzeum Auschwitz dr Piotr M. A. Cywiński.

Bez wiedzy o przeszłości, świat będzie niepełny, pozbawiony narzędzi kształtujących w ludziach cenne wartości i postawy. Dlatego naszym obowiązkiem jest strzeżenie tej pamięci, bez względu na kraj i miejsce na mapie. A technologie mają ogromną moc, potrafią pokonać granice. Jesteśmy dumni, że uczestniczymy w przedsięwzięciu o tak ważnym, globalnym znaczeniu. Wspieramy je, ponieważ czujemy się odpowiedzialni za przyszłość – powiedział Stéphane Richard, prezes Grupy Orange.

Miejsce Pamięci Auschwitz-Birkenau to najczęściej odwiedzane muzeum tego typu na świecie. W ostatnim roku, przed wybuchem pandemii, tereny byłego obozu odwiedziło ponad 2,3 miliona osób z całego świata. W 2020 roku, z powodu pandemii i długiego zamknięcia historycznej przestrzeni, liczba odwiedzających była aż 5 razy mniejsza.            

Dlatego Muzeum Auschwitz i Fundacja Auschwitz-Birkenau, we współpracy z izraelską firmą AppsFlyer, stworzą innowacyjne narzędzia, dzięki którym już niebawem miliony ludzi zyskają dostęp do edukacji m.in. za pośrednictwem wirtualnego zwiedzania. Dzięki temu Miejsce Pamięci oraz jego dziedzictwo staną się powszechnie dostępne, także dla tych, którzy w inny sposób nie mieliby możliwości wziąć udziału w takim doświadczeniu.

Fundacja Auschwitz-Birkenau została powołana, by chronić autentyzm Miejsca Pamięci Auschwitz. Tę misję wspierają dziesiątki państw, samorządów, firm i darczyńców prywatnych z całego świata. Jednak pandemia COVID pokazała, jak ważne jest rozwijanie działań technologicznych wspierających misję edukacyjną Muzeum na poziomie globalnym – powiedział Wojciech Soczewica, dyrektor generalny Fundacji Auschwitz-Birkenau.

Dlatego wspólnie z liderami nowoczesnych rozwiązań mobilnych – AppsFlyer i Diskin pracujemy od roku nad odpowiednimi narzędziami. Ich działanie wymaga jednak wydajnej łączności internetowej. Cieszę się, że dzięki partnerstwu z Orange osiągniemy ten cel i pokażemy, że pamięć o wspólnym dziedzictwie, w tym jego najciemniejszym rozdziale, pozostaje odpowiedzialnością naszego pokolenia – dodał.

Na całym terenie Miejsca Pamięci Orange Polska zapewni nowoczesną i wydajną infrastrukturę – zarówno światłowodową, jak również mobilną 5G/4G oraz sieć bezprzewodową.

Jestem dumny, że Orange Polska jest partnerem tego ważnego przedsięwzięcia. Dzięki działaniom Muzeum i Fundacji Auschwitz-Birkenau, możemy zmierzyć się i wyciągnąć lekcję z bardzo bolesnego rozdziału najnowszej historii. Będziemy razem pracować, aby zasilić tę cenną inicjatywę najlepszą technologią – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska –Pandemia, która była inspiracją dla tej inicjatywy, pokazała także nierówności w dostępie do narzędzi cyfrowych. Zdajemy sobie sprawę, że jako sieć numer 1 w Polsce możemy zrobić wiele i wiele też robimy, by walczyć z wykluczeniem. Dla mnie ten projekt reprezentuje właśnie te wartości, szacunek oraz inkluzywność – podkreślił Julien Ducarroz.

Misję edukacyjną Muzeum realizuje Międzynarodowe Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście. Głównym obszarem działalności Centrum są programy edukacyjne, które na podstawie dziejów i doświadczenia Auschwitz, mają na celu wzbudzanie świadomości i kształtowanie postawy odpowiedzialności w dzisiejszym świecie. Większość odwiedzających Miejsce Pamięci poznaje historię Auschwitz dzięki przewodnikom-edukatorom Muzeum mówiącym w ponad 20 językach. Tak duża liczba języków oprowadzania jest rzeczą wyjątkową na skalę światową. Zwiedzanie z edukatorem daje najpełniejszą możliwość poznania autentycznej poobozowej przestrzeni i losów ofiar obozu.

Zachowanie autentyzmu Miejsce Pamięci od 2009 r. wspiera Fundacja Auschwitz-Birkenau. Jej zadaniem jest tworzenie i zarządzanie Funduszem Wieczystym, z którego zyski przeznaczone są na konserwację wszystkich pozostałości po Auschwitz dla przyszłych pokoleń.

Mediateka

Udostępnij: Nowoczesna infrastruktura od Orange dla Muzeum Auschwitz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej