Informacje prasowe

„Przyszłość Zaufania Cyfrowego” – badania Orange w krajach europejskich

21 lutego 2014
„Przyszłość Zaufania Cyfrowego” – badania Orange w krajach europejskich

Sposób wykorzystywania danych osobowych jest głównym kryterium zaufania klientów do firmy, prawie tak samo ważnym jak jakość usług, które ona dostarcza – wynika z najnowszego badania „Przyszłość Zaufania Cyfrowego” przeprowadzonego przez Orange we Francji, Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Dlatego w przeddzień Światowego Kongresu Mobilnego w Barcelonie, Orange apeluje do biznesu o wspólne działania dla zapewnienia większej transparentności, kontroli ze strony konsumentów oraz ich edukowania w tej kwestii.

Niezależne, 3 częściowe studium badające opinie europejskich klientów pokazuje, że coraz bardziej obawiają się oni sposobu w jaki wykorzystuje się wszelkie informacje o nich. Czują, że nie mają nad nimi kontroli i nie wiedzą jak nauczyć się zarządzać własnymi danymi w sieci. Ankietowani Klienci wskazują, że praca nad poprawą ich zaufania musi zostać wykonana wspólnie przez wszystkie przedsiębiorstwa. Wskazują również, że niezbędna jest także większa transparentność, kontrola ze strony konsumenta oraz edukacja w tej kwestii.

- Wraz z szybkim rozwojem sposobu wykorzystywania danych konsumenta, coraz więcej trzeba zrobić w kwestii edukacji klientów, żeby mogli oni zrozumieć w jaki sposób ich dane osobowe są wykorzystywane i jak nimi zarządzać - powiedział Daniel Gurrola, Vice Prezes,  Strategii & Rozwoju Biznesu grupy Orange.  Przypomniał że w 2013 Orange zobowiązał się wobec klientów i Komisji Europejskiej do podniesienia  poziomu przejrzystości i kontroli.  - Rozpoczęliśmy nasze działania od zwiększonej przejrzystości i udostępnienia nowych usług takich jak panel danych personalnych klienta Orange, ale badania pokazują, że my, jako biznes,  mamy o wiele więcej do zrobienia – dodał.

Wg  Orange wspólne działania należy podjąć w trzech kluczowych obszarach:

  • Transparentność – biznes musi być bardziej odpowiedzialny i przejrzysty w kwestii wykorzystywania i rozpowszechniania danych;
  • Kontrola – biznes powinien dostarczyć takie narzędzia konsumentom, aby mogli sami kontrolować swoje dane, przez ich ograniczanie lub zwiększanie w zależności od ich woli i otrzymywanie jednocześnie usług i korzyści. Rozpowszechnianie danych musi być poprzedzone zgodą klienta;
  • Edukacja – obecnie nie ma żadnego wyróżniającego się organu, który mógłby kształcić konsumenta jak może kontrolować swoje dane. W związku z tym to właśnie cały przemysł musi być jednym nauczycielem konsumenta, pokazującym mu drogę;

Streszczenie i przegląd wyników mogą być pobrane z www.orange.com/digitaltrust

 

***

Osoba kontaktowa: Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

tel.:   22 527 19 39

e-mail:   biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

Rusza polska edycja Orange Fab – programu wspierającego małe innowacyjne firmy

20 lutego 2014
Rusza polska edycja Orange Fab – programu wspierającego małe innowacyjne firmy

Orange Polska zaprasza inżynierów, programistów, projektantów i przedsiębiorców do polskiej edycji Orange Fab - programu wspomagającego rozwój małych, innowacyjnych firm, tzw. start-up’ów. Uczestnicy mają szansę stworzyć wspólną ofertę produktową z Orange, zdobyć inwestora oraz wsparcie finansowe. Udział w programie można zgłaszać do 24 marca br. za pośrednictwem strony www.orangefab.pl.

