Informacje prasowe

Świętujemy pierwsze urodziny Orange Flex. Coraz więcej klientów docenia operatora w aplikacji

07 maja 2020
Świętujemy pierwsze urodziny Orange Flex. Coraz więcej klientów docenia operatora w aplikacji

Kiedy rok temu Orange Flex pojawił się na rynku, była to pierwsza w pełni cyfrowa oferta komórkowa dostępna w Polsce. Przez ostatnie 12 miesięcy usługa rozwijała się i odpowiadała na nowe potrzeby użytkowników. Elastyczne podejście i nowoczesność Flexa przyciągały coraz więcej osób. Po roku, społeczność Orange Flex tworzy kilkadziesiąt tysięcy aktywnych użytkowników, ceniących wygodę i wolność wyboru.

Klienci Orange Flex aktywnie korzystają z aplikacji, regularnie dzielą się opiniami na jej temat i co ważne - proponują ją innym. Już co piąty klient, który polecił ofertę zachęcił więcej niż 2 znajomych do dołączenia do Flexa.

Orange Flex od samego początku działa w myśl hasła #chceszmasz. Odpowiadanie na potrzeby klientów jest kluczowym elementem naszej strategii. Użytkownicy aplikacji mają realny wpływ na to, jakie nowe funkcjonalności pojawiają się w ofercie. To dzięki ich sugestiom w Orange Flex dodano m.in. obsługę eSIM na Apple Watch, nową metodę płatności BLIK a także uproszczono plany komórkowe i skrócono proces aktywacji. Takie działania pozwoliły na wzrost wskaźnika konwersji o ponad 200% w skali roku. Cieszymy się, że to rozwiązanie, wciąż nowe na naszym rynku, zyskuje na popularności – mówi Artur Stankiewicz, dyrektor Marketingu Rynku Konsumenckiego Orange Polska.

Kim jest użytkownik Orange Flex i jak korzysta z oferty?

Orange Flex okazał się szczególnie atrakcyjny dla osób, którym bliskie są cyfrowe rozwiązania. Ponad połowa użytkowników to millenialsi, czyli osoby w wieku 25-40 lat. Pochodzą głównie z dużych i średnich miast.

Użytkownicy Orange Flex są niezwykle aktywni w sieci - w kwietniu zużyli średnio ponad 21 GB. Tylko na samo korzystanie z mediów społecznościowych potrzebowali aż 5 GB. Prawdziwym bestsellerem okazał się plan 30 GB za 30 zł miesięcznie.

Użytkownicy Flexa docenili również elastyczność. Ponad 60% osób zmieniających plan, decyduje się na wyższą opcję z większym pakietem danych. Świadczy to o rosnącym zapotrzebowaniu na internet w komórce, dzięki któremu mogą swobodnie słuchać muzyki oraz oglądać filmy i seriale online, czy po prostu korzystać z sieci tam, gdzie akurat tego potrzebują.

Klienci Orange Flex korzystają z licznych serwisów streamingowych, udostępniających muzykę oraz filmy i seriale. Najchętniej wybierają oni Video Pass i dzięki temu bez zużywania GB oglądają filmiki na YouTube, seriale i hity kinowe na Netflix, HBO GO, vod.pl, Orange TV Go oraz WP Pilot. Średnio w kwietniu na treści video zużyli ponad 8 GB.

Jeszcze więcej dobrych rzeczy czyli #chceszmasz

Ostatnie 12 miesięcy obfitowało w nowości w Orange Flex. Nowe funkcjonalności były podyktowane wygodą użytkownika, odpowiadały na pojawiające się potrzeby i sugestie.

W drugiej połowie zeszłego roku pojawiła się oferta Flex Rodzina, która pozwoliła klientom na dodanie kilku numerów z poziomu jednego konta w aplikacji. To wygodne rozwiązanie, dzięki któremu w kilka minut można aktywować usługi dla swoich bliskich. Użytkownicy Flexa mają potrzebę kontroli nad wydatkami za usługi telekomunikacyjne a blisko 90% administratorów Flex Rodziny ma włączoną funkcję „zapytaj o zakup”.

