Informacje prasowe

Rusza II edycja Akademii Orange

24 września 2010
Rusza II edycja Akademii Orange

Fundacja Orange ogłasza II edycję ogólnopolskiego programu grantowego – Akademia Orange. Jego celem jest propagowanie nowoczesnej edukacji kulturalnej dzieci i młodzieży. Do 26 października można zgłaszać kreatywne i innowacyjne projekty edukacyjne. Organizacje, których propozycje działań zostaną najwyżej ocenione, otrzymają na ich realizację granty do 50 tysięcy złotych. Łączna pula grantów to 1,5 mln złotych.

Fundacja Orange wspiera realizację projektów, które w kreatywny sposób budują umiejętności społeczne dzieci i młodzieży oraz przeciwdziałają wykluczeniom. Premiowane będą inicjatywy wykorzystujące nowatorskie narzędzia i metody nauczania. Wszystkie projekty zgłaszane do Akademii Orange muszą być realizowane w partnerstwach. Program promuje także idee Creative Commons pozwalające twórcom różnorodnych rozwiązań zachować pewne prawa autorskie i jednocześnie podzielić się swoją twórczością, pomysłami oraz wypracowanymi w trakcie trwania projektów materiałami edukacyjnymi.

O grant na projekt z zakresu edukacji kulturalnej mogą ubiegać się zarówno organizacje pozarządowe, instytucje kultury (teatry, galerie, muzea, biblioteki, etc), jak i placówki oświatowe. Wszystkie dokumenty niezbędne do wzięcia udziału w Programie są dostępne na stronie Fundacji Orange: www.fundacja.orange.pl. Tam też znajduje się prosty formularz, który należy przesłać do Fundacji do 26 października 2010. Ogłoszenie wyników nastąpi w grudniu. Organizacje będą zrealizować swoje projekty do końca maja 2011 r.

Wnioski oceni Kapituła Akademii Orange, w której pracach biorą udział uznane autorytety świata edukacji, nowych technologii, kultury i mediów: prof. dr hab. Barbara Fatyga, antropolog kultury, Jacek Michałowski, psycholog i szef Kancelarii Prezydenta RP, Wojciech Krukowski, historyk sztuki, menadżer kultury i wieloletni dyrektor Centrum Sztuki Współczesnej, Ewa Zadrzyńska, reżyser filmowy, Edwin Bendyk, dziennikarz, specjalista od nowych technologii, dr Alek Tarkowski, socjolog, koordynator projektu Creative Commons Polska oraz Jadwiga Czartoryska, prezes Fundacji Orange.

Pierwsza edycja Akademii Orange przyniosła znakomite efekty. W 12 województwach 78 organizacji zrealizowało 38 projektów edukacyjnych, w których uczestniczyło ponad 4 tys. dzieci i młodzieży. Wśród nich znalazły się projekty edukacji regionalnej poprzez gry miejskie, hip-hopowe warsztaty akustyczne czy streetartowe rewitalizacje osiedli. Projekty wspierały m.in. integrację dzieci niepełnosprawnych z ich zdrowymi rówieśnikami przez wspólne zajęcia teatralne oraz pokazywały, że nowe media mogą pomóc w przełamywaniu barier społecznych.

Powstał też specjalny portal www.akademiaoragne.pl, gdzie umieszczane są filmy, zdjęcia, materiały edukacyjne, opisy działań, scenariusze zajęć i lekcji związane z projektami. W zamierzeniu Fundacji strona Akademii Orange stanie się portalem społecznościowym, na którym prezentowane będą dobre praktyki edukacji kulturalnej.

 

Więcej informacji udziela:

Antonina Bojanowska, Koordynator ds. Komunikacji Programów, Fundacja Orange

Tel. (22) 844 58 98, E-mail: antonina.bojanowska@orange-tp.com

Krzysztof Rykowski, Koordynator ds. Komunikacji i Wydarzeń Specjalnych, Fundacja Orange

Tel. (22) 844 6065, E-mail: krzysztof.rykowski@orange-tp.com


Informacje prasowe

Orange Ekstra Numer – dwa numery w jednym telefonie

24 września 2010
Orange Ekstra Numer – dwa numery w jednym telefonie

Od 21 września w ofercie Orange jest dostępna usługa Orange Ekstra Numer, która pozwala na korzystanie z dwóch numerów telefonicznych na jednej karcie SIM.

Dzięki usłudze Orange Ekstra Numer klienci chcący używać dwóch numerów telefonicznych nie będą musieli kupować specjalnego aparatu telefonicznego na dwie karty, nosić dwóch telefonów czy też przekładać kart. Po aktywowaniu usługi ich dotychczasowy numer główny oraz numer dodatkowy są jednocześnie widoczne w sieci i mogą przyjmować połączenia oraz SMS-y i MMS-y. Oba numery przypisane do jednej karty SIM są w pełni niezależne. Można z nich wykonywać połączenia, wysyłać SMS-y i MMS-y, korzystać z transmisji danych oraz oddzielnych zestawów usług dodatkowych jak poczta głosowa czy Halo Granie. Warunkiem wykonywania połączeń z numeru dodatkowego jest doładowanie go (jak konta w ofertach na kartę) zgodnie z Regulaminem świadczenia usług telekomunikacyjnych.

