Informacje prasowe

PTK Centertel i PTC zawierają umowę o współwykorzystywaniu sieci

21 lipca 2011
PTK Centertel i PTC zawierają umowę o współwykorzystywaniu sieci

PTK Centertel, operator sieci Orange oraz Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci T-Mobile podpisały dziś umowę o współwykorzystywaniu swoich radiowych sieci dostępowych. Umowa określa zasady zarządzania, planowania, obsługi, rozwoju i utrzymania tychże sieci. Zadania te będzie realizować utworzona wcześniej spółka NetWorkS!, w której obaj operatorzy mają po 50% udziałów.

Naszym nadrzędnym celem zawsze jest dbanie o satysfakcję klientów. Dzięki tej umowie nasi użytkownicy będą korzystać z sieci o lepszym zasięgu, co da im znacznie wyższy komfort korzystania z telefonów, laptopów i tabletów. To jeden z niezwykle ważnych kroków w naszej strategii. W praktyce zapewnimy klientom dostęp do dobrych jakościowo usług na terenie całego kraju” - powiedział Maciej Witucki, prezes Grupy TP. „To da nam przewagę konkurencyjną na coraz bardziej wymagającym i konsolidującym się rynku.”

 „Podpisana dzisiaj umowa i powstanie spółki NetWorks! to znaczący krok w dalszym rozwoju rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Wspólne zarządzanie i rozbudowa infrastruktury sieciowej obu operatorów w krótkim czasie przyniosą klientom wymierne korzyści: polepszenie zasięgu i jakości sieci oraz dostęp do najnowszych technologii. Dzięki tej współpracy każdy z operatorów będzie mógł bardziej efektywnie inwestować środki i szybciej rozbudowywać infrastrukturę sieciową” – powiedział Miroslav Rakowski Prezes Zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej.  „Istotnym jest też fakt, że dwie czołowe na polskim rynku firmy telekomunikacyjne - na co dzień ostro ze sobą konkurujące i to się w żaden sposób nie zmieni - są w stanie połączyć siły z pożytkiem dla dobra rynku i klientów. Razem będziemy zarządzać najlepszą i największą w Polsce infrastrukturą telefonii mobilnej”- dodał prezes Rakowski.

Jednym z głównych celów współpracy jest stworzenie najwyższej klasy sieci komórkowych

w Polsce, a w konsekwencji widoczną poprawę jakości świadczonych usług i zwiększenie ich zasięgu. Pozwoli to obu operatorom na:

  • Wzrost zasięgu sieci, zarówno geograficznego, jak i w odniesieniu do zasięgu wewnątrz budynków, co wspierać będzie dostarczanie nowych usług - w tym szerokopasmowego dostępu do mobilnego Internetu - dla coraz większej liczby klientów,
  • Zapewnienie wysokich parametrów jakości sieci w oparciu o odpowiednie umowy gwarantujące jakość obsługi oraz poprzez kontrolę operatorów nad nową spółką,
  • Redukcję kosztów operacyjnych i nakładów inwestycyjnych.

Największe korzyści związane są z przyspieszeniem modernizacji radiowych sieci dostępowych (RAN) oraz dostosowaniem ich do standardów wspierających najnowocześniejsze technologie. Inwestycje w pierwszych trzech latach pozwolą długoterminowo zaoszczędzić do 29% całkowitych kosztów sieci radiowych, m.in., w związku z redukcją liczby stacji bazowych.

Dzięki współpracy operatorzy będą mogli wyeliminować duplikujące się stacje bazowe w zbliżonych lokalizacjach i współkorzystać z pozostałych stacji na terenie całego kraju. Współpraca będzie realizowana w oparciu o podobną liczbę stacji bazowych każdego operatora. Pomimo ogólnej redukcji liczby stacji bazowych każdy z nich będzie obsługiwał swoich klientów za pomocą około 10000 stacji – znaczący wzrost w stosunku do aktualnej sytuacji, gdzie PTC dysponuje około 7 000 stacji, a PTK około 6 400. Redukcja całkowitej liczby stacji w Polsce dodatkowo umożliwi optymalizację kosztów utrzymania sieci oraz pozwoli operatorom na inwestowanie w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne z korzyścią dla klientów i środowiska.

Ze względu na skalę przedsięwzięcia, wdrożenie nowych rozwiązań sieciowych będzie następować stopniowo do 2014 r., natomiast pierwsze pozytywne efekty pojawią się już w pierwszej połowie 2012 r. w wybranych rejonach kraju. Przez najbliższe miesiące toczyć się będą intensywne prace nad przygotowaniem planu dostosowania sieci operatorów oraz związane z przetargiem na nowy sprzęt. Realizacją całego przedsięwzięcia będzie zajmować się spółka NetWorkS!, do której operatorzy przeniosą swoich pracowników odpowiedzialnych za planowanie, budowę i utrzymanie sieci radiowych.

