Informacje prasowe

Rusza Green Accademy, program studiów podyplomowych o ekologii i zrównoważonym rozwoju

17 marca 2021
Rusza Green Accademy, program studiów podyplomowych o ekologii i zrównoważonym rozwoju

Unikalny program studiów podyplomowych Green Accademy w całości poświęcony jest zagadnieniom zrównoważonego rozwoju. To studia dla osób, które chcą zostać liderami zielonej zmiany. Uruchamia je Ośrodek Badań nad Przyszłością Collegium Civitas. Partnerem pierwszej edycji Green Accademy jest firma Orange Polska.

Dlaczego warto brać pod uwagę zmiany klimatyczne i czym jest zrównoważony rozwój w organizacji oraz odpowiedzialny CSR? To najważniejsze tematy rocznych studiów podyplomowych Green Accademy. Uczestnicy  będą poznawać trendy przyszłości i zasady bezpieczeństwa klimatycznego. Pogłębią także wiedzę m.in na temat recyklingu i zarządzania odpadami w skali globalnej. Dowiedzą się także jak komunikować tematykę „green” w sposób odpowiedzialny.

Green Accademy będzie prowadzona w interaktywnej formule, oferując wykłady, zajęcia warsztatowe i inicjatywy o charakterze integracyjnym. Roczne zajęcia poprowadzą wybitni naukowcy oraz praktycy biznesowi m.in. prezes Fundacji Batorego – Edwin Bendyk, wybitny ekspert i publicysta zajmujący się obszarem zrównoważonego rozwoju, Kamil Wyszkowski – prezes Rady UN Global Compact Network Poland czy Roland Zarzycki – doktor nauk matematycznych i doktor nauk humanistycznych, prorektor ds. dydaktycznych Collegium Civitas, specjalizuje się w krytycznej analizie zagadnień społeczno-ekonomicznych.

Collegium Civitas  od kilku lat prowadzi programy edukacyjne związane ze zrównoważonym rozwojem. Wyjątkowo trudny okres globalnej pandemii jeszcze bardziej uwypuklił ich znaczenie.  - W Ośrodku Badań nad Przyszłością,  którym mam przyjemność zarządzać, stworzyliśmy kompleksowy program rocznych studiów podyplomowych poświęconych zrównoważonemu rozwojowi. Program Green Accademy to trzy moduły: Kontekst, Człowiek i Organizacja, które wyjaśniają wielowymiarowość obszaru "green" oraz "sustainable development - mówi Piotr Pokrzywa, dyrektor zarządzający OBnP.

Ekologia i zagadnienia zrównoważonego rozwoju są ważnym elementem strategii Orange Polska. -Najważniejsze dla osiągnięcia celów Porozumienia Paryskiego są zmiany systemowe. A system tworzą i zmieniają ludzie. Dlatego tak ważne są rzetelna informacja i edukacja. Obok redukcji emisji czy gospodarki obiegu zamkniętego, stanowią ważne uzupełnienie naszego programu #OrangeGoesGreen. Jego celem jest neutralność klimatyczna netto do 2040 roku. Jesteśmy dumni z bycia partnerem tych unikalnych studiów. Cieszę się, że część pracowników Orange Polska, gotowych działać dla naszej planety, zostanie studentami Green Accademy - twierdzi Julien Ducarroz prezes Orange Polska

-Green Accademy realizujemy pod egidą Ośrodka Badań nad Przyszłością - centrum analitycznego Collegium Civitas zajmującego się wielowymiarowymi badaniami nadchodzących zmian i trendów. Nasza satysfakcja jest tym większa, że, w tym trudnym  zarówno dla uczelni  jak i biznesu okresie, nawiązaliśmy przy pierwszej edycji Green Accademy współpracę z liderem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju firmą Orange Polska – jesteśmy przekonani, że nasza współpraca przyniesie obydwu podmiotom wiele korzyści - zarówno merytorycznych jak i stricte biznesowych - dodaje Rektor Collegium Civitas - prof. Stanisław Mocek.