Korzystanie z obu numerów w telefonie jest bardzo łatwe, zarządzanie nimi odbywa się za pomocą krótkich kodów potwierdzanych przyciskiem połączenia:

*121*2# - przełączanie połączeń wychodzących na Orange Ekstra Numer,

*121*1# - powrót do numeru głównego,

*122*# - sprawdzanie, który numer jest ustawiony do połączeń wychodzących, informacje są wyświetlane na ekranie telefonu.

Z usługi skorzystać mogą klienci indywidualni i firmy. Jedynym warunkiem jest posiadanie aktywnej karty SIM z ofertą usług głosowych – abonament, mix lub na kartę. Orange Ekstra Numer można aktywować SMS-em o treści EN wysłanym na bezpłatny numer 8041 lub wybierając z klawiatury telefonu kod *121*# i wciskając przycisk połączenia.

Aktywacja jest potwierdzana SMS-em, w którym użytkownik otrzymuje przydzielony numer oraz termin jego ważności. Po upłynięciu okresu ważności usługa jest automatycznie przedłużana. W przypadku ofert na abonament i ofert mix w pierwszym dniu kolejnego cyklu rozliczeniowego a w ofertach na kartę po miesiącu od aktywacji. Z usługi można zrezygnować w dowolnym terminie wysyłając SMS-a o treści REZ na bezpłatny numer 8041 lub za pomocą kodu *114*9#.

Koszt aktywacji Orange Ekstra Numer to tylko 3 zł, podobnie jak opłata za przedłużenie ważności usługi o miesiąc.

Klienci, którzy będą zainteresowani przejęciem numeru wirtualnego i przeniesieniem go na osobną kartę SIM będą mogli rozpocząć proces za pomocą SMS-a o treści SIM wysłanego na bezpłatny numer 8041. W odpowiedzi otrzymają SMS ze swoim wirtualnym numerem SIM,

z którym wystarczy udać się do najbliższego salonu Orange, gdzie zostanie wykonana darmowa migracja.

Szczegóły oferty oraz regulamin są dostępne na stronie: www.orange.pl (http://je.pl/b0ek)

Zobacz też na http://www.blog.tp.pl/wojciechjabczynski/


Informacje prasowe

Człowiek PR-u 2010

23 września 2010
Człowiek PR-u 2010

Podczas wczorajszej gali magazyn „Brief” już po raz 11 przyznał swoje tytuły Człowieka Roku. W dziedzinie PR miesięcznik wyróżnił Konrada Ciesiołkiewicza, dyrektora Departamentu PR Grupy TP przyznając mu tytuł „Człowieka PR-u 2010”. W uzasadnieniu redaktor naczelny „Briefa”, Grzegorz Kiszluk powiedział, że została doceniona strategia odważnego wykorzystania nowych narzędzi komunikacyjnych. Chodzi zawłaszcza o uruchomienie platformy blogowej Orange-TP, składającej się z 4 blogów: korporacyjnego, rzecznika, technologicznego i sportowego.

- To wspólny sukces całego zespołu zaangażowanego w pracę nad blogami: autorów, researcherów, współpracowników oraz firmy FreeFly Media Works, która produkuje kontent filmowy. Cieszę się tym bardziej, że platforma ma dopiero 10 miesięcy a już zostaliśmy nie tylko zauważeni, ale i bardzo dobrze ocenieni. Najbardziej motywujące jest to, że internauci chętnie nas czytają, dorobiliśmy się już grona stałych recenzentów – powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor Departamentu PR Grupy TP.

Platforma blogowa www.blog.tp.pl działa od listopada 2009 roku. Wcześniej, w grudniu 2008 roku wystartował blog rzecznika prasowego. Spośród spółek notowanych na warszawskiej giełdzie tylko kilka prowadzi blogi, jednak tylko Grupa TP stworzyła własną platformę blogową.

Platforma jest pierwszym w Polsce przykładem tak szerokiego wykorzystania nowych narzędzi komunikacyjnych przez firmę. Blogi często są dla mediów pierwszym źródłem informacji o działaniach Grupy TP. Platforma blogowa stanowi też istotny element strategii komunikacyjnej. To nowoczesny, multimedialny komunikator, w którym użytkownicy znajdą materiały multimedialne, reportaże wideo, autorskie materiały filmowe a nawet transmisje „live”. To jedna z najciekawszych inicjatyw w polskim Internecie i jedyna na taką skalę.

Nad blogami pracuje wspólnie kilkunastu autorów. Nad całością czuwa Konrad Ciesiołkiewicz, autor tego projektu. Ryszard Kamiński szefuje zespołowi redaktorów bloga korporacyjnego, Wojtek Jabczyński kontynuuje blog rzecznika, grupa specjalistów tworzy też redakcje bloga technologicznego i sportowego. Zaangażowaniem Grupy TP w social media zajmuje się Tomasz Sulewski.

Blogi Orange-TP to miejsce interakcji pomiędzy grupą a klientami. Oprócz ciekawych i często unikalnych informacji użytkownicy mogą tam zapoznać się z nowinkami technologicznymi czy tym, co dzieje się wewnątrz Grupy TP.

Adresy blogów:

- korporacyjny: www.blog.tp.pl

- rzecznika: www.blog.tp.pl/wojciechjabczynski/

- technologiczny: www.blog.tp.pl/technologiczny

- sportowy: www.blog.tp.pl/sportowy

Scroll to Top