Informacje prasowe

Salony Orange bez barier dla osób z niepełnosprawnościami

10 października 2014
Salony Orange bez barier dla osób z niepełnosprawnościami

W ponad 150 placówkach Orange Polska, w miastach na prawach powiatu, nie ma już żadnych barier utrudniających korzystanie z nich przez klientów z niepełnosprawnościami. Firma dąży to tego, aby wszystkie salony w jak najlepszy sposób spełniały oczekiwania klientów.

Dostosowując salony Orange Polska zrealizowała zalecenia z rozporządzenia Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji w sprawie udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami świadczonych przez dostawców usług telefonicznych. Zakłada ono m.in. dostosowanie do specjalnych potrzeb tych klientów obsługi, punktów sprzedaży i strony internetowej.

- Chodzi przede wszystkim o przedsięwzięcia niwelujące bariery społeczne w dostępie do usług telekomunikacyjnych i form nowoczesnej komunikacji. Wśród najbardziej zagrożonych są osoby z niepełnosprawnościami  - uważa  Bożena Leśniewska – Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży Orange Polska. Odpowiednie dostosowanie salonów jest jedną z wielu rzeczy, które robimy jako firma i nie wynikają one z rozporządzeń, ale z wsłuchiwania się w potrzeby klientów. Po prostu jest to nasza powinność i staramy się ją wypełniać najlepiej jak potrafimy.

Salony spełniające kryteria zapewniają:

  • swobodny dostęp bez barier architektonicznych;
  • dodatkowo przeszkolonych konsultantów;
  • oznaczone stanowisko z niskim biurkiem;
  • możliwość wydrukowania dokumentów powiększoną czcionką;
  • możliwość złożenia zlecenia na otrzymywanie faktury i dokumentów w pliku tekstowym, powiększoną czcionką lub w alfabecie Braille’a;

Wejście do salonu oznaczone jest odpowiednimi symbolami wskazanymi przez MAC. Również stanowisko dostosowane do obsługi klientów z niepełnosprawnościami jest oznaczone w widoczny sposób.  Lista dostępnych salonów można znaleźć na stronie www.salony-orange.wp.pl

Ponadto w każdym salonie Orange Polska można poprosić o wydrukowanie dokumentów  tj. regulamin, cennik, wzór umowy powiększoną czcionką.  Dodatkowo można zamówić dokumenty w alfabecie Braille’a lub przy użyciu dużej czcionki oraz w formacie tekstowym na nośniku elektronicznym, które dostarczone zostaną w ciągu 30 dni od daty zamówienia.

Osoby z niepełnosprawnościami mogą skorzystać także z odpowiednio przystosowanych publicznych automatów telefonicznych. Lista dostępnych automatów na stronie www.publitel.pl

Orange Polska prowadzi dialog z ekspertami i organizacjami zajmującymi się osobami z problemami słuchu, wzroku czy ruchowymi. W przygotowaniu materiałów informacyjnych i szkoleń dla pracowników współpracuje z Fundacją Integracja.

Nowe technologie i rozwiązania techniczne wprowadzane przez firmę Orange Polska z myślą o osobach z różnymi niepełnosprawnościami wpisują się w zapisy Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych. Dla Integracji - eksperta w zakresie niepełnosprawności - Orange Polska jest wrażliwym społecznie przyjacielem naszego środowiska. Cieszy mnie, że firmy dostrzegają potencjał klientów z niepełnosprawnością, otwierają się na ich potrzeby, poznają ich oczekiwania, uczą się współpracy, właściwej ich obsługi i na co dzień zabiegają jak o wszystkich innych klientów – stwierdził Piotr Pawłowski, prezes Fundacji Integracja.

OPL wspólnie z innym partnerem społecznym - Fundacją Widzialni - pracuje nad ułatwieniem dostępu osobom z niepełnosprawnościami do strony internetowej www.orange.pl

Serwis Orange Polska jest bogaty w innowacyjne funkcjonalności. Prace nad dostosowaniem go do standardu WCAG 2.0 – ogólnoeuropejskiego standardu dostępności, intensywnie trwają od końca 2012 roku. Regularnie są przeprowadzane audyty dostępności i  z każdym audytem dostępność strony internetowej wzrasta. W prace nad serwisem zaangażowani są eksperci ds. dostępności i konsultanci niepełnosprawni. Zespół Orange uczestniczy w szkoleniach i  bieżących konsultacjach z ekspertami, wprowadza zmiany wpływające na dostępność serwisu. Dzięki dużemu zaangażowaniu całego zespołu uważam, że serwis Orange do kwietnia 2016 będzie całkowicie przyjazny wszystkim osobom cyfrowo wykluczonym – powiedział Wojciech Kulesza, Prezes Fundacji Widzialni.

