Informacje prasowe

Smart Energy od Orange pomaga oszczędzać prąd w klubach sieci fitness CityFit

27 lutego 2019

Smart Energy od Orange pomaga oszczędzać prąd w klubach sieci fitness CityFit

Rozwiązanie Smart Energy od Orange CityFit wprowadził pod koniec ubiegłego roku. Obecnie system monitoruje, analizuje i zarządza zużyciem energii elektrycznej w 12 z 21 klubów sieci. Rozwiązanie z zakresu tzw. Internetu Rzeczy powstało we współpracy z firmą Teraz Energia i działa w sieci mobilnej Orange.

Pierwsze kluby sportowe CityFit zostały wyposażone w dodatkowe liczniki, tzw. analizatory sieci elektroenergetycznej, które na bieżąco monitorują zużycie energii m.in. na potrzeby klimatyzacji i oświetlenia. Informacje o napięciu, mocy i częstotliwości poboru są przesyłane co minutę. Potem system je analizuje i rekomenduje optymalne rozwiązanie.

Zastosowanie Smart Energy skłoniło kluby CityFit m.in. do wprowadzenia zmian w konfiguracji klimatyzacji, a także w poziomach zamawianej mocy.

– W CityFit stale poszukujemy nowych i innowacyjnych rozwiązań, które zwiększają komfort treningu w naszych klubach, ale również optymalizują nasz biznes. Wiele z nich wprowadzamy jako pierwsi, nadając kierunek branży. Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowej współpracy z Orange i Teraz Energia. Jeżeli efekty działania systemu przyniosą spodziewane efekty, z pewnością rozważymy rozszerzenie współpracy na kolejne lokalizacje. – mówi Łukasz Gądek, COO sieci CityFit.   

Dzięki rozwiązaniom takim jak Smart Energy możemy wspierać naszych klientów w cyfrowej transformacji ich biznesu. Zdalne zbieranie danych o zużyciu prądu, ich przetwarzanie i analiza może dać im zupełnie nowe dane o ich biznesie i przełożyć się na oszczędności. – mówi Sebastian Grabowski, Dyrektor IoT i Zaawansowanych Technologii w Orange Polska.

Obniżenie zużycia energii możliwe jest dzięki precyzyjnej analizie zużycia prądu pod kątem tzw. kontraktowania, poboru i nadużyć. Klient może udostępnić szczegółowe dane swojemu dostawcy energii. Umożliwia to precyzyjne kontraktowanie ilości energii kupowanej na rynku hurtowym i otrzymanie niższych cen.

Zbieranie danych pomiarowych odbywa się z wykorzystaniem sieci mobilnej Orange. Każdy analizator ma wbudowaną kartę SIM, której koszt zawarty jest w abonamencie usługi. W rozwiązaniu wykorzystywana jest technologia transmisji o niskim poborze mocy.

Partnerem Orange jest startup Teraz Energia, który zajmuje się analizą danych pomiarowych. Korzysta przy tym z autorskich, zaawansowanych systemów analitycznych oraz Machine Learning. Umożliwia to automatyczne wykrywanie i bezzwłoczne powiadamianie użytkownika (telefon, SMS, email) o gwałtownych wzrostach zużycia, zagrożeniach pożarowych czy przeciążeniowych.

To przykład kolejnego wdrożenia systemu Smart Energy. W 2018 r. Orange Polska dostarczył je do ekologicznego domu Solace, stworzonego przez startup Solace House.

Orange Polska realizuje w całej Polsce kilkadziesiąt pilotaży i wdrożeń rozwiązań opartych na Internecie Rzeczy. Najważniejsze z nich to służą do zarządzania systemem wywozu odpadów komunalnych w Mysłowicach oraz przekazującego w czasie rzeczywistym lokalizację autobusów miejskich we Wrocławiu. Operator obsługuje także system inteligentnych liczników wody w kilkunastu miastach Polski, m.in. w Józefowie.

***

Smart Energy to także kolejny przykład współpracy Orange ze startupem wyłonionym w programie Orange Fab. W ramach programu operator nawiązuje współpracę ze startupami z Polski w kolejnych rundach akceleracyjnych. Orange Fab analizuje rocznie projekty blisko 250 start-upów. Od początku programu 31 projektów przeszło już lub jest w fazie testów, część z nich została wdrożona komercyjnie.