Orange Fab to zaplanowany na dwanaście tygodni program umożliwiający start-up’om skupienie się na rozwoju, wdrażaniu usług oraz tworzeniu produktów doskonalących obecne rozwiązania telekomunikacyjne. Aby im to umożliwić, Orange łączy własne doświadczenie w branży telekomunikacyjnej z doświadczeniem mentorów wywodzących się z lokalnych ekosystemów technologicznych. Dostarcza start-up’om m. in. wsparcia finansowego i logistycznego oraz ułatwia kontakty z ekspertami mogącymi wesprzeć ich w rozwinięciu własnego biznesu.

- Zagraniczne edycje Orange Fab udowodniły, że korzyści z takiej współpracy są obustronne – mówi Piotr Muszyński, Wiceprezes Zarządu Orange Polska ds. Operacyjnych – Dla wielu start-upów podstawowym problemem jest pozyskanie pierwszego inwestora i zbudowanie efektywnej sieci dystrybucji. Dzięki programowi przedsiębiorcy zyskują dostęp do całego ekosystemu Orange oraz niezbędne zasoby do niezależnego rozwoju swojej firmy. Z kolei Orange biorąc pod swoje skrzydła młode przedsiębiorstwa, otwiera się na potencjalnie przyszłościowe rozwiązania technologiczne, które powstały w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, więc także klientów – dodaje.

Orange poszukuje szerokiego spectrum rozwiązań, m.in. z kategorii: usługi dla domu (Connected Home), mobilny dostęp szerokopasmowy, dostęp bezprzewodowy, nowe media, e-commerce, płatności mobilne, usługi w chmurze i Big Data. W formularzu zgłoszeniowym należy zaprezentować swój produkt lub usługę, wizję jego rozwoju i uzasadnić zainteresowanie współpracą z Orange Polska.

- Wierzymy, że dzięki naszemu programowi początkujące firmy będą mogły skoncentrować się na rozwijaniu swoich produktów i wypracowaniu wartościowych rozwiązań technologicznych, wnosząc świeże pomysły do naszej organizacji. Orange Fab pozwoli przenieść dotychczasowe relacje z polskim środowiskiem start-upów na kolejny poziom oraz nawiązać nowe kontakty biznesowe z firmami o największym potencjale rozwojowym w obszarach zgodnych z działalnością Orange. – przekonuje Piotr Muszyński.

Firmy zaproszone do etapu akceleracji będą mogły czerpać z wiedzy eksperckiej Orange podczas wykładów, warsztatów i sesji panelowych z zakresu marketingu, reklamy, rozwoju produktu, projektowania, aspektów prawnych czy pozyskiwania funduszy. Z każdym start-upem będą pracowali mentorzy Orange – menadżerowie i liderzy opinii w obszarze doradztwa biznesowego, marketingu produktów i technologii, którzy pomogą rozwinąć produkt adekwatnie do potrzeb klientów Grupy. W polskiej edycji do grona mentorów dołączyli m.in. profesor Mieczysław Muraszkiewicz z Politechniki Warszawskiej, profesor Witold Abramowicz z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Maciej Hazubski z IQ Partners (inwestor i udziałowiec m.in. bloga Antyweb) oraz Agnieszka Lewandowska z Fundacji Startup School.

W ramach programu firmy uzyskają dostęp do zasobów technicznych i marketingowych Orange Polska, kanałów komunikacji  (w tym mediów społecznościowych), kanałów dystrybucji Orange. Mogą otrzymać także dofinansowanie w wysokości do 40 tys.zł. Zostanie im udostępniona do pracy przestrzeń biurowa w warszawskim Orange Labs – przyjazne i inspirujące środowisko pracy, sale konferencyjne oraz możliwość korzystania ze sprzętu biurowego. Jako zwieńczenie 12 tygodni akceleracji przedsiębiorcy zaprezentują rezultaty swojej pracy podczas Demo Days w Warszawie.

Uruchamiając Orange Fab we Francji, USA i Japonii (dla regionu Południowo-Wschodniej Azji), a także w Polsce, Orange potwierdza swoją ambicję, by stać się inkubatorem przedsiębiorczości na skalę międzynarodową.