Opis wszystkich udogodnień, które mogą być najbardziej korzystne z punktu widzenia osób z niepełnosprawnościami można znaleźć na stronie www.orange.pl w zakładce „bez barier”.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

e-mail: wojciech.jabczynski@orange.com


Informacje prasowe

„Bogowie” – niezwykła historia profesora Religi już w kinach!

10 października 2014
„Bogowie” – niezwykła historia profesora Religi już w kinach!

Na jesienny wieczór Orange proponuje swoją najnowszą koprodukcję  - „Bogowie”. To niezwykła opowieść o wizjonerze, który rzucił  wyzwanie władzy i własnym ograniczeniom. Wbrew konserwatywnemu środowisku ówczesnych lekarzy dokonał w latach 80-tych pierwszego w Polsce udanego przeszczepu serca. Tym samym profesor Religa przełamał moralne, kulturowe i religijne tabu dokonując niezwykłego dzieła.

„Bogowie” pokazują człowieka, który poświęcił  życie rodzinne dla zawodowej pasji. Po powrocie 
z Ameryki młody, ambitny kardiochirurg musi zmierzyć się z rutyną, koszmarem zaściankowej mentalności, z bojaźliwym podejściem starszych lekarzy do transplantacji oraz traktowaniem ludzkiego serca jako relikwii.

Film pokazuje początki dyskusji nad definicją śmierci biologicznej człowieka i granicami kompetencji chirurgów. Wraz z ekipą młodych lekarzy, Zbigniew Religa pragnie uczynić 
z prowincjonalnego szpitala w Zabrzu znane na całym świecie centrum kardiochirurgiczne.  Jego zmagania to nie tylko walka o sprzęt i fundusze, ale przede wszystkim starcie ze stereotypami. „Myślę że warto zatopić się w historii pełnej upadków i wzlotów człowieka walczącego o lepszy świat, o cudze życie. W jakiś sposób, może w mniejszym wymiarze, każdy z nas prowadzi swój bunt, swoją walkę. Historia profesora Religi inspiruje do wytrwałości. Wszyscy możemy wygrać, byle tylko się nie poddać.” – powiedział reżyser filmu Łukasz Palkowski.

Podczas ostatniego  festiwalu filmowego w Gdyni film „Bogowie” został uznany przez jury, dziennikarzy oraz publiczność za najlepszy film 2014 r. Nagrodę dla najlepszego aktora otrzymał Tomasz Kot, natomiast Krzysztof Rak odebrał statuetkę za najlepszy scenariusz.

Orange Polska od 8 lat angażuje się w koprodukcje filmowe, jak dotąd swoją premierę miały 32 filmy, które obejrzało ponad 13 mln Polaków. Kolejnych 7 tytułów jest produkowanych. Dwa z nich pojawią się w kinach jeszcze w tym roku.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

e-mail: wojciech.jabczynski@orange.com


Informacje prasowe

BIHAPI w Warszawie, Poznaniu i Gdańsku

09 października 2014
BIHAPI w Warszawie, Poznaniu i Gdańsku

Rusza konkurs na stworzenie innowacyjnych aplikacji dla mieszkańców Inteligentnych Miast. Jego efektem mogą być aplikacje służące zwiększeniu bezpieczeństwa osób starszych czy platformy przydatne w miejskiej rekreacji. Do 4 listopada trwa zbieranie zgłoszeń.

BIHAPI (Business Intelligence Hackathon API) to konkurs na stworzenie nowych, innowacyjnych aplikacji, programów, czy platform przy wykorzystaniu miejskich danych. Przykładem takich aplikacji mogą być rozwiązania służące zwiększeniu bezpieczeństwa osób starszych, czy ochronie dzieci przed dostępem do nieodpowiednich treści w Internecie, a także aplikacje społecznościowe przydatne w turystyce i rekreacji. Konkurs łączy trzy niezależne obszary: otwarte dane udostępniane przez samorządy, Internet, oraz API (Aplikacyjne Interfejsy Programistyczne) ICT. Domeny te stanową unikalne, niewyczerpane źródła informacji, a połączenie ich na płaszczyźnie społecznej otwiera nowy rozdział w dziedzinie komunikacji.