Orange Polska jest największym operatorem telekomunikacyjnym w Polsce i jedynym oferującym w pełni konwergentny pakiet usług. Bazując na zaawansowanej sieci mobilnej (4G LTE) i stacjonarnej (największa sieć światłowodowa do 1Gb/s) oferuje pakiet Orange Love, z którego korzysta już blisko milion klientów. Dostarcza także zaawansowane rozwiązania ICT, technologii chmurowej, internetu rzeczy i cyberbezpieczeństwa. Klientom biznesowym oferuje też rozwiązania pozwalające na cyfrową transformację biznesu, m.in. smart buildings i smart cities.

CityFit to polska sieć innowacyjnych klubów fitness, czynnych 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jej misją jest oferowanie klubowiczom pełnego komfortu ćwiczeń w atrakcyjnej cenie i bez konieczności podpisywania długoterminowych umów. Więcej informacji na stronie www.cityfit.pl.

Udostępnij: Smart Energy od Orange pomaga oszczędzać prąd w klubach sieci fitness CityFit

Informacje prasowe

Wyniki Orange Polska lepsze od oczekiwań. Historyczny wzrost EBITDA o ponad 3 proc., rośnie liczba klientów światłowodu, usług mobilnych i Orange Love.

20 lutego 2019

Wyniki Orange Polska lepsze od oczekiwań. Historyczny wzrost EBITDA o ponad 3 proc., rośnie liczba klientów światłowodu, usług mobilnych i Orange Love.

W 2018 roku o ponad 70% wzrosła liczba użytkowników internetu światłowodowego, z którego korzysta 366 tys. klientów, a w zasięgu jest już 3,4 mln gospodarstw domowych. Klienci chętnie wybierali konwergentne pakiety usług – korzysta a nich już ponad 1,2 mln użytkowników. Przybyło też ponad 380 tys. klientów mobilnych. Lepsze wyniki komercyjne, w połączeniu ze skutecznym obniżaniem kosztów przyczyniły się do historycznego, pierwszego od 12 lat wzrostu EBITDA. W 2019 roku Orange Polska planuje wzrost przychodów i utrzymanie trendu wzrostowego EBITDA.

Z przyjemnością ogłaszamy nasze wyniki finansowe za 2018 rok. Historyczny wzrost  wskaźnika  EBITDA, pierwszy od 12 lat, to więcej niż obiecaliśmy inwestorom w prognozie na ten rok. Widzimy, że strategia Orange.One oparta na konwergencji, światłowodzie oraz zwiększaniu efektywności sprawdza się i kondycja firmy jest coraz lepsza. To był bardzo dobry rok dla Orange Polska pod względem wyników finansowych i komercyjnych. Jesteśmy przekonani, że zdołamy utrzymać ten wzrost w 2019 roku – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. – Ogromne inwestycje w sieć światłowodową i mobilną 4G przekładają się na lepsze doświadczenia klientów i przyciągają nowych. Zapotrzebowanie na szybką transmisję danych jest ogromne. W sieci mobilnej wzrosło w ciągu roku o połowę, a każdy użytkownik światłowodu wysyła średnio miesięcznie ponad 100 GB danych. Niesłabnącą popularnością cieszą się konwergentne pakiety usług – dodał Jean-François Fallacher.

Wyniki komercyjne: lepsza sieć i dobra oferta przyciągają klientów

Z konwergentnych pakietów, które są kluczowym elementem budowania wartości firmy, korzysta już ponad 1,2 mln klientów, czyli niemal 20% więcej niż rok wcześniej. Tylko w czwartym kwartale przybyło ich 58 tys. i był to najlepszy wyniki kwartalny w całym roku. Klienci dokupują kolejne usługi dla swoich bliskich – karty SIM lub pakiety telewizyjne. Średnio każdy klient korzysta z ponad czterech usług.

