Informacje prasowe

Szerokopasmowe Lubuskie – region bez białych plam

18 marca 2011
Szerokopasmowe Lubuskie – region bez białych plam

Telekomunikacja Polska zbuduje sieć szybkiego internetu (szkieletowo-dystrybucyjną) w tej części województwa lubuskiego, która jest jej pozbawiona. Dzięki wykorzystaniu środków z Unii Europejskiej do końca 2013 roku ponad 280 miejscowości zyska dostęp do internetu. To szansa poprawienia konkurencyjności i atrakcyjności regionu, a także jakości życia mieszkańców.

- Bardzo się cieszę, że Urząd Marszałkowski zdecydował się na współpracę z TP. Jestem przekonany, że realizacja projektu „Szerokopasmowe Lubuskie” pokaże jak sprawnie wykorzystywać środki unijne. W ciągu trzech lat zbudujemy nowoczesną infrastrukturę teleinformatyczną, z której będą korzystać mieszkańcy oraz lokalne firmy i instytucje - uważa Piotr Muszyński, wiceprezes ds. operacyjnych Grupy TP.

- To jeden z najważniejszych projektów w naszym regionie. Z badań opublikowanych pod koniec 2010 r. przez Gazetę Wyborczą wynika, że większość Polaków marzy o dostępie do internetu. A my w Lubuskiem już te marzenia spełniamy - podkreśla Elżbieta Polak, marszałek województwa lubuskiego.

Projekt „Szerokopasmowe Lubuskie” zlikwiduje tzw. białe plamy internetowe w województwie lubuskim. Zbudowane zostanie ponad 1300 km sieci światłowodowej. Dzięki temu 50 000 mieszkańców regionu zyska dostęp do internetu w prędkości co najmniej 6Mbit/s. Pozwoli to na korzystanie m.in. z takich usług jak IPTV czy wideo na życzenie.

Koszt inwestycji szacowany jest na ok.150 mln zł. Dofinansowanie UE w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego to ponad 52 mln zł. Resztę kosztów ze własnych środków pokryje Telekomunikacja Polska. Przykład ten pokazuje w jaki sposób budować nowoczesną infrastrukturę tam, gdzie rachunek ekonomiczny nie gwarantuje takiej inwestycji.

Sieć będzie neutralna technologicznie i gwarantuje "otwarty dostęp" dla operatorów. Oznacza to, że dowolna firma będzie mogła zbudować sieć dostępową i świadczyć usługi klientom.


Informacje prasowe

TP wśród najlepszych pracodawców

18 marca 2011
TP wśród najlepszych pracodawców

Telekomunikacja Polska została wyróżniona certyfikatem „Top Employers Polska 2011”, przyznawanym za szczególne osiągnięcia w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Znalazła się w gronie 20 przedsiębiorstw, wyróżnionych przez Instytut Corporate Research Foundation (CRF).

– Przyznanie TP certyfikatu Top Employers Polska 2011 to jeszcze jeden dowód na to, że warto u nas pracować, a działania, które podejmujemy w stosunku do naszych pracowników, wyróżniają naszą firmę pozytywnie na tle działań innych pracodawców – powiedział Jacek Kowalski, członek Zarządu TP ds. Zasobów Ludzkich.

Analiza przeprowadzona przez Instytut CRF wykazała, że Telekomunikacja Polska prowadzi zrównoważoną politykę zarządzania zasobami ludzkimi, skoncentrowaną na potrzebach pracowników, zapewniając im jednocześnie duże możliwości rozwoju zawodowego.

W badaniu skupiono się na polityce i praktyce personalnej w takich dziedzinach, jak: świadczenia podstawowe i dodatkowe, warunki pracy, szkolenia, rozwój kariery zawodowej oraz kultura organizacyjna firmy. O zdanie pytano menedżerów, pracowników niższego szczebla oraz personel techniczny.

Instytut CRF to jedna z wiodących, międzynarodowych instytucji zajmujących się badaniem zarządzania zasobami ludzkimi. Eksperci poddali analizie 360 firm.

Więcej informacji, w tym oceny firm i opis metodologii badania, można znaleźć pod adresem www.topemployers.pl.


Informacje prasowe

TP wspiera wprowadzenie standardów AA1000

17 marca 2011
TP wspiera wprowadzenie standardów AA1000

CSRinfo i Telekomunikacja Polska umożliwią polskim przedsiębiorcom i organizacjom dostęp do międzynarodowych standardów AccountAbility - AA1000. To praktyczne narzędzie pokazujące jak budować relacje firmy z otoczeniem i prowadzić dialog.

- Wprowadzenie standardów AccountAbility na polski rynek to unikalny projekt. Realizacja dialogu z interesariuszami według standardów AA1000 jest dużym wyzwaniem i Grupa TP postanowiła je podjąć. Wierzę, że nasze doświadczenia okażą się inspirujące dla innych przedsiębiorców - powiedział Tomasz Nowakowski, dyrektor wykonawczy Grupy TP ds. Korporacyjnych.

- Prowadzenie dialogu z interesariuszami jest kluczową praktyką społecznej odpowiedzialności biznesu. Standardy AA1000 są niezwykle pomocne. Uważam, że to know-how, które oferują powinno być dostępne polskim firmom. Mam nadzieję, że przyczyni się ono do upowszechnienia dobrej praktyki dialogu. Warto pamiętać, że oparty o zaufanie i przejrzysty dialog z otoczeniem przyczynia się do budowania kapitału społecznego, którego nam w Polsce brakuje – uważa Liliana Anam, Manager CSRinfo.

Standardy AA1000 są udostępniane bezpłatnie. Rozwijają odpowiedzialność i przejrzystość firmy. Skorzystanie z nich przez polskie przedsiębiorstwa będzie możliwe dzięki podjęciu współpracy z międzynarodową organizacją AccountAbility przez CSRinfo.

Z kolei TP zdecydowała się wesprzeć projekt finansowo i jednocześnie rozpoczęła w 2011 roku proces dialogu zgodnie z wytycznymi AccountAbility. Firma udostępni też swoje doświadczenia z praktycznej adaptacji zasad standardu AA1000.

AccountAbility to uznany, międzynarodowy think-tank, a jego standardy stosowane są na całym świecie, między innymi przez korporacje i organizacje pozarządowe. Standardy z serii AA1000 są wynikiem przeprowadzonego z interesariuszami dialogu. Jak dotąd zostały przetłumaczone na osiem języków.

Scroll to Top