Informacje prasowe

TP dla biznesu obniża ceny połączeń na komórki

14 kwietnia 2009
TP dla biznesu obniża ceny połączeń na komórki

Od jutra Telekomunikacja Polska obniży ceny połączeń do sieci mobilnych dla klientów biznesowych. Nowa stawka do sieci Orange, Era, Plus we wszystkich planach, niezależnie od pory dnia, wyniesie 0,33 zł netto (0,40 zł brutto) za minutę rozmowy. W zależności od planu opłaty spadają od 30 proc. do nawet 45 proc.

W ciągu ostatnich 6 lat Telekomunikacja Polska sześciokrotnie obniżała ceny połączeń do sieci komórkowych. Najnowsza obniżka jest możliwa dzięki zmniejszeniu przez UKE stawek opłat hurtowych za zakańczanie połączeń w sieciach trzech największych operatorów komórkowych (tzw. MTR). Stawki te spadły o 12 groszy za minutę. Wprowadzona przez TP obniżka cen dla klientów jest zdecydowanie większa i w zależności od planu sięga nawet 27 groszy za minutę.

Od 15 kwietnia w cenniku TP dla biznesu wyodrębniona zostanie nowa opłata za połączenia z sieci stacjonarnej TP do Cyfrowego Polsatu w cenie 0,47 zł netto (0,57 brutto) za minutę połączenia. Bez zmian pozostają stawki za połączenia do sieci Play, której nie objęła obniżka stawek opłat hurtowych.

Od 1 marca 2009 roku Telekomunikacja Polska zmniejszyła już ceny rozmów na komórki dla klientów indywidualnych. TP dokonała tej obniżki jako pierwszy znaczący operator telefonii stacjonarnej na polskim rynku.


Informacje prasowe

Grupa TP internetyzuje gminne biblioteki

10 kwietnia 2009
Grupa TP internetyzuje gminne biblioteki

Grupa TP zapewni szerokopasmowy dostęp do Internetu wszystkim bibliotekom na obszarach wiejskich i w małych miejscowościach. Program mający na celu przekształcenie bibliotek w wielofunkcyjne centra informacyjne, kulturalne i edukacyjne, ma objąć 6700 placówek.

Przy realizacji tego projektu Grupa TP współpracuje z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji, Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności i Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

- Jesteśmy gotowi na ustalonych wspólnie zasadach, wyposażyć biblioteki w niezbędne urządzenia do dostępu do Internetu stacjonarnego lub w technologii CDMA oraz zapewnić wszystkim bibliotekom biorącym udział w programie bezpłatny dostęp do szerokopasmowego Internetu – deklaruje Maciej Witucki, prezes zarządu Telekomunikacji Polskiej.

Do końca bieżącego roku zasięg CDMA ma objąć 98% powierzchni kraju. Dzięki temu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, opierając się wyłącznie na nakładach inwestycyjnych realizowanych przez Grupę TP, można zapewnić dostęp do Internetu nawet w najbardziej odległych bibliotekach i ich filiach.

Grupa TP jest gotowa podjąć rozmowy z partnerami projektu w celu ustalenia listy bibliotek, które zostaną objęte programem. Bierze również pod uwagę możliwość przyspieszenia inwestycji, by w jak najkrótszym terminie zapewnić dostęp do Internetu tym bibliotekom.

Z wstępnych analiz wynika, że około 30% bibliotek w Polsce nie ma dostępu do Internetu. Problem nie dotyczy tzw. bibliotek głównych, jednak spośród 4200 filii bibliotek ponad połowa, czyli ok. 2500 placówek nie ma dostępu do Internetu. Są to z reguły placówki położone z dala od ośrodków miejskich.

Grupa TP od lat angażuje się w budowę społeczeństwa informacyjnego w Polsce. Od 2004 roku prowadzi program „Edukacja z Internetem TP”. Dzięki niemu już 14,5 tys. szkół podstawowych, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych uzyskało dostęp do Internetu na preferencyjnych warunkach. Oznacza to, że ponad 4 mln uczniów posiada stały dostęp do Internetu w szkole dzięki Grupie TP.


Informacje prasowe

TP w czołówce rankingu CSR 24/7

08 kwietnia 2009
TP w czołówce rankingu CSR 24/7

Telekomunikacja Polska zajęła drugie miejsce w rankingu firm odpowiedzialnych społecznie „CSR 24/7", przeprowadzonym przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan oraz firmę doradczą Braun & Partners.

TP została wyróżniona w szczególności za silną komunikację i transparentność podejmowanych działań. Wyprzedziła ją jedynie Grupa Lotos. W badaniu przeanalizowano 39 największych firm w Polsce, które oceniono w siedmiu obszarach odpowiedzialności społecznej.

Analizie poddane zostało podejście firm do takich kwestii jak przejrzystość i komunikacja, ład korporacyjny, relacje z interesariuszami, odpowiedzialność wobec środowiska naturalnego, odpowiedzialność ekonomiczna, społeczeństwo oraz zasoby ludzkie.

Metodyka badania oparta jest o standardy Account Ability, wskaźniki GRI, zasady dobrych praktyk oraz rozszerzone raportowanie odpowiedzialności społecznej obejmujące zobowiązania środowiskowe, ekonomiczne, etyczne i społeczne.

W 2009 roku wyniki badania CSR 24/7 publikowane będą w Polsce, Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech.

*****

Telekomunikacja Polska od początku plasuje się w czołówce polskich firm, które kierują się zasadami odpowiedzialnego biznesu. Była wyróżniana w pierwszym polskim rankingu CSR w 2007 roku, nagradzana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Forum Darczyńców, Warszawską Giełdę Papierów Wartościowych i miesięcznik „Forbes". Jest pierwszym operatorem telekomunikacyjnym w Polsce, który włączył się w inicjatywę Global Compact oraz jedną z pierwszych firm z Europy Środkowej, której działania były doceniane na targach CSR Europe MarketPlace - jako praktyki godne naśladowania.

Scroll to Top