 

***

Osoba kontaktowa: Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

tel.:   22 527 19 39

e-mail:   biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

Polskie premiery i oscarowe hity w lutowej trasie Kina Orange

07 lutego 2014
Polskie premiery i oscarowe hity w lutowej trasie Kina Orange

Kino Orange rusza w lutową trasę, podczas której zaprezentuje najnowsze polskie produkcje. Pierwsza to „Jack Strong” – sensacyjna opowieść o najsłynniejszym polskim szpiegu. Drugi film to „Facet (nie)potrzebny od zaraz”, świetna propozycja na walentynki. W lutowym repertuarze nie zabraknie również oscarowych hitów – „American Hustle” i „Wilk z Wall Street”

Najnowsze kinowe propozycje zobaczą mieszkańcy miejscowości, w których na co dzień nie ma kin. Na ekranie największego w Polsce objazdowego kina wyświetlony będzie najnowszy film Władysława Pasikowskiego – „Jack Strong”. Druga nowość, to komedia o poszukiwaniu miłości w wielkim mieście -  „Facet (nie)potrzebny od zaraz”. Ponadto w lutowej trasie kontynuowane będą projekcje filmu Wojtka Smarzowskiego „Pod Mocnym Aniołem”. Plejadę polskich gwiazd młodego pokolenia m.in. Katarzynę Maciąg i Joannę Kulig, będzie można spotkać 14 lutego, w Szczytnie, na walentynkowym spotkaniu z widzami Kina Orange.

Luty to także miesiąc oscarowy i właśnie oscarowych hitów nie zabraknie w najbliższej trasie Kina Orange. Widzowie zobaczą obsypany aż 10-cioma oscarowymi nominacjami „American Hustle” z gwiazdorską obsadą, m.in.: Amy Adams i Jennifer Lawrence. Kontynuowane będą pokazy filmu Martina Scorsese "Wilk z Wall Street" z nominowanym do Oscara Leonardo DiCaprio. 2 marca, w dniu, w którym w Los Angeles wręczane są Nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej, Kino Orange zaprasza do Kłodawy na wieczór oscarowy, podczas którego oprócz wspomnianych już filmów  wyświetlona zostanie również nominowana w kategorii Najlepszy Film Nieanglojęzyczny belgijsko-holenderska produkcja „W kręgu miłości”.

Dla najmłodszych widzów Kino Orange  przygotowało animację „Piłkarzyki rozrabiają” w wersji 3D. To historia o przyjaźni, dorastaniu i pokonywaniu trudności, którą pokochają nie tylko dzieci, ale i dorośli.

Wybór repertuaru ułatwia widzom   multimedialny plakat elektroniczny, na którym równocześnie prezentowany jest repertuar, plakaty i zwiastuny filmów, wyświetlanych w mieście, do którego dotrze Kino Orange. To unikatowe w Polsce rozwiązanie, oferujące widzom  atrakcyjną formę dostępu do informacji. Multimedialny plakat elektroniczny wyświetlany podczas projekcji powstał dzięki rozszerzeniu współpracy z firmą NEC Display Solutions Europe GmbH, która stała się oficjalnym Partnerem Technologicznym Kina Orange.

Kino Orange to wspólny projekt firmy Outdoor Cinema i Orange, przygotowany specjalnie dla miast i miejscowości, w których na co dzień nie ma kin. Ceny biletów na seanse w Kinie Orange zaczynają się już od 12 zł. Ponadto wszyscy klienci Orange, mogą kupić 2 bilety w cenie jednego. Wystarczy, że wyślą SMS o treści kino pod numer 2360. Potwierdzeniem, że zamówienie zostało przyjęte, jest SMS zwrotny z unikalnym kodem, który trzeba pokazać w kasie kina 30 minut przed seansem. Kino Orange prowadzi przedsprzedaż biletów online. Na stronie www.KinoOrange.pl można zakupić Ekobilet, który widz otrzymuje równocześnie na swój telefon komórkowy oraz e-mail.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Scroll to Top