Telekomunikacja Polska już po raz drugi z rzędu otrzymała tytuł Firmy Przyjaznej Klientowi. Certyfikat przyznawany jest firmom i instytucjom, dla których jakość obsługi klienta jest najwyższym priorytetem. Program zainicjowany przez Fundację Obserwatorium Zarządzania jest obecny na polskim rynku już od 9 lat.
Firma certyfikująca szczegółowo zbadała trzy główne kanały komunikacji TP z klientem - błękitną linię tp 19393, stronę www.tp.pl oraz salony sprzedaży tp.
- Fakt ponownego otrzymania Godła jest wyróżnieniem, ale też wyzwaniem. Jest to sygnał, że zmiany, które wprowadzamy w obsłudze klientów są przez nich zauważane, pozytywnie oceniane a przede wszystkim trwałe – powiedział Jakub Kłoczewiak, odpowiedzialny w Grupie TP za obsługę klienta.
Badaniem satysfakcji metodą telefoniczną CATI (ComputerAssisted Telephone Interviews) została objęta reprezentatywna próba 1300 klientów indywidualnych i biznesowych. Przeprowadzono ponadto 80 audytów w formule „tajemniczego klienta” (30 anonimowych rozmów telefonicznych i 50 anonimowych wizyt w salonach sprzedaży tp). Audytorzy sprawdzali ogólne wrażenie, szybkość połączenia, powitanie, uprzejmość, jakość udzielonych informacji oraz to, czy problem został rozwiązany. Oceniano również funkcjonalność strony www.tp.pl
Wśród dotychczasowych zdobywców certyfikatu znalazły się między innymi: Bank Zachodni WBK S.A., BP Polska S.A., Euro Bank, Kredyt Bank S.A., McDonald Polska sp. z o.o., DPD Polska Sp. z o.o., Energetyka Cieplna Opolszczyzny S.A. Telekomunikacja Polska jest dotychczas jedyną firmą telekomunikacyjną, która certyfikat otrzymała po raz drugi.