Informacje prasowe

Jak prowadzić lekcje, które angażują uczniów? Trwa nabór na bezpłatne szkolenia dla nauczycieli w projekcie „Lekcja:Enter”

15 marca 2021
Jak prowadzić lekcje, które angażują uczniów? Trwa nabór na bezpłatne szkolenia dla nauczycieli w projekcie „Lekcja:Enter”

W ostatnich dwóch latach jedynie co trzeci nauczyciel wziął udział w szkoleniu, które przełożyło się na atrakcyjność prowadzonych przez niego lekcji. Połowa (51%)* ocenia swoją wiedzę z wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w szkole jako podstawową. Rozwiązaniem może być udział w projekcie „Lekcja:Enter”, który pokazuje jak w praktyce wykorzystać zdobytą wiedzę na lekcji.  Dzięki cyklowi szkoleń  i wsparciu trenera, nauczyciele uczą się nowoczesnych metod prowadzenia zajęć. Do tej pory szkolenia rozpoczęło ponad 15 tys. nauczycieli, a 80% z nich uznało, że szkolenia spełniły ich oczekiwania.

Nauczyciel to przewodnik w edukacji. To on decyduje, jak wygląda lekcja, z jakich materiałów i metod korzysta i co wynoszą z niej uczniowie. -  Coraz częściej spotykamy się z opiniami nauczycieli i nauczycielek, że dużym wyzwaniem dla nich jest zaangażowanie uczniów w proces edukacyjny, a co za tym idzie chęci zdobywania przez nich wiedzy. Dotyczy to zarówno edukacji zdalnej, jak i pracy w szkole stacjonarnej – mówi Monika Eilmes-Glegoła, kierowniczka projektu „Lekcja:Enter” z Fundacji Orange.

Żeby nauka były atrakcyjna, a przede wszystkim skuteczna, warto wprowadzać do lekcji innowacje, prowadzić zajęcia inaczej niż dotychczas, próbować nowych metod edukacyjnych. Dobrze, żeby lekcje zawierały elementy oparte na wykorzystaniu narzędzi cyfrowych, które pomagają dzieciom i młodzieży w lepszym zrozumieniu wielu tematów, sprawiają, że lekcje są ciekawsze, dostosowane do ich potrzeb i rzeczywistości, w której funkcjonują.

Na te i inne wyzwania staramy się odpowiedzieć na naszych szkoleniach, gdzie praktycy pokazują nauczycielkom i nauczycielom, jak prowadzić lekcje w oparciu o ich własne doświadczenie oraz o doświadczenie uczniów i uczennic oraz poszukania odniesień w praktyce – wyjaśnia Monika Eilmes – Glegoła.

 Badania* pokazują, że z aktywizujących metod nauczania wykorzystujących TIK nauczyciele nadal korzystają niezbyt chętnie. Z metody projektów uczniowskich korzystało 37%, a z Webquestu tylko 3% nauczycieli. Dlatego właśnie powstał projekt edukacyjny „Lekcja: Enter”, którego celem jest wsparcie nauczycieli w prowadzeniu lekcji angażujących uczniów, rozwijających umiejętność krytycznego i twórczego myślenia, uczących pracy w zespole. Lekcji, które stawiają ucznia na pierwszym miejscu, pozwalając mu na  zdobywanie wiedzy drogą własnych doświadczeń i poszukiwań, z pomocą narzędzi cyfrowych, programów i aplikacji.

Program szkoleń, które podczas pandemii odbywają się również onilne, zakłada 40 godzin pracy z trenerem. Grupy są małe, co gwarantuje indywidualne podejście do każdego uczestnika. Niewątpliwym wsparciem dla edukatorów jest baza kilkunastu już tysięcy scenariuszy opracowanych w ramach projektu – dodaje kierowniczka projektu.

Szkolenia w projekcie „Lekcja:Enter” rozpoczęły się rok temu i już ponad 15 tysięcy nauczycieli postanowiło wziąć w nich udział. Zdecydowana większość uczestników (90%) pozytywnie oceniła szkolenia, a 69% badanych bardzo dobrze ocenia jakość materiałów szkoleniowych. Co ważne, zdecydowana większość nauczycieli (86%) poleciłoby szkolenia innym.

Dla kogo szkolenia?

