Informacje prasowe

Rekordowy rok kina z Orange

28 stycznia 2010
Rekordowy rok kina z Orange

Polskie kina w 2009 roku przeżywały prawdziwe oblężenie. W ciągu 12 miesięcy sprzedano rekordowe 38 milionów biletów. To najlepsza frekwencja od 20 lat. Zarazem był to pierwszy rok akcji „Środy z Orange", z której skorzystało blisko 750 tysięcy osób.

Na sukces frekwencyjny wpłynął bogaty repertuar, w tym roku kinomani mogli zobaczyć ponad 200 nowych filmów. Zestawienie najpopularniejszych produkcji pokazuje, że Polacy kochają animacje - w pierwszej dziesiątce znalazły się 4 kreskówki. Najbardziej kasowy okazał się „Madagaskar 2", który obejrzało ponad 2 miliony widzów. W pierwszej dziesiątce znalazły się również „Epoka Lodowcowa 3", „Odlot" oraz „Potwory kontra Obcy".

Był to również dobry rok dla polskich produkcji. W zestawieniu największych hitów znalazły się 2 polskie filmy: „Kochaj i tańcz" oraz „Popiełuszko". Bardzo dobrze wypadły również 4 filmy koprodukowane przez Grupę TP. Prawie półmilionową widownię zgromadziła komedia „Miłość na wybiegu". Trzy inne: „Generał Nil", „Dzieci Ireny Sendlerowej" oraz „Nigdy nie mów nigdy" obejrzało łącznie ponad milion widzów.

Widzowie Śród z Orange wykazali się nieco innymi preferencjami. Wśród nich wygrywają filmy akcji, na czele z katastroficznym „2012". Na kolejnych miejscach uplasowały się „Anioły i Demony" i jedyna w zestawieniu animacja - „Epoka Lodowcowa 3". Wśród polskich produkcji w top ten znalazły się „Galerianki" oraz „Wojna polsko-ruska". Wysoko uplasował się też „Zmierzch" i kontrowersyjna produkcja Quentina Tarantino „Bękarty Wojny".

W lecie zainteresowanie kinem z sal przeniosło się pod gwiazdy. Dzięki akcji Orange Kino Letnie w wakacyjnych kurortach Sopocie i Zakopanem, w niecodziennej scenerii można było zobaczyć najlepsze filmy ostatnich lat. Pneumatyczne ekrany ustawione na molo i na Krupówkach przyciągały tłumy, pozwalały bowiem cieszyć się dobrym filmem i letnim wieczorem jednocześnie.

Dla kinomanów przygotowana została strona internetowa orangefilm.pl, gdzie można znaleźć informacje ze świata filmu, materiały zza kulis oraz wywiady z gwiazdami. Na Facebooku powstał Klub Filmowy Orange, gdzie można wziąć udział w konkursach wiedzy filmowej, wygrać zaproszenia na pokazy przedpremierowe i gadżety filmowe.


Informacje prasowe

Z Telekomunikacją Polską na Igrzyska do Vancouver i Londynu

27 stycznia 2010
Z Telekomunikacją Polską na Igrzyska do Vancouver i Londynu

Telekomunikacja Polska dołączyła do grona sponsorów Polskiego Ruchu Olimpijskiego. Dziś w warszawskim Centrum Olimpijskim podpisano umowę sponsorską na lata 2010-2012, dzięki której narodowy operator będzie wspierał naszych olimpijczyków w Vancouver i Londynie.  

Na mocy umowy, podpisanej przez prezesa PKOl Piotra Nurowskiego i prezesa TP Macieja Wituckiego, Telekomunikacja Polska została Sponsorem Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej Vancouver 2010 oraz Sponsorem Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej Londyn 2012.

- Igrzyska olimpijskie to sportowe święto, które zbliża ludzi. Będąc narodowym operatorem telekomunikacyjnym wielokrotnie wspieraliśmy tych, którzy reprezentowali nasz kraj podczas wielkich imprez sportowych - powiedział podczas ceremonii podpisania umowy Prezes TP Maciej Witucki. - Mamy za sobą także olimpijskie doświadczenia. Byliśmy sponsorem olimpijskiej reprezentacji w Salt Lake City i w Atenach. Cieszę się, że podczas najbliższych, zimowych Igrzysk w Vancouver będziemy mogli ponownie wspierać polskich olimpijczyków. Trzymamy za nich mocno kciuki! - dodał Prezes Witucki.

Piotr Nurowski, Prezes PKOl powitał powrót narodowego operatora telekomunikacyjnego do grona sponsorów ruchu olimpijskiego. - Telekomunikacja jest we współczesnym świecie synonimem nowoczesności i bliskości. Dlatego tak bardzo cieszymy się, że TP będzie wspierać polski ruch olimpijski. Podobnie, jak narodowy operator, patrzymy w przyszłość. Dlatego już od tego roku będą rozgrywane Młodzieżowe Igrzyska Olimpijskie, które również będzie sponsorować TP. To impreza dla olimpijczyków jutra, dzisiejszych nastolatków, którzy szkoleni w dobrych warunkach i przez najlepszych trenerów mogą za kilkanaście lat zdobywać dla Polski medale. Jestem przekonany, że przy wsparciu naszych sponsorów, w tym Telekomunikacji Polskiej, uda się zapewnić tym dziewczętom i chłopcom najlepsze warunki do rozwoju ich talentów sportowych.

Podczas konferencji prezes Maciej Witucki na ręce prezesa Piotra Nurowskiego przekazał olimpijczykom specjalną flagę. Znajdą się na niej autografy sportowców, osób związanych z ruchem olimpijskim oraz sponsorów. Flaga pojedzie na Igrzyska do Vancouver a po powrocie zostanie zlicytowana na wspólnej aukcji charytatywnej TP i PKOL.


Informacje prasowe

Polska premiera nowego BlackBerry 9700 w Orange

26 stycznia 2010
Polska premiera nowego BlackBerry 9700 w Orange

Orange jest pierwszym w Polsce operatorem wprowadzającym do oferty nowy terminal firmy RIM - BlackBerry 9700. To kontynuacja linii Bold, wielofunkcyjnego urządzenia opracowanego z myślą o wszechstronnym zastosowaniu biznesowym. Będzie dostępny we wszystkich ofertach abonamentowych Orange dla Firm. Kupujący będą mogli bezpłatnie korzystać przez dwa lata z usługi inteligentnej Nawigacji Orange.

BlackBerry 9700 Bold jest następcą cenionego przez klientów modelu 9000, dostępnego w Orange od ponad roku. W stosunku do poprzednika jest nieco mniejszy i lżejszy, dzięki czemu jeszcze łatwiej obsługiwać go jedną ręką. Wygodę użytkowania podnosi także dotykowy trackpad umożliwiający precyzyjne i płynne przewijanie tekstu oraz korzystanie z funkcji menu. Całości dopełnia profilowana i czuła na dotyk klawiatura w układzie QWERTY. Elegancki wygląd i funkcjonalność sprawiają, że dla osób często przebywających i pracujących poza biurem jest idealnym narzędziem biznesowym i źródłem rozrywki.

Urządzenie współpracuje z sieciami Wi-Fi oraz 3G i HSDPA na całym świecie. Dzięki temu zapewnia możliwość telefonowania i szybkiej transmisji danych niezależnie od miejsca, w którym znajduje się użytkownik. Zostało wyposażone w procesor nowej generacji  (624 MHz) oraz pamięć Flash 256 MB, co umożliwia jeszcze szybsze korzystanie z aplikacji biurowych. Bold 9700 posiada także wbudowany odbiornik GPS, aparat fotograficzny 3.2MP oraz wyświetlacz wysokiej rozdzielczości. Obsługuje odbieranie i wysyłanie poczty push e-mail oraz edycję załączników w popularnych formatach. Oprócz tego dostarcza rozrywki, z której można korzystać za pomocą przeglądarki internetowej, wbudowanego odtwarzacza multimedialnego i kart pamięci o pojemności do 16 GB.

Pełne wykorzystanie możliwości terminala zapewnia usługa BlackBerry BIS (BlackBerry Internet Service). Umożliwia automatyczne odbieranie i wysyłanie poczty elektronicznej, przeglądanie załączników (w  formatach Microsoft Word®, Excel®, PowerPoint® i Adobe® PDF) oraz plików graficznych. Dostęp do e-mail odbywa się bez konieczności indywidualnego logowania do serwerów pocztowych. Wysyłanie i odbieranie poczty jest równie łatwe, jak wiadomości SMS. Klienci korzystający z usługi BlackBerry BIS mogą też bez ograniczeń przeglądać strony internetowe oraz korzystać nawet z 10 kont pocztowych, bez limitu wysyłania i odbierania. Miesięczny koszt abonamentu na tę usługę w Orange dla Firm to

19,90 zł netto.

Każdy telefon BlackBerry może działać także z usługą w wersji BES (BlackBerry Enterprise Server) zapewniającą współpracę z korporacyjnym systemem pocztowym użytkownika  (Microsoft Exchange, Lotus Domio, Novell GroupWisa).

Nowy BlackBerry Bold 9700, jest dostępny od 26 stycznia br. we wszystkich ofertach abonamentowych Orange dla Firm. Będzie można go kupić wraz z nową aktywacją lub przy przedłużaniu umowy, w wybranych Salonach Firmowych Orange oraz w sklepie internetowym na stronie www.orange.pl/dlafirm. Klienci, którzy kupią telefon BlackBerry 9700 z dowolnym planem abonamentowym Orange dla Firm i włączą usługę Nawigacja Orange w opcji Abonament, przez 2 lata będą mogli korzystać z niej bezpłatnie.

Więcej informacji o usługach BlackBerry w Orange znajduje się na: www.orange.pl/bb.

Więcej o usłudze inteligentnej Nawigacji Orange: www.orange.pl/nawigacja .

* * *

Najważniejsze dane techniczne BlackBerry Bold 9700:

  • Elegancka obudowa o wymiarach 109 mm x 60 mm x 14.1 mm i wadze jedynie 122 gr.,
  • Pełna klawiatura QWERTY oraz dotykowy trackpad pozwalające na wygodne i szybkie wpisywanie tekstu oraz poruszenie się po menu,
  • 256MB wbudowanej pamięci Flash oraz procesor nowej generacji z zegarem 624 Mhz - dla zwiększenia wydajności,
  • Wysokiej jakości wyświetlacz - 2.44" (480 x 360) o rozdzielczości 245 ppi,
  • Bluetooth® (2.1) z obsługą Secure Simple Pairing, współpracujący z zestawami głośnomówiącymi, stereofonicznymi zestawami słuchawkowymi, akcesoriami samochodowymi oraz innymi urządzeniami peryferyjnymi Bluetooth,
  • Dostępność w 2 wersjach dla kilku wariantów częstotliwości sieci 3G różnych operatorów:

- UMTS/HSDPA 2100/1900/850/800 MHz and quad-band EDGE/GPRS/GSM,

- UMTS/HSDPA 2100/1700/900 MHz and quad-band EDGE/GPRS/GSM,

  • Wbudowane Wi-Fi (802,11 b/g) z obsługą połączeń UMA przez Wi-Fi,
  • Aparat cyfrowy o rozdzielczości 3,2 MPix z lampą błyskową, funkcją zoom oraz nagrywaniem filmów z dźwiękiem,
  • Odtwarzacz multimediów przeznaczony do przeglądania zdjęć oraz odtwarzania muzyki i filmów oraz 3,5 milimetrowe gniazdo stereofonicznych słuchawek, wbudowany wysokiej jakości głośnik oraz system redukcji szumów otoczenia,
  • odtwarzanie muzyki przedłużone do 38 godzin, dodatkowo obsługa BlackBerry® Desktop Manager dla łączenia z komputerami PC oraz Mac, BlackBerry® Media Sync dla łatwej synchronizacji z iTunes® i Windows Media® Player,
  • Możliwość powiększenia pamięci urządzenia poprzez gniazda karty pamięci typu microSD/SDHC obsługujące karty o pojemności do 16 GB (w przyszłości przewidywana jest możliwość obsługi kart 32 GB),
  • Wymienna bateria 1500 mAh umożliwiająca około 6 godzin rozmów oraz 17 dni czuwania dla trybu 3G.

Scroll to Top