Informacje prasowe

Szkolne świetlice na starcie MegaMisji

28 października 2015

Szkolne świetlice na starcie MegaMisji
50 szkół podstawowych z całej Polski zakwalifikowało się do programu MegaMisja Fundacji Orange. Zostały wybrane spośród 436 zgłoszeń i rozpoczynają realizację cyklu zajęć, które przygotują uczniów do bezpiecznego korzystania z Internetu. To pierwsza kompleksowa inicjatywa na rzecz edukacji cyfrowej w świetlicach szkolnych. Wspiera ją autor bestsellerowych książek dla dzieci – Grzegorz Kasdepke.

50 świetlic w szkołach podstawowych otrzyma wsparcie od Fundacji Orange w prowadzeniu zajęć, które przygotują dzieci w wieku 6-10 lat do odpowiedzialnego i bezpiecznego korzystania z Internetu i technologii. Jest to pierwsza, pilotażowa edycja programu MegaMisja. W ciągu dwóch tygodni napłynęło do niej 436 zgłoszeń ze szkół z całej Polski. Wiosną rozpocznie się kolejny nabór i program obejmie wtedy 300 placówek.

Świetlice szkolne to miejsca, w których dzieci najczęściej odrabiają lekcje i bawią się z rówieśnikami. Z raportu wykonanego na zlecenie Fundacji Orange wynika, że wychowawcy świetlic  – choć pełnią ważną rolę w środowisku szkolnym – przyznają, że czują się gorzej traktowani niż nauczyciele przedmiotowi. Jednocześnie są grupą zmotywowaną do pracy, poszukującą pomysłów na ciekawe zajęcia dla dzieci i otwartą na rozwijanie cyfrowych kompetencji. 97 proc. z nich uważa, że technologie są przydatnym narzędziem nauki dla uczniów, ale jednocześnie obawiają się o bezpieczeństwo dzieci w internecie. Program MegaMisja odpowiada na te potrzeby, angażując opiekunów świetlic w 10-miesięczny cykl aktywności, które zostały skonstruowane tak, aby najmłodsi uczniowie wykształcili odpowiednie nawyki w kontaktach z Internetem.

– Cieszymy się, że wychowawcy świetlic szkolnych tak chętnie przesyłali zgłoszenia do MegaMisji. Ogromne zainteresowanie nauczycieli i staranność wniosków utwierdziły nas w przekonaniu, że taka inicjatywa jest szkołom potrzebna – odpowiada na aktualne wyzwania w edukacji najmłodszych i na potrzeby świetlic. – mówi Ewa Krupa, Prezes Fundacji Orange.

W ramach MegaMisji wychowawcy otrzymają instruktaże i materiały do przygotowania zajęć opracowane przez metodyków i edukatorów. Takie zajęcia dla dzieci odbywać się będą raz w tygodniu i potrwają godzinę. Ich przebieg oparty jest na fabularyzowanej grze w cyfrowe laboratorium, aby naukę połączyć z atrakcyjną dla uczniów zabawą. Każdy etap gry dostarcza dzieciom wiedzy o tym, jak chronić prywatność, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znajdować wiarygodne informacje, jakie treści można udostępniać w sieci. Te umiejętności pomogą im być bezpiecznymi w Internecie. Wykonanie kolejnych zadań w MegaMisji to punkty dla świetlicy, które może wymieniać na nagrody wzbogacające jej wyposażenie m.in. sprzęt multimedialny, książki, materiały plastyczne, gry, zabawki.

– Coraz młodsze dzieci korzystają z technologii. Warto wspierać je w tym, by robiły to w sposób właściwy, z pożytkiem dla swojego rozwoju i zachowaniem równowagi między światem wirtualnym a realnym. Fundacja Orange kształtuje przydatne w dzisiejszym świecie umiejętności i wzbogaca ofertę świetlic, w których dzieci spędzają dziś bardzo dużo czasu – mówi Grzegorz Kasdepke, pisarz bestsellerowych książek dla dzieci i honorowy ambasador MegaMisji.