Szkolenia kierowane są do dyrektorów szkół oraz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, a także przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, humanistycznych, artystycznych i informatycznych w szkołach podstawowych i średnich. Szczegóły na temat zapisów znajdują się na stronie projektu: https://lekcjaenter.pl/strona/19/o-szkoleniach

Projekt „Lekcja:Enter” jest  realizowany przez konsorcjum trzech organizacji: Fundację Orange (lider), Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytut Spraw Publicznych,  ze środków UE. Dofinansowanie zostało przyznane przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa w ramach działania 3.1 „Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

  • Wyniki pretestu wśród nauczycieli dołączających do projektu „Lekcja:Enter”, N=3589
  • Wyniki ewaluacji śródokresowej projektu „Lekcja:Enter” N=3989

Mediateka


Informacje prasowe

Orange Flex ma ponad 100 tysięcy użytkowników

15 marca 2021
Orange Flex ma ponad 100 tysięcy użytkowników

Orange Flex, sieć w aplikacji, w  niespełna dwa lata zyskał ponad 100 tysięcy użytkowników, którzy  cenią sobie elastyczność, brak zobowiązań i wolność wyboru. Dbają też o to co piękne i „zielone”. Dla swoich klientów Orange Flex przygotował specjalny kod na dodatkowe 10 GB i tydzień okazji w Sklepie Flex.

Użytkownicy Flexa tworzą różnorodną, zgraną społeczność fanów sieci w aplikacji. Wyróżnia ich ogromne zaangażowanie. Dzielą się opiniami w internecie, tworzą grupy dyskusyjne w social media, udostępniają posty o nowinkach i dopytują o kolejne nowości we Flexie. Chętnie polecają Orange Flex rodzinie i znajomym, bo co piąty użytkownik aktywuje Flex przy użyciu kodu polecającego. Sieć w aplikacji powstała właśnie z myślą o potrzebach klientów, słuchaniu ich sugestii i dostosowywaniu oferty pod ich styl życia.

- Orange Flex ma już ponad 100 tysięcy aktywnych użytkowników. Cieszymy się, że społeczność Flexa jest coraz liczniejsza. Codziennie mamy kilkaset nowych rejestracji, a sprzedaż smartfonów i gadżetów w Sklepie Flex w aplikacji rośnie – podkreśla Artur Stankiewicz, dyrektor Marketingu Rynku Konsumenckiego Orange Polska. - Generacja Flex to osoby, które cenią  wolność wyboru, lubią niesztampowe pomysły i mają otwarte podejście do życia. Nasi klienci są prawdziwie zaangażowani, cenią unikalne rozwiązania jakie daje im właśnie nasza aplikacja. Dotychczas przekazali miedzy sobą aż 1 milion GB w ramach funkcji „Przekaż GB”. Chcemy nadal odpowiadać na potrzeby klientów, dlatego będziemy tworzyć nowe możliwości korzystania z sieci Dziękujemy, że jesteście z nami i wspólnie możemy tworzyć Generację Flex!

Kod na 10 GB i tydzień okazji w Sklepie Flex

Przekroczenie 100 tysięcy użytkowników Orange Flex to okazja, na niespodzianki dla klientów. To sekretny kod na dodatkowe gigabajty oraz tydzień okazji w Sklepie Flex. Aby skorzystać z kodu na darmowe 10 GB wystarczy śledzić profil Flexa na Instagramie (@orange_flex) i znaleźć ukryty kod. Potem  wpisać go w aplikacji w swoim profilu w zakładce „Kody promocyjne” i pamiętać o aktywacji  do 21 marca. Specjalne okazje w Sklepie Flex to rabaty do minus 32% na smartfony m.in. Apple, Samsung, Xiaomi oraz ich dostawa za 1 zł.

Aby dołączyć do Orange Flex można przenieść dotychczasowy numer lub wybrać nowy. Całość procesu odbywa się w aplikacji, bez konieczności wychodzenia z domu. Wystarczy pobrać aplikację Orange Flex ze sklepu Google Play lub App Store i zarejestrować konto. Po wyborze Planu komórkowego (już od 25 zł/miesięcznie) z paczką 15 GB, potwierdzić  tożsamość, dołączyć zdjęcie dokumentu tożsamości i podpiąć kartę płatniczą. Za korzystanie można płacić także  BLIK-iem. Aktywacja konta Flex zajmuje kilka minut.

Orange Flex to sieć w aplikacji, ale oferuje znacznie więcej. Użytkownik ma dostęp do dodatkowych usług np. HBO GO (pierwszy miesiąc w prezencie), Klubu Flex ze zniżkami na oferty partnerskie, Sklepu Flex ze smartfonami i gadżetami w wyjątkowych cenach, funkcji „Przekaż GB”, dzięki której można przekazać znajomym z Flexa swoje gigabajty.

Więcej szczegółów o ofercie Orange Flex na stronie https://flex.orange.pl/

Scroll to Top