To już druga edycja konkursu, organizowanego przez Centrum Badawczo Rozwojowe Orange Polska i Warszawę. W tym roku do inicjatywy dołączyły Poznań i Gdańsk. Orange udostępni swoje laboratoria oraz sieć, czyli 36 API z obszaru ICT. Szczególna rola miast w tym przedsięwzięciu polega na udostępnieniu swoich danych publicznych np. geodezyjnych, o rozkładzie kursowania komunikacji miejskiej, Park & Ride, ścieżek rowerowych, miejsc sportu, edukacji, urządzeń użytku publicznego i innych. Dane te mogą być kluczowe w fazie projektowania 
a następnie działania stworzonych aplikacji lub programów. Do dyspozycji uczestników będzie ponad 80 API.

W ubiegłorocznej edycji zwyciężyły 2 aplikacje: „Green Your Office with Orange” oraz „Veturilo Finder”. Pierwsza z nich automatyzuje zarządzanie zasilaniem urządzeń elektrycznych, co pozwala zaoszczędzić energię i poprawić bezpieczeństwo. Druga umożliwia wyświetlanie stacji rowerów miejskich sieci Veturilo i odnalezienie ich położenia poprzez moduł GPS telefonu.

„Warszawa wierzy w nowe technologie i ich znaczenie dla mieszkańców miast, i z powodzeniem je wykorzystuje. Mamy na swoim koncie np. Virtualną Warszawę – pierwszą na świecie mobilną nawigację dla osób niedowidzących, docenioną przez Bloomberg Philanthropies nagrodą w wys. 
1 mln euro. Liczę na to, że BIHAPI uszczęśliwi nie tylko zwycięzców, ale również mieszkańców naszych miast.” – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.

„Miasto Poznań coraz szerzej otwiera dostęp do zasobów informacji publicznej i jako pierwsze 
w Polsce wdrożyło projekt specjalnych interfejsów (tzw. API) umożliwiających w pełni automatyczne pobieranie treści publicznych i ich ponowne wykorzystanie. Miasto aktywnie angażuje się w przedsięwzięcia, których celem jest promocja korzystania z zasobów publicznych udostępnianych w formie API. W ostatnim czasie w Poznaniu zorganizowano już 2 hackathony, podczas których uczestnicy budowali rozwiązania dla mieszkańców miasta w oparciu o dane publiczne. Przystąpienie do udziału w BIHAPI jest dla Poznania  kolejnym krokiem w działaniach na rzecz popularyzacji idei otwartych danych i ich wykorzystania na rzecz poprawy jakości życia mieszkańców” – mówi Ryszard Grobelny, prezydent Miasta Poznania.

„Otwarte dane, to nie tylko sposób na transparentność rządu, ale również udostępnianie posiadanych przez administrację publiczną zasobów, które mogą i powinny być wykorzystane 
z korzyścią dla obywateli, biznesu i świata nauki. Gdańsk, który kładzie duży nacisk na udostępnianie zasobów danych i prowadzi projekt Otwarty Gdańsk z dużą satysfakcją przystępuje do tegorocznej edycji projektu, licząc na to, że powstałe rozwiązania pozwolą skorzystać 
z udostępnianych danych większej rzeszy mieszkańców i turystów” – mówi Paweł Adamowicz, prezydent Miasta Gdańska.

„Orange Polska po raz drugi uczestniczy w inicjatywie BIHAPI, wspólnie z prezydentami Warszawy, Poznania i Gdańska. Obecność „miast” nie jest przypadkowa. Mówimy o rozwiązaniach, które mają pomóc nam funkcjonować w przestrzeni miast, w których żyjemy. W ciągu najbliższych lat, siedmiu na dziesięciu mieszkańców naszego kraju będzie mieszkało w miastach. Przestrzeń składająca się 
z urbanistyki, z ‘Internetu Rzeczy’ musi połączyć się ze światem wirtualnym, w którym coraz częściej funkcjonujemy jako mieszkańcy. Naszą rolą jest stworzenie dla małych i średnich firm, przedsiębiorców i indywidualnych programistów możliwości kreowania rozwiązań, które później, 
w dystrybucji sieci Orange mogą stanowić wartość dodaną dla naszych klientów”  – mówi Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu Orange Polska.