Liczba użytkowników stacjonarnego internetu zwiększyła się o 122 tys. przede wszystkim za sprawą Orange Światłowodu – tylko w ostatnim kwartale przybyło 42 tys. klientów tej usługi. To był również najlepszy kwartalny wyniki w historii. Wśród klientów domowego internetu, już 57% ma cały pakiet usług od Orange. Z telewizji korzysta 943 tys. klientów, z czego zdecydowana większość (77%) w ramach pakietu konwergentnego.

Poprawiły się wyniki usług mobilnych, a liczba klientów wzrosła o 381 tysięcy, czyli 2,6% w ciągu roku. W samym czwartym kwartale, klientów abonamentowych przybyło najwięcej od pięciu kwartałów (69 tys.). Dzięki Orange Love zwiększyła się liczba klientów korzystających z telefonu komórkowego w ramach pakietu usług, a atrakcyjna oferta dla korzystających tylko z usług mobilnych sprawiła, że zmniejszyła się zarazem liczba odejść. Miniony rok przyniósł także dobre wyniki usług na kartę, zwłaszcza w ostatnim kwartale, kiedy liczba użytkowników zwiększyła się o 122 tys. To najwięcej od czasu wprowadzenia obowiązku rejestracji kart pre-paid.

Wyniki finansowe: historyczny wzrost w EBITDA, oszczędności i stabilizacja przychodów

Skorygowany wskaźnik EBITDA wzrósł o 3.1% rok do roku. Złożyły się na to lepsze przychody, znaczące oszczędności w kosztach pośrednich działalności firmy oraz rekordowe zyski ze sprzedaży nieruchomości.

Koszty pośrednie zmniejszyły się w 2018 roku o 10% rok do roku, a oszczędności sięgnęły prawie 400 mln zł. To oznacza, że założony w strategii cel obniżenia kosztów o 12-15% do 2020 roku został osiągnięty z wyprzedzeniem. Firma zrealizowała wiele działań w celu transformacji i zwiększenia efektywności. Polegały na upraszczaniu, automatyzacji i cyfryzacji wielu procesów: od zarządzania siecią, poprzez usprawnianie obsługi, aż po modernizację sieci sprzedaży.

Przychody firmy wyniosły 11,3 mld zł, co oznacza, że ich spadek został znacząco zahamowany, do zaledwie 0,7% wobec 1,4% w 2017 roku. Do tego wyniku przyczyniły się m.in. wyższe przychody z usług konwergentnych (o 30%) oraz z usług IT i integracji (o 20%). W samym czwartym kwartale 2018 roku przychody wzrosły o 1,9% rok do roku. Wpływ na to miała m.in. coraz lepsza sprzedaż smartfonów bez abonamentu. Przychody ze sprzedaży sprzętu wzrosły rok do roku o 11%.

Miniony rok upłynął pod znakiem inwestowania w sieć, która jest podstawą zwiększania jakości usług. Łącznie na inwestycje firma przeznaczyła 2,25 mld zł. Z tej kwoty ponad 700 mln zł przeznaczono na rozbudowę sieci światłowodowej, docierającej już do blisko 3,4 mln gospodarstw domowych w 117 miastach.

Dobre perspektywy na przyszłość

Odwrócenie wieloletnich, negatywnych trendów, dobre wyniki komercyjne i operacyjne pozwalają zakładać, że w 2019 roku uda się podtrzymać uzyskany wzrost. Lepsze niż przewidywane tempo realizowanych zmian przekłada się na korektę celu powrotu do wzrostów w przychodach, którego można się spodziewać już tym roku, a nie w 2020 r., jak zakładano pierwotnie.

W tym roku Orange Polska będzie dalej realizował strategię Orange.One, skoncentrowaną na budowaniu wartości, a w wymiarze komercyjnym – na promowaniu i rozwoju oferty konwergentnej oraz poprawie trendów w usługach niekonwergentnych. Podobnie jak w roku 2018, firma przeznaczy na inwestycje ok. 2 mld zł, z czego znaczna część zostanie przeznaczona na dalszą rozbudowę światłowodów.