W momencie startu, aplikacja Orange Flex udostępniła płatności za pomocą karty płatniczej. Na prośbę klientów na początku tego roku pojawiła się nowa metoda płatności - BLIK. Obecnie, już połowa nowych użytkowników decyduje się doładować środki za pomocą tego rozwiązania.

Mniejszymi, ale równie ważnymi wdrożeniami były: weryfikacja tożsamości cudzoziemców, wprowadzenie angielskiej wersji aplikacji a także uproszczenie procesu aktywacji czy poszerzenie listy partnerów dostępnych w Video, Music i Social Pass.

Przekaż GB – bo one mają moc

Unikalną funkcją, niedostępną do tej pory u innych operatorów, jest możliwość dzielenia się swoimi GB w ramach opcji „Przekaż GB”. W pół roku użytkownicy Flexa przesłali ponad 100 000 GB, a wartość pojedynczego transferu to blisko 7 GB. To rozwiązanie posłużyło w ostatnich dniach kwietnia do ważnej zbiórki. Użytkownicy Flex wykazali się niesamowitą mobilizacją - wystarczyły jedynie 24 godziny, aby zebrać ustaloną pulę GB, które Orange podwoił tak, aby do domów potrzebujących uczniów trafił tysiąc modemów.

Infografika do pobrania.

 

[KGVID]https://biuroprasowe.orange.pl/wp-content/uploads/2020/05/office/Orange_flexURODZINY_05-audio.mp4[/KGVID]


Informacje prasowe

Wyniki Orange Polska za 1 kwartał: biznes firmy ma mocne fundamenty, wpływ pandemii uwidoczni się w kolejnych miesiącach

28 kwietnia 2020
Wyniki Orange Polska za 1 kwartał: biznes firmy ma mocne fundamenty, wpływ pandemii uwidoczni się w kolejnych miesiącach

Orange Polska osiągnął w pierwszym kwartale tego roku bardzo dobre wyniki– zarówno pod względem finansowym jak i komercyjnym. Przychody firmy zwiększyły się o prawie 1%, a wskaźnik rentowności operacyjnej EBITDAaL o 6% w porównaniu do tego okresu ub. roku. W pierwszych trzech miesiącach do Orange dołączyło 44 tysiące nowych klientów światłowodu, co jest drugim najlepszym kwartalnym wynikiem w historii. Wzrosła też liczba klientów korzystających z abonamentowych usług mobilnych od Orange. Wyniki za pierwszy kwartał w bardzo niewielkim stopniu odzwierciedlają niekorzystne skutki pandemii COVID-19.

Wyniki za pierwszy kwartał są bardzo solidne. Potwierdzają skuteczność strategii, którą realizujemy od kilku lat, i gdyby nie nadzwyczajne okoliczności związane z pandemią koronawirusa, pozwalałyby z optymizmem patrzeć w przyszłość. Niestety, COVID-19 będzie miał negatywny wpływ na cała gospodarkę, w tym na operatorów telekomunikacyjnych. W przypadku pierwszego kwartału gospodarcze skutki pandemii są jeszcze ograniczone, spodziewamy się, że w kolejnych miesiącach będzie je widać coraz wyraźniej – mówi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. - Zmiany te będą miały swój wpływ również na kondycję firm telekomunikacyjnych. Pandemia pokazała, jak ważna jest łączność i infrastruktura – wzrosło zapotrzebowanie na przesył danych, klienci więcej dzwonią. Trzeba jednak jasno powiedzieć, że nie przekłada się to na nasze przychody. Przeważająca większość klientów korzysta z nielimitowanych ofert głosowych, również internet stacjonarny nie ma limitów. Jednocześnie wciąż prowadzimy inwestycje, budujemy kolejne łącza. Podobnie jak inne branże, podlegamy ograniczeniom wynikającym ze specjalnych regulacji. Nie jesteśmy przecież samotną wyspą, lecz integralną częścią gospodarki. Mimo tych wyzwań, będziemy podejmować działania, aby zrównoważyć wpływ kryzysu na nasze wyniki – dodaje.

Najważniejsze wyniki komercyjne

W pierwszych trzech miesiącach tego roku liczba użytkowników flagowej oferty konwergentnej Orange Love zwiększyła się o 18 tysięcy, czyli o 9% więcej rok do roku. Klientom opłaca się korzystać z coraz większej liczby usług dla całej rodziny, dokupują kolejne. W efekcie średni miesięczny przychód z usług konwergentnych na jednego klienta rośnie i na koniec  kwartału sięgnął niemal 105 zł. Jest wiec wyższy o 3,4% w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku.

Przybyło też 105 tysięcy klientów abonamentowych usług mobilnych od Orange, co oznacza wzrost o 3,7% rok do roku, większy niż w zeszłym roku.

Z Orange Światłowodu korzystają już 564 tysiące klientów, czyli 41% więcej niż rok temu. Miniony kwartał z przyłączeniami netto na poziomie 44 tys. był drugim najlepszym w historii tej usługi. Wpływ na tak dobry wynik miały wcześniejsze zamówienia, złożone przed pandemią. Z najszybszych prędkości internetu, czyli światłowodu i VDSL korzysta już 42% klientów domowego internetu Orange, podczas gdy rok temu było ich 35%.

Dzięki kolejnym inwestycjom, w zasięgu Orange Światłowodu jest już 4,4 mln gospodarstw domowych w 147 miastach. Tylko w pierwszym kwartale zasięg zwiększył się o 189 tysięcy mieszkań i domów. W 80 miastach, w których jest światłowód, dociera on do ponad połowy domów.

Kluczowe wyniki finansowe

Przychody Orange Polska wzrosły łącznie w pierwszym kwartale niemal o 1%.

Na ten wynik pozytywnie wpłynął wzrost przychodów z podstawowych usług telekomunikacyjnych, czyli pakietów konwergentnych oraz usług mobilnych i domowego internetu sprzedawanych poza pakietami, który sięgnął 3,3%. W poprzednich kwartałach było to jedynie 1,4%. Poprawa wynika ze strategii komercyjnej nastawionej na budowanie wartości.

Zwiększyły się też przychody z usług IT i integratorskich. Na wzrost na poziomie  59% rok do roku złożył się zarówno wynik firmy BlueSoft (38 mln zł) jak i mocny wzrost organiczny – o 33% rok do roku.

Zmniejszyły się natomiast przychody ze sprzedaży sprzętu (o 17%), co ma związek z zamknięciem w marcu dużej części salonów Orange w wyniku pandemii.

W pierwszym kwartale EBITDAaL wzrosła o 6% rok do roku. To efekt poprawiającej się marży bezpośredniej z kluczowych usług, a także dalszej optymalizacji kosztów. Koszty pośrednie działalności firmy były niższe o 4% niż w 1 kwartale ubiegłego roku.

Wpływ pandemii COVID-19 na sytuację operatora w nadchodzących miesiącach

Zmiany w organizacji życia publicznego związane z zagrożeniem koronawirusem zostały wdrożone w połowie marca, co oznacza, że wpływ pandemii w wynikach za pierwszy kwartał jest widoczny w niewielkim stopniu. W rezultacie wprowadzonych ograniczeń, zamknięta została niemal połowa sieci sprzedaży, a ruch w działających salonach jest znacząco mniejszy. Równocześnie, od połowy marca Orange podjął szereg działań zmierzających do ograniczenia wpływu pandemii na klientów: począwszy od zarządzania siecią w sposób, który pozwolił zapewnić ciągłość usług w warunkach znacząco zwiększonego ruchu, po akcje skierowane bezpośrednio do klientów, odpowiadające na większe zapotrzebowanie na przesył danych wynikające z wprowadzenia zdalnej pracy i nauki na masową skalę.

W kolejnych miesiącach operator spodziewa się uwidocznienia wpływu koronawirusa na gospodarkę. Ograniczenia w przemieszczaniu się odbiją się na wpływach z roamingu, widoczny będzie wpływ ograniczenia w działalności sieci sprzedaży. Dalszy rozwój sytuacji zależy od czynników kluczowych dla całej gospodarki: jak długo potrwa izolacja, jak poradzi sobie z nią gospodarka oraz jaki skutek przyniosą zapowiadane przez rząd działania antykryzysowe.

W związku z kryzysem spowodowanym pandemią COVID-19, zarząd wdraża środki  zapobiegawcze w wielu dziedzinach, by ograniczyć jego wpływ na wyniki firmy w kolejnych kwartałach.