Do pilotażowej edycji komisja programu wybrała szkoły z województw: mazowieckiego (cztery z Warszawy, jedna z Warki),  małopolskiego (dwie z Krakowa, po jednej z Rusocic i Jordanowa), podlaskiego (z Białegostoku, Łap, Wasilkowa), pomorskiego (z Gdyni, Połczyna), zachodniopomorskiego (ze Szczecina, Ustronia Morskiego i Choszczna), warmińsko-mazurskiego (ze Stawigudy, Barczewa, Miłakowa i Morąga), kujawsko-pomorskiego (z Grudziądza i Kołodziejowa), wielkopolskiego (dwie z Poznania, po jednej z Tarnowa Podgórnego i Plewisk), opolskiego (dwie szkoły z Brzegu, jedna zKrapkowic), dolnośląskiego (z Głogowa, Barda i Sobótki), śląskiego (z Miasteczka Śląskiego, Tworkowa, Katowic i Tarnowskich Gór), podkarpackiego (z Krościenka Wyżnego, Błażowa i Przemyśla), świętokrzyskiego (z Morawicy i Kielc), lubuskiego (z Gorzowa Wielkopolskiego, Kargowej i Zielonej Góry), lubelskiego (z Lublina i Cycowa), łódzkiego (dwie z Łodzi, jedna z Konstantynowa Łódzkiego). Zajęcia w ramach MegaMisji ruszą w 25 szkołach w listopadzie, w kolejnych 25 placówkach w styczniu 2016 roku i potrwają cały rok szkolny. Świetlice, którym nie udało się dołączyć do edycji pilotażowej, mają kolejną szansę w roku 2016/2017.

Dodatkowych informacji udzielą:
Antonina Bojanowska, koordynatorka komunikacji, Fundacja Orange
e-mail: antonina.bojanowska@orange.com
tel.:      (+48) 22 527 40 24   kom: (+48) 509 84 86 82

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska
e-mail: wojciech.jabczynski@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange

Partnerami programu MegaMisja są: Fundacja HIGHLIGHT/inaczej, Fundacja Nowoczesna Polska oraz Centrum Cyfrowe Projekt: Polska, JuniorMedia.

Fundacja Orange ma 10 lat doświadczenia w prowadzeniu projektów edukacyjnych. Przez te lata nauczyła ponad 30 tys. dzieci zasad bezpiecznego Internetu, wsparła powstanie narzędzi ochrony on-line i prowadzenie edukacji cyfrowej dla 25 tys. dzieci i młodzieży z całej Polski, wyposażyła w Internet 3,5 tys. bibliotek publicznych i 10 tys. szkół, wspomogła 1 tys. oddziałów szpitalnych i ponad 900 organizacji w Polsce, utworzyła 77 Pracowni Orange – multimedialnych świetlic dla mieszkańców małych miejscowości. Fundacja Orange do tej pory przeznaczyła ponad 150 mln zł na inicjatywy społeczne. W swoje działania angażuje 3 tys. wolontariuszy rocznie.

Udostępnij: Szkolne świetlice na starcie MegaMisji

Informacje prasowe

Orange Globalnym Sponsorem i Oficjalnym Dostawcą Usług Telekomunikacyjnych UEFA EURO 2016™

28 października 2015

Orange Globalnym Sponsorem i Oficjalnym Dostawcą Usług Telekomunikacyjnych UEFA EURO 2016™

UEFA i Orange informują, że Orange oficjalnie dołączył do programu komercyjnego UEFA EURO 2016™ jako sponsor globalny z wyłącznymi prawami na cały świat. Będzie również Oficjalnym Dostawcą Usług Telekomunikacyjnych UEFA EURO 2016™.

Łączymy z tym, co ważne

UEFA EURO 2016™ to już druga okazja do współpracy Orange z UEFA w realizowaniu  najważniejszego wydarzenia piłkarskiego Europy i trzeciej największej imprezy sportowej na świecie. W ramach swojej kampanii EURO 2016™, Orange będzie tworzył oferty na wyłączność, umożliwiając klientom uczestniczenie w tym, co dla nich ważne.

Oficjalny Dostawca Usług Telekomunikacyjnych UEFA EURO 2016™

Jako Oficjalny Dostawca Usług Telekomunikacyjnych i Globalny Sponsor UEFA EURO 2016™ Orange będzie świadczył wszystkie usługi stacjonarne i bezprzewodowe. Będzie także odpowiedzialny za dostarczanie partnerom nadawczym i kibicom na całym świecie sygnału z meczów na żywo z 10 stadionów we Francji. Zapewni również organizatorom, obsłudze, mediom, sędziom oraz wolontariuszom w trakcie turnieju łączność za pośrednictwem około 25.000 punktów dostępowych oraz usługi mobilne.

Do obsługi EURO 2016™ zostanie przydzielonych ponad 800 inżynierów i ekspertów Orange.

EURO 2016 będzie jednym z najbardziej zaawansowanych pod względem komunikacji turniejów w historii piłki nożnej i jesteśmy dumni, że możemy pomóc gospodarzowi – Francji – w jego przygotowaniu. Gdy chodzi o sport i piłkę nożną, emocje sięgają zenitu i cieszę się, że Orange może pomóc przybliżyć te mistrzostwa klientom i fanom na całym świecie. Sponsorując te rozgrywki chcemy łączyć ludzi z tym co dla nich ważne, w ten sposób tworząc dla nich nową wartość – powiedziała Beatrice Mandine, wiceprezes ds. Komunikacji i Marki Orange.

– Jest nam niezmiernie miło powitać Orange w roli Globalnego Sponsora UEFA EURO 2016. Wsparcie Orange w transmitowaniu sygnału telewizyjnego zapewni fanom na całym świecie możliwość jak najpełniejszego przeżycia fantastycznych emocji towarzyszących mistrzostwom. Jednocześnie, nasze partnerstwo pomoże UEFA w realizacji najbardziej zaawansowanego pod względem komunikacji, najbardziej cyfrowego wydarzenia w historii. Cieszymy się, że możemy ponownie współpracować z prawdziwym partnerem, który będzie kluczowy dla sukcesu turnieju oraz globalnych doświadczeń fanów – skomentował Guy-Laurent Epstein, Dyrektor Marketingu UEFA Events SA.

Informacje o Orange

Orange jest jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych na świecie, który w 2014 sprzedał usługi o wartości 39 mld euro i zatrudnia 157.000 pracowników na całym świecie (dane na dzień 30 września 2015), w tym 98.000 we Francji. W 28 krajach na całym świecie Grupa obsługuje 263 milionów klientów (dane na dzień 30 czerwca 2015), w tym 200 mln użytkowników mobilnych i 18 milionów klientów stacjonarnych usług szerokopasmowych. Orange jest również wiodącym dostawcą globalnych usług IT i telekomunikacyjnych dla przedsiębiorstw wielonarodowych, pod marką Orange Business Services. W marcu 2015 roku Grupa zaprezentowała nowy plan strategiczny ‚Essentials2020,’ który stawia potrzeby klientów w centrum swojej strategii w celu umożliwienia im korzystania w pełni z cyfrowego wszechświata i mocy jego sieci nowej generacji.

Orange jest notowany na NYSE Euronext Paris (symbol ORA) oraz na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (symbol ORAN).

Więcej Informacji o Orange:

www.orange.com, www.orange-business.com, www.livetv.orange.com

Twitter: @orangegrouppr

Orange oraz wszelkie nazwy produktów i usług Orange zawarte w tym materiale są znakami towarowymi Orange lub Orange Brand Services Limited.

Informacje o UEFA

UEFA jest organizacją zarządzającą europejską piłką nożną. Misją UEFA jest promowanie, ochrona i rozwój europejskiego futbolu na każdym poziomie rozgrywek, promowanie zasad jedności i solidarności, a także zarządzanie wszelkimi kwestiami związanymi z europejską piłką. Więcej informacji można uzyskać na stronie UEFA.org. lub kontaktując się zespołem ds. Mediów & Public Relations: media@uefa.ch

 

Kontakt dla mediów w Orange: +33 1 44 44 93 93 / +44 7746 515781        

Emmanuel Gauthier; emmanuel2.gauthier@orange.com

Emma Ralphson; emma.ralphson@orange.com

Kontakt do mediów w Orange Polska:
Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska
e-mail: wojciech.jabczynski@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange

Udostępnij: Orange Globalnym Sponsorem i Oficjalnym Dostawcą Usług Telekomunikacyjnych UEFA EURO 2016™

Informacje prasowe

Startują eliminacje do Pucharu Orange

27 października 2015

Startują eliminacje do Pucharu Orange

W ostatnich dniach października ruszają eliminacje do Pucharu Orange. Zespół trenerów i ekspertów programu Kluby Sportowe Orange odwiedzi 100 klubów objętych programem. Dziesięć najlepszych drużyn, na początku marca 2016 roku, spotka się w Warszawie, gdzie w towarzystwie ambasadorów programu: Jerzego Dudka, Artura Siódmiaka, Marcina Urbasia oraz Tomasza Jankowskiego, powalczy o puchar i  nagrody.

Główną ideą Pucharu Orange jest promocja aktywności fizycznej wśród dzieci już od najmłodszych lat. W zawodach wezmą udział drużyny, które na co dzień rozwijają swoje sportowe talenty w ramach programu Kluby Sportowe Orange. Pełna lista placówek dostępna jest na stronie internetowej programu: http://www.klubysportoweorange.pl/kluby.

Aby zgłosić klub do eliminacji Pucharu Orange należy wypełnić formularz oraz wyselekcjonować 10 uczniów i trenera reprezentujących placówkę. Zgłoszone kluby czeka wizyta ekspertów Orange, którzy będą nadzorować wykonanie 6 zadań eliminacyjnych, wśród nich m.in. jak najdłuższe utrzymanie równowagi na fasolkach fitness, podawanie piłki siatkowej odbiciem górnym lub dolnym, przy równoczesnym utrzymaniu fasolki w pozycji pionowej, czy wymiana piłek koszykowych po koźle pomiędzy zawodnikami, którzy muszą utrzymać się na deskach trickboardowych. Pełen zestaw zadań eliminacyjnych .

Podczas eliminacji koordynatorzy zwracać́ będą uwagę na poprawne wykonywanie ćwiczeń́. Zawodnicy powinni zadbać o idealną strukturę ruchu oraz zwrócić uwagę na odpowiednią postawę ciała, charakterystyczną dla dedykowanego sportu – podkreśla Bogumił Głuszkowski, dziewięciokrotny Mistrz Polski w triathlonie z tytułem IRONMAN, trener programu Kluby Sportowe Orange.

W ramach programu Kluby Sportowe Orange 100 klubów sportowych otrzymało sprzęt sportowy i treningowy dostosowany do indywidualnych potrzeb, szansę na modernizację infrastruktury, wsparcie technologiczne w postaci tabletów oraz darmowego internetu. Dodatkowo, dzięki internetowej platformie internetowej, zawodnicy i trenerzy wspierani są merytorycznie przez zespół trenerów i ekspertów Orange. Przez cały czas trwania programu przewidziane są także nagrody motywujące do samorozwoju, które będzie można zdobyć dzięki grywalizacji. Najaktywniejsze kluby mogą liczyć na specjalne nagrody, w tym wspólny trening z piłkarzem Jerzym Dudkiem, szczypiornistą Arturem Siódmiakiem, koszykarzem Tomaszem Jankowskim, czy lekkoatletą Marcinem Urbasiem.

Patronat honorowy nad programem objęli Minister Edukacji Narodowej oraz Minister Sportu i Turystyki.

Informacje na temat programu można znaleźć na www.klubysportoweorange.pl oraz pod numerem telefonu +48 510 555 666, dostępnym w dni robocze w godz. od 9.00 do 17.00. Można również napisać maila na adres info@klubysportoweorange.pl.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
+48 (22) 527 19 39
biuro.prasowe@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange

Udostępnij: Startują eliminacje do Pucharu Orange

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej