Informacje prasowe

TP i Crossbeam podpisały umowę o współpracy w dziedzinie cyberbezpieczeństwa

16 lutego 2012
TP i Crossbeam podpisały umowę o współpracy w dziedzinie cyberbezpieczeństwa

Telekomunikacja Polska nawiązała współpracę z firmą Crossbeam w zakresie ochrony przed atakami na infrastrukturę sieciową TP oraz jej klientów.  Umowa umożliwi w przyszłości tworzenie usług bezpieczeństwa dla klientów Grupy TP. 

„Zapraszając do współpracy międzynarodową firmę Crossbeam doceniliśmy jej doświadczenie i kompetencje w zakresie dostarczania technologii bezpieczeństwa dla największych operatorów telekomunikacyjnych na świecie. Chcemy jeszcze skuteczniej zabezpieczyć naszą infrastrukturę i dane naszych klientów przed potencjalnymi atakami z zewnątrz” - powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes Zarządu TP ds. Operacyjnych.

Podpisana właśnie umowa umożliwi wymianę doświadczeń w zakresie budowania i utrzymywania platform bezpieczeństwa, zarówno na potrzeby wewnętrzne TP, jak i dla klientów firmy.

Telekomunikacja Polska wykorzystuje urządzenia Crossbeam do zabezpieczenia połączenia sieci Centrum Przetwarzania Danych w Łodzi z Internetem oraz jako firewall dla kluczowych systemów firmy. Crossbeam zapewnia wsparcie technologiczne dla TP, a także wskazuje możliwości zastosowania urządzeń na potrzeby świadczenia usług dla jej klientów, wykorzystując swoje doświadczenia w innych tego rodzaju instalacjach na całym świecie.


Informacje prasowe

Grupa TP udostępnia klientom elektroniczny system płatności Invoobill

16 lutego 2012
Grupa TP udostępnia klientom elektroniczny system płatności Invoobill

Klienci Grupy TP korzystający z bankowości elektronicznej będą mogli wkrótce uregulować swoje faktury jednym kliknięciem - dzięki usłudze Invoobill. Grupa TP podpisała umowę z Krajową Izbą Rozliczeniową i zaoferuje możliwość korzystania z Invoobill - systemu elektronicznej prezentacji i płatności rachunków.   

- To kolejne po fakturze elektronicznej rozwiązanie, które ułatwia klientom TP i Orange zarządzanie bieżącymi płatnościami. Ponad 22% klientów TP i Orange zrezygnowało z papierowego rachunku na rzecz faktury elektronicznej - rozwiązania wygodnego, bezpiecznego i ekologicznego. Invoobill to nasza kolejna propozycja, dzięki której klienci będą mogli sobie wybrać taki sposób otrzymywania faktur, który najbardziej im odpowiada i jednocześnie  przyczynić się do ochrony środowiska - wyjaśnia Jakub Kłoczewiak Dyrektor Obsługi Klienta w Grupie TP.

Mechanizm działania usługi Invoobill (wcześniejsza nazwa Bilix) jest bardzo prosty. Użytkownik bankowości elektronicznej, którego bank przystąpił do systemu Invoobill, będzie mógł otrzymywać faktury za usługi telekomunikacyjne bezpośrednio na swoje konto bankowe. Tym samym logując się na swój rachunek, w zakładce Invoobill zobaczy swoje bieżące rachunki. Następnie -  jednym kliknięciem - będzie mógł przenieść dane z faktury do szablonu przelewu. Do realizacji płatności niezbędna będzie oczywiście autoryzacja płatności przez samego klienta.

Usługa będzie dostępna dla klientów Grupy TP na początku drugiej połowy 2012 roku.  Warunki korzystania z usługi zależą od banków. W większości z nich jest to rozwiązanie bezpłatne. Grupa TP nie pobiera żadnej opłaty za transfer faktury do systemu.

Aby uruchomić usługę Invoobill wystarczy zalogować się na swoim elektronicznym koncie bankowym i złożyć stosowny wniosek. Klient potwierdzając chęć korzystania z usługi Invoobill automatycznie rezygnuje z otrzymywania faktury w wersji papierowej. Będzie mógł wybrać pomiędzy e-fakturą z kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a eko fakturą, która jest elektronicznym obrazem faktury.

Usługa Invoobill jest dostępna dla ponad 90% użytkowników bankowości elektronicznej w Polsce - w  PKO Banku Polskim S.A. (Inteligo, iPKO), Pekao S.A., mBanku, MultiBanku, Banku Millennium S.A., City Handlowym, ING Banku Śląskim, Raiffeisen Bank Polska, BZ WBK S.A. oraz w kilku bankach spółdzielczych.


Informacje prasowe

Orange podpisała Kartę Różnorodności

14 lutego 2012
Orange podpisała Kartę Różnorodności

Orange jest opiekunem Karty Różnorodności w Polsce. Karta Różnorodności (ang. Diversity Charter) to międzynarodowa inicjatywa, będąca pisemnym zobowiązaniem organizacji do wdrażania zasad zarządzania różnorodnością i polityki równego traktowania oraz ich promowania i upowszechniania.

Podpisując Kartę Firmy zobowiązują się do równego traktowania każdego pracownika bez względu na jego stan zdrowia, rasę, narodowość, płeć, wiek, niepełnosprawność, pochodzenie etniczne, religię, przekonania polityczne, itp. Jednym z założeń Karty Różnorodności jest podnoszenie świadomości związanej z tematyką różnorodności w firmie, poprzez działania edukacyjne. Ważne jest także coroczne raportowanie efektów działań związanych z polityką różnorodności przedsiębiorstwa.

Wzorem Francji, Hiszpanii, Szwecji, czy Austrii, Polska postanowiła stworzyć własną Kartę Różnorodności. Inicjatorem jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które do współpracy  zaprosiło firmy i organizacje pozarządowe.

Obok Orange w tym projekcie uczestniczą m.in. Aviva, Grupa Orbis, Deloitte, Danone, Nutricia, Unilever, Totalizator Sportowy,  Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, L’Oreal, Provident.

Treść Karty została wypracowana przez przedstawicieli różnych grup społecznych, np. osób niepełnosprawnych, osób starszych, mniejszości seksualnych, religijnych.

Scroll to Top