Mediateka


Informacje prasowe

Twoje GB mają moc! Podarujmy modemy LTE tysiącu rodzin, by dzieci mogły uczyć się zdalnie

28 kwietnia 2020
Twoje GB mają moc! Podarujmy modemy LTE tysiącu rodzin, by dzieci mogły uczyć się zdalnie

Zdalna edukacja dla uczniów, którzy mają utrudniony dostęp do internetu w domu? To możliwe, dzięki współpracy szkół, operatora telekomunikacyjnego i zaangażowaniu klientów. Orange Polska przekaże na potrzeby zdalnej nauki tysiąc modemów LTE. Za pośrednictwem wybranych szkół trafią one do rodzin z ograniczonym dostępem do sieci, by umożliwić dzieciom równy dostęp do edukacji.

Użytkownicy Orange Flex mogą wykorzystać moc gigabajtów, by wesprzeć uczniów w dostępie do edukacji. Wystarczy, że przekażą niewykorzystane GB ze swojego pakietu danych, aby zmienić je w modemy LTE. Każde 10 GB to jedno urządzenie, a gdy pula przekazanych gigabajtów osiągnie 5 tysięcy, Orange podwoi ten wynik, aby w domach uczniów znalazł się łącznie tysiąc modemów. Akcja trwa od 28 kwietnia do 5 maja.

Urządzenia trafią do uczniów za pośrednictwem szkół, które otrzymają je w formie darowizny. Szkoły, znając najlepiej potrzeby uczniów i społeczności lokalnych, przekażą je osobom, które najbardziej potrzebują takiej pomocy. Zainteresowane placówki mogą od dziś przesyłać zgłoszenia zawierające nazwę szkoły, dane kontaktowe (e-mail oraz numer telefonu) wraz z zapotrzebowaniem oraz krótkim uzasadnieniem na adres eduflex@orange.com. Wybrane w ten sposób  szkoły będą mogły rozdysponować sprzęt dalej, do rodzin potrzebujących dostępu do internetu.

Jak wynika z analizy Centrum Cyfrowego, wiele gospodarstw domowych w Polsce korzysta wyłącznie z szerokopasmowego internetu mobilnego. Nawet połowa dzieci łączy się z siecią jedynie przez urządzenia mobilne. Przy ograniczonym transferze, uczniowie mogą mieć utrudniony dostęp do zasobów internetu, a tym samym – do edukacji. Podczas pandemii, kiedy nauka odbywa się zdalnie, sieć stała się niezbędnym narzędziem każdego ucznia.

Dlatego Orange jeszcze w marcu przygotował specjalne rozwiązanie - tani i łatwy dostęp do nawet 200 GB, z którego może korzystać kilku użytkowników równocześnie. Do każdego przekazanego modemu będzie dołączona karta SIM Orange Flex, z której mogą dodatkowo skorzystać rodziny. Aby ją aktywować, wystarczy pobrać aplikację, wybrać dowolny plan (z nielimitowanymi rozmowami, SMS-ami, MMS-ami oraz dostępem do nawet 100 GB miesięcznie) i przenieść swój numer lub wybrać nowy. Rejestracja odbywa się automatycznie w aplikacji, więc  można to zrobić bez wychodzenia z domu. Ważne, aby pamiętać o podaniu kodu EDUFLEX – dzięki niemu koszt pakietu to złotówka miesięcznie przez dwa miesiące.  Orange Flex to usługa bez długoterminowych zobowiązań, więc można z niej zrezygnować po tym czasie. Więcej o akcji na stronie www.orange.pl/razem.

Tysiąc modemów LTE dla uczniów to jedna z wielu inicjatyw Orange na rzecz społeczności lokalnych i edukacji. Do 15 maja trwa nabór szkół do programów Fundacji Orange -  MegaMisji (dla najmłodszych uczniów) i #SuperKoderów (dla klas 4-8), w których dzieci w nowym roku szkolnym będą się uczyć zdrowych nawyków cyfrowych i podstaw programowania. A już dziś mogą wziąć udział w cyklu webinariów Poranki z #SuperKoderami by wartościowo i ciekawie spędzać czas w domu: uczyć się programowania, tworząc własne interaktywne mapy, rysujące rakiety czy aplikacje do nauki języków obcych.

Scroll to Top