Zasady konkursu

Do udziału w konkursie zapraszamy wszystkich programistów, z małych i średnich przedsiębiorstw, studentów, a także osoby indywidualne. Idea konkursu kładzie duży nacisk na młodych kreatywnych polskich programistów tak, aby mogli rozwijać się w Polsce, zakładając swoje firmy 
w ekosystemie stworzonym przez sektor samorządowy przy wsparciu sektora prywatnego.

Uczestnicy mogą się zgłaszać do 4 listopada br. Następnie do 18 listopada br. odbędzie się pierwszy etap, czyli preselekcja projektów. Od 21 listopada do 15 grudnia br. potrwa faza developerska. Wyniki konkursu ogłoszenie zostaną do 31 stycznia 2015 r.

Łączna pula nagród to 33,5 tys. zł, w tym główna nagroda pieniężna 12 tys. zł. Dodatkowo zwycięzca weźmie udział w konferencji Geecon w roku 2015 w Krakowie, z możliwością prezentacji swojego Projektu, a na 3 uczestników – studentów – czekają praktyki studenckie w Orange Labs 
o czasie trwania 3 miesięcy.

Rola partnerów

Partnerami konkursu są firmy: Oracle Communications (partner technologiczny), Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe, IQ Partners, Black Pearls, SpeedUp Group, Investin; oraz następujące organizacje: Fundacja TechSoup, Fundacja Orange, Fundacja Pracownia badań 
i innowacji społecznych Stocznia, Centrum Cyfrowe Fundacja Projekt: Polska, geecon.org, Gdański Park Naukowo-Technologiczny, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.

Jak w przypadku pierwszej edycji głównym partnerem technologicznym jest Oracle Communications. Zgłaszane rozwiązania mogą wykorzystywać dane i funkcje telekomunikacyjne oparte na technologiach Oracle, w tym informacje pochodzące z systemów rozliczeń opłat, czy obsługi klienta, a także dane otwarte udostępnione przez miasta partnerskie, API programistyczne, czy WebRTC – najnowszy protokół umożliwiający wymianę dźwięku, wideo i innych danych multimedialnych pomiędzy przeglądarkami w technologii streamingu.

Partnerzy kapitałowi konkursu: IQ Partners, Black Pearls, SpeedUp Group, Grupa Investin to fundusze technologiczne wspierające wprowadzanie na rynek start – up’ów w dziedzinie nowych technologii. W BIHAPI szukają  rozwiązań, które podniosą jakość życia mieszkańców dużych miast 
i dopasują się do rytmu ich życia, wykorzystując najnowsze technologie. Ich udział w konkursie ma na celu wyłonienie rozwiązań łączących praktyczne zastosowanie danych miejskich, unikalny pomysł i potencjał biznesowy technologii oraz stojącego za nią zespołu. Wykorzystują przy tym wieloletnie doświadczenie i znajomość rynku start – up’ów w Polsce i zagranicą, aby wesprzeć uczestników konkursu w tworzeniu modeli biznesowych dostosowanych do realiów ekonomicznych 
i społecznych w naszym kraju.

Z kolei partnerzy społeczni konkursu, Centrum Cyfrowe Projekt: Polska, Fundacja Orange, Fundacja TechSoup i Pracownia Badań i Innowacji Społecznych "Stocznia" to organizacje pozarządowe działające w zakresie m.in. otwartych danych, nowych technologii i innowacji społecznych. Ich udział w BIHAPI ma na celu skierowanie twórczego potencjału konkursu również w stronę usług, które będą skuteczną odpowiedzią na problemy i potrzeby społeczne, a nie tylko rozwiązań o charakterze biznesowym. Partnerzy wykorzystają wieloletnie doświadczenie 
i znajomość spraw społecznych, aby wesprzeć uczestników konkursu w dostosowaniu rozwiązań informatycznych do potrzeb wybranych grup, jak np. rodzice małych dzieci, osoby 
z niepełnosprawnościami czy uczestnicy wydarzeń kulturalnych.

Więcej informacji o konkursie:

www.bihapi.pl

 

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

e-mail: wojciech.jabczynski@orange.com

Scroll to Top