Umowa została zawarta na okres 15 lat, z możliwością przedłużenia. Współpraca PTC z PTK Centertel będzie ograniczona do aspektów technicznych. Każda ze stron pozostanie właścicielem swoich elementów sieci i częstotliwości. Operatorzy nadal będą konkurować na rynkach hurtowych i detalicznych usług telekomunikacyjnych pod dotychczasowymi markami.

*  *  *

PTK Centertel sp. z o.o., operator sieci Orange jest liderem rynku telefonii komórkowej, z jej usług korzysta ponad 14 milionów klientów. Firma intensywnie rozbudowuje zasięg najnowszych technologii, w tym najszybszego w Polsce mobilnego internetu w technologii HSPA+ DC, umożliwiającej bezprzewodową transmisję danych z prędkością do 42 Mb/s. Oprócz tego udostępnia usługi łączące technologie GSM/UMTS i CDMA. Dzięki nim klienci mogą korzystać z szybkiego mobilnego internetu o największym zasięgu, obejmującym blisko 90 % powierzchni kraju.

W zasięgu sieci Orange znajduje się 99,5 proc. populacji. Właścicielem PTK Centertel jest w 100 % Telekomunikacja Polska.

Wiecej informacji na www.orange.pl

Polska Telefonia Cyfrowa sp. z o.o. jest operatorem sieci T-Mobile i Heyah i jedną z największych firm telekomunikacyjnych w Polsce. Usługi sieci T-Mobile dostępne są na niemal 100% powierzchni Polski. PTC oferuje swoim klientom mobilne usługi: głosowe w technologii 2G i 3G oraz transmisji danych w technologiach GPRS/EDGE/UMTS/HSPA/HSPA+.

Polska Telefonia Cyfrowa jest częścią międzynarodowej grupy telekomunikacyjnej Deutsche Telekom, która jest w 100% właścicielem PTC. Dzięki tej przynależności, klienci T-Mobile w Polsce mogą korzystać z globalnej oferty Grupy obejmującej, m.in., niskie stawki za połączenia i transmisję danych w kraju i zagranicą.

Więcej informacji na www.t-mobile.pl


Informacje prasowe

Orange we współpracy z Dailymotion oferuje najlepiej umiejscowione reklamy w internetowych portalach wideo online

15 lipca 2011
Orange we współpracy z Dailymotion oferuje najlepiej umiejscowione reklamy w internetowych portalach wideo online

  • Dzięki współpracy z nowym partnerem, Orange Advertising Network (OAN), może jako jedyny na rynku, zaoferować precyzyjnie adresowane, tworzone na zamówienie reklamy cyfrowe umieszczane w internetowych serwisach prezentacji filmów wideo online.
  • Reklamy będą publikowane na jednej z największych platform filmów wideo online – Dailymotion, która należy do 30 najczęściej odwiedzanych serwisów internetowych na świecie.
  • Umowa o wyłącznej współpracy partnerskiej obejmuje Wielką Brytanię, Hiszpanię, Polskę i Amerykę Łacińską.*
  • Dailymotion dzieli swoje materiały wideo na oficjalne (premium) i generowane przez użytkowników. Orange wykorzysta ten podział podczas tworzenia reklam na zamówienie. W rezultacie materiały reklamowe zostaną powiązane z odpowiednimi treściami wideo, a reklamodawca dotrze ze swoją kampanią do odpowiednich odbiorców w wybranej lokalizacji geograficznej.
  • W portalu Dailymotion działa społeczność twórców wideoklipów o nazwie „Motionmakers”. Reklamodawcy będą mogli wykorzystać jej potencjał podczas projektowania i realizacji kampanii reklamowych.
  • Dailymotion rejestruje 1,2 miliarda odsłon w miesiącu, a zbiór 20 milionów filmów powiększa się codziennie o 20 000 nowych. Stronę odwiedza 114 mln użytkowników miesięcznie.

14 lipca, Orange poinformował o podpisaniu umowy o wyłącznej współpracy partnerskiej z firmą Dailymotion. Umożliwi ona zaoferowanie jedynego na rynku, zintegrowanego rozwiązania reklamowego, umożliwiającego dotarcie za pośrednictwem platformy Dailymotion, do precyzyjnie określanych grup odbiorców. Orange Advertising Network* będzie mieć wyłączne prawo do sprzedaży i reprezentowania zasobów reklam wideo Dailymotion w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Polsce i Ameryce Łacińskiej*.

Z Dailymotion korzysta miesięcznie 114 milionów użytkowników na całym świecie, a jej katalog filmów każdego dnia powiększa się o 20 000 nowych pozycji. Co miesiąc w portalu Dailymotion oglądanych jest 1,2 miliarda filmów. Materiały dostępne w serwisie są podzielone na trzy grupy: oficjalne (premium), profesjonalne (amatorskie wysokiej klasy) oraz generowane przez użytkowników, a dodatkowo dzieli się je na kanały. Dzięki temu reklamodawcy mają do dyspozycji bardzo obszerny, uporządkowany zbiór materiałów. Podział na treści premium i generowane przez użytkowników oraz zagregowany katalog oparty na lokalizacji znacznie ułatwia ukierunkowanie reklam. Ponadto, dzięki partnerskim umowom z ITN w Wielkiej Brytanii, TV Azteca w Ameryce Łacińskiej lub TV3 w Hiszpanii,  Dailymotion zapewnił sobie szerokie prawa do treści premium na tych rynkach. Wykorzystanie wysokiej jakości materiałów, dostosowanych do wymagań lokalnych odbiorców, gwarantuje, że reklamodawca dotrze do właściwych klientów, w każdym kraju, ze znacznie większą precyzją niż dotychczas.

Właściciele marek będą mogli również wykorzystać kreatywność  „Motionmakers” - społeczności twórców wideoklipów umieszczanych w serwisie Dailymotion, która stanowi 20% wszystkich użytkowników. Mogą im zaproponować tworzenie materiałów na zamówienie. W rezultacie otrzymają filmy wideo inspirowane opisem marki, które stanowią unikatowe materiały marketingowe doskonale dostosowane do konkretnej kampanii.

W serwisie Dailymotion dostępne są również reklamy towarzyszące. Reklamodawca może łączyć materiały wideo z tradycyjnymi formatami reklam internetowych, korzystać z najbardziej kreatywnych i skutecznych formatów dostępnych na rynku, a także zostać sponsorem katalogu materiałów premium, aby zapewnić sobie jeszcze lepszą widoczność marki.

Reklamodawcy coraz częściej wykorzystują reklamy wideo w swoich kampaniach internetowych, ale jeśli nie są w stanie skierować odpowiednich treści do właściwej grupy odbiorców na konkretnym rynku, to ich działania można porównać do wrzucenia igły w stóg siana” – powiedział Luc Tran Thang, wiceprezes firmy Orange Advertising. „Możemy zagwarantować reklamodawcom i właścicielom marek, że dotrą do właściwych adresatów, ponieważ nasze materiały wideo są zlokalizowane i odpowiednio ukierunkowane. Taką gwarancję oferuje tylko Dailymotion”.

Orange Advertising Network jest naturalnym partnerem dla Dailymotion w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Polsce i Ameryce Łacińskiej. Zatrudnia specjalistów na całym świecie, którzy pomogą w odpowiednim wykorzystaniu naszych materiałów” – powiedział Luc Daumont, wiceprezes ds. rozwoju międzynarodowego firmy Dailymotion. „Materiały wideo umieszczone w Internecie stanowią dla reklamodawców atrakcyjną platformę, pod warunkiem, że komunikaty reklamowe są połączone z filmami w sposób uwzględniający zainteresowania widzów. Dailymotion umożliwia bardziej precyzyjne ukierunkowanie reklam niż tradycyjne kanały przekazu. Tworzymy uporządkowany katalog treści i wykorzystujemy potencjał twórczy społeczności naszych użytkowników. Dzięki temu Orange Advertising Network może zapewnić reklamodawcom nie tylko skuteczność kampanii, ale również swobodę kreatywnego korzystania z innowacyjnej, interaktywnej platformy. Dodatkową korzyścią są narzędzia do pomiaru zwrotu z inwestycji”.

Informacje o Orange

France Telecom-Orange jest jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych na świecie. Zatrudnia łącznie 170 000 pracowników, w tym 102 000 we Francji. W pierwszym kwartale 2011 osiągnął sprzedaż o wartości 11,2 mld EUR. Działa w 35 krajach. Ma 215,9 mln klientów (dane z 31 marca 2011 r.), z czego 141,6 mln to użytkownicy marki Orange oferującej usługi internetowe, telewizję i usługi mobilne, dostępne w większości krajów, w których działa Grupa. 31 marca 2011 r. z urządzeń mobilnych korzystało 156,7 mln klientów na całym świecie, a z szerokopasmowego Internetu (łącza ADSL i łącza optyczne) – 13,9 mln. Orange jest jednym z największych europejskich operatorów Internetu mobilnego i szerokopasmowego, a pod marką Orange Business Services – jednym ze światowych liderów w dziedzinie usług telekomunikacyjnych dla firm.

Spółka France Telecom jest notowana na paryskiej giełdzie Euronext (przedział A) i na nowojorskiej giełdzie NYSE.

Więcej informacji (przez Internet i w urządzeniach mobilnych): www.orange.com, www.orange-business.com, www.orange-innovation.tv

Orange oraz nazwy wszystkich innych produktów i usług Orange wymienionych w niniejszym materiale są znakami towarowymi firmy Orange Brand Services Limited, Orange France lub France Telecom.

Informacje o Dailymotion

Dailymotion to serwis internetowy umożliwiający publikowanie i przeglądanie materiałów wideo w nowatorski sposób. Łączy on kreatywność Internetu z jakością tradycyjnych środków przekazu. Jest jednym z największym na świecie tego typu portali, odwiedzanym miesięcznie przez 114 milionów użytkowników (źródło: comScore, maj 2011 r.), którzy oglądają miliard filmów. Dailymotion publikuje materiały zaprojektowane przez użytkowników, dostarczone przez partnerów oraz stworzone w ramach programu Motionmaker. Użytkownicy mają do dyspozycji najnowocześniejsze technologie, takie jak kreatory treści, dzięki czemu filmy reprezentują najwyższą jakość, w tym – High Definition. Serwis działa szybko i jest łatwy w obsłudze. Automatycznie filtruje nieautoryzowane treści zgłoszone przez właścicieli praw autorskich. Zapewnia użytkownikom materiały najwyższej jakości, a równocześnie chroni prawa twórców. Dailymotion, dostępny praktycznie we wszystkich krajach świata, oferuje 33 wersje swojej strony głównej ze specjalnymi treściami lokalnymi.

Więcej informacji: http://www.dailymotion.com

Informację dodatkowe znajdują się w załącznikach.

 

Kontakty dla mediów:

Vanessa Clarke +44 7891 056 593, vanessa.clarke@orange-ftgroup.com

(Unanimis) Lainie Morison +44 207 016 2338, Lainie.Morison@unanimis.co.uk

(Dailymotion) Joe Meaney, +44 845 680 1864, joe@proofcommunication.com


* W Wielkiej Brytanii Orange będzie wspierać Dailymotion  na portalach internetowych i mobilnych,  w Hiszpanii, Polsce i Ameryce Łacińskiej – tylko na internetowych, we Francji – tylko na mobilnych. Ameryka Łacińska nie obejmuje Brazylii. Portal Dailymotion jest dostępny we wszystkich krajach świata z wyjątkiem Chin i Korei Południowej.

* Orange Advertising Network działa w Wielkiej Brytanii pod firmą Unanimis, która jest jednostką zależną

w całości należącą do France Telecom-Orange Group.


Informacje prasowe

„Środy z Orange” w twoim telefonie

15 lipca 2011
„Środy z Orange” w twoim telefonie

Wszyscy klienci Orange mogą pobrać na telefony komórkowe darmową aplikację „Środy z Orange”, dzięki której na bieżąco będą śledzić aktualny repertuar kinowy, zamówią kod na 2 bilety do kina w cenie 1 czy zarezerwują miejsce w sali kinowej.

Dzięki akcji "Środy z Orange" nasi klienci kupują dwa bilety w cenie jednego na środowe seanse kinowe w Cinema City i Orange IMAX w całej Polsce. Ponadto w restauracjach Pizza Hut w całej Polsce kinomaniacy mogą dostać drugą pizzę na wynos w prezencie.

Z kolei aplikacja "Środy z Orange” w telefonie daje dostęp do trailerów filmów, repertuaru czy możliwości rezerwacji konkretnych miejsc na sali kinowej. Program podzielony jest na 4 sekcje:

  • Filmy – lista aktualnych filmów w kinach Cinema City i Orange IMAX
  • Kina – lista kin Cinema City i Orange IMAX w Polsce
  • 241 – zamawianie kodów na Środy z Orange, sprawdzanie historii zamówień
  • Ustawienia – możliwość wprowadzenia własnych danych osobowych do rezerwacji miejsc w kinach

Aplikację „Środy z Orange” można bezpłatnie pobrać z Orange World, Apple App Store, Android Market oraz BlackBerry App World. Obsługuje większość modeli Nokii, Sony Ericssona, Samsunga i LG wyposażonych w Java ME oraz na urządzenia iPhone, Android i BlackBerry.

Bezpośrednie adresy aplikacji:

Aplikację przygotowała dla Orange firma Norbsoft Sp. z o.o.

Scroll to Top