Pełna treść raportu przedstawiającego szczegółowe wyniki finansowe i komercyjne dostępna jest na stronie: http://www.orange-ir.pl

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński,
rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
Twitter: @RzecznikOrange

Mediateka

Udostępnij: Wyniki Orange Polska lepsze od oczekiwań. Historyczny wzrost EBITDA o ponad 3 proc., rośnie liczba klientów światłowodu, usług mobilnych i Orange Love.

Informacje prasowe

Telekomy stały się wiarygodnym dostawcą usług IT

14 lutego 2019

Telekomy stały się wiarygodnym dostawcą usług IT
Już ponad 80% firm dostrzega rolę operatorów telekomunikacyjnych w dostarczaniu usług outsourcingu IT – tak wskazuje badanie Orange Insights. Wśród prezesów i członków zarządów opinię tę podziela 90% ankietowanych. Duże znaczenie ma stabilność operatorów – to czynnik wskazywany jako kluczowy w wyborze partnerów biznesowych przez ponad połowę uczestników badania.

– Świadczenie outsourcingu IT jest ważnym elementem oferty Orange Polska. W naszych usługach dla biznesu nie ograniczamy się jedynie do zapewnienia łączności. Dostarczamy infrastrukturę m.in IT dostępną w chmurze w modelu IaaS, kolokację, czy usługi z zakresu cyberbezpieczeństwa, a nawet wirtualny Helpdesk. Wykorzystujemy zdobywane przez lata wiedzę i doświadczenie,  które teraz pozwalają nam dostarczać klientom innowacyjne, cyfrowe rozwiązania – mówi Bożena Leśniewska, Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Biznesowego Orange Polska.

Outsourcing usług IT w telekomach

Pobierz grafikę podsumowującą wynik badania

86% ankietowanych w badaniu firmy jako powód wyboru outsourcingu usług IT wskazało redukcję kosztów. Zwracają także uwagę, na jego rolę w usprawnianiu procesów operacyjnych w firmie (74% ankietowanych) oraz możliwość szybkiego wdrożenia rozwiązań IT (70% ankietowanych). Obok stabilności dostawcy, firmy jako czynnik wyboru dostawcy wskazywały także zaufanie do partnera. Było one istotne dla 37% z pośród największych firm biorących udział w badaniu oraz 36% firm dużych.

Znaczenie miała także funkcjonalność rozwiązań (odpowiednio 38% i 32%) i zrozumienie dla biznesu klienta (35% i 31%) czy kompetencje dostawcy (31% i 39%). Cenę jako czynnik wyboru oferty wskazało 19% największych z firm, które wzięły udział w badaniu Orange Insights oraz 34% firm dużych. Najmniej istotnymi kryteriami, wskazanymi przez  mniej niż 10% ankietowanych jest  specjalizacja oraz polecenie innej osoby.

W 2016 r. z takich usług korzystała niespełna połowa z największych firm ankietowanych w ramach Orange Insights, w 2017 już ponad 2/3, a w 2018 ponad 90%. Wśród firm, które nie korzystały z outsourcingu IT znacznie spadła liczba deklarujących brak zaufania do zewnętrznych dostawców jako główną przyczynę. W 2018 r. został on wskazany w 29% przypadków, podczas gdy w 2017 r. aż w 48%. W przeciągu roku spadł – z 31% do 24% także odsetek respondentów, którzy wskazywali na bezpieczeństwo systemów jako powód, dla którego nie chcą  korzystać z outsourcingu IT. Pokazuje to, że choć wprowadzenie zewnętrznych firm do niedawna było uważane za zbyt niebezpieczne ze względu na ochronę produktów i usług sprzedawanych przez firmę korzystającą z outsourcingu to podejście się zmieniło.

***

9 na 10 z firm biorących udział w badaniu Harvard Business Review przeprowadzonym przez Polska ICAN Institute korzysta z outsourcingu informatycznego. Objęło ono zarówno największe spośród działających w Polsce firm, jak i duże krajowe przedsiębiorstwa. W bieżącej edycji badania Orange Insights, obejmującej duże firmy i korporacje, przeprowadzono łącznie 313 ankiet. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD. Badanie zostało zrealizowane metodą CATI/CAWI.

Mediateka

Udostępnij: Telekomy stały się wiarygodnym dostawcą usług IT

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej