Informacje prasowe

Szkolne świetlice na starcie MegaMisji

28 października 2015
Szkolne świetlice na starcie MegaMisji

50 szkół podstawowych z całej Polski zakwalifikowało się do programu MegaMisja Fundacji Orange. Zostały wybrane spośród 436 zgłoszeń i rozpoczynają realizację cyklu zajęć, które przygotują uczniów do bezpiecznego korzystania z Internetu. To pierwsza kompleksowa inicjatywa na rzecz edukacji cyfrowej w świetlicach szkolnych. Wspiera ją autor bestsellerowych książek dla dzieci – Grzegorz Kasdepke.

50 świetlic w szkołach podstawowych otrzyma wsparcie od Fundacji Orange w prowadzeniu zajęć, które przygotują dzieci w wieku 6-10 lat do odpowiedzialnego i bezpiecznego korzystania z Internetu i technologii. Jest to pierwsza, pilotażowa edycja programu MegaMisja. W ciągu dwóch tygodni napłynęło do niej 436 zgłoszeń ze szkół z całej Polski. Wiosną rozpocznie się kolejny nabór i program obejmie wtedy 300 placówek.

Świetlice szkolne to miejsca, w których dzieci najczęściej odrabiają lekcje i bawią się z rówieśnikami. Z raportu wykonanego na zlecenie Fundacji Orange wynika, że wychowawcy świetlic  - choć pełnią ważną rolę w środowisku szkolnym - przyznają, że czują się gorzej traktowani niż nauczyciele przedmiotowi. Jednocześnie są grupą zmotywowaną do pracy, poszukującą pomysłów na ciekawe zajęcia dla dzieci i otwartą na rozwijanie cyfrowych kompetencji. 97 proc. z nich uważa, że technologie są przydatnym narzędziem nauki dla uczniów, ale jednocześnie obawiają się o bezpieczeństwo dzieci w internecie. Program MegaMisja odpowiada na te potrzeby, angażując opiekunów świetlic w 10-miesięczny cykl aktywności, które zostały skonstruowane tak, aby najmłodsi uczniowie wykształcili odpowiednie nawyki w kontaktach z Internetem.

Cieszymy się, że wychowawcy świetlic szkolnych tak chętnie przesyłali zgłoszenia do MegaMisji. Ogromne zainteresowanie nauczycieli i staranność wniosków utwierdziły nas w przekonaniu, że taka inicjatywa jest szkołom potrzebna - odpowiada na aktualne wyzwania w edukacji najmłodszych i na potrzeby świetlic. – mówi Ewa Krupa, Prezes Fundacji Orange.

W ramach MegaMisji wychowawcy otrzymają instruktaże i materiały do przygotowania zajęć opracowane przez metodyków i edukatorów. Takie zajęcia dla dzieci odbywać się będą raz w tygodniu i potrwają godzinę. Ich przebieg oparty jest na fabularyzowanej grze w cyfrowe laboratorium, aby naukę połączyć z atrakcyjną dla uczniów zabawą. Każdy etap gry dostarcza dzieciom wiedzy o tym, jak chronić prywatność, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znajdować wiarygodne informacje, jakie treści można udostępniać w sieci. Te umiejętności pomogą im być bezpiecznymi w Internecie. Wykonanie kolejnych zadań w MegaMisji to punkty dla świetlicy, które może wymieniać na nagrody wzbogacające jej wyposażenie m.in. sprzęt multimedialny, książki, materiały plastyczne, gry, zabawki.

Coraz młodsze dzieci korzystają z technologii. Warto wspierać je w tym, by robiły to w sposób właściwy, z pożytkiem dla swojego rozwoju i zachowaniem równowagi między światem wirtualnym a realnym. Fundacja Orange kształtuje przydatne w dzisiejszym świecie umiejętności i wzbogaca ofertę świetlic, w których dzieci spędzają dziś bardzo dużo czasu – mówi Grzegorz Kasdepke, pisarz bestsellerowych książek dla dzieci i honorowy ambasador MegaMisji.

Do pilotażowej edycji komisja programu wybrała szkoły z województw: mazowieckiego (cztery z Warszawy, jedna z Warki),  małopolskiego (dwie z Krakowa, po jednej z Rusocic i Jordanowa), podlaskiego (z Białegostoku, Łap, Wasilkowa), pomorskiego (z Gdyni, Połczyna), zachodniopomorskiego (ze Szczecina, Ustronia Morskiego i Choszczna), warmińsko-mazurskiego (ze Stawigudy, Barczewa, Miłakowa i Morąga), kujawsko-pomorskiego (z Grudziądza i Kołodziejowa), wielkopolskiego (dwie z Poznania, po jednej z Tarnowa Podgórnego i Plewisk), opolskiego (dwie szkoły z Brzegu, jedna zKrapkowic), dolnośląskiego (z Głogowa, Barda i Sobótki), śląskiego (z Miasteczka Śląskiego, Tworkowa, Katowic i Tarnowskich Gór), podkarpackiego (z Krościenka Wyżnego, Błażowa i Przemyśla), świętokrzyskiego (z Morawicy i Kielc), lubuskiego (z Gorzowa Wielkopolskiego, Kargowej i Zielonej Góry), lubelskiego (z Lublina i Cycowa), łódzkiego (dwie z Łodzi, jedna z Konstantynowa Łódzkiego). Zajęcia w ramach MegaMisji ruszą w 25 szkołach w listopadzie, w kolejnych 25 placówkach w styczniu 2016 roku i potrwają cały rok szkolny. Świetlice, którym nie udało się dołączyć do edycji pilotażowej, mają kolejną szansę w roku 2016/2017.

Dodatkowych informacji udzielą:

Antonina Bojanowska, koordynatorka komunikacji, Fundacja Orange

e-mail: antonina.bojanowska@orange.com

tel.:      (+48) 22 527 40 24   kom: (+48) 509 84 86 82

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

e-mail: wojciech.jabczynski@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange

Partnerami programu MegaMisja są: Fundacja HIGHLIGHT/inaczej, Fundacja Nowoczesna Polska oraz Centrum Cyfrowe Projekt: Polska, JuniorMedia.

Fundacja Orange ma 10 lat doświadczenia w prowadzeniu projektów edukacyjnych. Przez te lata nauczyła ponad 30 tys. dzieci zasad bezpiecznego Internetu, wsparła powstanie narzędzi ochrony on-line i prowadzenie edukacji cyfrowej dla 25 tys. dzieci i młodzieży z całej Polski, wyposażyła w Internet 3,5 tys. bibliotek publicznych i 10 tys. szkół, wspomogła 1 tys. oddziałów szpitalnych i ponad 900 organizacji w Polsce, utworzyła 77 Pracowni Orange - multimedialnych świetlic dla mieszkańców małych miejscowości. Fundacja Orange do tej pory przeznaczyła ponad 150 mln zł na inicjatywy społeczne. W swoje działania angażuje 3 tys. wolontariuszy rocznie.


Informacje prasowe

Orange Globalnym Sponsorem i Oficjalnym Dostawcą Usług Telekomunikacyjnych UEFA EURO 2016™

28 października 2015
Orange Globalnym Sponsorem i Oficjalnym Dostawcą Usług Telekomunikacyjnych UEFA EURO 2016™

UEFA i Orange informują, że Orange oficjalnie dołączył do programu komercyjnego UEFA EURO 2016™ jako sponsor globalny z wyłącznymi prawami na cały świat. Będzie również Oficjalnym Dostawcą Usług Telekomunikacyjnych UEFA EURO 2016™.

Łączymy z tym, co ważne

UEFA EURO 2016™ to już druga okazja do współpracy Orange z UEFA w realizowaniu  najważniejszego wydarzenia piłkarskiego Europy i trzeciej największej imprezy sportowej na świecie. W ramach swojej kampanii EURO 2016™, Orange będzie tworzył oferty na wyłączność, umożliwiając klientom uczestniczenie w tym, co dla nich ważne.

Oficjalny Dostawca Usług Telekomunikacyjnych UEFA EURO 2016™

Jako Oficjalny Dostawca Usług Telekomunikacyjnych i Globalny Sponsor UEFA EURO 2016™ Orange będzie świadczył wszystkie usługi stacjonarne i bezprzewodowe. Będzie także odpowiedzialny za dostarczanie partnerom nadawczym i kibicom na całym świecie sygnału z meczów na żywo z 10 stadionów we Francji. Zapewni również organizatorom, obsłudze, mediom, sędziom oraz wolontariuszom w trakcie turnieju łączność za pośrednictwem około 25.000 punktów dostępowych oraz usługi mobilne.

Do obsługi EURO 2016™ zostanie przydzielonych ponad 800 inżynierów i ekspertów Orange.

- EURO 2016 będzie jednym z najbardziej zaawansowanych pod względem komunikacji turniejów w historii piłki nożnej i jesteśmy dumni, że możemy pomóc gospodarzowi - Francji - w jego przygotowaniu. Gdy chodzi o sport i piłkę nożną, emocje sięgają zenitu i cieszę się, że Orange może pomóc przybliżyć te mistrzostwa klientom i fanom na całym świecie. Sponsorując te rozgrywki chcemy łączyć ludzi z tym co dla nich ważne, w ten sposób tworząc dla nich nową wartość – powiedziała Beatrice Mandine, wiceprezes ds. Komunikacji i Marki Orange.

- Jest nam niezmiernie miło powitać Orange w roli Globalnego Sponsora UEFA EURO 2016. Wsparcie Orange w transmitowaniu sygnału telewizyjnego zapewni fanom na całym świecie możliwość jak najpełniejszego przeżycia fantastycznych emocji towarzyszących mistrzostwom. Jednocześnie, nasze partnerstwo pomoże UEFA w realizacji najbardziej zaawansowanego pod względem komunikacji, najbardziej cyfrowego wydarzenia w historii. Cieszymy się, że możemy ponownie współpracować z prawdziwym partnerem, który będzie kluczowy dla sukcesu turnieju oraz globalnych doświadczeń fanów - skomentował Guy-Laurent Epstein, Dyrektor Marketingu UEFA Events SA.

Informacje o Orange

Orange jest jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych na świecie, który w 2014 sprzedał usługi o wartości 39 mld euro i zatrudnia 157.000 pracowników na całym świecie (dane na dzień 30 września 2015), w tym 98.000 we Francji. W 28 krajach na całym świecie Grupa obsługuje 263 milionów klientów (dane na dzień 30 czerwca 2015), w tym 200 mln użytkowników mobilnych i 18 milionów klientów stacjonarnych usług szerokopasmowych. Orange jest również wiodącym dostawcą globalnych usług IT i telekomunikacyjnych dla przedsiębiorstw wielonarodowych, pod marką Orange Business Services. W marcu 2015 roku Grupa zaprezentowała nowy plan strategiczny 'Essentials2020,' który stawia potrzeby klientów w centrum swojej strategii w celu umożliwienia im korzystania w pełni z cyfrowego wszechświata i mocy jego sieci nowej generacji.

Orange jest notowany na NYSE Euronext Paris (symbol ORA) oraz na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (symbol ORAN).

Więcej Informacji o Orange:

www.orange.com, www.orange-business.com, www.livetv.orange.com

Twitter: @orangegrouppr

Orange oraz wszelkie nazwy produktów i usług Orange zawarte w tym materiale są znakami towarowymi Orange lub Orange Brand Services Limited.

Informacje o UEFA

UEFA jest organizacją zarządzającą europejską piłką nożną. Misją UEFA jest promowanie, ochrona i rozwój europejskiego futbolu na każdym poziomie rozgrywek, promowanie zasad jedności i solidarności, a także zarządzanie wszelkimi kwestiami związanymi z europejską piłką. Więcej informacji można uzyskać na stronie UEFA.org. lub kontaktując się zespołem ds. Mediów & Public Relations: media@uefa.ch

 

Kontakt dla mediów w Orange: +33 1 44 44 93 93 / +44 7746 515781        

Emmanuel Gauthier; emmanuel2.gauthier@orange.com

Emma Ralphson; emma.ralphson@orange.com

Kontakt do mediów w Orange Polska:

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

e-mail: wojciech.jabczynski@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange


Informacje prasowe

Startują eliminacje do Pucharu Orange

27 października 2015
Startują eliminacje do Pucharu Orange

W ostatnich dniach października ruszają eliminacje do Pucharu Orange. Zespół trenerów i ekspertów programu Kluby Sportowe Orange odwiedzi 100 klubów objętych programem. Dziesięć najlepszych drużyn, na początku marca 2016 roku, spotka się w Warszawie, gdzie w towarzystwie ambasadorów programu: Jerzego Dudka, Artura Siódmiaka, Marcina Urbasia oraz Tomasza Jankowskiego, powalczy o puchar i  nagrody.

Główną ideą Pucharu Orange jest promocja aktywności fizycznej wśród dzieci już od najmłodszych lat. W zawodach wezmą udział drużyny, które na co dzień rozwijają swoje sportowe talenty w ramach programu Kluby Sportowe Orange. Pełna lista placówek dostępna jest na stronie internetowej programu: http://www.klubysportoweorange.pl/kluby.

Aby zgłosić klub do eliminacji Pucharu Orange należy wypełnić formularz oraz wyselekcjonować 10 uczniów i trenera reprezentujących placówkę. Zgłoszone kluby czeka wizyta ekspertów Orange, którzy będą nadzorować wykonanie 6 zadań eliminacyjnych, wśród nich m.in. jak najdłuższe utrzymanie równowagi na fasolkach fitness, podawanie piłki siatkowej odbiciem górnym lub dolnym, przy równoczesnym utrzymaniu fasolki w pozycji pionowej, czy wymiana piłek koszykowych po koźle pomiędzy zawodnikami, którzy muszą utrzymać się na deskach trickboardowych. Pełen zestaw zadań eliminacyjnych .

Podczas eliminacji koordynatorzy zwracać́ będą uwagę na poprawne wykonywanie ćwiczeń́. Zawodnicy powinni zadbać o idealną strukturę ruchu oraz zwrócić uwagę na odpowiednią postawę ciała, charakterystyczną dla dedykowanego sportu – podkreśla Bogumił Głuszkowski, dziewięciokrotny Mistrz Polski w triathlonie z tytułem IRONMAN, trener programu Kluby Sportowe Orange.

W ramach programu Kluby Sportowe Orange 100 klubów sportowych otrzymało sprzęt sportowy i treningowy dostosowany do indywidualnych potrzeb, szansę na modernizację infrastruktury, wsparcie technologiczne w postaci tabletów oraz darmowego internetu. Dodatkowo, dzięki internetowej platformie internetowej, zawodnicy i trenerzy wspierani są merytorycznie przez zespół trenerów i ekspertów Orange. Przez cały czas trwania programu przewidziane są także nagrody motywujące do samorozwoju, które będzie można zdobyć dzięki grywalizacji. Najaktywniejsze kluby mogą liczyć na specjalne nagrody, w tym wspólny trening z piłkarzem Jerzym Dudkiem, szczypiornistą Arturem Siódmiakiem, koszykarzem Tomaszem Jankowskim, czy lekkoatletą Marcinem Urbasiem.

Patronat honorowy nad programem objęli Minister Edukacji Narodowej oraz Minister Sportu i Turystyki.

Informacje na temat programu można znaleźć na www.klubysportoweorange.pl oraz pod numerem telefonu +48 510 555 666, dostępnym w dni robocze w godz. od 9.00 do 17.00. Można również napisać maila na adres info@klubysportoweorange.pl.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

+48 (22) 527 19 39

biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.