Startuje druga edycja Orange Fab - programu wspierającego rozwój małych, innowacyjnych firm, tzw. start-up’ów. Jego uczestnicy otrzymają szansę na rozwój swojego produktu i współpracę z Orange, na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych, zdobycie inwestora i wsparcie finansowe. Do nowej edycji można się zgłaszać do 15 stycznia 2015. Projekty finalistów pierwszej edycji są już wdrażane do oferty Orange.
- Pierwsza edycja Orange Fab przyniosła wymierne efekty - na początku przyszłego roku dwa rozwiązania: PublishSoSimply i wizyta.pl będzie można kupić w naszej „chmurze dla firm”. Trzecim z wybranych rozwiązań, Sesame+, interesuje się firma Integrated Solutions – powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu Orange Polska ds. operacyjnych podczas spotkania inaugurującego nową edycję programu.
W ramach Orange Fab, start-upy zyskują dostęp do zasobów technicznych i marketingowych Orange Polska, kanałów komunikacji (w tym mediów społecznościowych) i kanałów dystrybucji Orange. Mogą liczyć także na wsparcie mentorów z lokalnych ekosystemów technologicznych oraz dofinansowanie na rozwój produktu. Dla Orange współpraca ze start-up’ami to szansa na pozyskanie innowacyjnych produktów do swojej oferty.
- Warto spojrzeć na te korzyści w szerszym wymiarze: nawiązując współpracę ze start-upa’ami nie oczekujemy szybkiego zysku; raczej uczymy się od siebie nawzajem. Duże firmy, aby skutecznie konkurować na rynku muszą być innowacyjne, a nowatorskie, niekonwencjonalne pomysły powstają właśnie w małych firmach. Dla nas współpraca z nimi to jest zastrzyk nowej energii, świeże spojrzenie i pomysły na wykorzystanie technologii. Natomiast dla start-up’ów to dobra lekcja dojrzałego biznesu. Wspieranie młodych, początkujących przedsiębiorstw jest także elementem odpowiedzialnego społecznie biznesu. Dzisiaj to są start-up’y, ale za parę lat mają szansę stać się aktywnymi graczami na rynku i pozytywnie wpłynąć na naszą gospodarkę. – dodał Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu OPL ds. operacyjnych.
W spotkaniu inaugurującym II edycję Orange Fab uczestniczyli laureaci pierwszej edycji programu: Michał Majewski (kreator magazynów on-line PublishSoSimply) i Bartłomiej Danek (elektroniczny system rezerwacji wizyta.pl), Wśród korzyści ze współpracy z Orange wskazywali przede wszystkim na dostęp do infrastruktury i nawiązywanie międzynarodowych kontaktów.
- Dzięki udziałowi w Orange Fab w czerwcu uczestniczyłem w międzynarodowym pokazie start-up’ów Orange Demo Days w Paryżu. Nasz produkt wzbudził tam niemałe zainteresowanie, co utwierdziło mnie, że idziemy w dobrym kierunku. Przy okazji nawiązałem kilka cennych kontaktów i poznałem start-up’y z innych krajów. A już za kilka dni, 25 listopada lecę na kolejny Demo Days do Tokio. Bez wsparcia Orange nie byłoby to możliwe – podkreślił Michał Majewski z PublishSoSimply.
- Orange udostępniło nam swoją infrastrukturę, m.in. bramkę USSD - którą wykorzystujemy w naszym systemie silnego uwierzytelniania. Jest to ważna część naszej usługi, dlatego cieszę się, że mogliśmy skorzystać z platformy sprawdzonego operatora – powiedział Marcin Szary z Sesame+.
Orange Fab jest programem międzynarodowym. Do tej pory odbył się 8. państwach: we Francji, Stanach Zjednoczonych, Izraelu, Japonii, Korei Płd., Tajwanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej i w Polsce. Do 1. edycji polskiego Orange Fab zgłoszonych zostało 107. usług i rozwiązań. Dominowały usługi cloud computingowe, e-commerce oraz cyfrowego kontentu.
Aby wziąć udział w nowej edycji programu, należy zgłosić swój start-up na stronie http://orangefab.pl/apply/ Termin zgłoszeń upływa 15 stycznia 2015 r. Wybrane firmy przystąpią do pracy już 21 lutego 2015 r.
Więcej informacji: http://orangefab.pl/
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
e-mail: biuro.prasowe@orange.com